Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Ik weet niet wie jij bent, maar dat maakt niet uit, moeten overleven

Gestart door adriaan, 31 mei 2024, 12:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Lauaki Mamoe[729]

Nou, ja, blij dat dat in the open is. Want ondanks jouw irritante tunnel op mij (nu weet ik hoe Oda zich voelde, karma's a bitch I guess :')), betekent dat dat ik jou wel op goed kan zetten.

Ik zal even uitleggen waarom ik jou met Pedro koppelde. Jij had natuurlijk geclaimd dat jij nacht 1 succesvol gewisseld had, en dus géén wisselaar meer was. Om meer info te verkrijgen of dit een wolvenplay was ja of nee, moest ik weten wie jouw koppelmaatje was, zodat ik zijn gedrag ook kon bekijken. Door de stemmingen vielen er al vrij veel mensen af. Ik weet even niet wie er ook alweer allemaal levend waren, maar volgens mij was het dit:
Nelson/Amina/Lili zaten in ons zvw netwerk. Daardoor waren zij het sowieso niet.
Oda/Alexander/Cleopatra/Napoleon stemden op jou lynch 2. Aangezien je nacht 1 claimde gewisseld te hebben, ging ik ervan uit dat je wisselmaatje niet op jou zou stemmen.
Indira was fel tegen jouw wisselaarsclaim, dus verwachtte ik het ook niet van.

Bleef over: Pedro.

Dan had ik dus
1. Een wisselaar die beweert mij nacht 3 foutief gewisseld te hebben - dit kan inderdaad, maar vervolgens niet naar mij toe komt om informatie in te winnen. 48 uur lang hou jij je stil. Vervolgens vlak voor de deadline kom je naar voren als wisselaar en stuurt mij de volgende dag een vrij op mij irritant overkomende pb die op mij overkomt als 'waarom claim en reageer je niet, schiet op'. Als jij eerder naar mij toe was gekomen, hadden we een ander gesprek gehad, en hadden we hier niet gestaan.
2. Pedro die als enige jouw gewisselde medespeler kon zijn, en die ook met een vrij zwakke claim/verhaal in pb zat.
3. De grafdelver die voor de wisselaar in stond. Een grafdelver kan nooit zeker zijn van een wisselaar, dus dit moest of een slechte grafdelver zijn, of een grafdelver die zijn lijk gevonden had.

Voor de lynch waren we nog met 9 spelers. In mijn hoofd was jij dus wolf met Pedro en Oda/Napoleon als leugenwolf. Dat zou betekenen dat als ik lynch zou worden, er met een beetje pech na de lunch nog 6 spelers over waren, waarvan 3 slecht. Dat verklaarde ook waarom het voor jou niet uitmaakte als ik lynch zou worden. Als ik namelijk goed zou sterven, hadden jullie daarna wsl overhand.

Maargoed, again, nu Amina als wisselaar gestorven is bewijst dat jou. En dan zijn we terug bij de vragen: Is er geconverteerd, zo ja, wie? Waar is het lijk? En wie is de leugenwolf? En om hier achter te komen moet ik ook terug naar het begin vrees ik.

Lauaki Mamoe[729]

Oh en daar komt trouwens ook nog bij dat Pedro jou semi aan het verdedigen was Dzjengis in dt :')

Lauaki Mamoe[729]

Nou.. Ik denk dat bepaalde mensen hier nu wijselijk hun mond houden :')

Ik denk dat ik ondertussen alles heb gezegd over mijn niet lijk zijn wat ik kan zeggen. Het is nu aan Dzjengis wat hij ermee doet, en eerlijk, ik kan toch niet veel meer doen dan afwachten, daarom zal ik maar vertellen waar mijn stem naartoe gaat.

Ik zal gaan stemmen op Indira. Met Napoleon conversiewolf, weten we dat er nog steeds een leugenwolf in het spel zit. Deze leugenwolf moet zitten tussen Indira en Oda. Ik heb met allebei gesproken, en Indira heeft in de pbs vrij duidelijk kleur bekend.
Om te beginnen probeerde ze verwarring te schoppen en te doen of Dzjengis de geconverteerde wolf was. Aangezien het duidelijk is dat Dzjengis de enige sowieso bewezen goede speler is hier, is dat een beetje gek.
Ik had haar gevraagd wie zij zou willen lynchen, eerst noemde ze dus Dzjengis, toen bleek dat dat niet kon veranderde ze het naar Alexander, omdat hij wsl lijk is. Aangezien de enige andere leugenwolf Oda kan zijn, is het dus uiterst gek dat ze niet voor Oda kiest. In theorie kan ik namelijk ook nog lijk zijn, zoals Dzjengis vast met je eens is, en dan is Alexander niet meer dan een sjamaan. Als jij goed bent, waarom kies je dan voor een potentieel lijk in plaats van een zekere leugenwolf?
Dat brengt ons dan ook nog op de vraag, wie is geconverteerd? Ik verwacht dat Pedro geconverteerd is, vanwege zijn gedrag. Ook hier kan in theorie Oda geconverteerd zijn, maar ik denk niet dat hij Napoleon dan zo voor de bus had gegooid (en zo wel, eerlijk, well played). Maar omdat dit dus geen 100% zekerheid is, ga ik liever voor de zekere leugenwolf.

Dzjengis zit vast in zijn tunnel, ik hoop dat we nog met 2 wolven, 3 goedjes en 1 lijk spelen. Daarom wil ik het lijk en andere goedje oproepen om mee te stemmen op Indira, omdat goed anders sowieso verliest.

Oda Nobunaga[729]

Dat is ook dezelfde conclusie als die ik al had.
Indira moet de leugenwolf zijn, alexander had dag 2 al iets geclaimd bij me waardoor hij alleen goed of Sjamaan nog kon zijn op dat punt en zelf ben ik het niet.
Dzjengis is bewezen wisselaar en zodoende geen wolf
Lauaki is bewezen geen wolf, hij kan hooguit lijk zijn.
Pedro is wolf of onschuldige bijstander, maar mijn gevoel zegt dat hij de geconverteerde wolf is door hoe hij lekker op de achtergrond blijft spelen onder de radar en dit natuurlijk super is voor wolven om stiekem aan je kant te hebben.

Qua verdeling is het dan of 1 lijk, 3 goedjes en 2 slechtjes. In dat geval ziet het er redelijk goed uit, maar ligt het aan het lijk hoe het gaat lopen.
Als de verdeling 1 lijk, 2 goedjes en 3 slechtjes is dan hebben we als goed in ieder geval het lijk nodig. En dan is opzich alles nog wel mogelijk gebaseerd op waar de slechtjes liggen en wie echt het lijk is.

Mijn conclusie is in ieder geval dat we als goed het lijk nodig hebben. Als we het lijk eruit gooien en het is scenario 1 dan ligt het aan wie de bm toegeslingerd krijgt, echter weet ik op dit moment gewoonweg niet 100% zeker wie het lijk is. Als het scenario 2 is en we lynchen het lijk dan zijn we gewoon als goed klaar en is het spel gewonnen door slecht. Het risico is gewoon te groot.

Mijn stem zal dus eerst gaan naar Indira als zekere leugenwolf.

Indira Gandhi[729]

Als jullie dat denken, mooi. Al blijk ik wel goed te zijn dan zijn jullie sowieso verloren. Er zijn hier zeer slimme spelers dus verschiet niet van dat het lijk wel is bij iemand is gevallen die nu alles aan het leiden is. Lijk moet alleen winnen en hoe het er naar uit ziet als ik sterf en nog is twee mensen sterven dat slecht of het lijk gewonnen gaan hebben. Dus de keuze is aan jullie, maar ik ga me niet door het slechtjes netwerk hier laten leiden. Ik zou nog graag winnen met goed.

Oda Nobunaga[729]

Ok, en als dat al zo is. Wie is dat slechtjesnetwerk dan en waarom? Want ik hoor nu alleen nog de "ik ben het niet" maar niet wie het dan wel zijn.

Indira Gandhi[729]

Mijn vermoeden ging eerst uit van jouw en Lauaki door de altijd strijd tussen jullie die nu plots is gestaakt of jullie voelen dat het spel bijna over is en nu geen angst meer moeten hebben voor elkaar niet verdacht te maken.

Dan nog Alexander die ineens met een claim uit de lucht gevallen dat ik vermoed dat hij wel is de wolf kan zijn en gewoon Sjamaan geclaimd heeft om zo het echte lijk te vinden om die uit te schakelen (puur door dat die alleen naar mij en Lauaki dat bericht heeft gestuurd).

Dus mijn stem gaat naar Alexander. Vind risico te groot dat slecht er gewoon mee weg komt. Als lijk dan niet wint hebben we nog kleine kans dat wij winnen

Oda Nobunaga[729]

En dan hebben we samen onze conversiewolf eruit gespeeld, in plaats van te kunnen wisselen naar de wisselaar en die eruit kunnen gooien?

Daarnaast is Nelson dood en die heeft lauaki als zielsverwant aangewezen. Dus je hele verhaal is onmogelijk. Dus dan is het Alexander en?

PedroII van Brazilië[729]

Citaat van: Lauaki Mamoe[729] op 11 juni 2024, 11:53:46
Oh en daar komt trouwens ook nog bij dat Pedro jou semi aan het verdedigen was Dzjengis in dt :')

Wel omdat ik het nogal absurd vind om een wisselaar in vraag te stellen, welke wolf gaat openbaar wisselaar claimen aangezien dit controleerbaar is.

ik zal maar openbaar mijn claim zetten ik ben stalker.

Nacht 1 vergeten in te sturen
Nacht 2 was ik inactief.
Nacht 3 vroeg lili something mij om nelson te stalken, maar aangezien ik haar niet vertrouwde had ik haar gestalkt. Pech ze ging dood
Nacht 4 heb ik napoleon gestalkt die had een actie

Oda Nobunaga[729]

En wie zijn volgens jou de wolven? Vraag ik je al een paar dagen. Dus je was inactief 2 maal en hebt dus wel acties ingestuurd maar niet gereageerd op alle vragen.

Oda Nobunaga[729]

Ook jouw stem op een bewezen zielsverwant en dus hooguit lijk slaat dan dus nergens op

Indira Gandhi[729]

Snap je niet? Welk punt wil je met die eerste tekst maken.

Wat heeft dat met hun Zvw claim te maken dat hij niet slecht is? Dus je kan als zielsverwant niet slecht/goed zijn? Nu kom je zelf met gaten in een verhaal.

Er zijn vorige nacht als ik je moet herinneren twee doden gevallen: Nelson en Amina. Waarvan één het lijk heeft vermoord en wie zat er allemaal op Amina? Wie verdacht Nelson als lijk?

Was jij ook niet trouwens diegene die Amina niet vertrouwde? Nelson kwam met de Zvw claim omdat hij iets vermoede.

Indira Gandhi[729]

Citaat van: Oda Nobunaga[729] op 12 juni 2024, 19:58:13
Ook jouw stem op een bewezen zielsverwant en dus hooguit lijk slaat dan dus nergens op

Alexander is niet Zvw. Nelson was Zvw met Lauaki? Ik weet dus niet waar je over bezig bent want je blijft met gaten komen in een verhaal dat niet bestaat? Dan nog bewezen, hoe bewezen?

Oda Nobunaga[729]

Hij stemt op lauaki, dus hij zegt dat hij het bewezen goedje Nelson niet vertrouwd als zvw van Lauaki. En nee ze kunnen geen koppel zijn, want dan was Lauaki nu dood. En zielsverwant zijn 2 goedjes die niet geconverteerd kunnen worden, dus lauaki kan alleen lijk zijn, niet slecht.

Mijn punt van tekst 1 is dat je dus speldagen volledig niet online bent geweest, niet meegedaan hebt aan de discussie, maar wel je stalkeractie ingestuurd hebt.

En ik heb het tegen Pedro, degene die de post plaatste voor mij. En die heeft een stem staan op lauaki.

Als je antwoord wil geven op mijn punten tegen jou moet je een paar posts terug.

Lauaki Mamoe[729]

Citaat van: PedroII van Brazilië[729] op 12 juni 2024, 19:55:49
Citaat van: Lauaki Mamoe[729] op 11 juni 2024, 11:53:46

Wel omdat ik het nogal absurd vind om een wisselaar in vraag te stellen, welke wolf gaat openbaar wisselaar claimen aangezien dit controleerbaar is.

ik zal maar openbaar mijn claim zetten ik ben stalker.

Nacht 1 vergeten in te sturen
Nacht 2 was ik inactief.
Nacht 3 vroeg lili something mij om nelson te stalken, maar aangezien ik haar niet vertrouwde had ik haar gestalkt. Pech ze ging dood
Nacht 4 heb ik napoleon gestalkt die had een actie

Volgens mij heb je je eigen fake rijtje niet helemaal op een rijtje :-X