[Discussie] Ik weet niet wie jij bent, maar dat maakt niet uit, moeten overleven

Gestart door adriaan, 31 mei 2024, 12:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Dzjengis Khan[729]

Ik was erg verrast dat mensen meestemden met Alexander omdat ik zijn beredenatie echt niet begreep. Op dat moment vertrouwde ik jou nog en hem totaal niet. Het leek op de actie die jullie gisteren deden en ik verwachte dus nog meer stemmen. Dat is de reden dat ik jou vroeg om te stem te veranderen en mij te redden. Wat je ook deed, maar niet om mij te redden zei je...
Ik begrijp echt wat jullie aan het doen zijn, maar feit blijft dat je niet wisselbaar bent. Je doet nu net alsof ik heel agressief bij je ben gekomen, maar dat is niet waar. Ik heb je alleen gevraagd of je een reden had voor het niet wisselbaar zijn. That's it.

Net als dat ik Indira ook vroeg waarom ze wilde weten of ik al gewisseld had. Normale vraag, niets agressief aan, maar zij doet ook net alsof het een halsmisdaad is.

Lauaki Mamoe[729]

Ik ben even teruggegaan naar desbetreffende lynch.

Alexander stemde op jou omdat hij vond dat jij jezelf tegensprak. Jij vond dit onzin en vond dat Alexander iemand zocht om verdacht te maken en de heat van zichzelf af te halen en noem je dit verdacht. Vervolgens stem jij op George omdat hij 3 rollen noemt en niet inhoudelijk meedoet wat je ook verdacht vindt. Prima.

Daarna volgen idd Oda en Napoleon met een vrij zwakke reden, maar. Hier ga jij totaal niet op in. Je negeert deze twee verdenkingen/mensen die op je stemmen en blijft alleen bij Alexander. Je verwijt hem dat hij op jou obsedeert en zegt ook nog eens dit:

Citaat van: Dzjengis Khan[729] op  6 juni 2024, 21:49:06
Wat een onzin Alexander.
Jij opent een echt onzin"aanval" op mij, ik vindt daar wat van en vervolgens obsedeer je op mij.
Als ik nu op je had gestemd kon ik het me nog voorstellen, maar dat is niet eens het geval.
Nu blijf je er op hameren omdat ik volgens jou op een treintje stap, terwijl ik gewoon eerder geen tijd had om het Dt nog een keer door te nemen, oa door de vele lange posts. Geen treintje, maar een conclusie.
In alle eerlijkheid had ik ook net zo goed op jou kunnen stemmen...

Dat lijkt mij wel een drogredenatie. Als je alleen iemand mag verdenken of op iemand mag stemmen die ook op jou stemt komen we nergens :')

En nogmaals, het was dus 4 stemmen voor Alexander, 3 stemmen voor jou en 3 stemmen voor George. Als jij had overgestemd zoals je zelf al zei, was het 5 stemmen voor Alexander, 3 voor jou en 2 voor George. Dan hadden er al twee spelers over moeten stemmen voordat jij sowieso lynch zou worden. Dus ik snap nog steeds niet waarom jij mij vroeg over te stemmen.

En dat klopt, het was absoluut niet mijn bedoeling dat George door mijn toedoen met 3 stemmen zou sterven. Ik was dus wel van plan je te redden en had mijn stem al klaar staan. Op het moment dat ik wilde posten zag ik jouw stemwissel. Ik wist daardoor dat mijn stem op George niks meer zou uitmaken, maar besloot hem wel te plaatsen. Ik kon geen naam meer wisselen om jou alsnog te redden. Dat jij mij vervolgens vlak na plaatsing deadline bedankt dat ik jou gered heb vind ik ook vrij frappant. Daar waar ik nog zat te balen dat er blijkbaar een leugenstem geplaatst was en ik in die val gelopen was, bedank jij me dat ik een burger gelyncht heb. Persoonlijk zou ik hebben gepbt 'Fijn dat ik niet dood ben, maar waarom stemde je op George en niet op Alexander.'

Dan als laatste, ik zeg niet dat je agressief bent. Ik zeg dat je dwingend bent. Daar zit m.i. wel een verschil in. Je post kwam niet over als een leg uit en reageer nu of anders.. maar wel als een hallo waarom reageer je niet en leg je niks uit komt er nog wat van? Dus ja, het voelde wel dwingend.

Ik hoop overigens ook dat Cleopatra zich weer laat zien. Ik zie dat ze na de deadline wel nog online is geweest dus misschien heeft ze even een schop onder d'r kont nodig.

Dzjengis Khan[729]

Wow ga je zout op slakken leggen over een bedankje?
Ik zat ineens in een strijd die ik totaal niet zag aankoop men, over een post die dat helemaal niet waard was. Ik kwam in een discussie met Alexander terecht waar ik met stijgende verbazing meekreeg dat er gewoon mensen meestemden. De zin die jij uit hier highlight laat zien dat ik echt zoekende ben naar de reden achter zijn gedrag.

Mijn bedankje aan jou was helemaal geen "Joe blij dat George dood is" maar een dank je dat je me gehoord hebt. Als je al spijkers op zulk laag water moet zoeken dan denk ik dat we wel klaar zijn, toch?

Amina van Zazzau[729]

Citaat van: Dzjengis Khan[729] op  9 juni 2024, 18:42:42
...
Ik heb begrepen dat slecht alsnog gaat proberen mij op de lynch te krijgen door te proberen gaten te schieten in mijn claim de originele Wisselaar te zijn.

...
(red.: samenvatting)
Citaat van: Lauaki Mamoe[729] op  9 juni 2024, 21:04:23
Dus als ik het goed begrijp ben ik wolf, samen met Amina, Indira, mogelijks Cleopatra en ook misschien wel degene die claimt waarom de wissel van N4 mislukt is. Dan staat goed er toch mooi slecht voor :')

Ik ga hier ook even openbaar op reageren.

Wat betreft je wisselaars claim zijn er inderdaad wel een aantal punten die naar mijn idee wat opheldering kunnen gebruiken. Maakt het mij slecht wanneer ik vragen opgooi wanneer ik merk dat je verhaal wat gaten heeft?

Over het aantal slechtjes:
Wel fijn dat je het slechtjes team zo zeker weet en dat die al zo groot is dat het min of meer op overmacht staat. Niet dat nu nog 4 slechtjes in het spel erg eerlijk is voor goed, want 6 startslechtjes op 17 spelers is best veel. Pak een neutraaltje op slecht om je mankracht naar 7 te halen, kies de juiste nachten voor je ork voor 2 doden en de teller staat op 7 slechtjes vs 8 goedjes en dan tellen we de lynches en lunches nog niet eens mee. Wat de getallen zijn wanneer er nu nog 5 slechtjes in het spel zitten lijkt me niet nuttig om over uit te weiden.

Nu we die cijfertjes weer gehad hebben, even dus de puntjes die ik je ook al per PM had gestuurd ook even hier openbaar.

Waarom vind ik deze wissel claim discutabel?
1.) de obvious reden: veel mislukt waaronder eentje die je had kunnen zien aankomen. Je hebt daar een tegenargument voor die compleet valide kan zijn, maar je snapt dat je hierdoor gewoon iets minder sterk staat.
2.) Je hebt een maatje in je wisselnetwerk, maar jullie besluiten om 2 mislukte wissels compleet buiten dtopic te laten. WAAROM zou je als goedjesnetwerk het nalaten om 2 volledige speldagen geen zinvolle informatie bekend te maken? Je had dit kunnen inzetten om eerdere lynches te sturen, zelfs zonder de speler met de wisselaar rol te noemen, maar jullie kozen ervoor om iedereen te laten aanmodderen.
3.) In plaats van op enige manier te proberen een goedje te vinden om te contacten om informatie naar buiten te brengen (als jullie dat dan niet zelf willen doen) kies je ervoor om via dtopic (als wisselaar) naar buiten te treden. Ik snap dat dit last-minute was, maar hier had je als wisselaar echt al een strategie op moeten hebben.
4.) Met het aantal bekende dode hulpjes (2) is 4 wolven die nog over zijn echt te veel (zie de cijfers hierboven). Met 3 wolven nog over in het spel (iets wat iedereen die ik gesproken heb als het meest realistische scenario beschouwt), zit jij met Lauaki, mij, Indira, Cleopatra en je mislukte wissel sowieso op iets teveel slechtjes. Je bent redelijk blind iedereen aan het aanvallen die jouw claim niet geloven, weigert enige vorm van informatie te delen omdat je denkt dat dat zinvol is op dit punt in het spel en vraagt blind vertrouwen met dit soort gaten in je verhaal.
5.) Ongeveer iedereen was nog online in de laatste 10 minuten afgelopen speldag en je leeft nog. Zowel de wolven als het lijk vinden een wisselaar erg vervelend, dus het gegeven dat je nog leeft is op zich al verdacht.
6.) Je bent al bekend als deel van een wisselaarsnetwerk en je benoemt al dat de laatste wissel mislukt is. Vanwege een yeti (enige rol die enige vorm van onzekerheid geeft in mislukte wissels) zou dat een andere oorzaak kunnen hebben dan het slecht zijn van die persoon, maar je kiest ervoor niet te delen wie de mislukte wissel was. Hoe gaat het goed helpen als jij sterft en die informatie mee je graf in neemt? Zeker met inachtneming dat er vannacht door zowel de wolven als het lijk een moord gepleegd kan worden en de kans dus aanwezig is dat je wisselaar ook sterft.
7.) (aanvulling op punt 2) Ik heb je deze bovenstaande punten in PM ook al gegeven en toen gaf je aan dat jullie eerst een netwerk van 3 wilden hebben voordat jullie iets naar buiten gooiden. Nu snap ik de wens voor een groter netwerk, maar vervolgens ga je je verdachten wisselen (je verdachtte Indira eerder en Lauaki heeft haar gered met zijn stem op lynch dag 3). Waarom kies je ervoor om bewust verdachten te gaan wisselen om daarnaast wel af te spreken dat je pas vanaf een team van 3 informatie naar buiten gaat geven? Als die last-minute stemwijzigingen niet waren geweest, denk ik niet dat je zo naar buiten was getreden, deze laatste wissel was ook mislukt, we zijn nu op speldag 5. Had je deze nacht ook iedereen maar wat laten aanmodderen om misschien richting nacht 7 of 8 een keer met informatie naar buiten te komen als het wel een keer gelukt is?
8.) Ik snap dat je niet een wisselaar bekend wil maken, dat is volkomen logisch. Maar op dit moment is het hele verhaal puur en alleen een verhaal van jouw kant zonder enige vorm van backup van wie dan ook. Ik hoop dat je snapt dat ik op dit punt in het spel een plots opstaan van een wisselaar met wantrouwen tegemoet zie.

Aangezien mijn voornaamste punten uiteindelijk gaan over het publiek maken van informatie, heb ik dus besloten om dit wel hier te gaan posten. Ik voel er vrij weinig voor om morgen om 22:00 weer alle posts en PM's en stemmen stressvol te gaan lezen, maar met de stilte deze speldag vrees ik wel dat we daar wederom op afstevenen.

Dzjengis Khan[729]

Sorry mensen, het is weer een lange post want Amina heeft veel vragen.

Citaat van: Amina van Zazzau[729] op 10 juni 2024, 00:02:40

Wat betreft je wisselaars claim zijn er inderdaad wel een aantal punten die naar mijn idee wat opheldering kunnen gebruiken. Maakt het mij slecht wanneer ik vragen opgooi wanneer ik merk dat je verhaal wat gaten heeft?
Nee, wie zegt dat?

Over het aantal slechtjes:
Wel fijn dat je het slechtjes team zo zeker weet en dat die al zo groot is dat het min of meer op overmacht staat. Niet dat nu nog 4 slechtjes in het spel erg eerlijk is voor goed, want 6 startslechtjes op 17 spelers is best veel. Pak een neutraaltje op slecht om je mankracht naar 7 te halen, kies de juiste nachten voor je ork voor 2 doden en de teller staat op 7 slechtjes vs 8 goedjes en dan tellen we de lynches en lunches nog niet eens mee. Wat de getallen zijn wanneer er nu nog 5 slechtjes in het spel zitten lijkt me niet nuttig om over uit te weiden.

Nu we die cijfertjes weer gehad hebben, even dus de puntjes die ik je ook al per PM had gestuurd ook even hier openbaar.
Ik zeg ook niet dat er nog 5 in het spel zitten. Ik noem 3 namen vet gedrukt en dan vreemd gedrag van Cleopatra. Van 1 weet ik dus dat die niet wisselbaar is en daar geen uitleg over kan/wil geven. De andere twee is, zoals ik ook schrijf, een vermoeden op basis van mijn interacties met jullie en wat te zien/lezen is in het DT. Kan ik het daar mis hebben? Ja, dat kan. Maar dit zijn mijn observaties op basis van de info die ik heb.

Waarom vind ik deze wissel claim discutabel?
1.) de obvious reden: veel mislukt waaronder eentje die je had kunnen zien aankomen. Je hebt daar een tegenargument voor die compleet valide kan zijn, maar je snapt dat je hierdoor gewoon iets minder sterk staat.
Snap ik, maar dat maakt de volgende wissels niet minder valide...

2.) Je hebt een maatje in je wisselnetwerk, maar jullie besluiten om 2 mislukte wissels compleet buiten dtopic te laten. WAAROM zou je als goedjesnetwerk het nalaten om 2 volledige speldagen geen zinvolle informatie bekend te maken? Je had dit kunnen inzetten om eerdere lynches te sturen, zelfs zonder de speler met de wisselaar rol te noemen, maar jullie kozen ervoor om iedereen te laten aanmodderen.
Nou nou, aanmodderen? Ik geloof dat je even gemist hebt dat ik op dag 2 ineens, voor mij out of the blue, op de lynch kwam? Hoe stel jij je voor dat wij dit zouden sturen zonder dat heel duidelijk werd dat wij samenwerken?
Op dag 3 heb ik op Lauaki gestemd en aangeven dat hij slecht is. Ik ben niet gewisseld naar QE en hoppa, toen stond ik ineens weer op de lynch.
Dit vind ik dus echt een vreemd verwijt Amina.

3.) In plaats van op enige manier te proberen een goedje te vinden om te contacten om informatie naar buiten te brengen (als jullie dat dan niet zelf willen doen) kies je ervoor om via dtopic (als wisselaar) naar buiten te treden. Ik snap dat dit last-minute was, maar hier had je als wisselaar echt al een strategie op moeten hebben.
Oh ok, mevrouw "Laten we LM een treintje starten zodat hij er niets meer aan kan doen"  ::)
Beetje hypocriet, of niet?

4.) Met het aantal bekende dode hulpjes (2) is 4 wolven die nog over zijn echt te veel (zie de cijfers hierboven). Met 3 wolven nog over in het spel (iets wat iedereen die ik gesproken heb als het meest realistische scenario beschouwt), zit jij met Lauaki, mij, Indira, Cleopatra en je mislukte wissel sowieso op iets teveel slechtjes. Je bent redelijk blind iedereen aan het aanvallen die jouw claim niet geloven, weigert enige vorm van informatie te delen omdat je denkt dat dat zinvol is op dit punt in het spel en vraagt blind vertrouwen met dit soort gaten in je verhaal.
Ik vertaal even: Ik weiger jou informatie te geven omdat ik je niet vertrouw. En net als als eerder gezegd ik heb 3 namen vetgedrukt geschreven, dat zijn de mensen die ik er van bedenk op het wolvenboard te communiceren. Dus, ik zeg niets vreemds he, op basis van jouw criteria van hoeveel wolven er nog zouden kunnen zijn.

5.) Ongeveer iedereen was nog online in de laatste 10 minuten afgelopen speldag en je leeft nog. Zowel de wolven als het lijk vinden een wisselaar erg vervelend, dus het gegeven dat je nog leeft is op zich al verdacht.
Ja daar ben ik het mee eens. Maar aangezien ik daar geen invloed op heb en jij er een punt van maakt denk ik dat dat op dit moment meer zegt over jou dan over mij. Wat wil je dat ik hier op zeg?

6.) Je bent al bekend als deel van een wisselaarsnetwerk en je benoemt al dat de laatste wissel mislukt is. Vanwege een yeti (enige rol die enige vorm van onzekerheid geeft in mislukte wissels) zou dat een andere oorzaak kunnen hebben dan het slecht zijn van die persoon, maar je kiest ervoor niet te delen wie de mislukte wissel was. Hoe gaat het goed helpen als jij sterft en die informatie mee je graf in neemt? Zeker met inachtneming dat er vannacht door zowel de wolven als het lijk een moord gepleegd kan worden en de kans dus aanwezig is dat je wisselaar ook sterft.
Je gaat er hierbij weer aan voorbij dat ik jou niet vertrouw Amina. Dat ik jou niet van informatie voorzie betekent niet dat er geen contact is met anderen. De persoon die mislukt is gewisseld weet dit. Bovendien zou ik een 1 wissel geen netwerk willen noemen. En ja, de kans is natuurlijk aanwezig dat we na deze dag beiden er niet meer zijn. Hoera voor slecht. Maar dat ligt dan niet aan mij.

7.) (aanvulling op punt 2) Ik heb je deze bovenstaande punten in PM ook al gegeven en toen gaf je aan dat jullie eerst een netwerk van 3 wilden hebben voordat jullie iets naar buiten gooiden. Nu snap ik de wens voor een groter netwerk, maar vervolgens ga je je verdachten wisselen (je verdachtte Indira eerder en Lauaki heeft haar gered met zijn stem op lynch dag 3). Waarom kies je ervoor om bewust verdachten te gaan wisselen om daarnaast wel af te spreken dat je pas vanaf een team van 3 informatie naar buiten gaat geven? Als die last-minute stemwijzigingen niet waren geweest, denk ik niet dat je zo naar buiten was getreden, deze laatste wissel was ook mislukt, we zijn nu op speldag 5. Had je deze nacht ook iedereen maar wat laten aanmodderen om misschien richting nacht 7 of 8 een keer met informatie naar buiten te komen als het wel een keer gelukt is?
Punt 1. Indira stond op d2 op de lynch en Lauaki redde haar. Ik was daar ook van overtuigd op dat moment, maar na met Lauaki gesproken te hebben (en met jou btw) die ons verzekerde dat Indira gewoon online was en zichzelf had kunnen redden heb ik mijn stem op Indira weggehaald. Dit staat overigens allemaal keurig gedocumenteerd in het DT. Toen vertrouwde ik Lauaki nog. Ik heb zelf niet meegekregen of dit klopte en we hebben alleen het woord van L. dat dit zo was. Ik was die dag echt druk, had een hele lange dag en weinig tijd om hier te kunnen zijn. (Dit is dus ook de dag van de wissel op QE)
Ik begrijp je vraag niet die ik vet gemaakt heb?
En je bent correct dat ik niet naar buiten was getreden als ik me daartoe niet gedwongen had gevoeld door JOUW LM actie. Want we hebben geen overwicht op de Lynch met maar 2 personen waarvan 1 zich nu al 3 dagen aan het verantwoorden en verdedigen is.
Je begrijpt toch hopelijk dat ik niet iemand hier openbaar maak wanneer de wissel mislukt kan zijn door een Yeti? Wanneer niet dan hebben wij toch andere waarden waarmee we het spel spelen ben ik bang.

8.) Ik snap dat je niet een wisselaar bekend wil maken, dat is volkomen logisch. Maar op dit moment is het hele verhaal puur en alleen een verhaal van jouw kant zonder enige vorm van backup van wie dan ook. Ik hoop dat je snapt dat ik op dit punt in het spel een plots opstaan van een wisselaar met wantrouwen tegemoet zie.
Ja ik begrijp wel dat dit voor slecht erg vervelend is inderdaad.
Vooral als ik mijn PB teruglees en zie dat jij al na N2 begint over dat er geen leugenwolven in het spel zitten... en dat Lauaki geen wolf is, volgens jou.
Oh en nu was ik bijna vergeten dat jij jezelf ook neutraal had gemeld en daar een beetje door in de problemen kwam.

Aangezien mijn voornaamste punten uiteindelijk gaan over het publiek maken van informatie, heb ik dus besloten om dit wel hier te gaan posten. Ik voel er vrij weinig voor om morgen om 22:00 weer alle posts en PM's en stemmen stressvol te gaan lezen, maar met de stilte deze speldag vrees ik wel dat we daar wederom op afstevenen.
Ik was ook verbaasd dat je dit eerst allemaal prive besprak Amina. Ik hoop dat ik je vragen naar tevredenheid heb beantwoord. Zo niet, dan hoor ik dat ongetwijfeld. En nee, hoe graag je het ook wilt, niemand gaat me openbaar of prive verdedigen om zo prijs te geven dat hij/zij de Wisselaar is. Sorry.

Het moraal van het verhaal:
Lauaki is niet wisselbaar, heeft daarvoor geen reden die hij mij kan/wil vertellen.

Ik vraag jullie dit; als jij Slecht zou zijn, zou je de rol Wisselaar kiezen om openbaar te maken? Wetende dat je dan een bulls-eye op je krijgt? Helemaal als slechts 1 van de 4 wissel is gelukt? Zou je dat ècht doen?
Ik niet hoor. Ik zou voor iets veiligs kiezen, zoals Stalker of Burger ofzo.

Dzjengis Khan[729]

Dubbel post, maar moet wel even:
Het kan natuurlijk dat Lauaki geen wolf is maar in N2 Lijk is geworden.
In dat geval staat mijn theorie rondom Amina en Indira even los daarvan.

Ik zal nu niet meer posten, want ik kan me voorstellen dat jullie dat flink zat zijn ondertussen.
Ik ga rustig afwachten wat mijn lot gaat zijn.  :)

Nelson Mandela[729]

Ik ben de Yeti die nacht 1 buiten was.
Cleopatra had me gered nacht 3.
En nacht 4 was ik nogmaals buiten.

Dan het volgende, Lauaki is mijn zvw.
Hij kan lijk zijn, maar hij is geen wolf.

Wie lynchen we?

Oda Nobunaga[729]

Mijn "trio" aan opties is op dit moment Pedro, Indira en Napoleon.

Pedro wegens eerder benoemde redenen, teveel onder de radar.
Napoleon omdat ik hem het meeste kans zie hebben op leugenwolf zijn.
Indira omdat die voor mijn gevoel ook van lijstjes verdwenen is zonder dat ik nu echt goede reden zie waarom, lijkt te gemakkelijk van Lauaki afgestapt te zijn na eerst nog te roepen dat hij wel slecht moest zijn.

Djzengis voor mij wat minder, is hij echt wisselaar geweest dan willen wolven ook graag van zijn netwerkje af, dus dan mogen zij dat van mij proberen en dan blijft de kans op een wissel aanwezig waardoor we morgen of een groter goed netwerk kunnen hebben. Is hij wel slecht dan komt er een punt. Ik denk dat er nog genoeg wisselbare rollen zijn, dus bewijs jezelf maar. Ik denk niet dat slecht nog met 4 is, dus stel ze lunchen een goedje en het lijk vermoord ook perongeluk een goedje dan is het nog 4 vs 3 maximaal naar mijn idee.

Nelson Mandela[729]

Stel er zijn wel 4 wolven, en Lauaki is lijk, wil ik die in leven houden. Want het spel is niet voorbij, zelfs met meerderheid, zolang dat lijk nog verschil kan maken.

De reden dat ik de vorige nacht fel op de delver was, is omdat een moordend lijk voor de wolven veel erger is dan voor de goedjes.
Want die hebben nu een extra probleem.

Ik zie liever 2 moorden in de nacht, dan verloren spel.
Dus spelers die nu actief het lijk willen lynchen, zijn in mijn ogen wolven.

:)

Dzjengis Khan[729]

Nelson al vroeg in het spel aan  dat hij heel erg Wisselaar is, graag zelfs.
Dat komt niet overeen met een Zvw claim, toch?
Nou koppel, dat is een ander verhaal. Die 2 kunnen namelijk samen winnen als 1 van hun Lijk wordt en het Lijk overblijft
Ook interessant dat Lauaki heel veel kansen heeft gehad om Zvw te claimen en dat niet heeft gedaan.
Het had voor hem niets uitgemaakt, maar had twijfel kunnen geven.
Ik geloof er niets van Nelson.

Napoleon Bonaparte[729]

Citaat van: Oda Nobunaga[729] op 10 juni 2024, 20:59:29
Mijn "trio" aan opties is op dit moment Pedro, Indira en Napoleon.

Pedro wegens eerder benoemde redenen, teveel onder de radar.
Napoleon omdat ik hem het meeste kans zie hebben op leugenwolf zijn.
Indira omdat die voor mijn gevoel ook van lijstjes verdwenen is zonder dat ik nu echt goede reden zie waarom, lijkt te gemakkelijk van Lauaki afgestapt te zijn na eerst nog te roepen dat hij wel slecht moest zijn.

Djzengis voor mij wat minder, is hij echt wisselaar geweest dan willen wolven ook graag van zijn netwerkje af, dus dan mogen zij dat van mij proberen en dan blijft de kans op een wissel aanwezig waardoor we morgen of een groter goed netwerk kunnen hebben. Is hij wel slecht dan komt er een punt. Ik denk dat er nog genoeg wisselbare rollen zijn, dus bewijs jezelf maar. Ik denk niet dat slecht nog met 4 is, dus stel ze lunchen een goedje en het lijk vermoord ook perongeluk een goedje dan is het nog 4 vs 3 maximaal naar mijn idee.

Waarom zie je mij als leugenwolf Oda?

Ik heb begin namelijk meer het gevoel te krijgen dat jij de boel manipuleert. en daarom zelf ook prima aan die omschrijving kan voldoen.
Ik had met de lynch helemaal geen voordeel gehad om mijn stem van George af te halen. Als ik hem had laten staan had ik waarschijnlijk zelfs onzichtbaar geweest. Als je me op mij wil stemmen vind ik dat prima, maar dan wil ik wel zo graag weten waarom je dat doet.

Dan valt naast jou naam me de naam van Indira ook op, sluipt sinds dag 1 als rode draad overal tussen, maar blijkbaar voor niemand voldoende om die stem te plaatsen. Ook al verweerd ze zich fel, en stelt ze zich redelijk naief op. In deze fase van het spel zou je verwachten dat naieve spelers ondertussen al wel afgestraft zouden zijn geweest wanneer ze goed waren.

Ik heb zelf niet echt het idee dat een lijk op dit moment een gigantisch probleem is, lijken zijn meestal prima wolvenjagers die graag revenge halen alvorens ze de goedjes uit proberen te roeien, maar tegen die tijd weet natuurlijk iedereen wie het lijk is, en sterft het lijk aan een soort van zelfopoffering. Als hier een lijkwinst van komt zou ik dat trouwens meer dan verdiend vinden.
Maar we zullen moeten wachten tot na de nacht om te kijken of er effectief een lijk is gemaakt. Speltechnisch zou dat natuurlijk wel een en het ander kunnen verklaren.

Oda Nobunaga[729]

Waarom jij?

In mijn ogen zijn er drie spelers die voor mij overblijven als leugenwolf:
Nelson, Indira en jij.

Nelson acht ik onwaarschijnlijk door de manier hoe hij stemmen aan het ronselen is al het hele spel en al helemaal die stemming, dat gaf mij het gevoel dat hij achter de schermen meer weet en zodoende geen logische leugenwolf is, iets met jezelf te bekend maken.
Indira lijkt ook door hoe ze stemt een van de spelers te zijn die af en toe nog gevraagd wordt mee te stemmen, waarom weet ik niet, maar ik hoop dat dit niet bij de eerste de beste gedaan wordt.
En van jou heb ik geen reden gezien waarom je van stem gewisseld bent uberhaupt in de first place. Dus het is meer een geval dat ik de andere twee denk af te kunnen strepen als optie dat jij als meest waarschijnlijke optie overblijft met Indira op een tweede plaats.

Nelson Mandela[729]

Mijn hoofdverdachten zijn Pedro en Napoleon.

Napoleon, wat is jouw rol eigenlijk?

Napoleon Bonaparte[729]

Citaat van: Oda Nobunaga[729] op 10 juni 2024, 21:33:36
Waarom jij?

In mijn ogen zijn er drie spelers die voor mij overblijven als leugenwolf:
Nelson, Indira en jij.

Nelson acht ik onwaarschijnlijk door de manier hoe hij stemmen aan het ronselen is al het hele spel en al helemaal die stemming, dat gaf mij het gevoel dat hij achter de schermen meer weet en zodoende geen logische leugenwolf is, iets met jezelf te bekend maken.
Indira lijkt ook door hoe ze stemt een van de spelers te zijn die af en toe nog gevraagd wordt mee te stemmen, waarom weet ik niet, maar ik hoop dat dit niet bij de eerste de beste gedaan wordt.
En van jou heb ik geen reden gezien waarom je van stem gewisseld bent uberhaupt in de first place. Dus het is meer een geval dat ik de andere twee denk af te kunnen strepen als optie dat jij als meest waarschijnlijke optie overblijft met Indira op een tweede plaats.

De reden waarom ik ben gewisseld is heel simpel, er ontstond een treintje waarin ik achte dat het makkelijk was voor wolven om mee te schapen, wat me meer het gevoel gaf dat we potentieel goed zouden lynchen. Natuurlijk ook niet ondenkbaar dat wolf op wolf zou stemmen zeker wanneer je nog een leugenstem achter de hand hebt.
Dat heb ik toen ook aangegeven.

Wat me bij jou vooral opviel is dat je wel namen noemt maar niet altijd even duidelijk beargumenteerd, maar dat deed je nu dus net wel.

Oda Nobunaga[729]

Ok, maar in jou ogen ben ik dan de leugenwolf? of is het dan toch iemand anders?