Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Ik weet niet wie jij bent, maar dat maakt niet uit, moeten overleven

Gestart door adriaan, 31 mei 2024, 12:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Nelson Mandela[729]

Dan als volgende Queen Elizabeth zegt neutraal te zijn.

Ik was de lunch en heb contact met de neutrale rol die mij de lunch heeft doen overleven. En dat is niet onze BM.

Met het hoge aantal burgers dat er rondloopt, geloof ik er niks van dat ze Pyromaan of Slotenmaker is.

Wat ben je dan wel? Je hebt een 50/50 kans. Succes met gokken.
Want ik denk zelf dat je gewoon een wolf bent die neutraal heeft geclaimt.

Als we een priester hebben, water onze bm svp.  :)

Liliʻuokalani[729]

Lauaki Mamoe[729]

Klopt maar alles wat jij doet past er ook gewoon in Oda, ik zeg geen dingen die je niet gedaan hebt of gezegd hebt.

Je hebt ook nog steeds niet gezegd waarom je op Dzjengis stemde.

Oda Nobunaga[729]

Dat heb ik gewoon benoemd. Hij was een van de spelers die net als ik snel op jou dook, maar niet door wilde drukken en me daarom opviel. Wel met weinig reden, maar ik vond ook George gewoon geen duidelijk slechtje en ging liever op een ander persoon om spreiding te geven. En Alexander kwam mij beter over dan dzjengis.

Oda Nobunaga[729]

Maar als ik jou was zou ik ook wat scenario's op papier gaan zetten als ik gewoon goed ben. Het getunnel vinden de wolven prima en mij kan het ondertussen ook niet meer schelen, want ik krijg je er toch niet uit. Maar het kan voor jezelf geen kwaad om eens niet iedereen aan mij te proberen te verbinden. Dat gaat je zelf waarschijnlijk wat helpen zodra ik dood ga. Gewoon een tip van een goedje...

Lauaki Mamoe[729]

Citaat van: Oda Nobunaga[729] op  8 juni 2024, 14:54:31
Dat heb ik gewoon benoemd. Hij was een van de spelers die net als ik snel op jou dook, maar niet door wilde drukken en me daarom opviel. Wel met weinig reden, maar ik vond ook George gewoon geen duidelijk slechtje en ging liever op een ander persoon om spreiding te geven. En Alexander kwam mij beter over dan dzjengis.

In dt? Kan je dat quoten ik kan het niet vinden.. Ja in pb heb je hem ook 1x genoemd maar het was er niet echt duidelijk dat je hem dusdanig verdacht dat je op hem ging stemmen. Ik vond dat je stem vrij uit de lucht kwam vallen.

Lauaki Mamoe[729]

Citaat van: Oda Nobunaga[729] op  8 juni 2024, 14:57:48
Maar als ik jou was zou ik ook wat scenario's op papier gaan zetten als ik gewoon goed ben. Het getunnel vinden de wolven prima en mij kan het ondertussen ook niet meer schelen, want ik krijg je er toch niet uit. Maar het kan voor jezelf geen kwaad om eens niet iedereen aan mij te proberen te verbinden. Dat gaat je zelf waarschijnlijk wat helpen zodra ik dood ga. Gewoon een tip van een goedje...

Ik ben wel even klaar met boeken schrijven voor nu (en ik denk jullie ook met het lezen).

Maargoed ik ben mij wel heel bewust van het feit dat ik nogal alleen sta in mijn verdenking op jou, en mijn stem daar dus wsl weer verloren gaat staan. Dus prima. Ik zet m'n stem over. En kijk eens hoe op tijd ik dit keer ben :')

Alexander de Grote[729]

Citaat van: Nelson Mandela[729] op  8 juni 2024, 12:38:32
Dan als volgende Queen Elizabeth zegt neutraal te zijn.

Ik was de lunch en heb contact met de neutrale rol die mij de lunch heeft doen overleven. En dat is niet onze BM.

Met het hoge aantal burgers dat er rondloopt, geloof ik er niks van dat ze Pyromaan of Slotenmaker is.

Wat ben je dan wel? Je hebt een 50/50 kans. Succes met gokken.
Want ik denk zelf dat je gewoon een wolf bent die neutraal heeft geclaimt.

Als we een priester hebben, water onze bm svp.  :)
Heb niet heel veel tijd, maar probeer nog zovaak mogelijk te kijken.
Oke dit vind ik opzich genoeg redenen. Ik ben het eens met andere reden. Heb niet heel veel tijd vandaag. Dat Lauaki optie dat we alle drie goed kunnen en naar mijn gevoel zijn vond ik wel vreemd, maar Elizabeth duikt r inderdaad gelijk heel hard op. Maar de neutraal claim vind ik inderdaad wel mogelijk van een slechtje. Als er geen priester op komt vind ik de Lynch ook een goede optie en zegt waarschijnlijk ook wel wat over andere spelers. Ik denk niet dat Nelson dit verzint dus dan zou hij geen leugenwolf zijn. Blijven voor mij Napoleon, Ghandi en dan in iets mindere mate. Cleopatra nog wel over. Ik ben dankbaar dat Cleopatra mij ging redden, maarr ook nog scenario wel mooie om te zeggen zie je ik wilde een goede speler redden. Maar dan was r wel eerder naar mij gelogen denk ik ipv George. Dus vandaar dat mijn hoofdverdachte voor leugenwolf Napoleon en Ghandi zijn. Maar mijn stem gaat voor nu naar queen Elizabeth

Amina van Zazzau[729]

Ok, ik zie nu ineens veel stemmen gaan op Elizabeth. Nu weet ik dat ze neutraal claimt en dat Nelson zegt dat hij vannacht gered is door een heks die niet Elizabeth is. Wat ik hier nog niet helemaal snap is waarom dat haar meteen slecht maakt? 2 neutralen op een spel van 17 is helemaal niet zo vreemd dat dat een unanieme lynch verdient.

Verder wat betreft Lauaki vond ik de eerste keer de stemwissel dat daar best een goed verhaal bij zat zoals ik toen ook postte. Maar deze keer kan ik er wel flink meer gaten in schieten. Even ter voorbeeld het meest opvallende punt:

Citaat van: Lauaki Mamoe[729] op  8 juni 2024, 00:48:52
...

Nelson
Ik verwacht niet dat Nelson de leugenwolf is. Nelson stemde wel als eerste op Alexander, wat een vrij veilige stem is. Echter heb ik van meerdere mensen bevestigd gekregen dat Nelson hen actief gevraagd heeft om op Alexander te stemmen. Een vrij verdachte vraag, maar niet echt een leugenwolf-actie. De leugenwolf wil natuurlijk op een medewolf stemmen zonder dat die medewolf effectief in gevaar komt om gelyncht te worden. Ik verwacht daarom niet dat een leugenwolf achter de schermen aan het lobbyen zou zijn om op zijn medewolf mee te stemmen. Daarom ga ik er vanuit dat Nelson niet de leugenwolf is.

Oftewel: Alexander is wolf en DAAROM is Nelson geen (leugen)wolf

Lili
Die zou heel goed de leugenwolf kunnen zijn. Lili stemde als tweede op Alexander, wat ook nog een veilige stem was, met als reden 'omdat het kan'. Blijkbaar dus omdat het gevraagd was. Dat is het enige wat mij daarin tegenstaat. Als jij leugenwolf bent, en een speler vraagt jou op een medewolf te stemmen zonder hiervoor een specifieke reden te geven, waarom zou je hier dan op in gaan? Grote kans namelijk dat dit aan nog meer mensen gevraagd wordt, en dan breng je dus nogmaals onnodig een medewolf in gevaar.

Oftewel: Alexander is wolf en DAAROM zou Lili (leugen)wolf kunnen zijn en meegestemd hebben

Indira
Indira was de derde Alexander stemmer, maar eigenlijk kan ik het verhaal van Lili hiernaartoe copy-pasten. Gaf overigens ook niet echt een reden voor het overstemmen, dus ik weet niet wat Nelson iedereen vertelt, maar hij lijkt wel extreem veel invloed te hebben :')

Oftewel: Alexander is wolf en DAAROM zou Indira (leugen)wolf kunnen zijn en meegestemd hebben

Oda
...

Om dus antwoord te geven op je vraag, Oda, ja. Tel al mijn voorgaande argumenten erbij op en ik blijf erbij dat jij slecht bent. Ik denk echter dat jij me bespeelt hebt door jezelf expres aan Alexander te koppelen, maar dat Alexander inderdaad een onschuldige bijstander is. Dat zou betekenen dat je inderdaad met Dzjengis wolf bent.

Dan komen we op het volgende punt. Oda is leugenwolf, Dzjengis is medewolf, maar wie zijn er nog meer slecht? Ik verwacht nog sowieso één slechtje erbij, mogelijks mss zelfs nog een hulpje? Maargoed, die laatste hoeven we niet actief te zoeken, dus ik ga uit van nog één speler.

...

Ik heb de quote even wat ingekort en de belangrijke punten aangestipt. Je pleit hier al 3 spelers vrij van (leugen)wolf zijn omdat Alexander wolf zou zijn om iets later de conclusie te trekken dat Alexander geen wolf is. Maar waarom zijn die 3 spelers dan nog steeds geen wolf? Als Alexander geen wolf is, dan kunnen ze toch prima vrolijk gaan wisselen van goedje naar goedje?

Ook mis ik hier uberhaupt de logica die zouden leiden tot de conclusie dat Alexander geen wolf zou zijn (even aangenomen dat er inderdaad een wolf zou zitten tussen Djengis en Alexander wat op zichzelf ook nog open is in mijn ogen).

Napoleon Bonaparte[729]

Waarom ik op Dzjengis stemde:

Makkelijke voorstel op George
Vervolgens de discussie met Alexander, waarin hij in een post "ik had net zo makkelijk op jouw kunnen stemmen, Alexander". Ik vond dat op die moment een rare redenatie. Maar hij lag natuurlijk iets wat onder vuur. Dus die nuancering is er wel.

Ik hoor Alexander ook mijn naam noemen in het rijtje potentiële leugenwolven. Ik haal m'n stem van George omdat ik het treintje te hard vond gaan zonder al te veel sluitend bewijs gaat de stem naar Dzjengis. Ik bedoel dan had ik mn stem net zo goed kunnen laten staan.

Ik heb afgelopen speldag niet zo veel tijd gehad, en heb ik repen het dt net even bij gelezen. Ik vind Indira plots opvallend stil. Van dag 1 knijpt ze redelijk vlot overal tussenuit na de redding van Lauaki. Het blijft een beetje in m'n achterhoofd. We zijn dag 4 en eigenlijk vertrouw ik nog steeds niemand. Ik ga nu dus op Indira stemmen. Meer uit nieuwsgierigheid of ze met duidelijke argumenten kan komen. Want ze is verdacht stilgevallen imo.

Indira Gandhi[729]

Waarom toch mijn stem op Alexander buiten dat deze vraag rond ging op pm, was puur na kleine dingen die me opvielen. Op laatste was hij ook zeer defensief over dat hij niet alles kon lezen door de lange teksten. Inderdaad Lauaki doet zijn eer verder zetten en schrijft hele boekverslagen, dus heb me vooral veel bijgelezen.

Voor mij viel de trein Dzjengis heel hard op die Alexander op gang zette. Dzjengis had even goed op mn rader kunnen komen door zijn trein gedrag van de voordien der dagen. Al viel me die van Alexander op Dzjengis iets te hard op.

Dan de late stem veranderingen, die lijken gepland al denk ik niet dat dit de bedoeling persee was.

Dan Nelson even vraagje, want kan even niet uit aan iets. Je zegt dat Queen Elisabeth neutraal is, maar je niet denkt dat ze pyromaan of Slotenmaker kan zijn? Wat als ze grafdelver is die lijk heeft gemaakt? We hebben nog geen lunch doden gehad en als ik goed begrijp wel een tegen actie gehad vanacht door jouw redding. Of natuurlijk is er het scenario van Cleopatra die ook neutraal is er nog al geloof ik wel dat ze goed wilt claimen.

Napoleon valt me ook op door zijn plotse post al is hij zelf weinig actief bezig. De laatste nacht deed hij een vlugge verandering naar Dzjengis die me niet echt oprecht klinkt, voor George te redden.

Dan is er nog de leugenwolf onder ons, die door de stem verandering veel te denken met zich geeft. Heb gemerkt dat de meningen verdeeld zijn. Wat me meeste opvalt is dat diegene die gered zijn nogal makkelijk willen sturen dat deze stem niet voor een slechtje was, maar voor goedjes eruit te werken.

(Sorry als ik mensen hun namen niet goed heb gespeld)

Queen Elizabeth I[729]

Jup ik ben delver, dus lynch mij vooral, dan mag het lijkje gaan moorden :D

Nelson Mandela[729]

Liliʻuokalani[729]