[Discussie] Ik weet niet wie jij bent, maar dat maakt niet uit, moeten overleven

Gestart door adriaan, 31 mei 2024, 12:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Liliʻuokalani[729]

Lili stemt op Indira Ghandi (1)
Oda stemt op Lauaki (1)
Napoleon stemt op Lauaki (2)
Lili herstemt naar Lauaki (3); Ghandi (0)
Dzjengis stemt op Indira Ghandi (1)
George Washinton stemt op Lauaki (4)
Nelson stemt op Pedro (1)
Napeoleon herzet naar George (1); Lauaki (3)
Georgie herziet naar Napoleon (1), Lauaki (2)
Amina stemt op George (2)
Dzjengis haalt zijn stemvan Indira Ghandi af (0)
Queen Elizabeth stemt op George (3)
Lili stemt op George (4)
Djengis stemt op George Washinton (5)
OP DIT PUNT WAS EEN LEUGENSTEM NIET NODIG
GEORGE WASHINTON (5) KREEG GENOEG STEMMEN.

Alexander stemt op Djengis Khan (1)
Oda stemt op Djengiz (2)
Lauki stemt op Oda (1)
Nelson stemt op Alexander (1), Pedro (0)
Lili stemt op Alexander (2), George (4)
Indira stemt op Alexander (3), George (4)
VANAF DIT MOMENT IS HET VOOR EEN LEUGENWOLF PAS INTERESSANT OM TE LIEGEN EN DE LYNCH TE KAPEN. HIJ/ZIJ KAN OP DIT MOMENT PAS ZINVOL LIEGEN, TOCH?

Na die stemming komen nog Napoleon, Cleopatra, Djengis en Lauaki. Mijn eerste gevoel zegt dat het helemaal niet onlogisch is dat een leugenwolf hier tussen kan zitten.

Liliʻuokalani[729]

Citaat van: Liliʻuokalani[729] op  6 juni 2024, 23:11:19
Oda stemt op Lauaki (1)
Lili stemt op George (4)

Oda stemt op Djengiz (2)
Lauki stemt op Oda (1)
VANAF DIT MOMENT IS HET VOOR EEN LEUGENWOLF PAS INTERESSANT OM TE LIEGEN EN DE LYNCH TE KAPEN. HIJ/ZIJ KAN OP DIT MOMENT PAS ZINVOL LIEGEN, TOCH?

Na die stemming komen nog Napoleon, Cleopatra, Djengis en Lauaki. Mijn eerste gevoel zegt dat het helemaal niet onlogisch is dat een leugenwolf hier tussen kan zitten.

Aanvullende zichtbare stemmen daarna:
Naoleon - Dzjengis Khan
Cleopatra - Dzjengis Khan
Alexander de Grote - Dzjgenis Khan
Amina Zazzau - George Washington

Dan kom ik als de leugenwolf intensief de stemming in de gaten hield uit op Napoleon, Cleopatra of Alexander als potentiële leugenwolf.

Dzjengis Khan[729]

Ja dat kan Lili.
Het kan ook zijn dat het iemand is die meerdere keren van stem is gewisseld, "omdat het kon" want het maakte toch niet uit...

Anyways, ik begrijp dat het er voor mij en Alexander verdacht uit ziet, wat fijn is voor de rest want daar is nu geen aandacht voor uiteraard.
Ik ben Goed, heb volgens mij mijn keuzes prima verwoord en ben echt verrast dat er 4 mensen op mij hebben gestemd, schijnbaar omdat ze iemand geloven die puur reageert op een initiële post en de rest negeert.  Hebben jullie zelf nog het DT gelezen vraag ik me af? Of ging het wel gemakkelijk zo?

Ik stond nog steeds achter mijn stem op George, maar had het gevoel in een situatie te worden gedwongen waarin ik wel moest wisselen in de hoop mezelf te redden. Ik vond het geen prettige situatie en heb zelfs nog iemand ge-pbt om te vragen zijn/haar stem te veranderen in de hoop me te redden.
Had ik dat gedaan als ik had geweten dat ik sowieso gered zou worden?

Liliʻuokalani[729]

Citaat van: Liliʻuokalani[729] op  6 juni 2024, 23:13:25
Citaat van: Liliʻuokalani[729] op  6 juni 2024, 23:11:19
Oda stemt op Lauaki (1)
Lili stemt op George (4)

Oda stemt op Djengiz (2)
Lauki stemt op Oda (1)

Aanvullende zichtbare stemmen daarna:
Naoleon - Dzjengis Khan
Cleopatra - Dzjengis Khan
Alexander de Grote - Dzjgenis Khan
Amina Zazzau - George Washington

Dan kom ik als de leugenwolf intensief de stemming in de gaten hield uit op Napoleon, Cleopatra of Alexander als potentiële leugenwolf.
Rectificatie. Amina moet bij de zichtbare stemmen Lauaki zijn. Ik gooi namen door elkaar.

Alexander de Grote[729]

Wat mij dan toch opvalt weer is dat Lauaki de leugenewolf heeft enabled en verder had deze stemwijziging ook weer geen nut. Hij durfde geen doorslag te geven op mij of khan lijkt t. Ookal heb ik idee dat hij goed was. Geeft me dit gevoel dat. Het een risicovol spelende slechtje kan zijn. Ben iig weer benieuwd naar de uitleg, want als er geen leugenewolf was had deze kast minute wijziging weer geen echte nut

Liliʻuokalani[729]

Lauaki Mamoe maakt het inderdaad mogelijk dat een leugenstem op George effect heeft. Zonder Lauaki haar stem, zou het een zinloze actie zijn geweest om te liegen. Lauaki heeft toevallig met de Leugenwolf contact gehad op het wolvenboard, misschien? Dat ze op de hoogte was dat er werd gelogen en dat er nog even een stem op Georgie nodig was?

Het is in ieder geval wel de tweede keer heel bijzonder stemgedrag.

Nelson Mandela[729]

De hoofdvraag die ik heb is: wie moest er gered worden met die leugenstem?

Oda Nobunaga[729]

Misschien wil ik ook nog de conversiele tegenvraag stellen, moest er wel iemand gered worden met die stem of zou het ook weer een puur chaosdingetje kunnen zijn?

Oda Nobunaga[729]

Verder ga ik trouwens geen woorden vuil maken over de stemwissel, mijn mening is weer gelijk aan vorige speldag wat dat betreft. Als het een reddingsactie zou zijn, dan kun je er in ieder geval niets aan afzien omdat zijn stem origineel op mij stond en niet op een van de anderen.

Lauaki Mamoe[729]

Ik ga het jullie vanavond weer (uitgebreid) uitleggen.

Vergeet alleen niet dat ik niet de enige lastminute wissel was Oda. Dzjengis reden was duidelijk, maar vind je die van Cleo niet erg omdat die stemwissel met jou mee was?

Nelson Mandela[729]

Citaat van: Oda Nobunaga[729] op  7 juni 2024, 07:36:34
Misschien wil ik ook nog de conversiele tegenvraag stellen, moest er wel iemand gered worden met die stem of zou het ook weer een puur chaosdingetje kunnen zijn?

Kan ik daaruit lezen dat je zowel Alexander als Dzjengis vertrouwt?
Waarom?

En wat heeft een leugenwolf eraan de lynch te bepalen als er geen wolf tussen zat? Dat is een verspilde actie, vooral nu we er eigenlijk al vanuit gingen dat Lauaki waarschijnlijk weer een rare stemwissel ging doen. Wat maakt het dan uit als er geen wolf tussen zat?

Liliʻuokalani[729]

Een leugenwolf kan op die manier ons heel tactisch laten denken dat er een slechtje tussenzit. Dat geeft slecht twee gratis lynches om te sturen waarbij we makkelijk mee kunnen lopen op het 'is gered'-argument.

Oda Nobunaga[729]

Citaat van: Nelson Mandela[729] op  7 juni 2024, 07:58:43
Citaat van: Oda Nobunaga[729] op  7 juni 2024, 07:36:34

Kan ik daaruit lezen dat je zowel Alexander als Dzjengis vertrouwt?
Waarom?

En wat heeft een leugenwolf eraan de lynch te bepalen als er geen wolf tussen zat? Dat is een verspilde actie, vooral nu we er eigenlijk al vanuit gingen dat Lauaki waarschijnlijk weer een rare stemwissel ging doen. Wat maakt het dan uit als er geen wolf tussen zat?

Nee ik vertrouw ze allebei niet, maar ik wil het ook niet uitsluiten en vraag gewoon wat anderen denken. Ik heb wel een beter gevoel bij Alexander persoonlijk dan bij Dzengis, maar beide zou ik wel nog op oranje tot rood zetten.

Een leugenwolf heeft er voordeel bij juist omdat wij nu waarschijnlijk Alexander en Dzjengis gaan aanpakken en stel beide zijn goed (waar ik niet vanuit ga eerlijk gezegd) dan verspillen wij mogelijk 2 lynches aan hen. Dus ik denk dat zo'n leugenwolfactie met goedjes in de mix juist nog meer effect kan hebben.

Citaat van: Lauaki Mamoe[729] op  7 juni 2024, 07:49:13
Ik ga het jullie vanavond weer (uitgebreid) uitleggen.

Vergeet alleen niet dat ik niet de enige lastminute wissel was Oda. Dzjengis reden was duidelijk, maar vind je die van Cleo niet erg omdat die stemwissel met jou mee was?
Dat klopt, die van Cleo valt ook negatief op, maar die van jou was weer 5 seconden voor de deadline, blijkbaar was er dus wel genoeg tijd tussen de stemmen van Dzjengis en Cleo om daar nog op te reageren, maar die van Cleo is zeker net zo negatief. Cleo is echter zo afwezig geweest dat ik er niks mee kan om daar over te speculeren.

PedroII van Brazilië[729]

Kan ik een update krijgen? Ik was op city trip en kan totaal niet volgen wat er gaande is.

Oda Nobunaga[729]

Ik denk dat er geen update te geven is zonder dat ook dat enorm onleesbaar gaat worden, ik zou gewoon rustig alles gaan lezen.