Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Ik weet niet wie jij bent, maar dat maakt niet uit, moeten overleven

Gestart door adriaan, 31 mei 2024, 12:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Amina van Zazzau[729]

Dank voor het overzichtje Lili, die is handig.
Die stemwissel was niet alleen zomaar een stemwissel, het was er ook eentje 10 seconden voor de deadline zie ik, dus ik ben zeker wel benieuwd naar de uitleg daar, want dat komt over alsof het gepland was als zodanig.

Liliʻuokalani[729]

Ik geef Oda hierin gelijk.
Bij redding vind ik Lauaki ook een prima lynchoptie.
De wissel was zo laat dat die ook gepland lijkt te zijn.

Napoleon Bonaparte[729]

Dzjengis Khan[729]

Ben ook echt nieuwsgierig naar de uitleg, want iedereen kan toch op zijn vingers natellen dat 1+1 2 is? Waarom jezelf zo blootgeven als slechtjes?
Ik heb het gevoel dat ik iets mis hier.
Maar ja Indira en Lauaki staan bovenaan de verdachtenlijst door deze actie.

Amina van Zazzau[729]

Wat Dzjengis zegt. Zullen we Lauaki op zijn minst even de kans geven om tekst en uitleg te geven voor zijn handelen? We hebben bijna 48 uur en ik zou het vervelend vinden als hier meteen de discussie dood valt.

Lauaki Mamoe[729]

Oké, ik wilde eigenlijk een dagje wachten met uitleg, om te kijken hoe iedereen zou reageren. Er wordt hier nu echter al zo hard op ingegaan door bepaalde mensen, zonder zelfs maar op uitleg te wachten, dat ik het idee heb dat hier wat wolfjes een makkelijk slachtoffer denken te hebben gevonden.

Mijn lastminute stem was zeker niet per ongeluk, was absoluut om Indira te redden en tegelijkertijd jullie reactie te peilen. 

Waarom Indira redden? Ik vond Indira absoluut verdacht, maar ik heb de stemmen bijgehouden. Hieruit bleek dat Indira 4 stemmen had en twee anderen drie stemmen, waarbij pericles ook de bm stem op zich had. Indira zelf stemde niet op Pericles. Als hij had gewild, had hij zichzelf dus kunnen redden. Ik heb zo lang mogelijk gewacht om te kijken of hij dit zou doen ja of nee. Ik vind jezelf niet van een lynch redden namelijk meer een goedjesactie dan een slechtjesactie. Toen bleek dat hij zichzelf niet ging redden, heb ik besloten hem te redden.

Dan de vraag die ongetwijfeld gaat komen, waarom stem ik dan Cleopatra en niet Pericles? Simpel, Cleopatra had ik al genoemd, pericles niet, en pericles zou sowieso wel dood gaan door de bm stem.

Mijn overstemmen op Cleopatra betekende dus dat Indira zou blijven leven en Pericles niet. Ik gaf al aan dat ik Pericles nog niet genoemd had, maar ik was hem zeker niet vergeten. Eerlijk, ik vond dat die vrij weinig bijdroeg. Hij had maar een paar posts gemaakt, die vol vaagheden stonden en zonder conclusies waren. Dat was nog een reden waarom ik Indira een extra dag wilde geven. Want wat je ook van hem kan vinden, hij deed in ieder geval wel zijn best om wel te participeren. En iemand die alleen maar een beetje chaos lijkt te trappen zijn we sowieso liever kwijt dan rijk lijkt mij.

Waarom jullie reactie peilen? Een eerste lynch is altijd lastig. Er was een grote spreiding en voor niemand waren er écht harde argumenten. Ik besef mij prima dat zo'n lastminute stemwissel heel verdacht is. Ik zou alleen niet weten waarom ik, iemand die redelijk onder de radar vloog, een medewolf zou redden als die bewuste medewolf ook prima in staat was geweest om zichzelf te redden met een lastminute stemwissel. Aangezien ik pericles ook een prima lynchoptie vond, was ik heel benieuwd wie hier direct op in zou springen, en wie niet.
Dat gezegd hebbende, vind ik hier dus de reacties van Oda en Napoleon, die dus geeneens om uitleg vragen en direct zeggen 'alleen slechtjes doen dit' extreem raar. Lili krijgt ook een minnetje, misschien in iets mindere mate, maar na de deadline stemde hij weer direct op Indira. Hij ziet Oda en Napoleon zonder enige vraag richting mij op mij stemmen en veranderd zijn stem. Ik vind dit allemaal vrij voorbarig, want zoals gezegd ik had nog geeneens gereageerd en er zitten nog bijna 48h in deze dag. Dat betekent dat de reactie van Amina en Dzjengis ze in een wat positiever licht zetten.

Oda Nobunaga[729]

Er wordt nu ook net gedaan alsof we niet op uitleg willen wachten, voor wat ik begrepen heb kan ik nog tot morgen 22:29:59 mijn stem van jou afhalen en heb daardoor genoeg tijd om te wachten op uitleg.
Daardoor vind ik het ook lekker makkelijk om te roepen dat de wolven een gemakkelijk slachtoffer hebben gevonden.

Ik vind je reden om Indira te redden ook wat magertjes. je vond haar verdacht, samen met dus nog een paar anderen, daardoor had ze gewoon stemmen om lynch te worden, maar koos er liever voor om het aan meerdere kanten gelijk te trekken. Kijkende naar mijzelf vond ik het ook wat lastig om te bepalen hoeveel stemmen nu op wie stonden tot na de nacht en kan het ook zo zijn dat Indira dat ook niet door had.

Ik heb voornamelijk moeite met waarom het 10 seconden voor tijd moet, de laatste 20 minuten gebeurde er weinig, je had het gewoon 5 minuten voor tijd kunnen doen en dan juist kunnen peilen welke massamigratie er nog plaats zou vinden, dat zegt volgens mij veel meer dan wat spelers die reageren op je specifieke wissel. Want slechtjes weten dat je goed bent, dus zullen juist goedjes het werk laten doen om je dan op de lynch te laten gooien, want geef eerlijk toe dat je actie gewoon gigantisch wolfs is.

Citaat van: Lauaki Mamoe[729] op  4 juni 2024, 23:42:48
Ik zou alleen niet weten waarom ik, iemand die redelijk onder de radar vloog, een medewolf zou redden als die bewuste medewolf ook prima in staat was geweest om zichzelf te redden met een lastminute stemwissel.
Mogelijk ben je een hulpje bekend met slecht of een matige wolf en indira is een sterke wolf zoals conversiewolf of verhullende wolf. Indira kan ook nog slecht beschikbaar zijn geweest of niet meer hebben gereageerd en je daarom hand in eigen boezem hebben gestoken.

Ik denk dat er betere opties waren om mensen te peilen dan dit en ik denk dat je op dit moment ook de verkeerde conclusies er juist aan vast plakt als je even kijkt hoe je als wolf juist hier op in zou spelen.

Indira Gandhi[729]

Er blijft hier maar wolf op me geroepen, maar niemand heeft echt bewijs? Ik wist dat ik dood ging gaan, maat je blijven verdedigen op basis van niets slaagt nergens op. Al van begin zijn er mensen me aan het framen en beschuldigen. Er wordt op dt iets gegooid. Ik reageer erop en ben dan plots slecht omdat ik alleen die plannen van hun raar vind en dan dag nadien ineens helemaal draait van mening over die mensen en mij begint te framen.

Zoals Mandela die zegt dat ik Amina heb verdacht gemaakt is al eerste stap om me eruit te werken dan ineens wou hij op me stemmen maar wacht tot einde om de doorslag te geven, terwijl ikzelf niet op Perciles had gestemd om de doorslag te geven?

Nelson Mandela[729]

Ik dacht serieus dat Pericles prins was, vanwege het gedrag hier. Zoveel chaos scheppen, maar niet echt verdacht overkomen.

Ik ben eigenlijk wel blij met die 10 seconde voor deadline stemwissel. En heb niet het gevoel dat dit gedaan is om Indira van de lynch te redden, maar wel van mij te behoeden voor het lynchen van de verkeerde speler.

Ervan uitgaande dat er tenminste 1 Lynch beinvloedende rol is in dit spel: (Gokker zit niet in de basis verdeling) Leugenwolf en Adel. Dan maakte de stemwissel van een unanieme stemming, een spreiding.
Wat betekend dat als er adel is, ze verspreid zaten tussen de kandidaten.
Als er een leugenwolf was, er een leugen stem tussen zat.

Dat is een hele hoop informatie die we konden leren, maar Pericles is hoogstwaarschijnlijk dood gegaan door de overmacht BM 0.5 stem.
Wat betekend dat naar alle waarschijnlijkheid er en geen extra stemmen zijn geleverd voor het redden van Indira, noch extra stemmen door adel om een van de andere kandidaten overmacht te geven.

Wat betekend, dat naar alle waarschijnlijkheid er geen wolf in de spreiding zat.

En dat betekend dat ik nu alvast mijn excuses ga geven aan Indira. Ik acht de kans een stuk kleiner dat ze wolf is nu en zou graag beter contact met haar willen hebben.
Indira, sorry!

Spelers die nu gelijk stemmen of een aanzetje maken naar te stemmen, gaan bij mij nu bovenaan de verdachte lijst. Thanks voor het bekennen van kleur.  :D

Oda Nobunaga[729]

Je hele verhaal gaat er alleen wel vanuit dat er een leugenwolf en/of adel in het spel zou moeten zitten, wat als die niet aanwezig zijn?
En verder pleit je hier weinig mee vrij, cleopatra is van de aardbodem verdwenen en dan is de kans sowieso wel aanwezig dat die goed zal zijn. zelf ben jij een van de spelers in de spreiding, dus komt je verhaal wel toevallig zo terug dat je jezelf een plusje geeft en dan blijft alleen indira over die uit je verhaal due er echt voordeel uit haalt.

Nelson Mandela[729]

Klopt, 100% zeker ben ik niet.

Maar een speler die tot nu toe geen enkel verdachte opmerking op dtopic en in pm contact heeft gemaakt, veroordelen om van een unanieme stemming een spreiding te maken. Met geen vogeltjes tot nu toe, vind ik erg kort door de bocht.

Ook het feit dat deze reacties in 30minuten na de deadline gebeurden, gisteren avond, klonk in mijn ogen als een manier om een priester of beul een actie te laten verspillen.
In plaats van dat jullie er rustig een nachtje over sliepen, gingen jullie gelijk de aanval in om een speler te veroordelen tot de dood.

En dat valt me op.

Oda Nobunaga[729]

Zoals ik eerder ook al noemde veroordeel ik nog geen speler van de dood, maar veroordeel ik alleen de speler van zeer wolfs gedrag. Tijd genoeg om daar verandering in te brengen. En ik denk eerlijk gezegd dat het goed was, want zoals ze zelf al zegt zou er geen uitleg komen de eerste dag als die stemmen er niet waren geweest en zaten we nog een dagje af te wachten.

Ik vind het ook wat ongunstig om alsmaar te wachten op vogeltjes, mogen we pas iemand veroordelen tot mogelijk wolf als er een vogeltje is gekomen?
Hopelijk wachten beulen en priesters wel gewoon even rustig af en gooien zij niet direct de actie op iemand het moment dat iemand 2/3 stemmen heeft en de uitleg nog moet komen.

Dzjengis Khan[729]

Ik merk dat ik het lastig vind om hier, met de info die ik nu heb, een goed verhaal van te breien en dat maakt dat mijn paranoide hoofd verschillende theorieën produceert.

Ik vind dat Lauaki een plausibel verhaal schrijft maar, net als Oda, val ik over die 10 seconden voor de deadline post. Op mij komt dit over als een bijna wanhoopsactie nadat Indira onbereikbaar bleek om zichzelf te redden na wat late stemmen. De reactie van Indira op het verhaal van Lauaki komt op mij ook weer wat over the top over;

Citaat van: Indira Gandhi[729] op  5 juni 2024, 09:29:00
Er blijft hier maar wolf op me geroepen, maar niemand heeft echt bewijs? Ik wist dat ik dood ging gaan, maat je blijven verdedigen op basis van niets slaagt nergens op. Al van begin zijn er mensen me aan het framen en beschuldigen. Er wordt op dt iets gegooid. Ik reageer erop en ben dan plots slecht omdat ik alleen die plannen van hun raar vind en dan dag nadien ineens helemaal draait van mening over die mensen en mij begint te framen.

Zoals Mandela die zegt dat ik Amina heb verdacht gemaakt is al eerste stap om me eruit te werken dan ineens wou hij op me stemmen maar wacht tot einde om de doorslag te geven, terwijl ikzelf niet op Perciles had gestemd om de doorslag te geven?

Verontwaardiging, nogmaals bevestigend dat zij zichzelf niet heeft gered door op Perciles te stemmen, wat door Lauaki al als goedjes gedrag werd bestempeld en hierna dan Nelson die opeens ook helemaal om is en Indira ook als goed bestempelt.
Terwijl er niets veranderd is, behalve dan dat hier de indruk is gewekt dat Indira zichzelf niet kon redden en iemand anders dat op het allerlaatste moment voor haar deed. Dat kan verschillende redenen hebben, misschien hebben we nog een koppel of moest Indira nog de kans krijgen om iemand te bijten nadat er al een Ork kwijt was uit het slechtteam. Maar de conclusie is dus dat ik de uitleg van Lauaki over zijn LMactie niet geloof. En dat ik nog steeds op Indira ga stemmen omdat ik van mening ben dat we op die wijze de meeste info krijgen. Excuus als ik er naast zit.

Nelson Mandela[729]

@Pedro: ik wacht nog steeds op antwoorden op mijn vragen. Wanneer krijg ik die?  :)

Napoleon Bonaparte[729]

Citaat van: Nelson Mandela[729] op  5 juni 2024, 10:55:23
Klopt, 100% zeker ben ik niet.

Maar een speler die tot nu toe geen enkel verdachte opmerking op dtopic en in pm contact heeft gemaakt, veroordelen om van een unanieme stemming een spreiding te maken. Met geen vogeltjes tot nu toe, vind ik erg kort door de bocht.

Ook het feit dat deze reacties in 30minuten na de deadline gebeurden, gisteren avond, klonk in mijn ogen als een manier om een priester of beul een actie te laten verspillen.
In plaats van dat jullie er rustig een nachtje over sliepen, gingen jullie gelijk de aanval in om een speler te veroordelen tot de dood.

En dat valt me op.

Ik zal m'n beweegredenen even meegeven vanwaar die snelle stem.

Ik was eerst bijzonder geschrokken van de stem wissel. Maar ik had al direct het vermoeden dat Lauaki hier een bijzonder goede uitleg voor kon hebben. Ik besloot daarom zonder al te veel moeite snel een stem te plaatsen om te kijken wie zich achter mij en Oda nog snel op die trein zouden gooien.

Eigenlijk kwam de uitleg van mr. Mamoe een beetje te vroeg. Want dit had een interessante resem aan informatie kunnen bieden. Het feit dat hij merkte dat er met Pericles iets niet klopte doet me hem dan ook voorzichtig naar groen zetten. Terwijl ik jou absoluut niet kan peilen. Ik vond de stemmen op Indira gisteren sowieso een beetje te licht bevonden.

Het feit dat ze er nu op blijft door sakkeren en steeds probeert in die slachtoffer rol te kruipen geeft haar absoluut niet meer geloofwaardigheid.

Bij jou valt me dan vooral op dat je plantjes zaait, en wanneer het plantje niet snel genoeg groeit naar jouw zin dat je er dan maar je voet opzet.