[Discussie] Maar ik zag hem net sterven!

Gestart door adriaan, 15 maart 2024, 13:04:53

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Ik geloof best dat Bloodwolf slecht is. Hij trollt altijd wel maar nu gaat hij te lang door voor een goedje. Zijn opmerking dat Dragonfly en Yasu door hun stemwijziging verdacht zijn vind ik ook kort door de bocht. Dit heb ik ook bij berber aangegeven toen we het gisteravond over verdachten hadden.

Falsifica komt sturend over. De lijn doortrekkend vanaf zijn eerste post na de eerste nacht. En ben wel erg benieuwd wat zijn reden is om niet te geloven dat BW slecht is?

Castiel.

Citaat van: Waterwork op 20 maart 2024, 13:25:13
Op dit moment heb ik 2 mensen die een stem verdienen namens mij, dat zijn fals en Shaddow. Fals nog steeds van het feit dat hij voelt alsof hij een slechtje is. En ook sluit ik me aan bij de redenen die door Dragon en Yasu genoemd zijn. Maar om nou al een 3e stem op hem te zetten vind ik ook makkelijk. Mijn stem zal voor nu gaan naar Shaddow. Hij heeft niks laten horen en ik gebruik dezelfde redenen als gisteren. Beetje raar dat de BM niks zegt ook niet nadat 2 mensen op hem gestemd hebben. Mijn stem kan wel altijd nog wijzigen maar voor nu staat ie op Shaddow

Pardon? Wat is dit dan weer voor onzin? Waarom wil jij niet de 3e (4e geloof ik trouwens) stem op iemand zetten terwijl je denkt dat diegene slecht is? Kan je dit even heel goed toelichten want dit schreeuwt bij mij wel slechtje tbh... Het is dat het bij Falsifica is en ik die momenteel het hoogst heb staan maar waarom ontloop jij nog al voor de 2e stemming een stem die "doorslaggevend" kan zijn? Vorige speeldag sowieso al en ook deze vind ik zo overkomen. Ik wacht op je toelichting...

@Simile we mogen jouw vogeltje ophangen mocht dit niet kloppen neem ik aan?

@Semi-Sjamaan waarom is dat kort door de bocht? Kan je toelichten waarom je dat vindt want ik kan me in die analyse van Blood wel vinden eigenlijk. Er waren genoeg spelers met 2 stemmen en in het laatste kwartier wordt er een nieuwe optie geopperd en gelyncht. Ik vind het eigenlijk bijzonder dat niet meer mensen hier vraagtekens bij zetten. We weten idd niet wie er dan gered is, maar we kunnen wel concluderen dat in een dergelijke stemming slecht waarschijnlijk altijd zal proberen aan wat touwtjes te trekken in hun voordeel toch?
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Rich

Dat is alleen zo als er tussen de overige personen op 2 stemmen een wolf zat. En zelfs dan kunnen yasu en dragon gewoon goedjes zijn. Ik zie bijvoorbeeld ook niet waarom Dragon als wolf eerst berrie zou stemmen om 10 min later opzichtig te wijzigen om een medewolf te redden. En waarom wordt Elias hierin niet genoemd door BW?
Een aantal redenen waarom ik het kort vind van BW. Zijn analyses voeren als goedje doorgaans een stuk verder.

BloodWolf14

Dit laatste lijkt mij dus ook.

Er waren uiteindelijk 5 spelers met 2 stemmen. Shaddow stond, zoals Yasu al mooi aangaf, op Waterwork wat zou betekenen dat die uiteindelijk lynch was geweest. @Dragonfly denk jij dat WW goedje is?

Goed, laat ik nog even een kleine analyse van de lynchstemmen doen:
De 4 spelers met 2 stemmen (tot Elias) waren Waterwork, Shaddow, Redeast en Falsifica. 3 hiervan claimen neutraal te zijn, waarbij ik tot zover heb gehoord dat 1 neutraalclaimer bewijsbaar is. Na de 2e stem op Falsifica volgen Yasu en Elias met stemmen op Carnage. Laat ik even duidelijk maken dat Elias Carnage nergens genoemd heeft gisteren en Yasuo Carnage alleen verdacht vanwege zijn afwezigheid, maar zelfs het liefste op William wilde. Dragonfly dan op haar beurt gaf aan de meeste verdenkingen te hebben op Berber en Chaos. En dan toch last minute twijfelen en van 1 vd 2 hoofdverdachten af stappen?

Het voelt voor mij alsof het kliekje neutralen in deze lynch gered is (want stel je voor dat iemand last-minute switcht) en in extentie Waterwork.

@Semi-Sjamaan hoi hier mijn analyse.

yasu

Voor zover ik begrepen had viel carnage echter zelf ook onder dat kliekje neutralen, wat zou betekenen dat alleen waterwork niet in dat groepje zou vallen en dus sws het kliekje "gered" leek te gaan worden. Ik heb alleen een stem gezet op een lid van het kliekje dat nog niet op dat moment een stem had. Dus het kliekje is niet gered. Of vind jij dat groepje een kliekje binnen het kliekje?

Tevens vind ik de timing van het vogeltje vooral apart.. het komt relatief vroeg op de speldag midden tijdens een discussie die helemaal doorgeslagen is op dat punt. Noem me paranoia maar ik kreeg hier wel een "lynch een goedje met een verhullende wolf erop" gevoel bij. Ik ben alsnog wel geneigd het te willen geloven, maar voor de nacht dacht ik ook al dat bw wel een perfect wolventovenaar slachtoffer zou zijn door hoe random hij overkwam.

Chaosimsystem_

Citaat van: yasu op 20 maart 2024, 23:46:46
Voor zover ik begrepen had viel carnage echter zelf ook onder dat kliekje neutralen, wat zou betekenen dat alleen waterwork niet in dat groepje zou vallen en dus sws het kliekje "gered" leek te gaan worden. Ik heb alleen een stem gezet op een lid van het kliekje dat nog niet op dat moment een stem had. Dus het kliekje is niet gered. Of vind jij dat groepje een kliekje binnen het kliekje?

Tevens vind ik de timing van het vogeltje vooral apart.. het komt relatief vroeg op de speldag midden tijdens een discussie die helemaal doorgeslagen is op dat punt. Noem me paranoia maar ik kreeg hier wel een "lynch een goedje met een verhullende wolf erop" gevoel bij. Ik ben alsnog wel geneigd het te willen geloven, maar voor de nacht dacht ik ook al dat bw wel een perfect wolventovenaar slachtoffer zou zijn door hoe random hij overkwam.

Heb je inderdaad een goed punt dat het ineens zo plots was is dit gepland om de aandacht op iemand anders te focussen. Kan allemaal zijn nu ik ook dingen begon over na te denken. Moet ik zeggen dat Simile zeer afwezig is. Normaal is ze niet weg te denken van dt. Dit was overige ook iets waardoor Carnage werd verdacht (terecht). Kan ook zijn natuurlijk dat Yasu zo de focus van hun snelle verandering(geplande) lynch wil afhouden.

Bloodwolf is daar in tegen altijd zeer aanwezig. Het kan een speelwijze zijn al heb ik hem nog in de spelen die we hebben gespeeld zo aanwezig niet geweten. Nu blijft de vraag is het vogeltje verzonnen om ons af te leiden van iemand anders of is het echt en had Simile gewoon zeer slechte timing. Op dit moment is het nog moeilijk dingen uit te sluiten.

Heeft Simile hier nog meer informatie over want heb gevoel dat ze niet veel aanwezig is.

Castiel.

Citaat van: yasu op 20 maart 2024, 23:46:46

Opnieuw leg je hier de nadruk op jouw persoonlijke stem, waarom? Die was namelijk absoluut niet doorslaggevend. Wat WEL doorslaggevend was is dat jij achter de schermen met mensen in gesprek was waarbij je aangaf dat ze op Carnage moesten stemmen. Dat jij nu de nadruk op je eigen stem wil leggen die een kwartier voor de DL was en de eerste stem was en vervolgens de speler waarop je stemde met 3 stemmen gelyncht is waarbij jij sowieso aantoonbaar verantwoordelijk bent voor 1 van de andere stemmen zit mij niet lekker. Want je wil duidelijk de focus weghalen bij het feit dat jij en Dragon hier contact over gehad hebben maar liever de focus op jou stem die de eerste was, waarom?
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Simile

Ik postte omdat vogeltjelief ongeduldig werd. En het bestaan van vogeltjelief maakte die hele discussie voor mij minder interessant want vogeltje kan gewoon yasu of dragonfly checken en uitsluitsel geven.

En ja, vogeltje mag gelyncht van mij als BW wel goed blijkt. BW riep in PM naar mij al dat ik als hij gelyncht werd "de nacht niet zou overleven" dus kans is aanwezig dat ik dan pech heb en vogeltje mazzel. En eigenlijk de rest van het spel ook pech want hoera zombieleger.

Daarnaast wil ik aanstippen dat de laatste 2x dat ik "lekker actief" was in het dtopic ik dag 2 gelyncht werd. Dus ik probeer nu eens wat anders, zoals ook de vroege rolclaim.

Overigens vind ik het ook niet een helemaal faire aantijging. Elke keer dat ik in dtopic kom kom ik met nieuwe verdachten met redelijke onderbouwing (naar mijn mening). Ik vond dag 2 de discussie die er was niet zo boeiend dus ipv daar op door te melken droeg ik 2 nieuwe verdachten aan vanuit een ander oogpunt. Dat dat vervolgens door het hele spel genegeerd wordt is niet mijn tekortkoming.

Waterwork

Citaat van: Simile op 21 maart 2024, 07:51:47
Ik postte omdat vogeltjelief ongeduldig werd. En het bestaan van vogeltjelief maakte die hele discussie voor mij minder interessant want vogeltje kan gewoon yasu of dragonfly checken en uitsluitsel geven.

En ja, vogeltje mag gelyncht van mij als BW wel goed blijkt. BW riep in PM naar mij al dat ik als hij gelyncht werd "de nacht niet zou overleven" dus kans is aanwezig dat ik dan pech heb en vogeltje mazzel. En eigenlijk de rest van het spel ook pech want hoera zombieleger.

Daarnaast wil ik aanstippen dat de laatste 2x dat ik "lekker actief" was in het dtopic ik dag 2 gelyncht werd. Dus ik probeer nu eens wat anders, zoals ook de vroege rolclaim.

Overigens vind ik het ook niet een helemaal faire aantijging. Elke keer dat ik in dtopic kom kom ik met nieuwe verdachten met redelijke onderbouwing (naar mijn mening). Ik vond dag 2 de discussie die er was niet zo boeiend dus ipv daar op door te melken droeg ik 2 nieuwe verdachten aan vanuit een ander oogpunt. Dat dat vervolgens door het hele spel genegeerd wordt is niet mijn tekortkoming.

Ik vind dit genoeg om mijn stem te plaatsen en de verdediging die BW gaf vind ik ook niet heel sterk om eerlijk te zijn.

BloodWolf14

BloodWolf14

Vooropgezet plan dus idd dit vogeltje. Kunnen we die op de lynch gooien @Simile ?

Thelight288

Verhulling stond op dag niet op nacht dus ook bijzonder, dus dan was niet t plan om Lynch van vogeltje te verhullen dat is enige gekke

redeast

Citaat van: thelight288 op 21 maart 2024, 09:29:35
Verhulling stond op dag niet op nacht dus ook bijzonder, dus dan was niet t plan om Lynch van vogeltje te verhullen dat is enige gekke
Deze snap ik niet? Als de verhulling op dag staat, dan wordt de hele dag verhuld, dus wie we ook lynchen gaan we ook niet van weten wat de rol was.

BloodWolf14

Citaat van: thelight288 op 21 maart 2024, 09:29:35
Juist wel. Dat moet voor afgelopen nacht dus al zijn doorgegeven, en voila na de nacht komt er een vals vogeltje. Lijkt mij geen toeval.

Waterwork

Nu ben ik wel benieuwd naar het verhaal van het vogeltje want die heeft klaarblijkelijk gelogen