[Discussie] Maar ik zag hem net sterven!

Gestart door adriaan, 15 maart 2024, 13:04:53

Vorige topic - Volgende topic

Chaosimsystem_

Heb momenteel zes claims van neutraal gekregen. Heb rekening gehouden met de nieuwe neutrale rollen dat er ook vier zijn. Ik geloof best dat die er alle vier inzitten en dan kan het zijn dat er nog twee mensen liegen en schuilen achter de neutraal claim. Hoor ook steeds Fals praten over een welp. Of hij heeft van iemand een woordje erover opgevangen of we hebben iemand die zit kan opvragen.

Castiel.

Wacht wat? Ik hoor steeds halve verhalen van je Chaos... Ook hier heb ik weer wat extra uitleg nodig want ik zie opeens Welp in je post voorbij komen. Is er iemand mislukt gewelpt? Of heb je een andere reden om aan te nemen dat er een welp is?
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Chaosimsystem_

Citaat van: Castiel. op 18 maart 2024, 22:26:52
Wacht wat? Ik hoor steeds halve verhalen van je Chaos... Ook hier heb ik weer wat extra uitleg nodig want ik zie opeens Welp in je post voorbij komen. Is er iemand mislukt gewelpt? Of heb je een andere reden om aan te nemen dat er een welp is?

Dit is dus de vraag waar ik ook mee zit. Faslifica was me aan het uittesten of ik welp was terwijl er nog niet over een welp gesproken is. Hij begon al met rol claims te strooien. Daarom vroeg ik hem; hoe hij aan dit idee komt? Daarom ook de vraag of dit opgevraagd is geweest of hij zelf de potentiƫle welp is. Vond dit allemaal vrij vaag. Zou je het kunnen uitleggen @Falsifica ?

BloodWolf14

@Chaos als je de vraag of je denkt dat de lunch vooropgezet is uithoren vind dan kun je dat zo noemen ja. Anders is mijn enkele PM als reactie op je gewoon een simpele vraag. Nu zet je me helemaal in een slecht daglicht :(

En hallo?!? Neutraaltjes?? Ik vraag om 2 claims die zich bij mij mogen melden maar niemand komt? Moet ik dan echt zelf overal gaan rondvragen wie neutraal zijn :/

Also: Meestal hebben de spelers die beginnen over een specifieke rol zonder daar aanzienlijk een aanleiding voor te hebben zelf meer informatie over of die rol al dan niet in het spel zit. Dus, @Falsifica iets meer uitleg over je eigen welpenrol aub :)

Falsifica

Bloodwolf, dat jij duidelijk levenslustig bent, moet je lekker zelf weten, maar je kraamt me toch wat onzin uit de afgelopen dag en nu.
Lees nog eens wat Chaos schrijft ipv gelijk iets te roepen, het mag duidelijk zijn dat ik geen welp ben als je goed oplet.

Ik ben zo neutraal als maar kan, maar ja het klopt dat ik altijd een voorkeur voor slecht heb. Dus als ik mislukt gewelpt wordt, wil ik liever zelf op pad naar een speler die mij mogelijk contact met slecht bezorgd. Maar gezien dit nu openlijk op dtopic staat, zie ik de kans zeer klein dat er nog uberhaupt contact met me wordt opgenomen, thanks Chaos.
Jij en onder andere een paar andere spelers hadden een duidelijke hint naar een rolclaim van mij, dus natuurlijk ga ik jou vragen of je de welp bent.
Want het is apart als ik een rolindicatie afleg en vervolgens gewelpt wordt.

Dus indien je zelf welp bent, is dit ook niet je handigste strategie he. ;)
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Waterwork

Met 16 spelers aan boord vind ik de aanwezigheid van maar liefst 6 neutrale claims wat overdreven. Laten we even realistisch zijn: het is aannemelijk dat we een aantal neutrale spelers hebben, maar zes lijkt me toch wel wat veel. Het is bijna alsof we allemaal neutraal zijn geworden. En laten we niet vergeten dat er zeker een slecht personage tussen moet zitten.

Ik vind Falsifica ook opvallen. Het valt me op dat hij vrij openlijk lijkt te verklaren dat hij een voorkeur heeft voor de slechte kant in het spel. Ik vind het heel raar dat je dat zo openlijk zegt. Ik weet nog niet op wie ik ga stemmen maar Fals staat bij mij wel op 1 nu.

Falsifica

Als er daadwerkelijk zes neutralen inzitten, ga jij geen vriendjes maken door een neutrale eruit te stemmen omdat die mogelijk slecht kan kiezen.
En dat ik die voorkeur heb is algemeen bekend, al had ik dit niet geschreven, had je me daarop altijd kunnen afrekenen.

Maar jij hoort ook te weten, dat ik pas een keuze maak tegen het einde van mijn bedenktijd, want waarom zou ik nu al kiezen als er pas 1 dode is gevallen.

In tegenstelling tot jou vind ik 6 neutralen helemaal niet vreemd, deze variant draait om de 3e partij.
De zombies, die straks los staan van burger en wolf, en een aparte zeer gevaarlijke partij zullen vormen.
In 492 werd die zombietovenaar vrij snel gelyncht, sinds dit spel een revanche is voor de variant, zie ik Adriaan die rol er meer dan 1 keer instoppen.
Dan hebben we ook nog: Aasgier, Pyromaan aanpassing en Twijfeltovenaar.
Als die zombietovenaar er meer dan 1 keer inzit, zitten we al op 5 neutralen als ik goed tel.

Dus nee, ik vind het helemaal niet gek. Ik denk dat er een kans is dat elke speler terug komt van de dood, dus dan is het absoluut niet vreemd om veel neutrale rollen te zien die van invloed hebben op de variant.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Chaosimsystem_

Als ik zelf welp zou zijn inderdaad niet. Dan zou dit ook allemaal niet op dt komen. Nog over je zogezegde rolclaim, ik vroeg je er niet eens om. Dit is je strategie om te zien of iemand welp is. Je hebt waarschijnlijk bij andere nog met andere rollen gegooid.

Bloodwolf je gaat toch echt zelf meer moeite moeten doen en niet andere voor je laten werken. Een goedje zou dan ook echt zelf rondspeuren en niet wachten tot andere ermee komen. 

Dragonfly

Ok komtie: Ik begin bij Falsifica.

Hij noemt een aantal namen. Ik sluit me er bij aan dat ik Chaos als een speler zou zien die een bedreiging door midden van de lunch uit de weg zou kunnen ruimen.

Ik vind het best een logische gedachtengang die Falsi hier vormt.

De post erachter van Berber komt op mij ook over als iemand die zijn kans schoon ziet om iemand aan de schandpaal te nagelen. De reactie daarop-ik had ook mijn mond kunnen houden zorgt niet echt voor meer vertrouwen. Berber is mijns inziens geen speler die goed dan wel slecht zijn mond zou houden, dus dat zou ook opvallen.
BW is lekker aan het chargeren, ik denk daar niet veel van. Ik heb ondervonden dat ik het meestal met hem oneens ben, wat zijn alliantie is weet ik niet. Wat Yasu opbrengt zegt wmb weinig over zijn alliantie.

In mijn beleving zou Chaos deze lunch prima opgegooid kunnen hebben. Ik zag haar ook ergens op een wolvenboard CNR opperen om het haarzelf wat makkelijker te maken. Dat het zou kunnen wil echter niet zeggen dat ze het ook gedaan heeft. Ik sluit me er bij aan dat Lynn geen om sociale lunch was en t had ook prima iemand anders kunnen zijn.

Ik vind 6x neutraalclaim wel veel. Ik zie wel voor me dat daar hoedjes of slechtjes tussen zitten.

BloodWolf14

Goed, en wie zijn dan nog verdachten van je? Alleen Berber I guess gezien deze post?

Simile

Mijn standpunt mbt neutralen is dat ze zich vroeger of later in het spel met hun rol zich kunnen bewijzen als ze echt neutraal zijn.
Daarnaast heb je een grotere kans de neutralen bij goed te krijgen als er gewoon netjes slechtjes of zombietovenaars gelyncht worden. En zeker dit spel kunnen neutrale rollen het grote verschil maken.
Stemmen op een neutraalclaimer alleen omdat die neutraal claimt en mogelijk slecht kiest is wat mij betreft nogal tegen-productief.

Ondertussen heb ik gisteren 2 verdachten aangedragen, zij hebben beide gereageerd, maar daarna is het niet meer aangehaald door wie dan ook hoewel het hier niet stil is geweest.

Ik vind thelights reactie op mijn verdenking vrij redelijk. Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds het woord "zelfverzekerd" in een one-line post gebruiken zonder verdere context (die hij nu dus wel gegeven heeft) als reactie op yasu's post mij wat geforceerd overkwam toen ik het las.

Semi's reactie was veel opmerkelijker. Hij beschuldigt mij dat mijn verdachten niet wolf-verdachten zijn om vervolgens zelf verder met niks te komen. Dat komt ook in ieder geval niet over als een goedje die wolven wil lynchen.

Mijn stem gaat dus op Semi.

Simile

Overigens zou ik inmiddels ook wel graag van onze BM horen wat hij vindt.
Het lijkt er niet op dat dit een unanieme lynch gaat worden dankzij eoa vogeltje en dan is het prettig te weten wat de gedachtegang van onze burgervader is voor hij eventueel een beslissing over leven en dood moet nemen.

BloodWolf14

Citaat van: Simile op 19 maart 2024, 14:20:42
Overigens zou ik inmiddels ook wel graag van onze BM horen wat hij vindt.
Het lijkt er niet op dat dit een unanieme lynch gaat worden dankzij eoa vogeltje en dan is het prettig te weten wat de gedachtegang van onze burgervader is voor hij eventueel een beslissing over leven en dood moet nemen.
@EliasTheBest help ons ook even verder please

Thelight288

Ben wel mee eens dat ik meer neutralen verwacht dan normaal, maar 6 is al sws veel. Een dat neutrale jacht niet echt gaat helpen nu zeker als een slechtje neutraal claimt gaan behalve hulpjes andere wolven wss niet doen. Dus kans dat een neutraal claimde slecht is is 1 op 6 ongeveer. Vind van veel mensen ook nog vrij stil. Ik vind Berber niet perse gelijk verdacht aangezien ik falsifica ook wel voor aan zie. Plus zou Berrie als slecht gelijk zo de bal op falsicifa gooien als eerste? Heb ze nu nog beide niet hoog op mn lijstje. Yasu. William vind ik want nietszeggende.  en paar inactiveren zoals Elias zijn wel verdacht stil. Bloodwolf vind ik ook nog vrij weinig zeggen, en komt beetje niet serieus over. Kan een tactiek zijn. Zie m wel eerder goed zijn daardoor denk ik

Chaosimsystem_

Om Dragonfly te beantwoorden ja vorig spel was cr genoemd voor lunch, maar ook Lynn meerdere keer door de andere en heb ik tegen gehouden. Ik hou wel van een uitdaging, daarom zou nooit m'n eerste lynch Lynn zijn. Ook wist ik dat vorig spel cr niet mee wou doen, waardoor die ook niets heeft gedaan aan zijn lynch.

Maar we zijn weer oude koeien uit de sloot aan het halen. Zelf ben ik nog niet veel wijzer geworden, buiten dat Bloodwolf vreemd doet. Nu ook naar Elias roepen? Is dit een hint naar een koppel want dit is alleen, maar chaos die ik deze keer is niet heb veroorzaakt :D