Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door bert-boefjes, 12 april 2023, 11:28:08

Vorige topic - Volgende topic

BloodWolf14

Maar Erwipro is dan ook een prima kandidaat voor slecht zijn.

Verder zag ik dat Circle zogenaamd bewezen moet zijn volgens Dixie, maar zijn we hier niet vergeten dat Foxi/Inu en zij samen konden winnen? Is het ergens al bevestigd/gecheckt dat er die nacht een huidenwissel was, en zo ja wie heeft dit dan gecontroleerd?

Ik begin op dit punt wat schuin te kijken naar de namen die ik op goed had staan door afgelopen lynch.

Rich

Serieus? Dit is echt al tig keer benoemd. Iets met Foxi, ziekenhuis en voorkennis over wie gecheckt zou worden.

BloodWolf14

En het is ook al bevestigd dan dat Foxi gewisseld stond? Sorry, maar ik heb echt 0 overzicht met al die acties en items. Ik hou ook helemaal niet bij wie wanneer ergens geweest is. Ik hou me bezig met wolven vangen op basis van lynches, en dit was een floplynch.

BloodWolf14

Stemming Morana

Katz -> Zab (1)
William -> Morana
Morana -> Dixie
Blood -> Morana
Aap -> Morana
Dixie -> Morana
Yasu -> Morana
Mex -> Morana
Erwi -> Morana
Lynn -> Morana
Semi -> Morana
Zab -> Dixie
Sunny -> Blood (1)
RH -> Morana
Circle -> Dixie
Water -> Morana
Shadd -> Dixie (4)
Ramp -> Morana
Foxi -> Morana
Mala -> Morana (14)
[close]

Stemming RH

Katz -> Zab
Blood -> Mala
Aap -> Circle
Mex -> Zab
Zab -> Mala (2)
WW -> Zab (2 +2)
Dixie -> Circle (1)
Yasu -> RH
Lynn -> Katz
Ramp -> RH
Mala -> RH
Semi -> Circle
William -> Ramp
Circle -> RH
Semi -> Ramp
Aap -> Katz
Katz -> William
William -> Katz
RH -> Katz (4)
Katz -> RH
Semi -> RH (6 -2 +1)
[close]

Stemming Shaddow

(Aap -> Katz)
(Blood -> Circle)
(Dixie -> Circle)
(William -> Circle)
(Zab -> Semi)
(Katz -> Katz)
Erwi -> Semi (1)
(Lynn -> Katz)
(William -> Ramp)
Blood -> Ramp/William (1)
(Semi -> Ramp)
(Mex -> Ramp)
(Aap -> Ramp)
(Yasu -> Ramp)
(Water -> Zab)
[Wateractie Semi]
(Yasu -> Circle)
Zab -> Circle
(Circle -> Ramp)
(Lynn -> Circle)
(Aap -> William)
Shadd -> Circle (2)
(Katz -> Shadd)
(Semi -> William)
William -> William/Ramp
Mex -> William/Ramp
(Katz -> William)
Ramp -> Shadd
Katz -> Shadd
Dixie -> William/Ramp (3)
(Mala -> Lynn)
(Yasu -> Ramp)
Yasu -> Shadd
Mala -> Shadd
Aap -> Shadd (hier staan Zab, Lynn, Shadd op Circle)
Lynn -> Shadd
Circle -> Shadd
Semi -> Lynn (1)
Water -> Shadd (8)
[close]

Stemming William

(Blood -> Zab)
(Aap -> Zab)
(Katz -> William)
(Aap -> William)
(William.-> Zab)
Mala -> Lynn
Erwi -> William
Semi -> Lynn
(Dixie -> Lynn)
(Ramp -> Zab)
(Ramp -> Lynn)
Ramp -> Zab
(Zab -> Lynn)
Mex -> William
William -> Lynn
Zab -> William
Blood -> Lynn
Yasu -> Zab
Katz -> Lynn (5)
(Aap -> Lynn)
Dixie -> Zab
Lynn -> Zab (4)
Circle -> William
Aap -> William (5)
[close]
Even een overzicht van alles lynches tot dusver. Ik zou op dit punt basically alle William stemmers van afgelopen lynch op slecht willen zetten op Aappen na. Al zit daar mogelijk nog een conversie.

Ik heb weinig vertrouwen in het lijstje van Dixie waarin er maar 6 spelers totaal op een of andere reden niet bewezen zouden zijn. Erwipro is voor mij nog steeds een grote mogelijkheid tot slecht zijn, Zabulus spreekt voor mij voor zich, Circle moet ik nog even uitpluizen en ook Mexicanobroeder is mogelijk niet mijn broeder helaas.

Lynn begin ik na het bekijken van dit overzicht toch wat twijfels bij te krijgen van haar slecht zijn. Bij de lynch op Shaddow was Aappen namelijk degene die Shaddow op voorsprong zette, maar Lynn gaf daar de genadeklap basically. Mex, Erwi en Zabulus hebben daar verder niet op Shaddow gestemd en afgelopen lynch staan (heeel toevallig?) ook die drie spelers samen op William te stemmen.

Dit is voor mij te veel hetzelfde stemgedrag in spelers die voor mij alles behalve bewezen zijn. @Dixie hoe in vredesnaam kom jij bij Erwipro als bewezen spelers? Welke nacht is die info naar voren gekomen?

Rich

Citaat van: BloodWolf14 op 26 april 2023, 00:20:33
En het is ook al bevestigd dan dat Foxi gewisseld stond? Sorry, maar ik heb echt 0 overzicht met al die acties en items. Ik hou ook helemaal niet bij wie wanneer ergens geweest is. Ik hou me bezig met wolven vangen op basis van lynches, en dit was een floplynch.

Niet bevestigd want niemand kan dat weten. Maar ze was slecht en wist dat zij mogelijk met circle of Katz bekeken zou worden in een orakelvisioen. Ze zei dat ze "mensen onder toezicht had gesteld" maar dus ook niet wie. Zeer grote kans dat ze gehuidenwisseld stond dus.

Circle

Citaat van: BloodWolf14 op 26 april 2023, 00:15:40
Maar Erwipro is dan ook een prima kandidaat voor slecht zijn.

Verder zag ik dat Circle zogenaamd bewezen moet zijn volgens Dixie, maar zijn we hier niet vergeten dat Foxi/Inu en zij samen konden winnen? Is het ergens al bevestigd/gecheckt dat er die nacht een huidenwissel was, en zo ja wie heeft dit dan gecontroleerd?

Ik begin op dit punt wat schuin te kijken naar de namen die ik op goed had staan door afgelopen lynch.

Het is (vanuit jullie perspectief) niet 100% vast te stellen dat ik goed ben. Maar wel dat ik goed gestart ben, omdat ik met m'n walkie-talkie op hetzelfde kanaal zat als Waterwork. Lijk of conversie is voor niemand uit te sluiten. Dus dan komt het er, denk ik, op neer of je verwacht/gelooft dat daar sprake van is.

yasu

Doordat het gelijkspel was in stemmen leverde mijn actie in het observatorium niet per se het resultaat op wat ik had gehoopt, mijn "die tenzij die tenzij die" was daar niet echt tegen opgebakken helaas waardoor ik nu de rol weet van iemand die ik voor nu niet per se wilde controleren.

Persoonlijk denk ik dat william alsnog gelyncht zou gaan worden deze dag, waarom:
- drankje kopen
- b&b ingaan
- zeggen dat je de volgende dag gecontroleerd wil worden, maar oeps.. toevallig is het observatorium dicht..

natuurlijk is dit door de wolven zo uitgekauwd om dan william vandaag alsnog onder de bus te gooien denk ik als het niet al gelukt was de vorige speldag, en ik zou er zelf ook gewoon voor gevallen zijn ben ik bang. Dus excuses naar William, maar het drankje maakte het ook gewoon voor velen te heet onder de voeten.

Over de bewezen lijst van dixie kan ik kort zijn, er zijn een aantal mensen in de lijst die gecontroleerd zijn in het observatorium met een op dat moment 100% goedje. Er zijn er ook een aantal bewezen op een andere weg. Dit is natuurlijk geen garantie van de goedheid van eerder gecontroleerde mensen en het kan ergens later fout zijn gegaan. Ik kan wel met grote zekerheid zeggen dat de bewijzende rol zelf nog in het spel is en niet al vroeg weggeconverteerd is waardoor alles onbruikbaar is. Ik Zou zelf als het er op neer komt maar voor 3 mensen echt in willen staan bij de lynch, de overige mensen zijn ooit (voor zover mij bekend is in ieder geval) volledig goed geweest en hebben vooral kans op conversie of lijk.

Ik verwacht dus nog wel een startwolf ergens, huidig tussen de nog onbewezen spelers. Maar ik verwacht ook wel dat er een conversie heeft plaatsgevonden in de lijst, al dan niet lijk, al dan niet wolf (ik ben zelf ondertussen ook al bang voor meerdere lijken kijkend naar al die stille nachten...)

yasu

p.s. BW als je zo zeker was van de onschuld van william had je hem ook vrij kunnen pleiten, je wist dat hij de rechtbank in zou duiken als hij op de lynch kwam.
Ik zelf wilde het niet doen omdat leuk dat je een kans hebt op goed zijn, maar je hebt ook een beetje je eigen ruiten ingegooid met alle acties en hoe erg je jezelf nu neerzet om slecht te gaan worden.

Dixie

Citaat van: yasu op 26 april 2023, 09:29:59
Over de bewezen lijst van dixie kan ik kort zijn, er zijn een aantal mensen in de lijst die gecontroleerd zijn in het observatorium met een op dat moment 100% goedje. Er zijn er ook een aantal bewezen op een andere weg. Dit is natuurlijk geen garantie van de goedheid van eerder gecontroleerde mensen en het kan ergens later fout zijn gegaan. Ik kan wel met grote zekerheid zeggen dat de bewijzende rol zelf nog in het spel is en niet al vroeg weggeconverteerd is waardoor alles onbruikbaar is. Ik Zou zelf als het er op neer komt maar voor 3 mensen echt in willen staan bij de lynch, de overige mensen zijn ooit (voor zover mij bekend is in ieder geval) volledig goed geweest en hebben vooral kans op conversie of lijk.

Dit dus. Zoals ik al zei, ik ga zelf ook absoluut niet 100% uit van de goedheid van de mensen in dit lijstje en ik wil ook niet voor ze in staan. Ik heb alleen de informatie gedeeld die IK heb, over dat deze mensen op een bepaald moment in het spel bevestigd zijn OF bevestigd zijn door iemand die zich bewezen heeft.
Waterdicht? Absoluut niet. Als er ergens een geconverteerd/lijk/koppel tussen zit dan is het lijstje al grotendeels niets meer waard en die kans is zeker aanwezig. Dus ik vind het ook niet echt eerlijk dat dit nu op mij verhaald wordt, want ik heb bij het plaatsen van die lijst al vrij duidelijk gemaakt waar de informatie vandaan komt en dat het dus geen 100% bewezen verklaring is.

Dixie

Citaat van: Lynn op 25 april 2023, 22:57:09
Citaat van: Aappen21 op 25 april 2023, 22:47:47
ja dit heeft die wel echt aan zichzelf te danken geloof ik. ik moest wel stemmen op hem toen hij na de rechtbank ging. anders was hij lunch geworden en was de chaos compleet

Hij was bengel en zat in de B&B, Alsof slecht zou proberen van hem te lunchen slechtste argument ooit aappen

Hier ben ik het ook mee eens. Als wolf zet je iemand die er misschien uit gestemd gaat worden én die in de B&B zit niet op de lunch. Toen hij de B&B uit ging en naar de rechtbank ging hadden ze nog maar korte tijd om de lunch te veranderen, en dat zou ook dom zijn want hij werd waarschijnlijk gelyncht. ALS dat al niet gebeurd was, dan werd hij er waarschijnlijk daarna toch wel uitgestemd. Dus dit is een hele rare move geweest.
Wel ironisch trouwens dat degene die hierdoor 'gered' is dit eruit pikt, want je zou zeggen dat het een reddende stem was, maar XD

Citaat van: BloodWolf14 op 26 april 2023, 00:20:33
En het is ook al bevestigd dan dat Foxi gewisseld stond? Sorry, maar ik heb echt 0 overzicht met al die acties en items. [...]

Hier ben ik het ook mee eens XD Ik vind het een superleuk spel met de variant, maar er zijn wel érg veel factoren die mee kunnen spelen :P

Aappen21

ik vind het een domme actie van william en hoe die dit heeft gespeeld. zoals ik al zei heeft lynn geprobeerd wolliam in leven te houden zodat ze nu conversie kon maken en daarna het observaturoim kon afsluiten. Ik ben ervan overtuigd dat lynn haar plan was om nu op william te gaan. zodat ze zelf door het goede oog wordt gezien

Voor de komende twee dagen ben ik voornamelijk op app beschikbaar. Als je iets wilt app me dan.

Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

Dixie

Oké dus wacht even. Jij denkt dat Lynn's plan was om:
1. William naar de rechtbank te laten gaan
2. William vervolgens te redden van de lynch
3. Het observatorium te sluiten
4. William te lunchen, zodat hij geconverteerd zou worden
5. De dag erna haar vers-van-de-pers medewolf te lynchen zodat ze kon laten zien, kijk ik heb een wolf gelyncht

Klopt dat? XD

Malanaphy

Citaat van: Dixie op 26 april 2023, 13:28:43
Citaat van: yasu op 26 april 2023, 09:29:59

Dit dus. Zoals ik al zei, ik ga zelf ook absoluut niet 100% uit van de goedheid van de mensen in dit lijstje en ik wil ook niet voor ze in staan. Ik heb alleen de informatie gedeeld die IK heb, over dat deze mensen op een bepaald moment in het spel bevestigd zijn OF bevestigd zijn door iemand die zich bewezen heeft.
Waterdicht? Absoluut niet. Als er ergens een geconverteerd/lijk/koppel tussen zit dan is het lijstje al grotendeels niets meer waard en die kans is zeker aanwezig. Dus ik vind het ook niet echt eerlijk dat dit nu op mij verhaald wordt, want ik heb bij het plaatsen van die lijst al vrij duidelijk gemaakt waar de informatie vandaan komt en dat het dus geen 100% bewezen verklaring is.
Maar ik vind het zelf wel nogal vaag dat je het verkoopt alsof het klopt en je die mensen vertrouwt, terwijl je mij niet eens wil vertellen wie beweert dat ik goed ben lmao. Persoonlijk geloof ik die hele lijst hierdoor dus niet, en ik zou hierdoor bijna vraagtekens bij jou zelf zetten (wel een goede conversie natuurlijk, iemand die aan het begin al vertrouwt wordt). Maar das meer iets om in mijn achterhoofd te houden.

Lynn lijkt mij nog steeds sowieso slecht, maar als iedereen op Zabulus wil ga ik ook wel mee want zijn speelstijl helpt toch goed voor geen ene meter lmao
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Lynn

Citaat van: Aappen21 op 26 april 2023, 13:43:00
ik vind het een domme actie van william en hoe die dit heeft gespeeld. zoals ik al zei heeft lynn geprobeerd wolliam in leven te houden zodat ze nu conversie kon maken en daarna het observaturoim kon afsluiten. Ik ben ervan overtuigd dat lynn haar plan was om nu op william te gaan. zodat ze zelf door het goede oog wordt gezien

Voor de komende twee dagen ben ik voornamelijk op app beschikbaar. Als je iets wilt app me dan.

Hoe zie je hem redden om te converteren en dan deze lynch op hem gaan dan werken Aappen? Je weet dat iemand converteren en dan eruit halen om zelf vertrouwd te worden als spelbederf wordt gezien toch? Waarom zou ik iemand redden om vervolgens te converteren? Hoezo zou je ervan uit gaan dat een goedje dit drankje effectief in zou zetten? Want stel je bent uiteindelijk niet lunch maar iemand anders, dan heb jij een wolf gemaakt en heb jij ervoor gezorgd dat goed een stem minder heeft. Dat is dan uiteindelijk niet in het voordeel van goed. Dus ik denk dat william sowieso dat drankje niet zou gebruikt hebben. 

Erwipro

Even wat op een rijtje zetten.

Lynch 1, Morana vs. Dixie.
- Morana-stemmers: ik vind de volgorde niet heel boeiend: de wolven zijn slim genoeg om te bedenken dat de stemming snel richting Morana gaat en kunnen dus overal in het rijtje zitten (misschien hebben ze dat zelfs zo gepland) dus hier ga ik geen conclusie uit trekken
- Dixie-stemmers: er zijn twee slechte Dixie-stemmers uit, en ik denk niet dat de wolven zich zo in de kijker willen spelen dat ze met z'n drieën of vieren op één persoon stemmen - dit werkt voor mij in het voordeel van Zab en Circle.

Lynch 2, RH vs. Katz vs. Zab
- Hier vind ik het wel interessant om te kijken naar de late stemmers, omdat er op het laatste moment een beslissing is gevallen. Semi bleek later goed dus ik kijk hier vooral naar Katz.

Lynch 3, Shaddow
- Ik had moeite met de argumentatie van de Shaddow-stemmers, misschien heeft er weer iets achter de schermen gespeeld? Hiervoor geldt denk ik hetzelfde als bij Morana, heb ik niet echt een conclusie

Lynch 4, William vs. Lynn
- Alle Lynn-stemmers staan op dit punt voor mij laag in het verdachtenlijstje, dus misschien is er toch iets met Lynn aan de hand. Ik kan er alleen niet de vinger op leggen; ik hoop dat anderen dat wel kunnen en dat ook terecht doen.

Opnieuw zie ik de keuze Lynn vs. Zab ontstaan. Gezien bovenstaande heb ik wel lichte voorkeur voor Lynn. Maar erg sterk vind ik de verdenking niet.