Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door bert-boefjes, 12 april 2023, 11:28:08

Vorige topic - Volgende topic

BloodWolf14

Citaat van: Dixie op 24 april 2023, 14:23:26
Ik ben wel benieuwd waarom men nu ineens allemaal op Zabulus wil stemmen in plaats van Rampposi, heb ik iets gemist? ???
Ik denk dat de stem van Rampposi op Shaddow hier nogal een verschil in maakt.

Citaat van: Williambz op 24 april 2023, 01:10:45
Ik vind het raar dat je nu mij noemt en niet Mexi van onze originele locatie, omdat je Mexi in 2 posts hierboven wel benoemt als mogelijkheid voor lynchstem.
Je staat niet tussen mijn lynchopties volgens mij. Geen reden om zo verdedigend te doen ;)
Wie denk jij dat de medewolven van Zabulus kunnen zijn als hij slecht zou blijken nu?

Williambz

Citaat van: BloodWolf14 op 24 april 2023, 20:27:57
Citaat van: Dixie op 24 april 2023, 14:23:26
Ik ben wel benieuwd waarom men nu ineens allemaal op Zabulus wil stemmen in plaats van Rampposi, heb ik iets gemist? ???
Ik denk dat de stem van Rampposi op Shaddow hier nogal een verschil in maakt.

Citaat van: Williambz op 24 april 2023, 01:10:45
Ik vind het raar dat je nu mij noemt en niet Mexi van onze originele locatie, omdat je Mexi in 2 posts hierboven wel benoemt als mogelijkheid voor lynchstem.
Je staat niet tussen mijn lynchopties volgens mij. Geen reden om zo verdedigend te doen ;)
Wie denk jij dat de medewolven van Zabulus kunnen zijn als hij slecht zou blijken nu?

Je benoemt me niet als lynchoptie, maar kijkend naar banen wel grote kans om slecht te zijn. Hmmhhmm heel logisch. En misschien ben ik voor jou dan geen lynchoptie, maar kijkend naar de stemmen zal dit wel eens mijn laatste dag Wakkerdam kunnen zijn.

Ik heb voor Katz al mijn lijstje gemaakt, dus daar kan je dat zien wie ik naast Zab kan verwachten.

En misschien nog goed om te benoemen voor de spelers die niet vaak met mij spelen zoals @Dixie. Ik kan best heftig overkomen in verdediging, maar dat is ongeacht mijn alliantie. Over het algemeen kan je de volgende matstaaf aanhouden: hoe kutter de reden om op mij te stemmen, hoe heviger ik verdedig  :-* O0

Rich

Citaat van: Erwipro op 24 april 2023, 19:46:36
Citaat van: Malanaphy op 24 april 2023, 17:07:00
Maar ik ga mijn stem nog niet op hem zetten, ik wacht zijn verdere posts deze dag nog wel af.
Dan mag je lang wachten. Het is niet mijn stijl om in het dt te gaan kommaneuken op basis van onzekerheden, en al helemaal niet om dan ook openbaar te gaan delen wat ik ervan vind. Ik heb al een dagtaak aan het bijhouden van alles wat hier wordt geneuzeld.
Ik weet dat we in hetzelfde lijstje staan dus sorry voor de agressieve woorden, maar meer inbreng ga ik voor nu niet bijdragen en ik word gewoon een beetje moe van mensen die me daarop lijken af te schrijven.

Dat is anders wel een beetje het doel van het spel. Al helemaal in een spel waarin in principe geen privécontact mogelijk is. Je kan het noemen zoals je wilt, maar zo werkt het spel nu eenmaal op een forum. Je hebt je stem op mij de tweede speldag met geen letter onderbouwd, en eerlijk gezegd vind ik dat een veel irritantere speelstijl dan je laten horen in het dt. Ik zie ook niet in hoe jij het spel dan voor je ziet, moeten we dan maar afwachten op een visioen of iets dergelijks voordat je kan stemmen?

Erwipro

Citaat van: Semi-Sjamaan op 24 april 2023, 22:16:10
Citaat van: Erwipro op 24 april 2023, 19:46:36
Citaat van: Malanaphy op 24 april 2023, 17:07:00
Maar ik ga mijn stem nog niet op hem zetten, ik wacht zijn verdere posts deze dag nog wel af.
Dan mag je lang wachten. Het is niet mijn stijl om in het dt te gaan kommaneuken op basis van onzekerheden, en al helemaal niet om dan ook openbaar te gaan delen wat ik ervan vind. Ik heb al een dagtaak aan het bijhouden van alles wat hier wordt geneuzeld.
Ik weet dat we in hetzelfde lijstje staan dus sorry voor de agressieve woorden, maar meer inbreng ga ik voor nu niet bijdragen en ik word gewoon een beetje moe van mensen die me daarop lijken af te schrijven.

Dat is anders wel een beetje het doel van het spel. Al helemaal in een spel waarin in principe geen privécontact mogelijk is. Je kan het noemen zoals je wilt, maar zo werkt het spel nu eenmaal op een forum. Je hebt je stem op mij de tweede speldag met geen letter onderbouwd, en eerlijk gezegd vind ik dat een veel irritantere speelstijl dan je laten horen in het dt. Ik zie ook niet in hoe jij het spel dan voor je ziet, moeten we dan maar afwachten op een visioen of iets dergelijks voordat je kan stemmen?
1. Niemand verplicht mij om actief te zijn in het dt
2. Dat iedereen iets doet betekent niet dat het beter is
3. Achter de schermen is het altijd interessanter, daarom heb ik ook meteen een telefoon gekocht
4. Ja geef maar visioenen
5. Ja vind me maar irritant

Williambz

Ik ben ook wel benieuwd wat nou je reden op mij is Erwipro. Is het serieus alleen om het feit dat ik dat drankje heb gekocht? En heb je dus geen betere opties met argumenten?

Dixie

Op zich kun je dat hem niet kwalijk nemen William, het is ook een gekke keuze als goedje en er is ook niemand anders met een sterker argument op een ander genomen. Ik vind dit dan weer een beetje lijken op het opstoken van een vuurtje.

Dixie

Mijn stem trekt de stemming gelijk, dus vandaar - nu gaat het interessant zijn om te zien wie wat gaat stemmen en in welke richting de stemming getrokken wordt.

Rampposi

Ik denk dat het Zabulus en Lynn zijn.
Ik denk dat de 1e lynch gigantisch veel helpt in de keuze te maken. Lynn stemde best wel laat op Morana en Zabulus op Dixie. Shaddow stemde ook op Dixie en die was Orc.
Zabulus stemde op Dixie toen het lot van Morana eigenlijk al bezegeld was. Makkelijk om dan toch je slechtje in bescherming te nemen tegen beter weten in, en niemand die je er op aanspreekt.

William was de 2e stem op Morana, dus die vind ik beter dan Zabje en Lynn.

In de wijk van erwi mij sunny en lynn, werd door verhuizer erwi als eerste geopperd om een BM in onze wijk te hebben. Sunny werd daar enthousiast van en was koppel met een wolf. Een wolfBM op zo'n groot spel is natuurlijk ook wel gedoemd om het einde niet te halen, en dus makkelijk eruit te werken in een later stadium van het spel.

Voor mij is het dus om het even wie er lynch wordt, maar ik stel de volgende volgorde voor:
Lynn, Zabulus, William, Bloodwolf

Rampposi

Ohnee wacht switch lynn en zabje, want lynn stemde last minute mee op shaddow en shaddow is onboard dus dat zou onlogisch zijn.

Mexicanobroeder

Oké, ik probeer dus steeds bij te lezen maar toekomen tot het maken van een post is een ander ding, sorry. Het eeuwige nadeel van zo'n discussiespel.

Ik vind het vreemd dat hier openbaar wordt gesproken over een drank der verandering en dat dat lunchbaarheid minder aantrekkelijk zou maken. Ik zou zeggen dat slechtjes eerder een conversie willen dan een lunch, waarbij het wel afhangt van welke speler geconverteerd wordt, als het op dit moment Zabulus oid zou zijn zou ik dat niet logisch vinden, maar William wordt wel als semi-bewezen gezien.

Als slechtje is het wapen natuurlijk nog veel sterker. Mocht het zo zijn dat William nu slecht is, wat mij onlogisch lijkt gezien zijn gedrag rondom Morana, dan is dit wel tricky. Maar het kan wel dat hij al geconverteerd is. Ik kan me wel vinden in Katz om te zeggen 'lynch diegene met dat drankje', niet puur als afschrikkingsmiddel, maar ook omdat als William toch slecht blijkt te zijn, het er serieus voor kan zorgen dat we grip op het spel verliezen. Als we toch verwachten dat hij morgen of overmorgen lynch kan zijn, dan liever vandaag.

Een alternatief is Ramp, die zich wel wat herpakt heeft en meer info wil geven nadat hij bijna op de lynch kwam. Hij noemt zelf wel Lynn en Zabulus. Maar goed, dat is ook wel logisch na simpel afstrepen. Zoals gezegd, zoveel opties zijn er simpelweg niet meer als we het lijstje van Dixie mogen geloven. Dan is het nogal makkelijk om 2/3 namen te noemen. Maar Ramp ging als eerste op Shaddow na zijn brief op de koning, nu kan het zijn dat hij hoopte dat er geen trein op Shaddow zou ontstaan omdat zijn naam nauwelijks genoemd werd, maar dat is een behoorlijk risico. Dus hem wil ik voorlopig wel sparen.

Zabulus is weer lekker chaos aan het maken en met zoveel bewezen spelers waar ik zelf niet bewezen ben heb ik daar eigenlijk geen zin in. Hoewel ik het liever heb dan conversie, is het voor mij wel een reden om op hem te stemmen. Lynn stemde op Shaddow, ik heb geen stemmen geteld of dat het nog uitmaakte op dat moment of dat het een meeloopstem was om onverdacht eruit te komen, maar ze hamerde zo op WW/Circle terwijl het voor mij wel logisch was dat het voor WW niet heel slim was om te liegen. Hoewel ik het dan weel weer slim vind om WW eruit te spelen aangezien er dan juist gekeken wordt naar mensen die WW/Circle unlikely slecht vonden zoals ondergetekende.

Er werd overigens gevraagd naar dingen die acties konden laten mislukken door Dixie: Ik heb een deurketting. Ik denk toch niet dat ik een interessant doelwit meer ben voor de wolven aangezien ik op het onbewezen lijstje sta, dus nu zit die deurketting mij helaas alleen maar in de weg.  >:(

Voor nu heeft voor mij het lynchen van Zab/William prio omdat ze acties kunnen doen die een wolf of lijk in het spel kunnen brengen, wat allebei gevaarlijk is voor mijn positie. Mogen jullie egoistisch vinden of whatever en als Lynn/Rampposi laatste wolf is dan baal ik, maar ik verwacht dat je dan iets meer moeite doet om je Orc bij je te houden. Bovendien lijkt 3 wolven + 1 Orc me wel erg weinig, er zal er toch minimaal wel een 4e zijn. Dan verwacht ik dat Zab/William slecht is en Lynn slecht is. En dan vind ik de actie van William gevaarlijker, maar Zab veel meer waarschijnlijk slecht. Ik vind dit daardoor wel een lastige afweging tussen die twee, niet zozeer qua verdenking want daar blijf ik bij mijn gevoel op Zab, maar puur uit egoïsme dat ik die mogelijke conversie als William slecht is gewoon écht niet wil zien. Lynn heeft niks gevaarlijks dus die kan altijd nog.

Williambz

Citaat van: Dixie op 24 april 2023, 23:47:16
Op zich kun je dat hem niet kwalijk nemen William, het is ook een gekke keuze als goedje en er is ook niemand anders met een sterker argument op een ander genomen. Ik vind dit dan weer een beetje lijken op het opstoken van een vuurtje.
Ik geef je gelijk dat het misschien verdacht kan lijken, want voor slecht is een conversie erg aanlokkelijk. Als ik echter objectief probeer te kijken naar alle spelers, vind ik dat er zeker verdachtere spelers zijn. En dan is het zonde als je de lynch verpilt aan een beschermengel.

Citaat van: Mexicanobroeder op 25 april 2023, 08:51:38
Ik vind het vreemd dat hier openbaar wordt gesproken over een drank der verandering en dat dat lunchbaarheid minder aantrekkelijk zou maken.1. Ik zou zeggen dat slechtjes eerder een conversie willen dan een lunch, waarbij het wel afhangt van welke speler geconverteerd wordt, als het op dit moment Zabulus oid zou zijn zou ik dat niet logisch vinden, maar William wordt wel als semi-bewezen gezien.

Als slechtje is het wapen natuurlijk nog veel sterker. Mocht het zo zijn dat William nu slecht is, wat mij onlogisch lijkt gezien zijn gedrag rondom Morana, dan is dit wel tricky.2. Maar het kan wel dat hij al geconverteerd is. Ik kan me wel vinden in Katz om te zeggen 'lynch diegene met dat drankje', niet puur als afschrikkingsmiddel, maar ook omdat als William toch slecht blijkt te zijn, het er serieus voor kan zorgen dat we grip op het spel verliezen. 3. Als we toch verwachten dat hij morgen of overmorgen lynch kan zijn, dan liever vandaag.

Er werd overigens gevraagd naar dingen die acties konden laten mislukken door Dixie: Ik heb een deurketting. Ik denk toch niet dat ik een interessant doelwit meer ben voor de wolven aangezien ik op het onbewezen lijstje sta, dus nu zit die deurketting mij helaas alleen maar in de weg.  >:(

Voor nu heeft voor mij het lynchen van Zab/William prio omdat ze acties kunnen doen die een wolf of lijk in het spel kunnen brengen, wat allebei gevaarlijk is voor mijn positie. Mogen jullie egoistisch vinden of whatever en als Lynn/Rampposi laatste wolf is dan baal ik, maar ik verwacht dat je dan iets meer moeite doet om je Orc bij je te houden. Bovendien lijkt 3 wolven + 1 Orc me wel erg weinig, er zal er toch minimaal wel een 4e zijn. Dan verwacht ik dat Zab/William slecht is en Lynn slecht is. En dan vind ik de actie van William gevaarlijker, maar Zab veel meer waarschijnlijk slecht. Ik vind dit daardoor wel een lastige afweging tussen die twee, niet zozeer qua verdenking want daar blijf ik bij mijn gevoel op Zab, maar puur uit egoïsme dat ik die mogelijke conversie als William slecht is gewoon écht niet wil zien. Lynn heeft niks gevaarlijks dus die kan altijd nog.

1. Zeker. Maar daarom wil ik ook beschermende factoren, zodat ik niet geconverteerd wordt. Wanr ik mag hipen dat je begrijpt dat ik in deze situatie niet de slechte alliantie wil joinen. Daarom ook mijn keuze voor de B&B waar ik al vragen over kreeg. En ik heb nog een x aantal beschermingen voor mijzelf. Ik werd misschien als semi-bewezen gezien, maar nu allang niet meer blijkbaar en de stemmen op mij laren dat zien. Ik denk dus nog steeds dat ik geen aanlokkelijk tsrget ben voor de wolven, maar dst is up to them.

2. Gelukkig denk jij tenminste wel dat ik Morana echt als goedje heb gelyncht. En ja ik weet ook niet of er een conversiewolf inzit. Maar eerlijk? Ik denk echt van niet gezien de items die beschikbaar zijn. Met de drank der verandering kan je als wolf converteren. Gelukkig voor de alliantie goed heb ik die en niet de wolven (trust me).

En even hypothetisch gezien. Stel ik ben wolf en ik converteer iemand, denk je oprecht dat je dan de grip op het spel verliest?? Er zijn al 3 onboardjes (waarvan 1 moordende rol) uit. Dus al zou er een extra wolf bij komen dan durf ik mijn hand in het vuur te steken dat je de grip niet verliest.

Bij ramp zeg je dat hij meer info gaf toen ie bijna werd gelyncht wat ik nu ook doe. En hij ging als eerste op een wolfje (wat ik ook deed of tweede iig, maar wel qua aanval). Je wilt hem echter wel sparen. Dus eigenlijk ben ik dus alleen verdachter voor jou door het drankje aan te schaffen.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat de anderen dan hadden gedaan met de natuurwinkel, want voor 1000 had ik niet genoeg en drank der langzame dood vind ik ook lastig, omdat ik er toen nog niet uit was wie ik nou echt verdacht.

3. Je hebt er ook wel haast bij om mij te lynchen zo te lezen. Snap ik ook wel, omdat een bengel erg vervelend is voor slecht en als ik dan ook je conversiedrankje afpak... Het stuk eronder vind ik ook erg opmerkelijk klinken, waardoor ik ook Mexi verdenk van slecht zijn. Het klinkt als een Moranaatje voor mij en daarbij had ik het ook goed.

Zabulus

Ik wou trouwens iets in de groep gooien.

Na de komende nacht zou ik denk ik graag naar het observatorium gaan om mijn zuurverdiende geld uit te geven. Nu zie ik ook dat het observatorium snel bezet is en ik meestal niet zo snel. Eigenlijk wil ik hem reserveren  (A)

Nu ben ik misschien niet het meest vertrouwd in dit spel dus vroeg ik me af hoe men er tegenover stond  ;)

Williambz

Ik ben van Zab naar Lynn gewisseld gezien de stemmen.

Citaat van: Zabulus op 25 april 2023, 13:18:09

Na de komende nacht zou ik denk ik graag naar het observatorium gaan om mijn zuurverdiende geld uit te geven. Nu zie ik ook dat het observatorium snel bezet is en ik meestal niet zo snel. Eigenlijk wil ik hem reserveren  (A)

Nu ben ik misschien niet het meest vertrouwd in dit spel dus vroeg ik me af hoe men er tegenover stond  ;)

Nouja ik ben niet zo van het reserveren. Ik wil eigenlijk dat iemand gaat en mij checkt om zo te zien dat ik inderdaad bengel ben.

Zabulus

Ik wijzig om het wat meer gelijk te trekken  :D

Katz

Citaat van: Williambz op 25 april 2023, 13:20:29
Ik ben van Zab naar Lynn gewisseld gezien de stemmen.

Citaat van: Zabulus op 25 april 2023, 13:18:09

Nouja ik ben niet zo van het reserveren. Ik wil eigenlijk dat iemand gaat en mij checkt om zo te zien dat ik inderdaad bengel ben.

Tja gaat moeilijk als je B&B kiest  :P