Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door bert-boefjes, 12 april 2023, 11:28:08

Vorige topic - Volgende topic

Aappen21

nou ja ik denk dat het meer is omdat waterwork de gene is die het zegt voor mij. Hij heeft minder snel plays en is geen ster in liegen in dit soort scenarios.
Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

Katz

Waarom zou Rampposi als slechtje toegeven gewisseld te staan?

yasu

Daar ben ik het mee eens, Waterwork die puur roept dat iemand goed is daar heb ik twijfels bij, maar met het hele verhaal eraanvast vind ik het toch minder waarschijnlijk dat het een play zal zijn, conversies even daargelaten, maar ik ben het eens met Katz dat conversies lekker later komen (of er moet echt een direct gevaar in een bewezen groepje rondlopen, maar dat zal dan subtiel door dat groepje wel verwerkt worden neem ik aan).

Ik blijf meerdere keren tarotkaarten kopen ook verassend, ik weet niet wat je als goedje per se hebt aan te weten wat er op jou is uitgevoerd, maar als slechtje juist weer wel, weten of je mogelijk bent bekeken of dat iemand je gestalkt heeft of etc. kan je enorm helpen om je verhaal straight te kunnen krijgen op het dt of om mogelijk last minute aankondigen "die is slecht" voor te kunnen zijn met een tactiek om je medewolven al wat meer vrij te spelen. Is er een reden waarom je zo graag de tarotkaarten wilde hebben?

William zelf vind ik ook niet meteen vrijgesproken hiervan, ik zie zelf namelijk niet hoe je echt vergeet dat je gewisseld staat met iemand, ik zou dat in ieder geval als goedje echt niet vergeten. Als slechtje zie ik het nog wel mogelijk dat je het ziekenhuis in ging en maar met iemand deed wisselen voor het geval je met de orakelactie aan de beurt zou zijn of om puur maar iets te doen voor het geval je bekeken zou gaan worden met de kroegactie om dan maar iets nuttigs gedaan te hebben (al vind ik zelf het eerste logischer dan het tweede). Het spreekt wel voor hem dat hij waarschijnlijk dus gewoon lynch was geworden en ik wel denk dat hij als wolf dan wel even had gedacht van "oh ja". Echter het duiken in de winkel met de reden "dan hebben sws slechtjes het niet" kan je ook helemaal omdraaien, zo snel mogelijk zodat goedjes ze niet hebben. Ik had er zelf in ieder geval totaal niet aan gedacht op het moment dat het openging dat die drankjes zo snel mogelijk van slecht gehaald moesten gaan worden.

Citaat van: Rampposi op 23 april 2023, 13:39:44
Nouja, ik kan jullie alvast zeggen dat jullie niet moeten verwachten dat ik mij zo maar laat lynchen aan een galg. Niet dat ik een heel nuttige rol heb ofzo, maar je weet het nooit.

Ik weet niet wat ik van je "dreigement" moet vinden, ik weet niet of je hier de rechtbank mee bedoeld of iets anders, maar ik wordt er ook niet bepaald warm of koud van XD.

Het verhaal Circle en Inuzuki vind ik lastig, aan de ene kant heb ik dus Waterwork die instaat voor Circle, aan de andere kant was het orakelvisioen door een bewezen goedje waarin Inuzuki en Circle samen konden winnen. Dat zou dan betekeken dat Inuzuki gewisseld moet hebben met een goedje, zou ze dan echter nog gewisseld moeten staan toen ze gewaterd werd, en dus eigenlijk iemand anders gewaterd zou worden (of ik heb nu de tijdlijn waarin ze bekeken is en welke dag ze gewaterd is geweest helemaal verkeerd.. please verbeter me als dat zo is). Dat zou laten lijken alsof ze namelijk dan niet gewisseld stond en Circle wel slecht zou moeten zijn.

Shaddow? waar ben je? nu hoor ik mensen roepen "inactieve shaddow is slechte shaddow" maar persoonlijk heb ik daar niets mee, voor mijn gevoel zegt zijn activiteit niet veel over zijn alliantie, ik heb hem zelf vaker juist actiever gezien wanneer ik samen slecht met hem was dan wanneer hij een goedje was, maar dat is gewoon heel erg van zijn privétijd afhankelijk voor mijn gevoel en zegt weinig. Echter had ik wel ondertussen al een wolvometer of iets verwacht vanuit zijn kant ;)

Katz moet ik eerlijk bekennen komt deze dag toch wel beter over met de vragen en bepaalde discussiepunten dan het gevoel dat ik de afgelopen dagen had van hem, voor nu haal ik mijn verdenking aan die kant ietje weg, maar zeker nog wel aanwezig.

Zabulus is ook nog steeds een vraagteken voor me, maar ik verwacht persoonlijk wel dat als hij slecht was we ondertussen al wel een keer een seintje hadden gekregen van iemand XD.

Persoonlijk hoop ik dat iemand met aantekeningen of iets duidelijk antwoord kan geven op de vraag Inuzuki potentieel gewisseld toen ze gewaterd was? Anders zal ik zelf vanavond het hele dt nog moeten terugzoeken (en tbh heb ik daar niet super veel zin in, dus als iemand het antwoord gewoon heeft (A)) Anders gaat mijn stem denk ik alsnog richting William of Rampposi (en dan dus tegenovergesteld op wie ik wil stemmen gezien de wissel..)

Citaat van: Katz op 23 april 2023, 18:34:43
Waarom zou Rampposi als slechtje toegeven gewisseld te staan?

Om de reden die rampposi zelf noemt, dat als hij slecht is hij zeker niet bang is voor gekke plays etc. XD (in my opionion dan)

Aappen21

yasu, ik heb een vraag voor je, en ik had het liever via pm gestuurd. Maar wat vind je van broeders?
Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

Katz

De gekke play zou juist zijn niks zeggen en dan huidenwisselaar claimen, want hij zelf is nooit naar het ziekenhuis gegaan.

Rampposi

Citaat van: yasu op 23 april 2023, 18:41:43
Daar ben ik het mee eens, Waterwork die puur roept dat iemand goed is daar heb ik twijfels bij, maar met het hele verhaal eraanvast vind ik het toch minder waarschijnlijk dat het een play zal zijn, conversies even daargelaten, maar ik ben het eens met Katz dat conversies lekker later komen (of er moet echt een direct gevaar in een bewezen groepje rondlopen, maar dat zal dan subtiel door dat groepje wel verwerkt worden neem ik aan).

Ik blijf meerdere keren tarotkaarten kopen ook verassend, ik weet niet wat je als goedje per se hebt aan te weten wat er op jou is uitgevoerd, maar als slechtje juist weer wel, weten of je mogelijk bent bekeken of dat iemand je gestalkt heeft of etc. kan je enorm helpen om je verhaal straight te kunnen krijgen op het dt of om mogelijk last minute aankondigen "die is slecht" voor te kunnen zijn met een tactiek om je medewolven al wat meer vrij te spelen. Is er een reden waarom je zo graag de tarotkaarten wilde hebben?

William zelf vind ik ook niet meteen vrijgesproken hiervan, ik zie zelf namelijk niet hoe je echt vergeet dat je gewisseld staat met iemand, ik zou dat in ieder geval als goedje echt niet vergeten. Als slechtje zie ik het nog wel mogelijk dat je het ziekenhuis in ging en maar met iemand deed wisselen voor het geval je met de orakelactie aan de beurt zou zijn of om puur maar iets te doen voor het geval je bekeken zou gaan worden met de kroegactie om dan maar iets nuttigs gedaan te hebben (al vind ik zelf het eerste logischer dan het tweede). Het spreekt wel voor hem dat hij waarschijnlijk dus gewoon lynch was geworden en ik wel denk dat hij als wolf dan wel even had gedacht van "oh ja". Echter het duiken in de winkel met de reden "dan hebben sws slechtjes het niet" kan je ook helemaal omdraaien, zo snel mogelijk zodat goedjes ze niet hebben. Ik had er zelf in ieder geval totaal niet aan gedacht op het moment dat het openging dat die drankjes zo snel mogelijk van slecht gehaald moesten gaan worden.

Citaat van: Rampposi op 23 april 2023, 13:39:44
Nouja, ik kan jullie alvast zeggen dat jullie niet moeten verwachten dat ik mij zo maar laat lynchen aan een galg. Niet dat ik een heel nuttige rol heb ofzo, maar je weet het nooit.

Ik weet niet wat ik van je "dreigement" moet vinden, ik weet niet of je hier de rechtbank mee bedoeld of iets anders, maar ik wordt er ook niet bepaald warm of koud van XD.

Het verhaal Circle en Inuzuki vind ik lastig, aan de ene kant heb ik dus Waterwork die instaat voor Circle, aan de andere kant was het orakelvisioen door een bewezen goedje waarin Inuzuki en Circle samen konden winnen. Dat zou dan betekeken dat Inuzuki gewisseld moet hebben met een goedje, zou ze dan echter nog gewisseld moeten staan toen ze gewaterd werd, en dus eigenlijk iemand anders gewaterd zou worden (of ik heb nu de tijdlijn waarin ze bekeken is en welke dag ze gewaterd is geweest helemaal verkeerd.. please verbeter me als dat zo is). Dat zou laten lijken alsof ze namelijk dan niet gewisseld stond en Circle wel slecht zou moeten zijn.

Shaddow? waar ben je? nu hoor ik mensen roepen "inactieve shaddow is slechte shaddow" maar persoonlijk heb ik daar niets mee, voor mijn gevoel zegt zijn activiteit niet veel over zijn alliantie, ik heb hem zelf vaker juist actiever gezien wanneer ik samen slecht met hem was dan wanneer hij een goedje was, maar dat is gewoon heel erg van zijn privétijd afhankelijk voor mijn gevoel en zegt weinig. Echter had ik wel ondertussen al een wolvometer of iets verwacht vanuit zijn kant ;)

Katz moet ik eerlijk bekennen komt deze dag toch wel beter over met de vragen en bepaalde discussiepunten dan het gevoel dat ik de afgelopen dagen had van hem, voor nu haal ik mijn verdenking aan die kant ietje weg, maar zeker nog wel aanwezig.

Zabulus is ook nog steeds een vraagteken voor me, maar ik verwacht persoonlijk wel dat als hij slecht was we ondertussen al wel een keer een seintje hadden gekregen van iemand XD.

Persoonlijk hoop ik dat iemand met aantekeningen of iets duidelijk antwoord kan geven op de vraag Inuzuki potentieel gewisseld toen ze gewaterd was? Anders zal ik zelf vanavond het hele dt nog moeten terugzoeken (en tbh heb ik daar niet super veel zin in, dus als iemand het antwoord gewoon heeft (A)) Anders gaat mijn stem denk ik alsnog richting William of Rampposi (en dan dus tegenovergesteld op wie ik wil stemmen gezien de wissel..)

Citaat van: Katz op 23 april 2023, 18:34:43
Waarom zou Rampposi als slechtje toegeven gewisseld te staan?

Om de reden die rampposi zelf noemt, dat als hij slecht is hij zeker niet bang is voor gekke plays etc. XD (in my opionion dan)
De reden waarom ik zo graag tarotkaarten wil is omdat ik dan weet wat er is gebeurd en dacht zelf dat ik dan ook zou weten welke zienende rol mij dan eventueel zou hebben bekeken, of er dus onderscheid gemaakt wordt tussen ziener + sjamaan, vervloekte kan ik ook zo makkelijk vinden. En bij deze dus gelukkig ook de herinnering voor william zn transplantatie. Een gezegende die een actie op mij voert en ik tarotkaarten inzet kan ik dus ook confirmen. Bengels ook op die manier. Bisschop ook. En nog wel meer. Vind ze dus dasdwerkelijk handig en vind dat ze ondergewaardeerd worden.

Zabulus

Citaat van: yasu op 23 april 2023, 18:41:43
Zabulus is ook nog steeds een vraagteken voor me, maar ik verwacht persoonlijk wel dat als hij slecht was we ondertussen al wel een keer een seintje hadden gekregen van iemand XD.

Volgens mij ben ik bijna elk spel dat ik speel één groot vraagteken  :D

Maar persoonlijk denk ik echter niet dat ik bekeken ben of iets dergelijks. Want dan had er denk ik iemand wel daar iets over gezegd. Niet dat het echt uitmaakt overigens of ik bekeken was of wordt. Zal voor het spel geen verschil maken

yasu

Citaat van: Aappen21 op 23 april 2023, 18:46:34
yasu, ik heb een vraag voor je, en ik had het liever via pm gestuurd. Maar wat vind je van broeders?

Bloedbroeders als in circle en waterwork? Of circle en inuzuki? Beide zijn mogelijk, maar ik vind het walky talky verhaal best sound om daar bloedbroeders in te zien.

Aappen21

Citaat van: yasu op 23 april 2023, 19:18:53
Citaat van: Aappen21 op 23 april 2023, 18:46:34
yasu, ik heb een vraag voor je, en ik had het liever via pm gestuurd. Maar wat vind je van broeders?

Bloedbroeders als in circle en waterwork? Of circle en inuzuki? Beide zijn mogelijk, maar ik vind het walky talky verhaal best sound om daar bloedbroeders in te zien.
broeders alsin mexicanobroeders
Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

yasu

Citaat van: Aappen21 op 23 april 2023, 19:19:52
broeders alsin mexicanobroeders

Oh... ik moet eerlijk bekennen dat ik hem zelfs even vergeten was toen ik de post schreef omdat ik al even niets meer van hem gezien heb. Zijn laatste inhoudelijke post is van gisteravond voor inuzuki gewaterd werd. Daar was echter de questie kan Inuzuki slecht zijn niet heel duidelijk in een mening gegoten, maar in een "ja kan beide kanten op, we weten het niet" wat opzich natuurlijk geen kant is, maar ik vind het ook niet direct verdacht, omdat de rest van zijn post wel weer redelijk onderlegd lijkt te zijn. Hij noemde wel semi en rampposi als potentieel beide slecht, waarbij we nu weten dat semi bewezen goed is en het alleen nog over rampposi kon gaan, indien rampposi slecht zou zijn zou ik mex wel op goed willen zetten, echter als ramp goed kan zijn kan mex nog best een slechtje zijn, want het "beide kunnen slecht zijn in mijn ogen" is ook wel iets wat ik wolven vaker zie doen als ze alvast wat volgende lynches willen voorbereiden zodat ze niet van voor af aan een mening hoeven neer te leggen.

Mag ik vragen waarom specifiek mex? en ook wat jou mening dan is over mex waardoor de vraag aan mij relevant zou zijn?

Rich

Inuzuki stond deze dag sowieso niet gewisseld want dan zou ze ook niet sterven aan het water toch? Ze stond de vorige speldag mogelijk gewisseld, want toen was ze in het ziekenhuis.

Rich

Citaat van: Lynn op 23 april 2023, 16:59:28
Citaat van: Semi-Sjamaan op 23 april 2023, 16:15:55
Citaat van: Lynn op 23 april 2023, 01:02:04
Citaat van: Waterwork op 23 april 2023, 00:50:45
Zou ik als ik slecht zou zijn dit zo in de groep gooien? Dan gooi ik toch alleen mijn eigen glazen in als ik slecht ben

eum neen, als ik slecht zou zijn en zou "weten" dat de andere goed zou zijn, zou ik proberen voor deze persoon in te staan ja. Want stel Circle sterft alsnog en hij is goed, kan jij zeggen TOLD YA!

Dit is sowieso niet aan de orde aangezien Circle en WW beiden het verhaal van de walkie talkie bevestigen en dus niet de 1 goed en de andere slecht is ten tijde van frequentie afstellen. En conversie kan maar is imo niet iets waar je gelijk vanuit moet gaan. Dit kan bij letterlijk iedereen gebeurd zijn, en dan is Circle idd niet eens het meest logische conversietarget.

Lynn, hoe denk jij over Rampposi? Die zelfs een extra stem investeerde in het lynchen van Roodhapje.

Ik ben niet overtuigd dat hij slecht is dus vandaar dat ik niet op hem stem.

Dus juist omdat 2 mogelijke slechtjes elkaar bevestigen ga je ervan uit dat ze goed zijn, wauw moet ik onthouden om zelf toe te passen. Ik ben volgens mij te lang weggeweest om nog iets te snappen hoe jullie nu spelen, maar dit is totaal niet logisch.

Dat is niet wat ik zeg.

Ik vind je heel sturend, manipulerend en dingen negeren die er toe doen, maar dingen die je wel uitkomen uitvergroten. Over je eigen incorrecte uitspraken heenpraten etc. Dat je uberhaupt het visioen in je redenering meeneemt om je argument dat Circle slecht is kracht bij te zetten vind ik heel vreemd. Dat Foxi / Inuzuki in het ziekenhuis was maakt het al heel goed mogelijk dat zij gewisseld stond omdat ze 2/3 kans had bekeken te worden. Dus dat visioen is niet betrouwbaar om mee te nemen in je argument.

yasu

Citaat van: Semi-Sjamaan op 23 april 2023, 20:08:01
Inuzuki stond deze dag sowieso niet gewisseld want dan zou ze ook niet sterven aan het water toch? Ze stond de vorige speldag mogelijk gewisseld, want toen was ze in het ziekenhuis.

Zodoende mijn vraag, ik weet niet welke nacht ze in het ziekenhuis was en welke dag we haar waterde of dat aansluitend was aan die nacht, kan het zo snel niet terugvinden. Als het aansluitend was dan was ze dus niet gewisseld en zou ze samen met circle slecht zijn.

Lynn

Citaat van: Semi-Sjamaan op 23 april 2023, 20:15:32
Citaat van: Lynn op 23 april 2023, 16:59:28
Citaat van: Semi-Sjamaan op 23 april 2023, 16:15:55
Citaat van: Lynn op 23 april 2023, 01:02:04
Citaat van: Waterwork op 23 april 2023, 00:50:45
Zou ik als ik slecht zou zijn dit zo in de groep gooien? Dan gooi ik toch alleen mijn eigen glazen in als ik slecht ben

eum neen, als ik slecht zou zijn en zou "weten" dat de andere goed zou zijn, zou ik proberen voor deze persoon in te staan ja. Want stel Circle sterft alsnog en hij is goed, kan jij zeggen TOLD YA!

Dit is sowieso niet aan de orde aangezien Circle en WW beiden het verhaal van de walkie talkie bevestigen en dus niet de 1 goed en de andere slecht is ten tijde van frequentie afstellen. En conversie kan maar is imo niet iets waar je gelijk vanuit moet gaan. Dit kan bij letterlijk iedereen gebeurd zijn, en dan is Circle idd niet eens het meest logische conversietarget.

Lynn, hoe denk jij over Rampposi? Die zelfs een extra stem investeerde in het lynchen van Roodhapje.

Ik ben niet overtuigd dat hij slecht is dus vandaar dat ik niet op hem stem.

Dus juist omdat 2 mogelijke slechtjes elkaar bevestigen ga je ervan uit dat ze goed zijn, wauw moet ik onthouden om zelf toe te passen. Ik ben volgens mij te lang weggeweest om nog iets te snappen hoe jullie nu spelen, maar dit is totaal niet logisch.

Dat is niet wat ik zeg.

Ik vind je heel sturend, manipulerend en dingen negeren die er toe doen, maar dingen die je wel uitkomen uitvergroten. Over je eigen incorrecte uitspraken heenpraten etc. Dat je uberhaupt het visioen in je redenering meeneemt om je argument dat Circle slecht is kracht bij te zetten vind ik heel vreemd. Dat Foxi / Inuzuki in het ziekenhuis was maakt het al heel goed mogelijk dat zij gewisseld stond omdat ze 2/3 kans had bekeken te worden. Dus dat visioen is niet betrouwbaar om mee te nemen in je argument.

Circle was diezelfde dag in het ziekenhuis hoor, wat vergroot ik uit? Ik snap werkelijk niet dat jullie hen op goed zetten terwijl de kans bestaat en die is redelijk groot dat ze gewoon slecht zijn. Bert heeft trouwens mijn redenering bevestigd en het is gewoon ook mogelijk dat ze beide slecht zijn.

Het enige wat ik doe is zeggen dat Circle op Lynch meer info geeft dan rampposi, maar goed dat gaat niet gebeuren. We spreken elkaar volgende speeldag weer.

Williambz

Citaat van: yasu op 23 april 2023, 18:41:43
William zelf vind ik ook niet meteen vrijgesproken hiervan, ik zie zelf namelijk niet hoe je echt vergeet dat je gewisseld staat met iemand, ik zou dat in ieder geval als goedje echt niet vergeten. Als slechtje zie ik het nog wel mogelijk dat je het ziekenhuis in ging en maar met iemand deed wisselen voor het geval je met de orakelactie aan de beurt zou zijn of om puur maar iets te doen voor het geval je bekeken zou gaan worden met de kroegactie om dan maar iets nuttigs gedaan te hebben (al vind ik zelf het eerste logischer dan het tweede). Het spreekt wel voor hem dat hij waarschijnlijk dus gewoon lynch was geworden en ik wel denk dat hij als wolf dan wel even had gedacht van "oh ja". Echter het duiken in de winkel met de reden "dan hebben sws slechtjes het niet" kan je ook helemaal omdraaien, zo snel mogelijk zodat goedjes ze niet hebben. Ik had er zelf in ieder geval totaal niet aan gedacht op het moment dat het openging dat die drankjes zo snel mogelijk van slecht gehaald moesten gaan worden.

Ik snap dat je het gek vind dat ik het vergeten was, maar ik heb de actie 20 april ingestuurd. Dit was dus voor de vorige deadline, omdat hij de nacht na de deadline ingaat. Omdat er 20 april ook een lynch was heb ik nog voor de zekerheid gevraagd of hij niet voor die lynch gold, omdat ik toen ook op rampposi had gestemd, maar later was gewisseld naar Katz. Bovendien dachten meerderen mensen ook eerst dat circle gewisseld stond en toen realiseerde ik ook pas later dat dat voor de lynch zou gelden en vele met mij, omdat aappen dit voor het eerst aankaarte.

De reden dat ik voor wisselen koos heb ik ook al benoemd, maar nog even een keer dan. Ik dacht dat ik een redelijk kans maakte op de lunch. Ik werd destijds door niemand verdacht en door een aantal mensen ook op groen gezet. Als je dan ook mensen wegstreept die lunchbescherming in de wijk hebben en mensen uit de bread & breakfast etc wegstreept houd je niet veel mensen over. Wellicht te paranoïde, maar dat is de reden.

Over de natuurwinkel: ja, je kan ook redeneren dat een slechtje het drankje wilt, voordat een goedje dat doet. Bij mij ging er wel een belletje rinkelen als ik dingen lees zoals drank der langzame dood, dat ik niet wil dat slecht zoiets in handen krijgt. En dan is het dus inderdaad aan jou of je me wel of niet vertrouwt. Maar als ik zelf objectief probeer te kijken naar hoe ik als eerst op Morana ging zou ik dat geen wolvengedrag vinden.