Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

668 Discussie

Gestart door Skunki, 28 maart 2023, 17:19:23

Vorige topic - Volgende topic

Katz

Het is niet of ijzeren Hein je beschermt tegen een slechte kracht ofzo

Malanaphy

Citaat van: Wannas op  3 april 2023, 17:35:51
Citaat van: fannieklm op  3 april 2023, 16:18:24
Okee ik moet zeggen dat ik een samenloop van omstandigheden opvallend vind.

Mala was inactief, er was geen lunch, ze wilde graag de 3tallen openbaar weten en dan blijkt nu ze ook niet in een 3tal zat (en dus info mist)

En nee ik heb niks beters dan dit.
Mijn 3tal ging de verdeling vrij makkelijk, ook al duurde het wat langer voor we elkaar echt gevonden hadden. Dus daar zie ik niet direct iets geks in.

Mijn stem gaat dus naar mala

Heel eerlijk gezegd vind ik dit een mooie. Dit voelt aan alle kanten enigszins Fishy.
Heb je ook mijn reactie hierop gelezen dan, of pak je lekker makkelijk een ietwat lange post om op te volgen? Je maakt zelf ook geen eigen bijdrage in dit bericht, heb je überhaupt naar de berichten gekeken waar Fannie naar verwijst?

Vind dit wel heeeeeel makkelijk...
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Lan

Citaat van: Aappen21 op  3 april 2023, 16:49:17
ik vroeg het nummer zodat ik voormezelf kon uitwerken wat het goede antwoord is. Op basis van het feit dat ik eenzaam en alleen in een klein hokje zonder groep werd geplaatst. Het voelt ook echt of ik achter loop op basis van informatie.

Wie ik ga stemmen? ik neig na roodhapje of lan omdat ze voor mijn gevoel beide niet actief mee doen. ik zou liever een beter argument hebben maar ik betwijfel of dat gaat lukken

Ik stem op Aappen op basis van deze post. Het argument 'niet actief meedoen' bij de eerste lynch is natuurlijk al vrij slap, maar om dan random twee namen te noemen die wel gepost hebben terwijl er nog mensen zijn die op dat moment (en nog steeds) geen post hebben gemaakt komt niet alleen over als cherrypicking, maar ook nog eens cherrypicking die onjuist is.

Als ik IH had zou ik die ook lekker willen houden dus daar sla ik niet echt op aan. Ik weet dat vroeger IH vaak gekoppeld zat aan sterke rollen, maar ik weet niet of dat nu nog steeds zo is en mensen worden altijd boos als ik meta-argumenten gebruik  :D

Sunny

Ik stem op Rampposi omdat ik de reden dat Katz op William stemt echt heel vreemd vind, maar Ramp die daar in mee gaat nog vreemder.

domien

Als ik me het vorig spel nog goed herinner waren er toen ook enorm veel ijzeren Heinen en denk uiteindelijk geen rol die daar invloed op had  :D En zelfs als dat niet zo was zie ik skunki er nog wel voor in dat nu (ook) gewoon gedaan te hebben l.

"In this world there are no sides, just players"

Wannas

Ja, ik heb je reacties gelezen @Malanaphy. En ja dit versterkt nog meer dat ik denk dat je slecht zou kunnen zijn. Met vrij weinig houvast mag ik dat best concluderen voor mezelf. Ja het is makkelijk om mee te schapen, daar ben ik me van bewust. Maar als jij een ander doelwit voor ogen hebt dan hoor ik dat graag.

Malanaphy

Citaat van: Wannas op  3 april 2023, 18:41:36
Ja, ik heb je reacties gelezen @Malanaphy. En ja dit versterkt nog meer dat ik denk dat je slecht zou kunnen zijn. Met vrij weinig houvast mag ik dat best concluderen voor mezelf. Ja het is makkelijk om mee te schapen, daar ben ik me van bewust. Maar als jij een ander doelwit voor ogen hebt dan hoor ik dat graag.
Ik vind je volgstem apart omdat het nu best wel de stemming kan vormen. Wolven kunnen nu super makkelijk hierop meespringen en dan lig ik er straks uit terwijl ik gewoon goed ben. Ik hoor net dat je opzich vaker volgt, maar als je dat doet waarom dan niet wachten tot er meer stemmen zijn? Dat doe ik tenminste

Vanwege dat ik die info nu heb gehad haal ik mijn stem misschien nog weg, maar ik vind het toch wel typerend om zo vroeg in het spel een potentieel lynchbepalende stem te plaatsen als volgstem.
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Castiel.

Ik moet stemmen op 1 van de 3 van mijn drietal en stem in overleg op Wannas. Ik doe dit pas later in de speeldag omdat ik niet wil dat mensen met zo'n stem als deze gaan "mee" stemmen.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

domien

Na alles wat hier vandaag al gepasseerd is, ben ik nu voorlopig aan het kijken naar Katz, Malanaphy en Rampposi. Mijn stem zal zeer waarschijnlijk naar 1 van die 3 gaan.

"In this world there are no sides, just players"

Mexicanobroeder

Goed. Ik ga eerlijk zijn: Ik ben niet heel veel wijzer geworden van de discussie. Gisteren wat volk dat watover de variant ging praten met eigenlijk de meest voorspelbare discussie ooit waarvan ik me vooral afvraag: Waar waren mensen met deze voorstellen op dag 1? Maar goed, het leverde in ieder geval nog iets van discussie op, al heeft het mij eigenlijk nul inzicht opgeleverd.

Vervolgens was er nog een vijftal mensen die na een in mijn ogen zinnige post van Inuzuki even mee wilde delen er echt achter te staan maar eigenlijk geen reet wisten. Gelukkig zijn er daarna wat dingen gebeurd waar ik wel wat over te zeggen heb!

Het gedoe over IH: IH is natuurlijk gewoon geen hele sterke bijrol - het gebeurt zelden dat je gebeuld wordt en je bent IH, en dat een jager op je schiet, dat is ook niet alledaags. Toch snap ik ook wel dat je de bijrol niet kwijt wil als je het niet nodig vindt. Dat de discussie tussen Katz/William/Domien niet lekker is gelopen lijkt me duidelijk, maar als slechtje heb je er niet bijzonder veel iemand IH afhandig te maken omdat je weinig invloed hebt op de acties. Ik denk dat een slechtje in het begin meer denkt te hebben aan zijn stem, dus vind ik je stem weggeven eerder een goedjesactie. Al kan het ook een goodwill-actie zijn, daar moeten we altijd voor waken. Wat ik wel opvallend vind is dat Inuzuki het heeft over 'toegevoegde waarde' van IH. Dat is dat je er de Beul mee kunt slopen ofzo? Ik word niet heel vrolijk van die toegevoegde waarde. Maar volgens mij is dit meer gedacht uit de context dat het een beetje lullig is om iemands bijrol info zo open te gooien, wat ik wel weer snap.

Verder een verdenking van fannie op Mala die ik niet heel sterk vind, ik kreeg juist het idee dat ze niet veel info heeft uit haar post over de drietallen, als ze wolf is had ze wel wat meegekregen van medewolven. Kan natuurlijk ook een act zijn. Maar ik krijg niet meteen het gevoel dat ze dit uit wolvenstandpunt riep.

Aappen en Waterwork (en Lan eigenlijk ook) doen aan rad van fortuin zie ik, want echt pure willekeur. Wat me wél erg opviel was dat Castiel. meteen helemaal in de defensie schoot op het rad van fortuin van Waterwork. Ja het was een wat makkelijke stem, maar ik weet dat WW wel vaker dat soort 'gevoelstemmen' geeft, dus de verbazing voelde voor mij daar juist wel ietwat gespeeld. Overigens heb ik wat contact gehad met Roodhapje, maar dat voelde voor mij erg oppervlakkig en dan is hij hier dus ook nog vrij afwezig. Misschien heeft Aappen dat ook gehad, dan kan ik wel begrijpen waar zijn gevoel bij Roodhapje vandaan komt. Maar Roodhapje heeft bij mij wel zelf actief contact gezocht, dus ik wil hem daarvoor ook geen trap na geven, dus mijn stem gaat daar niet heen.

Dit bij elkaar gezet: Ik stem op Castiel., vanwege de voor mij voelend gespeelde verontwaardiging op die stem van Waterwork.

Katz

Citaat van: Castiel. op  3 april 2023, 18:52:02
Ik moet stemmen op 1 van de 3 van mijn drietal en stem in overleg op Wannas. Ik doe dit pas later in de speeldag omdat ik niet wil dat mensen met zo'n stem als deze gaan "mee" stemmen.

Op wie zou je stemmen als je dat niet moest doen? En waarom heb jij die kracht uiteindelijk genomen en de anderen niet? Kun je ook niet gewoon op jezelf dan stemmen?

Castiel.

Citaat van: Katz op  3 april 2023, 18:57:31
Citaat van: Castiel. op  3 april 2023, 18:52:02

Op wie zou je stemmen als je dat niet moest doen? En waarom heb jij die kracht uiteindelijk genomen en de anderen niet? Kun je ook niet gewoon op jezelf dan stemmen?

Omdat ik neutraal ben en het wel prima vond. Op dit moment vind ik alles flinterdun, maar als ik dan moet stemmen ga ik heel slecht op Waterwork zijn stem.

Ik vind de verdenking op William onzin en vind juist dat die op Mala de enige echte is waarvan ik denk. Daar zit logica in.

Mexi, ik reageer geïrriteerd om de manier waarop dit gezegd wordt gewoon echt bullshit is. Als hij zegt: Ik heb randomizer gebruikt en dit nummertje kwam eruit. Helemaal prima. Dan ga ik akkoord. Maar op basis van "gevoel" is zo enorm onzinnig en slaat werkelijk nergens op. Gevoel van 1 post, hoe dan? Slaat nergens op. Dus vind het enorm gespeeld dat hij gevoel nog benoemd en ben daar enorm allergisch voor.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

RoodHapje

Ik kan me voorstellen dat ik oppervlakkig over ben gekomen. Dat zal voor iedereen gelden met wie ik heb gesproken. Ik heb nog niet veel tijd gehad, maar mijn best gedaan met iedereen het gesprek aan te gaan, voor mij was het teveel gevraagd dieper op alles in te gaan. Het is de bedoeling dat dit wel veranderd uiteraard. Ik begrijp daarmee de stem van Aappen nog wel.

Wat me verder tot nu toe opvalt: In de spellen waarin Katz goed is zie ik hem altijd vrij scherp op jacht gaan, dit heb ik soms gemist wanneer hij slecht was. In dit spel gaat hij weer aardig tekeer wat me doet vermoeden dat hij goed is. Hij vraagt in het rond aardig door. Ik vind het inderdaad logisch dat het gunstig is om te weten als iemand ijzeren hein is zodat de beul niet misslaat. Ook hierin kan ik met hem meekomen.

Wat me persoonlijk is opgevallen is het volgende. Shaddow houd niet van kantclaimen heeft hij me eerder laten ontvallen. Volgensmij kwam hij toen zelf naar mij (in dus een eerder spel) met de vraag of ik wisselbaar was. Nu dacht ik: waar ik bij iedereen begin met een kantclaim, zal ik bij hem juist vragen of hij wisselbaar is. Hij heeft alleen geantwoord dat hij dat wel was, maar blijkbaar vind hij het in dit spel niet zo interessant om dit te weten, want hij vroeg het me niet terug. Dat vind ik typisch, omdat het naar mijn weten juist 1 van zijn varianten is van de kantclaim. Nu is dat niet iets heel groots en in eerste instantie was ik niet van plan om op basis hiervan iemand er uit te stemmen, maar ik heb nog niet iets beters. Ik zal daarom op hem stemmen.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Malanaphy

Citaat van: Malanaphy op  2 april 2023, 20:49:27
Maar het na de nacht delen heeft nu toch geen nut voor wat Bert wil doen? Hahaha

Ik zie het probleem niet in het delen maar ik heb het idee dat ik sowieso de enooorme impact van de drietallen niet zo snap... (A)

Even een reminder dat dit het bericht is waar het om gaat, lol.

Lan

Mexicano heeft kritiek op onzinnige posts, om vervolgens een half kantje te schrijven voor een TLDR, Castiel reageert geprikkeld. Never change WvW  :D Het zou mij niet verbazen als Aappen samen met Mexicano slecht is. Aappen noemt Mexicano niet als inactieve, terwijl zijn enige bijdrage op het moment van de post van Aappen een BM stem (op Aappen) was. Vervolgens doet Mexicano mijn beschuldiging op Aappen tussen neus en lippen door af als 'rad van fortuin'.