Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Donkey, two things, OK? Shut… up.

Gestart door adriaan, 17 maart 2023, 19:14:40

Vorige topic - Volgende topic

Rapunzel[666]

Citaat van: Merlin[666] op 29 maart 2023, 17:57:49
Ik ga mijn stem wijzigen naar Rumple. Ik denk namelijk echt niet dat er 2 priesters zijn. En je reageert best gespannen en geïrriteerd lees ik uit jouw posts als een kat in het nauw. Dus zet ik mijn stem op jou

Wel een heel goedkope counter dit. Ik moet zeggen dat 2 priesters mij in de huidige verdeling niet heel gek lijkt. En als Rumple al ketter is denk ik niet dat onze prioriteit daar nu zou moeten liggen.

Ik zie ook in de laatste post van Sleeping Beauty namen die je "het meest" vertrouwd waar ik vraagtekens bij zet. Kan je uitleggen waarom je die 3 het meest vertrouwd SB?

Sleeping Beauty[666]

Citaat van: Rapunzel[666] op 29 maart 2023, 18:55:16
Ik zie ook in de laatste post van Sleeping Beauty namen die je "het meest" vertrouwd waar ik vraagtekens bij zet. Kan je uitleggen waarom je die 3 het meest vertrouwd SB?
Dat ik Assepoester het meeste vertrouw is vrij logisch: Dat is een bewezen goedje en zij kan niet meer geconverteerd worden dus die blijft ook goed. Volgens mij was er ergens een oproep om meer te delen met haar om die reden. Zij heeft mijn informatie en ik wacht nog steeds op een reactie om eventueel verder samen te werken. Ik heb dat gedaan en heb ook wel kleur bekend in het discussietopic over wie ik vertrouw en wie niet. Soms is het handiger om dingen met een bewezen goedje te delen dan openbaar in het discussietopic.
Ik ben wel benieuwd of er meer mensen hun lijstje van verdachten en vertrouwelingen durven te delen en/of achter de schermen wat kwijt willen.

Lord Farquaad[666]

Ik vind het grappig dat sommige spelers het belangrijker vinden HOE ik iets zeg dan WAT ik zeg.
Ik dacht ok, dan blijf ik een beetje in character, leuk een beetje narrig doen enzo. Maar dat wordt dus duidelijk niet herkend.
Verder heb ik mijn rol hier openbaar in het DT gedeeld en dan nòg willen bepaalde spelers mij verdacht blijven maken.
Ik zal nu nog eens vertellen wat mij is opgevallen en waarom ik wie verdenk.

Laat ik beginnen met de enige die ik echt op Groen heb staan en dat is Cinderella (Girlpooower!) Ik heb dan ook meteen na haar actie mijn rol nogmaals bij haar bevestigd.

Hierna de roodjes:
Koning Harold: The king doet nu wel heel verongelijkt dat ik hem verdenk om iets wat hij in het begin van het spel heeft gezegd:
Citaat van: King Harold[666] op 28 maart 2023, 17:49:13
Lord Farquaad heeft al vanaf het begin door 1 opmerking van mij besloten dat ik slecht ben, en dat staat hem volledig vrij dat te denken, ook al heeft hij vanzelfsprekend ongelijk. Hij spreekt zich in ieder geval uit op momenten. Dat geldt ook voor Sleeping Beauty. Die voelt af en toe wel ietwat stokerig, maar dat kan ook zijn door de tunnel die zij heeft op Farquaad. Ze zijn in ieder geval niet samen slecht zou je op deze manier zeggen, en aangezien ik denk dat niet alle slechtjes tussen de inactieven zitten zou het zo kunnen dat 1 van deze 2 slecht is.
Maar het gaat niet om een opmerking het gaat om wàt die opmerkingen na de eerste nacht aan inhoud hadden. En dat is dat hij mij op basis van mijn stemkeuze naar voren schoof als een poteniele verdachte.  Wat echt nergens op sloeg, behalve als je als slechtje op zoek bent naar een reden om iemand naar voren te schuiven die niet slecht is en je iets zoekt. Gelukkig kreeg hij niet alleen van mij tegenwind, maar ook van anderen. En toen was The King een poosje stil. Want ja, hij viel nu toch wel een beetje erg op.
In bovenstaande quote doe je het weer. Je zet mij en Sleeping Beauty in dezelfde verdenkeng, maar slechts 1 van ons kan slecht zijn. Ja, ik stem al op haar he?  ::) Dus ook hier weer een voorschotje op waarom ik slecht zou kùnnen zijn. Je bent jezelf aan het indekken.
En daarom ben jij nog steeds een hoofdverdachte van mij Koning Harold.

Dan Sleeping Beauty die, zoals King Harold dan wel terecht opmerkt, regelmatig stokerig over komt in het DT en ik kan me alleen maar een voorstelling maken van wat daar achter de schermen gebeurd.
Daarnaast deel ik het gevoel van Puss over een beetje dezelfde lijn aanhouden als Shrek (ik moet hier even bij vertellen dat ik eerder vanmiddag al was begonnen aan deze post en werd onderbroken. Puss is me nu dus voor, maar anders had ik hetzelfde dus al geschreven). De laatste post geeft mij ook dat idee, net als Shrek (Ik kan me bewijzen bij bepaalde spelers en SB zegt dat we na het spel wel duidelijkheid krijgen over haar gedrag. Dat is echt uitstelgedrag dat wolven regelmatig gebruiken. Niet nu met bewijs komen, maar pas na de nacht, of bij bepaalde mensen of na het spel. Ook nu al voorsorteren op Schaapstemmen hoort daarbij. Nee het voelt echt niet goed.

Queen Lilian Van donker oranje naar rood gegaan nadat ik haar regenboogpost nog eens goed las. Ze maakt daar verbinden en doet aannames die gewoon te kort door de bocht zijn. Het is een post die schreeuwt "kijk mij eens goed naar wolven zoeken en actief zijn", maar die staart nog kop heeft.

Merlin Blijft eerst op de achtergrond, maar reageert ineens agressief naar Fairy Godmother waarom ze haar stem niet naar Snow White heeft veranderd. Dat kwam op mij ook over als even iets zoeken om een goedje even in een slecht daglicht willen zetten.
Citaat van: Merlin[666] op 28 maart 2023, 21:20:15
Lord Farquaad wordt erg bescherm maar dat kan ook zijn omdat ze samen bloedbroeders zijn en misschien willen ze als zielsverwant optreden, ik geloof daar dus niet echt in.
Ik word beschermd? Dat is nieuws voor mij. Door wie? Waarom? Kun je dat bewijzen?
En waar precies geloof jij niet in? Want ik heb nooit beweerd zvw te zijn, dus ik snap niet hoe je daar bij komt.
Die fascinatie over bloedbroeders doet me vermoeden dat jij dat zelf bent.

Fairy Godmother[666]

Ik blijf nog bij de biggen om dezelfde redenen als genoemd. Heb mijn vorige post erbij gehaald en nagecheckt, maar bij hen heb ik nog altijd volledig niets wat ik voor ze vind spreken.

Rapunzel[666]

Wacht even hoor... Sta ik nou nog steeds op de lynch? Ik zie maar weinig stemmen van me af gehaald worden, in elk geval minder dan er gisteren op mij gezet zijn...

Three Little Pigs[666]

Als we geen rekening zouden hoeven houden met conversie en een mogelijke ketter ipv priester zijn er voor mij 3 spelers waarbij ik nog geen indicatie heb dat ze goed zijn vanuit hun acties of privécontact. Dat zijn Fairy Godmother, Merlin en Sleeping beauty.

Of een 2e priester geloofwaardig is en of die er dan ook daadwerkelijk inzit, kan ik slecht inschatten. Rumple blijft om die reden een vraagteken, maar vooralsnog krijgt hij het voordeel van de twijfel.

Conversie is ook lastig, ik zou nu niet durven gokken wie is geconverteerd. Daarom ga ik voor een van m'n eerst genoemde verdachten. Ik vind Sleeping Beauty (zeker de laatste posts) ok overkomen in het dt en ik denk dat fairy in een tunnel op mij zit. Ik denk eigenlijk niet dat dat vanuit slecht komt. Dus mijn stem gaat naar Merlin.

Cinderella[666]

Oké, eindelijk even tijd om een berichtje te schrijven.

Ik ben werkelijk overdondert door berichtjes en fanmail en heb niet op alles gereageerd/kunnen reageren.

We zijn dit spel begonnen met 22 sprookjesfiguren. Ik vermoed dat er in het begin slechts 4 slechtjes waren. Twee conversiewolven, een sjamaan en een welp. Een 7de slechtje kan ik ook nog inkomen, maar dan zou dat een ketter moeten zijn.

Van deze groep blijven naar mijn verwachtingen nu nog over:
1 Weerwolf
1 Welp (groeit vannacht op)
Misschien de ketter

Ik ben een lijstje aan het maken van alles wat ik weet (en nog niet weet).

Wat ik op dit moment zelfs met alle claims die naast me liggen niet weet is wie slecht is. Om 1 of andere reden denk ik iets te zien bij King Harold OF Three little pigs. Waar ik dan zelf een iets beter gevoel bij King Harold heb. Mijn stem gaat dus hoogstwaarschijnlijk naar Three little pigs.

Ik vraag niet om per sé mee te gaan, maar ik denk wel dat we voor nu rapunzel best nog even bij ons houden.

Dragon[666]

Als ik het dt zo lees dan valt mijn stem vandaag op de King. Ik vind dat er goede argumenten staan en voor xe meeste is meer te zeggen momenteel

Pinocchio[666]

Ik ben bereid mee te gaan met Cinderella. Mijn argument tegen de varkentjes als startwolf was dat ik ze niet samen met Snow White kon plaatsen, maar als 2/3e (of 2/4e indien ketter) niet op het wolvenboard is begonnen is dat niet zo'n denderend argument. Daarnaast vind ik King Harold een betere indruk maken dan de biggetjes, die nogal wisselvallig lijken met hun verdachtes.

Lord Farquaad[666]

Ik wil nog even zeggen dat Sleeping Beauty claimt dat Cinderella in zou kunnen staan voor haar goed zijn. Of mij daarvan kan overtuigen zelfs.
Ik ben de beroerdste niet en heb dat nagevraagd bij Cinderella, maar daar geen antwoord op gekregen. Hierna heb ik SB uitgenodigd om dan meer info te geven om mij zelf te overtuigen, maar dat gebeurd ook niet omdat volgens haar de dtpost van Cinderella haar onschuld aanduid.
Op basis hiervan verander ik mijn stem dus niet maar wilde dit wel voor de dl nog onder de aandacht brengen.

Sleeping Beauty[666]

Ik heb echt meerdere pogingen voor en achter de schermen gedaan. Uit puur tactisch oogpunt nu op 3 little pigs gestemd want ik wil niet dood.

Rumpelstiltskin[666]

Citaat van: Rumpelstiltskin[666] op 28 maart 2023, 23:23:56
Wel vraag ik me af vanwaar de keuze kwam om Shrek te wateren @Cinderella[666]? Je stem stond namelijk op Rapunzel en een paar minuten later gooi je ineens water op Shrek die inderdaad wolf is. Wist je soms meer?

Kan je dit nog toelichten @Cinderella[666] ?

Lord Farquaad[666]

Queen Lillian[666]

Dat was wel een aantal last minute stemmen met een sterke goede rol eruit.
Gisteren deelde het biggetje in een groepspm al stalker te zijn. Het zou me niet verbazen als dit dus bij slecht bekend was en de mogelijkheid de stalker eruit te werken benut is. In de pm zaten puss in boots, king Harold, dragon, gingy en rumpel. Ik zou niet verbaasd zijn als dus in deze namen in elk geval een slechtje zit en in de stemmers op de biggetjes. Een andere opvallende gebeurtenis vind ik dragon die in de girlpower groepspm heel expliciet vraagt wat we van gingy denken. Daarna hebben meerdere mensen aangekaart die op groen te zetten. Wellicht is dat ook een trigger voor de lunch geweest.

Puss in Boots[666]

Voor nu zet ik mijn stem op Dragon. De punten die Queen Lillian aandraagt vind ik daarvoor voldoende in combinatie met de verdere posts van Dragon. Ik vind het vooral interessant dat ze aangeeft een vage claim bij Donkey te hebben neergelegd, die opzich wel te raden valt.

Citaat van: Dragon[666] op 28 maart 2023, 22:14:11
Dus omdat letterlijk ieder ander een rol bij je neergelegd heeft in precieze woorden blijven wij over. Ik heb je alleen een denkertje gegeven, maar in principe kan er zga maar 1 rol uitkomen. Als ik de dag erna een melding krijg dat er nog een kans is op een 2de conversiewolf ben ik niet gelijk de eerste die staat te springen om mijn rol overal neer te gooien

Ik snap niet goed is wat het doel is van een "denkertje" als er maar één rol uit kan komen. Volgens mij zou je, normaliter, twee posities kunnen innemen: je zegt niets over je rol (of je houdt hem lekker vaag) óf je claimt expliciet een rol. Dit voelt als een angst om een definitieve claim neer te leggen, omdat je daarop gepakt kan worden. Als je vervolgens zegt dat je, vanwege een tweede conversiewolf, niet staat te springen om een rol te claimen (begrijpelijk), dan snap ik niet waarom je dan alsnog een "denkertje met in principe één antwoord" zou weggeven. Het verhaal strookt niet echt.

Tenslotte zou ik iedereen willen oproepen om niet last-minute te stemmen. Volgens mij heeft vooral slecht daar baat bij, omdat zij dan nog kunnen sturen terwijl goed daar niet op kan anticiperen.