[Discussie] Donkey, two things, OK? Shut… up.

Gestart door adriaan, 17 maart 2023, 19:14:40

Vorige topic - Volgende topic

Dragon[666]

Citaat van: King Harold[666] op 31 maart 2023, 22:17:21
Ik ga niet alles open en bloot leggen, maar ik acht de kans toch echt klein dat Pinokkio startwolf is. Zeker is het niet natuurlijk. Maar genoeg om hem voorlopig af te strepen voor mij, net als Repel.

Maar is stalker niet aantal 1/ aantal wolven kans? Net als met gezegende

Merlin[666]

Hier ben ik weer tadaaa. Ik ben zeer weinig actief ik vind dit soort spellen heel lastig en er speelde veel deze week prive dus excuus. Ik ga het toch maar vertellen en dit wordt sowieso mijn dood maar ach ik ben ZW met sleeping beuty en daarom bescherm ik haar zij heeft dit gedeeld met Cinderella maar zij is dus niet meer online geweest en kan dit niet bevestigen

Pinocchio[666]

Fijn dat de enige argumentatie van drie stemmen op mij tot nu toe is 'geen lekker gevoel', terwijl zowel Donkey als nu ook King Harold aangeven dat de kans bij mij klein is op een wolf.

Ik heb mijn rol gedeeld bij Donkey na zijn beulsactie. Die vertelde mij over Snow White die naar hem toe was gekomen. Donkey had eigenlijk de intentie om Snow White te beschermen, om zo achter meer slechtjes te komen, en dat ik hem zou beschermen zodat ze hem niet konden lunchen/converteren. Ik heb bij Donkey aangegeven dat gezien de lynch niet goed leek te gaan ik Snow White op de lynch wou. Dit verhaal kan Donkey beamen. Als ik samen met Snow White wolf was, waarom zou ik dan niet mee zijn gegaan met Donkey's plan en hem laten lunchen/converteren s'nachts, en in plaats daarvan een conversiewolf laten lynchen?

Rumpelstiltskin[666]

Doordat Merlij en SB beweren zvw te zijn wil ik dit wel geloven. Ook omdat SB zo voor hem instaat. Dan wissel ik toch naar Dragon ipv Merlin. Ik vind Dragon ook erg lastig te peilen en erg onder de radar blijven.

Dragon[666]

Ik heb het al eerder beargumenteerd, het is niet mijn eerste keer dat mijn oog op jou valt. Het is dus meer dan een gevoel, maar ik moet luisteren naar de dingen die ik weet.

Ik ben een simpele burger, dus ik heb ook weinig wat ik kan doen om als bewezen eraf te komen

King Harold[666]

Ik zag dus nacht 4 een actie bij Pinokkio. Dus ofwel hij is geconverteerd in nacht 4, maar dan heeft Shrek wel veel risico genomen of mislukte zijn conversie. Ofwel ik had pech dat het precies klopte met die 1/kans op wolven.

Bij geen actie sluit ik mensen niet snel uit, maar bij wel een actie is de kans op een slechtje gewoon heel klein. Zeker omdat er wel minimaal 3 wolven zouden zijn, misschien wel meer, dat is geen hele grote kans. Maar goed, duidelijk dat mijn aanname verkeerd was, wolf dood, yay, al van dat.

Queen Lillian[666]

Citaat van: King Harold[666] op 31 maart 2023, 22:55:24
Ik zag dus nacht 4 een actie bij Pinokkio. Dus ofwel hij is geconverteerd in nacht 4, maar dan heeft Shrek wel veel risico genomen of mislukte zijn conversie. Ofwel ik had pech dat het precies klopte met die 1/kans op wolven.

Bij geen actie sluit ik mensen niet snel uit, maar bij wel een actie is de kans op een slechtje gewoon heel klein. Zeker omdat er wel minimaal 3 wolven zouden zijn, misschien wel meer, dat is geen hele grote kans. Maar goed, duidelijk dat mijn aanname verkeerd was, wolf dood, yay, al van dat.

Dit is dus interessant. Nacht 4 was ik buiten. Dus de kans dat een actie doorgaat en dat je deze ziet is uberhaupt maar 1/2 * 1/2 = 1/4. Daarnaast was er geen lunch in nacht 4 (waarschijnlijk omdat ik buiten was), dus als Pinocchio op dit moment al wolf was zou je geen actie kunnen hebben gezien. Dus de enige optie waarmee dit kan kloppen, is dat hij inderdaad die nacht is geconverteerd (kans van 1/2 dat dat is gelukt) en dat hij daarvoor een geslaagde actie heeft gedaan die je hebt gezien (kans 1/4). Ik neem de gok.

Dragon[666]

Ik verwacht niet dat er een andere normale weerwolf in zou zitten naast dat er 2 gemaakt konden worden door de conversie wolven en de welp van Rapunzel. Ofwel Pinocchio is idd nacht 4 geconverteerd en King Harold verteld de waarheid of hij was een poging aan het doen om mensen van Pinocchio af te krijgen. Nu ernaast ook een yeti claim ligt die buiten was staan de statistieken wel tegen. Weet niet hoe het zit met de welp, is die nacht 4 opgegroeid en zou een stalker dat zien als actie?

Momenteel vraag ik me af of team slecht Pinocchio actief aan het redden was. Ik was door mijn eigen fout met de deadline en het hebben van een simpele rol een makkelijke om als alternatief erop te krijgen. Van Fairy godmother weten we dat ze neutraal is nu. De overige stemmen kwamen van Puss (eerste stem van de dag), Rumpel (zo'n 5 minuten ervoor) en Pinocchio zelf (vlak ervoor, maar die was wolf). Nou zitten we bij Rumpel met de vraag ketter of priester en is Puss gewaterd. Een interessante om te onthouden, al valt Rumpel wel meer op dan Puss.

We zijn nog met zijn 11en en krijgen nu van een aantal mensen een beter beeld. Voor mij staan op dit moment Rumpel door de late wissel en Harold met zijn stalker claim er het slechtste op.

Lord Farquaad heeft King Harold al een paar keer aangehaald en heeft gisteren op hem gestemd. Door de mindere situatie van Harold staat hij er bij mij iets beter op.

Puss is bij mij dan weer een beetje gelinkt aan Rumpel.

Lillian is volgens mij niet bevestigd, maar kijkende naar de bekende rollen is de kans aanwezig dat zij de lunch gestopt heeft. Al kan dit ook Fairy godmother of Rapunzel geweest zijn.

Rapunzel claimde wamster toen ze dacht dood te gaan en lag tijdelijk onder vuur door haar aandacht voor de welp. Pinocchio zou naast conversie ook de welp kunnen zijn als ik me niet vergis in de nachten en het opgroeien.

Cinderella, Donkey, SB en Merlin staan er bij mij het beste op.



Rumpelstiltskin[666]

Citaat van: Dragon[666] op  1 april 2023, 11:14:29
De overige stemmen kwamen van Puss (eerste stem van de dag), Rumpel (zo'n 5 minuten ervoor) en Pinocchio zelf (vlak ervoor, maar die was wolf). Nou zitten we bij Rumpel met de vraag ketter of priester en is Puss gewaterd. Een interessante om te onthouden, al valt Rumpel wel meer op dan Puss.

We zijn nog met zijn 11en en krijgen nu van een aantal mensen een beter beeld. Voor mij staan op dit moment Rumpel door de late wissel en Harold met zijn stalker claim er het slechtste op.

Puss is bij mij dan weer een beetje gelinkt aan Rumpel.

Cinderella, Donkey, SB en Merlin staan er bij mij het beste op.

Ik wisselde inderdaad nog laat, omdat Merlin laat postte dat hij zvw zou zijn met SB. Dit vond ik aannemelijk waardoor ik wisselde naar jou, omdat ik jou verdenk. Was het dan beter om mijn stem te laten staan op Merlin? Bovendien kon ik niet eerder wisselen, aangezien Merlin zelf dit laat aangaf.

Daarnaast vind ik het ook wel bijzonder dat jij een link tussen puss en mij ziet, omdat we in het begin juist elkaars verdachte waren. Dit kan je doen als medewolf, maar we werden niet alleen door elkaar verdacht, dus dat zou ik erg riskant vinden.

Dragon[666]

Ik link hem aan jou door je wateractie. Als jij goed bent is hij hooguit hulpje of ketter en heb jij net pech gehad.

Het klopt idd dat Merlin vrij laat was met melden. Vraag me dan meer af of je mij koos omdat je mij het meest verdacht vond of omdat je pinocchio niet verdacht vond

Rumpelstiltskin[666]

Citaat van: Dragon[666] op  1 april 2023, 22:51:08
Ik link hem aan jou door je wateractie. Als jij goed bent is hij hooguit hulpje of ketter en heb jij net pech gehad.

Het klopt idd dat Merlin vrij laat was met melden. Vraag me dan meer af of je mij koos omdat je mij het meest verdacht vond of omdat je pinocchio niet verdacht vond

Ik koos jou omdat ik jou verdacht vond ja. Pinokkio was niet in mij opgekomen, omdat ik bij hem geen acties had gezien, waardoor ik hem ging verdenken. 

Dragon[666]

Nee okee, ik denk dat je wel begrijpt waar het op lijkt. Ik moet het doen met de info die ik heb

King Harold[666]

Citaat van: Queen Lillian[666] op  1 april 2023, 08:21:11
Citaat van: King Harold[666] op 31 maart 2023, 22:55:24
Ik zag dus nacht 4 een actie bij Pinokkio. Dus ofwel hij is geconverteerd in nacht 4, maar dan heeft Shrek wel veel risico genomen of mislukte zijn conversie. Ofwel ik had pech dat het precies klopte met die 1/kans op wolven.

Bij geen actie sluit ik mensen niet snel uit, maar bij wel een actie is de kans op een slechtje gewoon heel klein. Zeker omdat er wel minimaal 3 wolven zouden zijn, misschien wel meer, dat is geen hele grote kans. Maar goed, duidelijk dat mijn aanname verkeerd was, wolf dood, yay, al van dat.

Dit is dus interessant. Nacht 4 was ik buiten. Dus de kans dat een actie doorgaat en dat je deze ziet is uberhaupt maar 1/2 * 1/2 = 1/4. Daarnaast was er geen lunch in nacht 4 (waarschijnlijk omdat ik buiten was), dus als Pinocchio op dit moment al wolf was zou je geen actie kunnen hebben gezien. Dus de enige optie waarmee dit kan kloppen, is dat hij inderdaad die nacht is geconverteerd (kans van 1/2 dat dat is gelukt) en dat hij daarvoor een geslaagde actie heeft gedaan die je hebt gezien (kans 1/4). Ik neem de gok.

Dan moet je de rolomschrijving misschien eerst eens goed doorlezen voordat je met foute berekeningen komt, lieffie.
Ook als diens actie mislukt, zal de stalker een actie zien.

Als jij echt Yeti bent, iets waar ik nog niet zeker over ben aangezien er buiten de stille nacht niemand heeft geroepen over een mislukte actie zijn er dus nog steeds 2 mogelijkheden:
50% kans dat mijn actie is gelukt. Gegeven dat ik niet kon weten dat er een Yeti in zat neem ik die 50% mee. Dan is er inderdaad maar 1/3e kans dat ik een actie zag als we aannemen dat er nog 1 wolf is die we zoeken. Anders is het 1/4e, 1/5e etc.
50% kans dat mijn actie is gelukt en dat Pinokkio in die tijd geconverteerd is, ook 50% kans. Of Pinokkio zijn actie daarvoor lukte of mislukte is niet relevant. (Daarnaast is er, als de conversie eerder is ingestuurd nogmaals die 1/3e kans of minder)

Dusja, 1/4 + 1/6 of 1/6 kans. Dat eerste scenario is gewoon 50% kans dus. Tweede scenario is inderdaad een kleine kans. Voor mij is het echter een feit dat het gebeurd is.
Als jij overigens geen Yeti bent is de kans nog eens 50% hoger per scenario, dat is allemaal helemaal niet meer onwaarschijnlijk. Maar goed, jij zal wel zeggen dat het een feit is dat jij buiten bent gekomen.

Daar nog los van, zou jij Pinokkio openbaar verdedigen als jij wolf bent?

Rapunzel[666]

In mijn optiek heb je jezelf hier gewoon aardig vastgeluld Harold. De situatie die jij schetst is er eentje die een wolf schetst om zijn rolclaim tastbaar te maken. Alleen had je waarschijnlijk geen rekening gehouden met een Yeti. Mooie poging maar helaas...

Cinderella[666]

Ik geloof nog steeds niet in 2 stalkers. Heb denk ik gewoon de verkeerde keuze gemaakt tussen puss en de koning