Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Donkey, two things, OK? Shut… up.

Gestart door adriaan, 17 maart 2023, 19:14:40

Vorige topic - Volgende topic

Lord Farquaad[666]

Voor mij heeft zich tnt niets veranderd, want Cinderella blijft in zwijgen gehuld.
Ik stem dus wederom op Sleeping Beauty.

Donkey[666]

Ik twijfel zelf aan Queen Lilian, maar heb geen bewijzen dus weet net zoveel als de anderen.

Dragon[666]

Ik heb hem ook in twee delen neergelegd. Na de waarschuwing van gingy was in mijn ogen enige voorzichtigheid geboden. Vandaar dat ik later aanvulling heb gegeven waardoor er slechts 1 mogelijke rol overblijft. Mijn rol ligt ook al sinds de wateractie bij Cinderella.

Wat betreft mijn vraag in de damesgroep. In mijn ogen was hij na shrek bewezen, maar wilde kijken of ik misschien te voorbarig was. Vandaar mijn vraag of anderen hem nu vertrouwen

Sleeping Beauty[666]

Citaat van: Queen Lillian[666] op 31 maart 2023, 07:42:37
Dat was wel een aantal last minute stemmen met een sterke goede rol eruit.
Gisteren deelde het biggetje in een groepspm al stalker te zijn. Het zou me niet verbazen als dit dus bij slecht bekend was en de mogelijkheid de stalker eruit te werken benut is. In de pm zaten puss in boots, king Harold, dragon, gingy en rumpel. Ik zou niet verbaasd zijn als dus in deze namen in elk geval een slechtje zit en in de stemmers op de biggetjes. Een andere opvallende gebeurtenis vind ik dragon die in de girlpower groepspm heel expliciet vraagt wat we van gingy denken. Daarna hebben meerdere mensen aangekaart die op groen te zetten. Wellicht is dat ook een trigger voor de lunch geweest.
Er is letterlijk in het discussietopic gezegd dat Gingy wijze burger is en dat ook dat de wijze burger 2 conversiewolven heeft gezien. Dat zou ik denk ik meer een trigger vinden dan wat er achter de schermen een keer is besproken in een klein clubje.

Ik roep @Cinderella nogmaals op om de leiding te pakken. De goedjes hebben daar zoveel informatie gedropt dat daar best wel conclusies uit getrokken moeten worden. Zo zit Lord Farquaad wederom op mij omdat hij niet verder komt. Ik heb niet behoefte om weer een last-minute paniekstem te doen om mezelf of mensen waarvan ik weet dat ze goed zijn te redden van de lynch.

Rumpelstiltskin[666]

Ik denk dat Conderella in rook is opgegaan. Hoewel ze wel bevestigd pirester is, zou ik een koppel van Cinderella + wolf niet uitsluiten. Dit komt vooral door de timing van het wateren. Ze watert een paar minuten naar haar stem op iemand waar ze niet op heeft gestemd en dit heeft ze ook nog niet toegelicht. Dit vind ik bijna te toevallig. Hoop nog op wat uitleg. Vanavond ben ik tot een uurtje of 10 weg, dus hopelijk kom ik nog even voor de deadline online, maar voor nu stem ik weer op Merlin. Misschien zit ik in een tunnelvisie, maar ik vind Merlin nog steeds het meest shady spelen.

Sleeping Beauty[666]

Ik snap je Rumpelstiltskin, maar Merlin is geen weerwolf. Er is daarnaast meer dan 1 slechtje, dus tunnelen op één persoon is gevaarlijk.

Ik ben het wel eens dat de kans dat er een g/s-koppel zit in de hoek van Cinderella steeds groter wordt, want 2 dagen lang onderduiken terwijl er zoveel bij je ligt is zacht gezegd frustrerend maar ook verdacht.
En zo heb ik er nog eentje van een 'bevestigd persoon': hoewel puss in boots bevestigd geen weerwolf is (door jou dan), sluit ik een hulpje niet uit. Of jijzelf bent toch ketter (of combinatie daarvan), maar daar ga ik voor nu niet vanuit.

Het heeft alleen weinig zin om in deze fase van het spel nu op die personen (mogelijk g/s-koppel, mogelijk hulpje) te gaan focussen. Ik focus me dan liever op een speler die in welke combinatie dan ook grote kans heeft om weerwolf te zijn. Als ik ga afstrepen en verschillende varianten af ga, zit er in de hoek van Fairy Godmother, King Harold, Queen Lillian, Pinocchio, Lord Farquaad nog minstens 1 of 2 slechtjes. De ene meer verdacht dan de andere. Het liefste stem op dus bij de lynch op iemand uit die categorie.

Cinderella[666]

Cinderella heeft ook een leven buiten het sprookjesbos hoor.
En dat leven is ver van perfect.

Ik snap dat jullie willen dat ik de leiding neem, maar ik heb momenteel niet de energie om elke dag meerdere uren mensen te gaan sturen.

De reden dat ik gisteren op puss in boots gestemd heb was omdat er 2 claims van stalker zijn en ik vond die 2de claim iets geloofwaardiger.

Sleeping beauty heeft inderdaad een reden gegeven waardoor ik haar eerder naar goed schuif, maar zeker niet 100%

Mijn reden om Shrek te wateren was niet zeer bijzonder, na de priester actie van repelsteeltje heb ik priester geclaimd bij Donkey. Die had een passieve heks als target, donkey dacht dat hij me de naam had doorgestuurd maar was dat vergeten. Uiteindelijk had ik de naam 20 seconden ofzo voor mijn water actie. Denk dat hij dat ook kan bevestigen als jullie willen.

Wat denken jullie nog over een potentieel 2de stalker? En de 2de priester blijf ik ook nog steeds louche vinden

Pinocchio[666]

Citaat van: Sleeping Beauty[666] op 31 maart 2023, 19:19:31
Ik snap je Rumpelstiltskin, maar Merlin is geen weerwolf. Er is daarnaast meer dan 1 slechtje, dus tunnelen op één persoon is gevaarlijk.

Ik ben het wel eens dat de kans dat er een g/s-koppel zit in de hoek van Cinderella steeds groter wordt, want 2 dagen lang onderduiken terwijl er zoveel bij je ligt is zacht gezegd frustrerend maar ook verdacht.
En zo heb ik er nog eentje van een 'bevestigd persoon': hoewel puss in boots bevestigd geen weerwolf is (door jou dan), sluit ik een hulpje niet uit. Of jijzelf bent toch ketter (of combinatie daarvan), maar daar ga ik voor nu niet vanuit.

Het heeft alleen weinig zin om in deze fase van het spel nu op die personen (mogelijk g/s-koppel, mogelijk hulpje) te gaan focussen. Ik focus me dan liever op een speler die in welke combinatie dan ook grote kans heeft om weerwolf te zijn. Als ik ga afstrepen en verschillende varianten af ga, zit er in de hoek van Fairy Godmother, King Harold, Queen Lillian, Pinocchio, Lord Farquaad nog minstens 1 of 2 slechtjes. De ene meer verdacht dan de andere. Het liefste stem op dus bij de lynch op iemand uit die categorie.

Ik hoef hier verder geen details bij, maar is dit een uitspraak op basis van je analyse of iets anders?

Ik verdenk zelf nu Repelsteeltje, Harold en Merlin het meest (waarbij ik denk dat Repelsteeltje of Merlin slecht is, maar niet samen). Qua gedrag vind ik Merlin het meest opvallend, het blijft voornamelijk bij one-liners waar ik zelf niet zo veel mee kan. King Harold (op basis van deduceren van Cinderella's posts) en Repelsteeltje zijn voor mij meer roltechnische vraagtekens. Daarbij wel de opmerking dat ik ondanks dat ik King Harold's posts erg prettig om te lezen vind, het fijn zou vinden een actuele post te hebben met zijn verdenkingen.

Fairy Godmother[666]

Ik heb oprecht ook gewoon geen idee meer wie wel en niet te verdenken. Ik heb het idee alsof er allerlei groepjes zijn aan alle kanten en dat die met elkaar heerlijk contact hebben over wie waarom wel en niet te vertrouwen is, maar dat ik volledig in het duister lijk te spelen. Ja ik ben neutraal en ik heb al meerdere malen al mijn informatie neergegooid bij mensen. Eerst bij Donkey en huidig bij Cinderella. Echter blijft het ook een one way street waar info in gaat maar niks uit lijkt te komen. Elke keer als ik iemand verdenk lees ik later een post dat diegene vrijgesproken zou zijn of als ik iemand denk te zien voor goed dan wordt die persoon genoemd als mogelijk slecht. Huidig als ik door alle lijstjes heen kijk dan lijkt dragon nog van mijn eerdere verdachten niet direct vrijgesproken te worden, maar dat had ik vorige dag ook weer bij de biggen en dat bleek ook fout te zijn. Ik zal voor nu op Dragon stemmen, maar zeker ben ik zeker niet.

Ik kan me trouwens er goed in vinden waarom ik ook op de verdenkinglijst sta gezien mijn stemgedrag, daar kan ik me totaal in vinden, maar ik mag toch hopen dat iemand als Donkey of Cinderella toch wel een mening ondertussen kunnen vormen over me.

Rapunzel[666]

Oke guys, sorry voor mijn inactiviteit. Er speelt wat op werk wat vrij heftig is en tijd kost.

Op dit moment staan Merlin en Dragon het hoogst op mijn verdachtenlijstje. Ik ga mijn stem voor nu op Merlin plaatsen omdat ik hem heel erg op de achtergrond vind opereren maar wel naar de voorgrond komt om even een sneer uit te delen of iemand passief agressief aan te vallen en daarna weer naar achter zie verdwijnen.

King Harold[666]

Sorry, als koning heb IK het nogal druk.

Op 22 spelers in een basisspel zijn meerdere keren dezelfde rollen niet heel vreemd. Ik wist ook dat de biggen mijn rol hadden geclaimd, maar vond dat juist niet per se een reden om op ze te stemmen. Ik ga er wel vanuit dat Pinocchio goed is, juist vanwege mijn rol.

We zijn waarschijnlijk nog wel op zoek naar een slechtje + een conversie. Fairy lijkt me alleen potentieel conversie, of wolven moeten risico hebben genomen om dubbel neutraal te claimen. Dragon ben ik het ook wel eens met Pinocchio dat die geen startwolf kan zijn. Ook Cinderella is geen startwolf, net als Donkey. Ik wil Rapunzel wel geloven, al stemde Shrek natuurlijk niet op haar. Deed hij wel op Lord Farquaad, maar die leek niet echt gevaar te dreigen. Donkey spreekt voor zich. Op de mislukte wateractie wil ik ook nog niet stemmen, ik denk dat de kans op een wolf daar relatief klein is. Puss lijkt me ook onwaarschijnlijk als startwolf.

Dan houd je slechts een viertal over volgens mij. Daarvan vind ik het lastig kiezen. Mijn hoofd zegt nog steeds dat Merlin raar doet, maar ook dat hij zich in andere spellen ook wel zo gedraagt. Mijn hoofd zegt nog steeds dat Queen Lilian niet veel bijdraagt. Mijn hoofd zegt dat het vreemd is dat Sleeping Beauty uit het niets van de Lord af is gestapt om te lynchen, terwijl ze hem nog wel in het lijstje noemt. Ze lijkt dan wel weer meer info te hebben over Merlin, wat denk ik ook als ze slecht is wel waar zal zijn. Maar we hebben bij Shrek eerder gezien dat je van alles wijs kunt maken. Ik denk wel dat Sleeping Beauty ons meer kan vertellen bij een lynch dan Lilian, dus dat levert voor mij de doorslag.

Lord Farquaad[666]

Citaat van: Lord Farquaad[666] op 29 maart 2023, 19:35:16
Merlin Blijft eerst op de achtergrond, maar reageert ineens agressief naar Fairy Godmother waarom ze haar stem niet naar Snow White heeft veranderd. Dat kwam op mij ook over als even iets zoeken om een goedje even in een slecht daglicht willen zetten.
Citaat van: Merlin[666] op 28 maart 2023, 21:20:15
Lord Farquaad wordt erg bescherm maar dat kan ook zijn omdat ze samen bloedbroeders zijn en misschien willen ze als zielsverwant optreden, ik geloof daar dus niet echt in.
Ik word beschermd? Dat is nieuws voor mij. Door wie? Waarom? Kun je dat bewijzen?
En waar precies geloof jij niet in? Want ik heb nooit beweerd zvw te zijn, dus ik snap niet hoe je daar bij komt.
Die fascinatie over bloedbroeders doet me vermoeden dat jij dat zelf bent.
Merlin dit waren geen retorische vragen. Ik zou er graag antwoord op krijgen. Want je beweerd hier nogal wat. Dingen waardoor anderen een vertekend beeld van mij zouden krijgen.
Ik wil dit graag duidelijk hebben.

Voortschrijdend inzicht maakt dat ik mijn stem van Sleeping Beauty ga wijzigen.
Ik weet nog niet naar wie, maar de post van Rapunzel lijkt wel erg op die van mij van eergisteren en dat zit me niet lekker. Harold is ook nog steeds in mijn top 3, net als Lillian. Dus hoogstwaarschijnlijk 1 van deze 3.

Queen Lillian[666]

Je zegt dus stalker te zijn King Harold en te weten dat iemand geen startwolf is. Een stalker is nou niet bepaald de sterkste controlerende rol en is als wolf altijd met een goede gok nog prima mee om te gaan als je gestalkt bent, dus vind het vreemd dat je zo overtuigd bent over mensen.
Ik ga wel gewoon open kaart spelen over mijn rol want heb weinig te verliezen en met deze hoeveelheid activiteit wordt het niet boeiender.
Ik ben yeti en ik ben al een keer buiten geweest. Had gehoopt dan cinderella dit zou kunnen gebruiken om zowel mij als evt anderen te 'bewijzen' als we een consequent verhaal hebben over wanneer de yeti buiten was en evt. mislukte acties. Ik zal hier niet delen wanneer ik buiten was, dit heeft cinderella me overigens niet eens gevraagd. Maar wie weet helpt het met de puzzel.

King Harold[666]

Ik ga niet alles open en bloot leggen, maar ik acht de kans toch echt klein dat Pinokkio startwolf is. Zeker is het niet natuurlijk. Maar genoeg om hem voorlopig af te strepen voor mij, net als Repel.

Dragon[666]

Excuses, ik was compleet in de veronderstelling dat de deadline morgen was. Mijn goedheid is niet direct te bewijzen helaas. Ik heb namelijk geen acties. Ik heb even goed doorgelezen wat de mensen waarvan ik relatief zeker ben en ik ga vandaag voor Pinocchio. Hij zit me al langer niet lekker, maar ben door info van spelers eraf gestapt. Nu er toch weer twijfel ontstaat random stalkers en priesters wil ik toch mijn eigen weg volgen. Ik zal als ik de kans krijg morgenochtend even alles delen wat er nu door mijn hoofd spookt