[Discussie] Donkey, two things, OK? Shut… up.

Gestart door adriaan, 17 maart 2023, 19:14:40

Vorige topic - Volgende topic

Cinderella[666]

Citaat van: Gingy[666] op 26 maart 2023, 23:12:46
Bon, aangezien ik nu zeker ben dat er niet meer kan gewelpt worden, kan ik nu mijn informatie open en bloot op tafel leggen.

Ik ben Wijze Burger en heb het aantal Conversiewolven opgevraagd voordat Snow White eruit werd gekapt. Daar kreeg ik "Twee" op terug, wat betekent dat er nog een Conversiewolf in leven is.

Citaat van: Pinocchio[666] op 26 maart 2023, 20:28:04
ik weet ook dat Donkey voorlopig nog niet geconverteerd kan zijn/worden (@Gingy)

Ik zie twee opties:
- Ofwel is dit juist, wat betekent dat ge over kennis beschikt die alleen wolven kunnen weten (iemand anders is geconverteerd, of de conversie is nog niet ingezet);
- Ofwel is dit onjuist, en de stelligheid waarmee ge dit vertelt is een rookgordijn.

Hoe dan ook houdt ge informatie achter en frustreert daarmee de zoektocht.

Ik zie nog een 3de en 4de optie. Ik zou voorstellen dat je de rolleninformatie consulteert voor te zeggen dat er slechts 2 opties zijn

Gingy[666]

Citaat van: Cinderella[666] op 26 maart 2023, 23:27:33
Ik zie nog een 3de en 4de optie. Ik zou voorstellen dat je de rolleninformatie consulteert voor te zeggen dat er slechts 2 opties zijn

Ik zou in uw geval beginnen lezen. "Ik zie" en "Er zijn" is niet hetzelfde.

Cinderella[666]

Citaat van: Gingy[666] op 27 maart 2023, 00:05:46
Citaat van: Cinderella[666] op 26 maart 2023, 23:27:33
Ik zie nog een 3de en 4de optie. Ik zou voorstellen dat je de rolleninformatie consulteert voor te zeggen dat er slechts 2 opties zijn

Ik zou in uw geval beginnen lezen. "Ik zie" en "Er zijn" is niet hetzelfde.

Klopt, maar dat betekent wel dat jij niet geloofd in optie 3 en 4. Beschermengel en/of zielsverwant. En eventueel zelfs optie 5 slotenmaker of optie 6 gezegende.
En dat jij dus informatie hebt om al die opties te ontkrachten.  Als je ze hebt gemist allemaal goed, ik heb er net ook 2 gemist, maar je komt me zeer agressief over in je communicatie dus dan mag ik toch wel verwachten dat je je voldoende geïnformeerd hebt?

Gingy[666]

Citaat van: Cinderella[666] op 27 maart 2023, 12:48:29
Klopt, maar dat betekent wel dat jij niet geloofd in optie 3 en 4. Beschermengel en/of zielsverwant. En eventueel zelfs optie 5 slotenmaker of optie 6 gezegende.
En dat jij dus informatie hebt om al die opties te ontkrachten.  Als je ze hebt gemist allemaal goed, ik heb er net ook 2 gemist, maar je komt me zeer agressief over in je communicatie dus dan mag ik toch wel verwachten dat je je voldoende geïnformeerd hebt?

"Niet aan gedacht" kan ook. Beschermengel en Slotenmaker kan, maar zijn niet 100% sluitend. Ik was in ieder geval zeker dat mij informatie werd onthouden, en daar heb ik gelijk in. Daarbij vind ik het prima dat u zich op mij richt, maar ge kunt uw aandacht beter doen uitgaan naar wolven zoeken.

Donkey[666]

Ik vind het behoorlijk stil, niemand gedachten of verdenkingen?

Rumpelstiltskin[666]

Door het gebrek aan informatie wat ik heb, heb ik besloten om mijn water te gooien. Ik heb dit gedaan op Puss, omdat ik hem nog steeds verdacht vond en hem heel weinig zag in dt met verdenkingen etc. Echter staat zijn stem wel altijd paraat. Helaas heeft dit minder informatie opgeleverd dan ik hoopte, al kan ik Puss wel op groen zetten. Offboard of ketter is altijd nog een optie, maar daar ga ik in eerste instantie nooit vanuit.

Pinocchio[666]

Vanwaar de keuze voor Puss in plaats van Cinderella? Stond Puss altijd al hoger voor jou of is er iets gewijzigd?

Puss in Boots[666]



Allereerst excuus voor mijn afwezigheid de afgelopen dagen. Ik had een redelijk vol weekend.
Ik zal vandaag een wat uitgebreidere post gaan maken met mijn verdenkingen.

Om toch nog even een open deur in te trappen: zonde van het water.
Hoewel ik, in combinatie met een beul, ook de mogelijkheid tot ketter bij Rumpelstiltskin open houd. Alleen dat is voor mij nu onvoldoende reden om weer op hem te gaan stemmen.

Rumpelstiltskin[666]

Citaat van: Pinocchio[666] op 28 maart 2023, 09:42:15
Vanwaar de keuze voor Puss in plaats van Cinderella? Stond Puss altijd al hoger voor jou of is er iets gewijzigd?

Bedoel je in plaats van Cinderella Rapunzel? Ik heb Cinderella namelijk nooit verdacht. Maar om op de vraag te reageren als daar Rapunzel stond. Ja, ik verdacht Puss in boots al een poosje. Dit begon met de situatie rondom de biggetjes en donkey waar hij het eens was met de biggetjes en Gingy en ik niet. Een paar pagina's terug gaf hij aan dat goed met hem een sterke rol zou verliezen, omdat dit posts zijn die niks bijdragen en bij mij juist argwaan opwekken. Dan als we naar zijn stemmen kijken switcht hij 2 lynches teryg naar Arthur zonder een vermelding waarom in DT (geldt ook voor sommige anderen overigens) en 1 lynch terug stemt hij als laatst op mij terwijl de lynch vooral ging tussen Prince Charming en Rapunzel. Dit laatste voelt voor mij als een veilige route kiezen zodat jij de schuld niet op je krijgt als er een goedje wordt gelyncht. Dit in conbinatie met een wat stillere BM deed mij besluiten niet rapunzel, maar Puss in boots te wateren.

Puss in Boots[666]

Bij het lynchen van Arthur lag letterlijk mijn hoofd op het hakblok, dus dan trek ik wat dingen uit de kast om niet gelyncht te worden. Daarom stemde ik op Arthur.
De vorige lynch stemde ik op jou omdat ik een paar minuten voor de deadline online kwam. Ik wilde niet, zonder mij ingelezen te hebben, zomaar op Prince Charming of Rapunzel stemmen. Dus zette ik een nietszeggende stem op jou om niet actief te raken.

De enige legitieme redenen om mij te wateren waren dat jij het niet met mij eens bent in de Biggetjes versus Donkey discussie en dat ik als BM even wat inactiever ben geweest. De overige redenen die jij noemt vind ik niet erg sterk.

Pinocchio[666]

Excuus, ik haalde de prinsessen even door elkaar.  :-[

Lord Farquaad[666]

Ik heb de vorige dag mijn 3 verdachten al in het DT gegooid, dus ik stem op 1 van die spelers.
Ik koos voor SB omdat ze mij de les las over openlijk info vragen in het dt en vervolgens van mij wel hetzelfde verwacht. Hypocriet en ook wolfs naar mijn opinie.

Puss in Boots[666]

Voor nu zal ik mijn stem op Rapunzel zetten. Ik heb al haar bijdrages in het discussietopic bekeken en bij geen enkele post denk ik: die is echt actief bezig om slecht te zoeken. Wat mij juist opvalt:

- Na nacht 1 claimen gewelpt te zijn, maar verder ook geen verdenkingen uiten wie haar gewelpt zou kunnen hebben. Daarom ging ik er toen vanuit dat de welp random een actie heeft gedaan.
- Na nacht 4 heb ik nooit meer iemand gehoord over een andere welpactie. Als er al onthult is dat er een welp in het spel zit, dan zou ik als welp minimaal een paar keer random een actie doen.

Het is mogelijk dat de welp, na Rapunzel, alleen maar slechtjes heeft gewelpt. Maar ik denk eerder dat er geen welp in het spel zit. In dat geval is Rapunzel's post misschien bedoeld om anderen ervan te weerhouden te makkelijk een rol te claimen. Dat kan slecht goed uitkomen.
Daarnaast zorgt het verkondigen gewelpt te zijn ervoor dat er misschien eerder naar de meer netwerkende spelers wordt gekeken. Dat zou betekenen dat de slechtjes wat passiever het spel willen spelen.

Daarnaast heb ik nog steeds mijn verdenkingen op Shrek staan. Hij zegt dat andere spelers voor hem in kunnen staan. Ik zou het wel gewaagd vinden als Shrek speelt alsof hij bewijsbaar is en alsof anderen hem vertrouwen, dus daarom staat hij lager in het lijstje dan Rapunzel. Maar toch krijg ik nog geen goede vibe bij Shrek.

Dan zijn er nog heel veel spelers waar ik nog geen duidelijke mening over heb kunnen vormen, zoals: Dragon, Merlin, Queen Lilian, Rapunzel en Sleeping Beauty. Deze spelers posten wel in het discussietopic, maar nog niet op zo'n uitgesproken manier als ik bijvoorbeeld King Harold of Gingy zie doen. Dit kan uiteraard met de speelstijl te maken hebben, maar ik vind de eerste vijf namen ook wel passen bij het profiel van de "meer passieve" slechtjes.

Rumpelstiltskin[666]

Citaat van: Puss in Boots[666] op 28 maart 2023, 10:44:14
Bij het lynchen van Arthur lag letterlijk mijn hoofd op het hakblok, dus dan trek ik wat dingen uit de kast om niet gelyncht te worden. Daarom stemde ik op Arthur.
De vorige lynch stemde ik op jou omdat ik een paar minuten voor de deadline online kwam. Ik wilde niet, zonder mij ingelezen te hebben, zomaar op Prince Charming of Rapunzel stemmen. Dus zette ik een nietszeggende stem op jou om niet actief te raken.

De enige legitieme redenen om mij te wateren waren dat jij het niet met mij eens bent in de Biggetjes versus Donkey discussie en dat ik als BM even wat inactiever ben geweest. De overige redenen die jij noemt vind ik niet erg sterk.

Oké, maar dan heb je dus met anderen overlegs om ineens te switchen naar Arthur neem ik aan? Want anders is het wel heel toevallig. Ik vond het bijzonder dat na de lynch hier niet echt over is gepraat en uitleg is gegeven. En over die stem op mij: prima dat je dat doet, maar ik kan niets veranderen dat jij vlak voor de deadline online komt om te stemmen. Dus dan voelt het voor mij als een makkelijke stem en blijkbaar was dat het dus ook. Die andere redenen zijn wellicht minder sterk, maar bij elkaar versterkte dit voor mij wel de keuze op jou.

Sleeping Beauty[666]

Citaat van: Sleeping Beauty[666] op 26 maart 2023, 19:23:46
Mijn hoofdverdachten blijft Lord Farquaad.
Ik zit in een tunnel op Lord Farquaad. Ik heb tot nu toe vrij weinig van hem gezien zowel voor als achter de schermen. Nu geeft hij weer zo'n tikje waardoor er een beginnend sneeuwballetje verder rolt richting Pinocchio. Ik mis een beetje verdere informatie: Wie zijn verdachten, waarom ga je mee met deze stem, wie vertrouw je, andere informatie et cetera. Daarom nu mijn stem.

Ik houd ook de Pinocchio & Puss in Boots discussie in de gaten, maar ik stem nu alvast op Lord Farquaad omdat ik niet weer inactief wil zijn. Mocht het nodig zijn om mijn stem te wijzigen, dan kondig ik bij deze alvast aan ;)
Citaat van: Lord Farquaad[666] op 26 maart 2023, 20:48:45
@Sleeping Beauty[666]
Je bent bent, wat mij betreft in ieder geval, nogal dubbel.
Ik mag geen vragen stellen in het dt maar je wilt wel dat ik jou alles vertel wat jij wilt weten. In het dt. Je lijkt inderdaad in een tunnel te zitten, helaas 1 die nergens toe leidt, tenzij jij slecht bent.
Lord Farquaad, waar zeg ik dat je geen vragen mag stellen? ::) Ik vraag alleen of ik iets meer informatie mag krijgen over waarom je op bepaalde mensen stemt etc. Je zegt vervolgens dat dat nergens toe leidt, maar hoe moeten goedjes die geen beul-achtige superkrachten hebben (zoals ik) anders aan informatie komen? Dat moet je dan toch echt hebben van discussie/praten. Ik snap niet waarom dat iets slechts is.
Maar je hebt daarna een rolclaim gedaan en drie verdachten opgenoemd, dus dankjewel daarvoor. :) Dan heb ik in ieder geval iets meer hoogte en kom ik ook iets meer uit mn tunnel (al ben je nog steeds een verdachte)


Over de priesteractie: Ik vond het geen nutteloze wateractie. Het gaf mij wel wat informatie. Ik ga er voor nu eigenlijk vanuit dat het een priesteractie is en geen ketteractie. Ik zou niet weten waarom een ketter nu het risico zou nemen om (onnodig) te wijwateren als de lynch nog zo makkelijk te sturen is en de gewaterde persoon niet een doelwit is voor de lynch. Rumpelstiltskin stond al en staat nu nog meer in het groen. Verder sluit ik me aan bij wat er al gezegd is: zijn doelwit is ook waarschijnlijk goed (al kan dat uiteraard een offboard hulpje zijn, maar voor nu een plusje).