[Discussie] Donkey, two things, OK? Shut… up.

Gestart door adriaan, 17 maart 2023, 19:14:40

Vorige topic - Volgende topic

King Harold[666]

Helaas heb IK drukke dagen gehad en dus niet veel tijd voor analyse. Stemming liep als je het mij vraagt weer erg bijzonder, het duurde flink wat stemmen voor de eerste die 3 stemmen had. Dat was Shrek, direct gevolgd door de Gelaarsde Kat, die vervolgens allebei riepen dat ze nuttige rollen hadden. Ik weet niet of iemand echt voor hen in kan staan, al beweert Shrek dat voor zichzelf in ieder geval van wel, dus laten we hopen dat dat geen kwakzalverij is.

Uiteindelijk werd na dit geschreeuw Arthur maar gelyncht, maar niet direct door spelers die voor mij hard wantrouwen oproepen. Hierbij valt ook de weer wat afwezige stem zonder invloed van Rapunzel op. Verder vind ik het interessant dat er in de neutralen gesneden wordt bij de lunch. Er zijn nu 2 neutralen weg, een derde neutrale kan nog wel, meer lijkt me onwaarschijnlijk. Maar zou een neutraalclaimende wolf andere neutraalclaimers lunchen? Of is er toch een welp actief? Is er een neutraalclaimer die die neutraalclaim nu, na nacht 3, nog wil intrekken? Als dat niet gebeurt, dan kan ik me wel vinden in de Godmother dat Prince Charming er minder lekker op staat. Maar voor nu geeft Rapunzel mij het minst lekkere gevoel in de zin dat ze écht zo veel mogelijk doet om zo min mogelijk te zeggen over zichzelf. Ook het beperkte contact wat ik had was voor mij totaal niet bevredigend. Dus daar stem ik op.

Fairy Godmother[666]

En waarom Prince Charming en ik en niet Shrek? Kijk ik ga niet groots door het dt schreeuwen als ik mezelf bewezen heb / aan het bewijzen ben. Ik denk zelf dat er 4 neutralen zullen zijn op basis van wat ik nu weet. En of Shrek of Prince Charming the odd one out is weet ik niet (al zegt mijn vermoeden Prince Charming)

Lord Farquaad[666]

Ik heb een hele leuke maar erg vermoeiende dag achter de rug en ik wil eigenlijk g woon gaan slapen.
Daarom leg ik mijn kaarten op tafel want ik heb geen spannende zogenaamd bewijsbare rol.
Ik ben burger.
Dus als je me er uit wilt stemmen dan zie ik dat morgen wel, maar schiet alleen slecht er iets mee op.
In dat geval zou ik willen meegeven om te kijken naar King Harold, Sleeping Beauty en Shrek.
✌️out.

Queen Lillian[666]

Hmm, heel lastig dit. Heb achter de schermen met aantal mensen al wat contact gehad, maar wel zodanig oppervlakkig dat het voor mij moeilijk is om een stem op te baseren. Ik hoop echt nog wat meer in netwerkjes betrokken te raken zodat er voor mij iets meer is om op af te gaan. Wel vind ik de post van Donkey een redelijk goed argument geven. Op het moment dat je daadwerkelijk neutraal bent en er is een bewezen beul is er volgens mij eigenlijk geen reden om je rol niet neer te leggen. Het zou kunnen dat je slecht wil kiezen en je het daarom niet doet, dus in dat geval hebben we een slechtje wat neutraal koos. Maar als je als slechtje neutraal hebt geclaimd en er zijn al 2 neutralen dood en nog een aantal anderen die ook neutraal claimen waar je de rol niet van hebt gehoord, dan zit je toch aardig in het nauw en zul je een rolclaim eerder afhouden. Daarom zal ik voor nu op Prince Charming gaan.
Mocht Donkey toch g/s of geconverteerd zijn is de informatie natuurlijk minder betrouwbaar. Maar ik denk niet dat je dan gaat liegen over wie wel of niet zijn/haar rol heeft gezegd. Het is voor nu het beste aanknopingspunt wat ik heb in elk geval.

Rumpelstiltskin[666]

Mijn stem gaat naar Rapunzel. Dit heeft meerdere redenen. Ten eerste de claim dat zij was gewelpt. Dit kan natuurlijk prima, maar ik snap niet dat zij de enige is die gewelpt zou zijn. Als een welp in nacht 1 welpt, zou diegene dat in nacht 2 en 3 dan niet ook doen? De welp is dan immers al bekend en ik sprak net met wat mensen en iemand zei ook 'waarom zou er dan niet op burger gewelpt worden?'. Nacht 2 is er niemand door dood gegaan, dus er is dan niemand goed gewelpt of helemaal niet gewelpt. Het zou nog kunnen dat een goedje of slechtje dit verzwijgt, maar ik zou niet weten waarom je dit zou verzwijgen (zowel voor goed als voor slecht niet). Nacht 3 is er alleen een pyromaan dood gegaan in de nacht en we hebben geen welpclaim ontvangen. Mij lijkt het zelf erg sterk dat de pyromaan succesvol is gewelpt. Magic mirror claimde wel neutraal, maar welp je dan op pyromaan? Ik denk zelf van niet en hinten naar je pyromaan rol zou ik ook raar vinden.
Ik twijfel dus of Rapunzel niet zelf welp is of gewoon een andere slechte rol heeft en dit heeft verzonnen, zodat ze minder wordt verdacht. Ik heb wel eens eerder gehoord dat een welp (of slechtje) zelf claimt gewelpt te zijn namelijk.

Ten tweede vind ik ook haar discussieactiviteit en haar stemmen wat apart. Ik haal niet heel veel uit haar posts, maar ook de stemmen vallen op. De 1e keer stemt ze zichzelf en de andere 2 keer op Shrek. Hoewel ik ook denk dat er niet nog 3 neutralen zijn, vind ik de stem op Shrek wel opvallend, omdat hij aangeeft bewijsbaar te zijn. Nu hebben we dat nog niet gezien, maar ik vind Shrek dan geen prioriteit, MITS hij binnenkort zichzelf inderdaad bewezen heeft.

Vandaar mijn stem op Rapunzel

Prince Charming[666]

Citaat van: Queen Lillian[666] op 26 maart 2023, 21:26:57
Hmm, heel lastig dit. Heb achter de schermen met aantal mensen al wat contact gehad, maar wel zodanig oppervlakkig dat het voor mij moeilijk is om een stem op te baseren. Ik hoop echt nog wat meer in netwerkjes betrokken te raken zodat er voor mij iets meer is om op af te gaan. Wel vind ik de post van Donkey een redelijk goed argument geven. Op het moment dat je daadwerkelijk neutraal bent en er is een bewezen beul is er volgens mij eigenlijk geen reden om je rol niet neer te leggen. Het zou kunnen dat je slecht wil kiezen en je het daarom niet doet, dus in dat geval hebben we een slechtje wat neutraal koos. Maar als je als slechtje neutraal hebt geclaimd en er zijn al 2 neutralen dood en nog een aantal anderen die ook neutraal claimen waar je de rol niet van hebt gehoord, dan zit je toch aardig in het nauw en zul je een rolclaim eerder afhouden. Daarom zal ik voor nu op Prince Charming gaan.
Mocht Donkey toch g/s of geconverteerd zijn is de informatie natuurlijk minder betrouwbaar. Maar ik denk niet dat je dan gaat liegen over wie wel of niet zijn/haar rol heeft gezegd. Het is voor nu het beste aanknopingspunt wat ik heb in elk geval.

Waarom, een bewezen beul maakt op dat ogenblik nog niet uit. Conversie is mogelijk, zelfs nu nog. Waarom zou ik mijn rol moeten neerleggen bij eender wie. Er zijn verschillende mogelijkheden waarom ik zelfs bewezen goedjes niet vertrouw. G/S koppel, conversie, lijk enzovoort aangezien er een nacht was zonder lunch is dit nog een optie ongeacht of er een grafdelver dood is.

Gingy[666]

Citaat van: Pinocchio[666] op 26 maart 2023, 20:28:04
Ik heb even een korte post want helaas weinigtijd vandaag,  en ik zie dat daar goed gebruik van wordt gemaakt  :P

Ik sta nog steeds achter mijn stem. Op het moment dat ik ging stemmen ging het tussen Shrek en Puss. Donkey heeft bij mij aangegeven dat Shrek waarschijnlijk in orde is en ik vond zelf Puss niet verdacht. Ik stemde dus eerst op Cinderella maar toen Puss last minute aangaf een sterke rol te hebben wilde ik hem zelf wel een kans geven.

Ik heb mezelf redelijk bewezen bij Donkey en ik weet ook dat Donkey voorlopig nog niet geconverteerd kan zijn/worden (@Gingy).

Bedankt. Mijn stem blijft op u.

Rapunzel[666]

Oke mensen, ik snap de stemmen. Totaal haha

Maar ik ben niet slecht, ik heb gewoon gigantisch veel moeite met het anonieme spel. Ik begrijp de stemmen alleen wel totaal want ik zie ook wel in dat ik tot nu toe nog niet echt sterk of uberhaupt zoekend over zal komen met wat ik tot nu toe heb lateb zien. Maar dat komt simpelweg omdat ik, zoals gezegd, moeite heb met anoniem spelen en de manier van netwerken daarin.

Ik ben goed, helaas niet bewijsbaar maar wel goed. Ik wil liever geen claim ergens neerleggen maar als het noodzakelijk is ben ik bereid te claimen bij iemand van mijn keuze. Het zou in elk geval een fout zijn mij eruit te stemmen.

Gingy[666]

Ik zal seffes mijn stem uitleggen, en als ik er dan niet meer ben dan hoop ik dat dat voor mij gedaan zal worden

Cinderella[666]

Ik denk Rapunzel dat iedereen wel een beetje last aan het ondervinden is van het spel en dat de anonimiteit het spel niet in de hand werkt. Dat is sowieso een voordeel voor slecht maar natuurlijk wel iets waar we ons aan hadden kunnen verwachten.

Persoonlijk denk ik dat in dit spel het handig kan zijn ook zeker een oogje op de inactieven te houden. In een spel waar niemand iets veel kan afleiden van de speelstijl denk ik dat inactiviteit zeker voor slecht voordelen biedt. Dan kijk ik hier voornamelijk naar Sleeping Beauty en Prince Charming waar deze laatste mij dan het meest kans lijkt te hebben om slecht te zijn. Om deze reden ga ik ook mijn stem op hem plaatsen.

Three Little Pigs[666]

Ik heb op Rapunzel gestemd omdat ik bij haar de meeste vraagtekens heb. Haar verklaring klinkt sympathiek en zou best waar kunnen zijn. Maar de deadline nadert en ik ga dan voor m'n gevoel.

Cinderella[666]

Oké, met zo een nacht mogen we gelukkig zijn denk ik dan

Gingy[666]

Bon, aangezien ik nu zeker ben dat er niet meer kan gewelpt worden, kan ik nu mijn informatie open en bloot op tafel leggen.

Ik ben Wijze Burger en heb het aantal Conversiewolven opgevraagd voordat Snow White eruit werd gekapt. Daar kreeg ik "Twee" op terug, wat betekent dat er nog een Conversiewolf in leven is.

Citaat van: Pinocchio[666] op 26 maart 2023, 20:28:04
ik weet ook dat Donkey voorlopig nog niet geconverteerd kan zijn/worden (@Gingy)

Ik zie twee opties:
- Ofwel is dit juist, wat betekent dat ge over kennis beschikt die alleen wolven kunnen weten (iemand anders is geconverteerd, of de conversie is nog niet ingezet);
- Ofwel is dit onjuist, en de stelligheid waarmee ge dit vertelt is een rookgordijn.

Hoe dan ook houdt ge informatie achter en frustreert daarmee de zoektocht.

Donkey[666]

Korte bevestiging dat Gingy wijze burger claimde na mijn actie, waarbij ik tot dit bericht niet wist hoeveel conversies erin zitten.

Pinocchio[666]

Als ik weet dat er beschermende rollen op Donkey staan, dan kan het antwoord op jouw vraag ook 3, 7 of 21 zijn en kan ik alsnog vrij stellig zijn met deze bewering. Volgens mij is dat geen rookgordijn en ook frustreer ik niet de zoektocht. Ik bevorder die omdat we een duidelijk persoon hebben om te vertrouwen en jij bent dit consistent aan het saboteren. Ik neig er wel naar je te geloven omdat ik niet verwacht dat je als slechtje deze informatie in het open zou willen hebben, maar jouw inbreng is in mijn ogen niet constructief.