[Spellendiscussie] Wat is de optimale strategie? Oh wacht, jij doet ook mee.

Gestart door adriaan, 11 november 2022, 21:41:23

Vorige topic - Volgende topic

RoodHapje

Ik begrijp beide kanten, ik zou willen zeggen, overleg tussen 9.00 uur en 22.00 overdag, en daarbuiten wel losse beslissingen ivm de tijd? Want als je de nacht de tijd laat lopen is een probleem, maar overdag zou consensus tussen 3 spelers moeten lukken toch?

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: OngeĆ«venaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Sunny

Citaat van: Shaddow op 13 november 2022, 13:36:47
Is gewoon in praktijk niet haalbaa omdat je aan de ene kant wilt overleggen over het spel, maar eigenlijk niet openbaar.

Daardoor sluit je gelijk een groot deel buiten.

Wie zou je nu vertrouwen voor het toezicht?

Ik denk dat het gewoon fijn was geweest als er even werd gevraagd of iedereen het goed zou vinden wanneer de spelers met ervaring het spel gaan spelen en dan de namen noemen van die personen.
Nu weet ik het niet en zie ik alleen een AAF, Shaddow en TL zetten maken zonder overleg. En als iemand anders iets aanbrengt (William) wordt hij genegeerd en pas achteraf een lollige opmerking gemaakt.
Dat komt allemaal niet zo betrouwbaar over als je dus geen idee hebt wat er gaande is en omdat ik niet weet wie er overlegd is er ook geen accountability.
Dat is mijn punt.

Thelight288

Er zat nog geen haast aan kopen. Williams opmerking had ik ook pas naderhand gelezen

Sunny

OK, schijnbaar ben ik de enige die me hier druk om maakt dus ik ga wel achterover leunen en wens de spelers veel succes!  :)

Williambz

Nee ik ben er wel mee eens dat er misschien iets meer openbaar gegooid moet worden wat onze eerstvolgende zet is. Dan helpen we slecht niet, omdat we niet je eigen bedachte hele plan uitwerkt. En ik vind het ook wat apart als er steeds 3 mensen zijn die een heel spel spelen, want dan krijgt de rest niet echt inbreng en iets van de variant mee.

Ik had die ene zet wel kunnen posten, maar enige goedkeuring vind ik wel nodig toch? Anders kan iedereen zomaar iets doen (of over het hoofd zien).

AnjaAquaFaba

Citaat van: Sunny op 13 november 2022, 14:00:46
OK, schijnbaar ben ik de enige die me hier druk om maakt dus ik ga wel achterover leunen en wens de spelers veel succes!  :)

Neehoor, ik had ook verbazingen. Ik begon de dag met de gedachte dat thelight en waterwork druk zijn in de efteling en volledig bereid om op te letten en mee te denken enzo. Maar blijkt dus helemaal niet nodig te zijn. Was wel fijn geweest als dat even gezegd was. En wie dan wel overleggen.

RoodHapje

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: OngeĆ«venaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Thelight288

Ja ik kreeg appjes van shaddow en semi. Maar om iets meer discussie is prima. Dat was niet de bedoeling. Verder moet er ook niet teveel tijd tussen zitten. Dus dat is wel lastig.

AnjaAquaFaba

AnjaAquaFaba

We hebben als ik het spel snap nu niet zoveel opties want er liggen geen blauwe en geen witte edelstenen.

Dus we kunnen of iets reserveren of we pakken Rood, Zwart en Groen

Thelight288

Ik denk dat ik nu dan voor 3 fishes zou gaan, maar heb nu niet heel erg over nagedacht.

Shaddow

Kaart rechtsonder kopen, 100%, maar uit respect en transparantie zal ik de actie zelf niet plaatsen.

Rich

Ik ben van mening dat we zoveel mogelijk in pm overleggen met degene waar je nu het beste gevoel bij hebt. Ik ben naar thelight toegestapt omdat hij het spel kent. Inmiddels begrijp ik het ook en overleg ik met hem wat een goede zet zou zijn. Dat hier in het topic posten zou slecht enkel helpen omdat je altijd info zal geven over wat je van plan bent. Daarom ben ik tegen het overleg hier in dt.
En ja thelight kan ook zelf slecht zijn maar als hij bewust slechte moves zou voorstellen zou ik dit wss wel merken. Ik snap de mensen die het spel niet meespelen of iig de regels niet proberen te leren dan ook niet zo, want zo kun je ook niet controleren of mensen logische zetten bespreken / uitvoeren. Als goedje zou je dit toch op z'n minst doen, anders zou slecht dit kunnen domineren zonder dat je het weet...

Rich

Citaat van: Shaddow op 13 november 2022, 17:47:15
Kaart rechtsonder kopen, 100%, maar uit respect en transparantie zal ik de actie zelf niet plaatsen.

Ben ik het mee eens. En we kunnen er niet te lang over doen, dus als iemand bezwaar heeft doe het nu, anders stel ik voor het binnen 10 minuten te posten.

Sunny

Semi, mijn bezwaar ik niet dat er door een paar mensen die het spel goed kennen gespeeld wordt, dat juich ik alleen maar toe.
Maar als je dus niet in dat overleg zit komt het posten van zetten echt heel vreemd over.
Je trekt wat ik zeg nu heel erg uit het verband vind ik.
Ik heb duidelijk gezegd dat het mij om controle en overleg van de zetten gaat. Dat hoeft niet openbaar en hoef ik ook niet te weten.
Wat ik wil weten is, wie zitten er in het overleg en wie zijn de verantwoordelijke spelers.
En als dat voor iedereen duidelijk is dan ga je gang en win vooral het spel  :)
Maar als er vreemde zetten worden gedaan, dan wil ik dat wel graag horen.