[Spellendiscussie] Wat is de optimale strategie? Oh wacht, jij doet ook mee.

Gestart door adriaan, 11 november 2022, 21:41:23

Vorige topic - Volgende topic

123berber

Mijn gevoel zegt zo snel mogelijk zoveel mogelijk fiches pakken. Dus kiezen voor een optie met 3 edelstenen. Vooral omdat je op de lange termijn dan sneller meer edelstenen krijgt.

Of zie ik dit verkeerd Luuk?

WCeend!! Zomerspelen 2014

Sunny

En even voor mijn duidelijkheid, die edelmensen hebben geen prio?

RoodHapje

De wolven lijken voor te sorteren op veel korting in ronde 3 door hun kaartje met de blauwe edelsteen. Mijn eerste boerenverstand zei ook 3 verschillende kaarten, maar ik denk toch dat we met de huidige kaarten op niveau 1 beter kunnen gaan voor 2 dezelfde en zorgen dat we snel korting krijgen voor de volgende kaarten. Ik neig naar op het eerste lvl de 3e kaart van links aan te sturen, maar niet te reserveren, dus in dat geval 2 zwarte stenen te pakken.

@ Berber, ik denk dat je het verkeerd ziet, omdat op eerste level kaarten liggen met enkele edelstenen, dus dat het dan langer duurt voor je korting hebt op de volgende kaarten.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Thelight288

Er liggen best wel wat zwarte op 2e niveau dus ik zou eerder voor een van d zwarte kaarten gaan. En idd niet reserveren nog. Maar gewoon stenen pakken. Je mag maar 3 kaarten dicht gereserveerd hebben liggen. Dus slecht kan niet echt veroorloven om kaarten voor onze neus weg te blijven pakken. En idd Berrie normaal zou ik 3 verschillende gaan, maar vanwege de kaarten die er liggen dit keer niet. En 2 dezelfde mag je alleen doen als er minstens 4, van liggen dus het is nu of niet. Dus ik zou nu 2 pakken en onze volgende beurt 3 verschillende

AnjaAquaFaba

Ik heb ook nooit splendor gespeeld, maar ik heb ontdekt dat board game arena een tutorial heeft. Dus die ben ik aan het doen

Malanaphy

Ik heb echt totaal geen aanleg met nieuwe bordspellen (was ook ff vergeten dat dit de variant was, hahaha), dus ik denk dat ik deze beter kan overslaan want ik breng iedereen toch in verwarring (A)

Ik wacht wel tot we uno gaan spelen :D
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Williambz

Ik heb splendor zelf nog nooit gespeeld, dus ik weet ook niet wat handig is om nu te doen.

Waterwork

Citaat van: thelight288 op 12 november 2022, 11:37:11
Er liggen best wel wat zwarte op 2e niveau dus ik zou eerder voor een van d zwarte kaarten gaan. En idd niet reserveren nog. Maar gewoon stenen pakken. Je mag maar 3 kaarten dicht gereserveerd hebben liggen. Dus slecht kan niet echt veroorloven om kaarten voor onze neus weg te blijven pakken. En idd Berrie normaal zou ik 3 verschillende gaan, maar vanwege de kaarten die er liggen dit keer niet. En 2 dezelfde mag je alleen doen als er minstens 4, van liggen dus het is nu of niet. Dus ik zou nu 2 pakken en onze volgende beurt 3 verschillende

Hoermee eens ik zou dit doen

adriaan

Thelight288

Oh right snel beslissen ik zou denk zelf 2 groene pakken nu aangezien slecht die ook nodig heeft andere optie 2 blauwe om al voor een punt te gaan

Thelight288

Citaat van: Sunny op 12 november 2022, 10:48:28
En even voor mijn duidelijkheid, die edelmensen hebben geen prio?

Voor mij meestal niet direct als je voor een kan gaan wel, maar ligt nu niet kaarten op tafel dat ik denk ik zie daar nu een leuk pad naartoe

Waterwork

Thelight288

Voor beide viel wat te zeggen, maar nu idd hierop doorpakken. Met tijd heeft slecht sws een voordeel

RoodHapje

Laten we direct bepalen wat de volgende stap is zodat we die zsm uit kunnen voeren wanneer het onze beurt weer is :)

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
[close]

RoodHapje

Mijn idee: een groene, rode en zwarte pakken, dan kunnen we volgende ronde die 3x groen betalen.

Awards
[close]