[Discussie] Hij haalde een Aas uit zijn mouw!

Gestart door adriaan, 11 november 2022, 15:49:21

Vorige topic - Volgende topic

RoodHapje

Ik heb alvast op Marc (Shaddow) gestemd. Het idee dat hij ketter is en hoe er gisteren door de slechtjes is gespeeld in TTR geeft mij sterk het idee dat hij hier het brein van is. Ik denk dat we door hem uit te schakelen een belangrijke stap zetten om een wolf te pakken. Eigenlijk is het een wonder dat hij het al zo lang vol houdt, chapeau daarvoor. Maar het is tijd, denk ik.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

RoodHapje

Even iets wat ik wil delen: ik heb de richting van Shaddow uitgewezen en nu is het pas 20 minuten later en zowel MarcShaddow als Sunny heeft contact met me opgenomen. Ik praat vaker met vooral Sunny, dus dat is niet persé raar, ook ligt er wel een lijntje met Marc.

Marc gaf uiteraard weer aan dat hij priester is, maar ook zei hij: er is iets met WaterWork waar ik de vinger niet op kan leggen.
Los daarvan kwam Sunny met het idee dat het raar was dat WaterWork zo graag in de appgroep wou en niet heel veel heeft bijgedragen later in het spel. In principe kan ik het lichtelijk volgen wat ze zegt, maar ze suggereerde ook dat hij vast wel een goedje is, dat zijn rol ook wel klopt, maar dat hij misschien niet alleen voor goed speelt.

Ik vind het bijzonder, de berichten kwamen kort na elkaar. Alsof het een klein tegenoffensiefje is om de aandacht van MarcShaddow af te leiden. Ik ben niet zeker of hier iets zit. Daarbij heb ik ronduit het idee dat Marc slecht is en twijfel ik daar bij Sunny sterker aan, die voelt regelmatig ook gewoon vertrouwd, maar ik wou dit toch even met jullie delen.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
[close]

fannieklm

ik kan me daar zeker in vinden.

Wat ik daarnaast wel nog wil aankaarten is Rampposi.
Hij stelt dat semi 2x gered is. Maar bij vragen geeft hij niet thuis.
Enige waar hij dan mee komt is dat hij bisschop is.
Dat vind ik ook wat vaag...

De bewezen mensen zijn:
Domien - Waterwork - Rampposi

Ik weet door ons ZVW dat Roodhapje en ik ook goed zijn.

Dan hou je over:
Shaddow - Inuzuki - Sunny - Semi

Inu is gewaterd door shaddow. Als hij Ketter is gebeurd er hoe dan ook niks. Maar als inu nog net welp was ook niet.
Nu is Rampposi de enige die gewelp zegt te zijn. Dan heeft de welp of wel veel geluk gehad, dan wel de eerste nachten niks gedaan.
Of er zijn meerdere lunches mislukt en mensen doodgewelpt.

Domien vertrouwt Semi, dus daar ga ik voor nu in mee.

En met bovenstaand verhaal van shaddow/sunny zou ik het nu daar willen zoeken.
En shaddow zou dan meer zeggen over inu en sunny voor zover ik het nu zie.

Shaddow

Ik vind het een groot compliment dat ik het slechtjesteam met de overwinning zou kunnen hebben geholpen met ttr, waarvoor dank. Zoals gezegd weet ik niet zeker of ik zelf wel de spelregels goed doorgelezen zou hebben, of dat ik gewoon zou hebben aangenomen dat het genoeg lijk top de TTR die ik al heb gespeeld. Ik vind het wel bijzonder dat het met de helft van alle spelers in een chat alsnog niemand lukt om hem op te merken, maar ik zat niet in die groep en confirmation bias/tunnelvisie is gewoon een ding.

ik vind het zelf ook raar wat er allemaal gaande is. Één van de redenen waarom ik wilde wateren was eigenlijk omdat ik hoopte dat slecht zou aanzetten tot een lynch op mij. Dat lijkt nu toch een beetje voorzichtig te gebeuren.

Ik vind het vooral voor de lunches vrij vreemd omdat steeds al mijn verdachten in de nacht sterven, terwijl we toch redelijk wat semi-bewezen spelers in het spel hebben (waar ik mijzelf ook onder scharrel).

Ik mis vooral de verhullende wolf in ons verhaal. Dat kan William zijn geweest, of die kan nog rondlopen, en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Verder zijn er een aantal spelers waarvan ikzelf in ieder geval (terecht?) niet veel weet. Ik ga even mijn wolvenradar raadplegen denk ik :)

Ik hoop dat de andere semi-bewezen goedjes een beter beeld van de situatie hebben en wel met een slechtje kunnen komen.

Er zouden er volgens conservatieve schattingen nog minstens 3 in moeten zitten, dus dit word toch wel minimal 50/50. Als je mij het voordeel van de twijfel geeft en van jezelf weet dat je goed bent, moet je nog 3 slechtjes zoeken tussen 5 personen. Moet te doen zijn toch? :)

Shaddow

Waterwork is nog steeds niet bewezen, William was verhuld.

Shaddow

Sunny

Het is goed dat je dat deelt Hans, maar ik heb je gisteren al verteld dat ik denk dat Shaddow voor slecht speelt.
Soms is het zo dat mensen onafhankelijk van elkaar dezelfde gedachten krijgen in dit spel doordat iemand zich op een bepaalde manier gedraagt.
In dit geval wilde ik mijn gevoel/observatie met jou delen om te kijken of jou dit ook was opgevallen en jij gaf toe dat jou dat dit inderdaad het geval was. Dus ook wij kwamen onafhankelijk van elkaar al tot dezelfde observatie. Dat gebeurt gewoon.
Maar goed, na de overwinning van Slecht ben ik er van overtuigt dat het Shaddow moet zijn, dus mijn stem gaat ook naar hem.

RoodHapje

Leg uit? Hoe kon WW doodgaan op dat moment met minder stemmen? Hij had er maar 2 tov van 4 op WW. Daarbij heeft WW eerder gevraagd hem eruit te lynchen omdat hij op een ander stond, dit was niet het William moment. Er is voor mij nog weinig reden aan WW te twijfelen.

Mooi dat Sunny ook op Shaddow gaat want ik hoop echt dat Sunny een goedje is. Toeval bestaat, maar door puur te noemen dat iets toeval is, maakt het niet dat ik dat direct geloof.

Awards
[close]

Shaddow

Ik heb wel echt heel goed mijn best gedaan in alle spellen die ik heb meegedaan om ze ook voor team iedereen te winnen. Keer op Keer was gewoon 123berber, 7 wonders ging gewoon niet zo heel lekker. Ik heb mijn best gedaan nog om ons extra tijd te geven, maar helaas werkte mijn priesterwater niet.

En ik zou het wel fijn vinden als dat in ieder geval erkend wordt, want ik heb er gewoon echt heel veel tijd en energie in gestoken.

Verder geloof ik niet zo in verdedigingen en ben ik meer benieuwd naar wie jullie dan denken dat de rest van de onboards zijn.

RoodHapje

Ik erken, dat jij als slechtje, inderdaad goed je best hebt gedaan regelmatig bij de spellen, ook bij team iedereen ;) O0

Awards
[close]

Shaddow

Okay kan je het ook erkennen onafhankelijk van dat ik slecht ben, of zowel als ik slecht ben als als ik niet slecht ben?
Mag ook wel morgen als ik toch goed blijk :)

Ik heb mijn wolvenmeter geraadpleegd:

En de conclusie blijft dat Semi-Sjamaan slecht moet zijn.

Ik ben gewoon héél benieuwd naar iedereen voor de volgende vragen:

1. Wie is de verhullende wolf?
2. Stel ik ben ketter; wie zijn dan mijn medewolven?
3. Stel ik ben priester; wij zijn dan de laatste wolven?
4. Hoeveel wolven denk je dat er nog inzitten?

Denk even eerst zelf voor jezelf na svp, en lees dan pas mijn antwoord (of lees het morgen als ik priester blijk, ook leuk!)
Spoiler

Ikzelf denk dat we begonnen met 4 onboards en 1 offboard.

We hebben nu berber de apostaat dood.
Er is één verhullende wolf.
Er is een welp als we rampossi willen geloven.

Het kan zijn dat william de verhullende wolf was.

Anders kijken we dus naar 3 of 4 slechtjes.

Als ik slecht ben, dan neem ik aan dat jullie Inu op slecht zetten, maar wie is dan de laatste? Sunny?

Semi-Sjamaan probeer ik te hard te lynchen en Hans & Fannie proberen mij te hard te lynchen - al kan nog één van ons GS zijn.

Als ik priester ben, dan volgt daar voor mij gelijk uit dat Semi-Sjamaan slecht moet zijn. Sowieso zie ik vrij weinig scenario's waarin die nog goed is.

Ik verwacht dat Semi het slechte deel is van een GS-koppel en dat daarna een stuk meer duidelijk wordt. Als dat niet zo is, dan hebben we nog steeds 2 slechtjes nodig.

En dat zouden dan Fannie en Roodhapje moeten zijn, of Sunny en Inu?
En ik denk dus nog steeds dat er iets is met waterwork.

Rampossi en Domien spreken iig de waarheid over hun rol, wat betekent dat ze alleen nog GS kunnen zijn.
Waterwork kan zichzelf nog een keer bewijzen en dat zou ik hem persoonlijk ook gewoon laten doen, maar dan kan die nog steds GS zijn.

Fannie en Roodhapje zijn dus ZVW, koppel, of beide onboard (of bloedbroeders!).

Ik denk niet dat Inu welp was, omdat slecht wist dat ik priester was en voor mijn gevoel was dat gewoon een te groot risico.

Verder wil ik nog kwijt dat ik dus priester geclaimd heb bij Sunny en Domien (voor het wateren), en dat de ochtend na sunny ineens Bloodwolf kwam met dat ik priester was. Dat heb ik verder alleen naar gehint bij Foxi (stel je zou priester zijn, wie zou je dan wateren) en berber (ik heb een bewijsbare rol // als ik een weerwolf heb kan ik een leuk trucje).
[close]

Dat was het denk ik wel van mijn kant.

Mijn lynchalternatief is dus Semi-Sjamaan.
Andere bedenkingen staan in de spoiler.

Geniet ervan iedereen, mijn app staat open als er nog vragen zijn.

Shaddow

Het staat nu denk ik 3-6, wat betekent dat jullie mij gerust kunnen lynchen, maar dat daarna de wolven wel één voor één eruit gestemd moeten worden, of lunches worden gestopt.

Begin met Semi-Sjamaan, kijk daarna even waar je op uitkomt.

Rich

Shaddow je mag me best verdenken, maar wat is jouw reden om mij zo hard op slecht te zetten? Wat maakt mij meer wolf dan een Inuzuki of een Sunny? En ook aan jouzelf de vraag; wie denk jij dan dat mijn medewolven zouden zijn?
Ikzelf denk dat Inuzuki sowieso slecht is, en verder zou Sunny ook slecht kunnen zijn. Waterwork, domien en Ramp zijn bewezen dus die kunnen hoogstens g/s zijn of geconverteerd maar daar wil ik pas aan denken als er een conversiewolf gestorven is. Roodhapje en fannie zie ik ook niet gauw slecht zijn. Met het aantal wat nog beginwolf zou kunnen zijn acht ik het overigens meer en meer waarschijnlijk dat William slecht was.

Hoe wist slecht trouwens dat jij priester was? En begrijp ik goed dat je Inu nu vrijpleit?

Shaddow

Citaat van: Semi-Sjamaan op 29 november 2022, 14:32:02
Shaddow je mag me best verdenken, 1.maar wat is jouw reden om mij zo hard op slecht te zetten? Wat maakt mij meer wolf dan een Inuzuki of een Sunny? En ook aan jouzelf de vraag; wie denk jij dan dat mijn medewolven zouden zijn?
Ikzelf denk dat Inuzuki sowieso slecht is, en verder zou Sunny ook slecht kunnen zijn. Waterwork, domien en Ramp zijn bewezen dus die kunnen hoogstens g/s zijn of geconverteerd maar daar wil ik pas aan denken als er een conversiewolf gestorven is. Roodhapje en fannie zie ik ook niet gauw slecht zijn. Met het aantal wat nog beginwolf zou kunnen zijn acht ik het overigens meer en meer waarschijnlijk dat William slecht was.

2.Hoe wist slecht trouwens dat jij priester was? En begrijp ik goed dat je Inu nu vrijpleit?

Even getallen erbij gezet zodat reageren makkelijker is

1.
Ik weet van mijzelf dat ik priester ben, en ik denk dat er nog 3 slechtjes inzitten. Dan zijn er een aantal opties:

1a - Roodhapje en Fannieklm zijn zielsverwant.
In dit geval moeten jij, sunny en inuzuki allemaal slecht zijn. Jij bent dan een onboard, samen met Sunny en/of Inuzuki. Inuzuki is in dit verhaal ketter of welp.

1b - Roodhapje en Fannieklm zijn geen zielsverwant.
In dit geval zijn zij waarschijnlijk wolf. Er is dan inderdaad iets meer ruimte waarbij jij, Sunny of Inuzuki slecht is. Inuzuki zou ketter of welp moeten zijn, Sunny idk.

Ik zet Inuzuki niet specifiek op groen, maar gezien ze mijn priesterwater overleefd heeft zet ik haar wel op geel, zoals je kunt zien in mijn wolvenmeter.

Ik ben met je eens dat William waarschijnlijk slecht was omdat we anders echt wel tegen een slecht-overmacht aanzitten, maar Waterwork is gewoon niet bewezen en het frustreert mij dat zoveel mensen hem wel op bewezen zetten. De enige twee die bewezen zijn, zijn Rampossi en Domien. Ik en Waterwork hebben 50% kans om een specifieke rol te hebben.

2. Uit mijn post hierboven in de spoiler:
Verder wil ik nog kwijt dat ik dus priester geclaimd heb bij Sunny en Domien (voor het wateren), en dat de ochtend na sunny ineens Bloodwolf kwam met dat ik priester was. Dat heb ik verder alleen naar gehint bij Foxi (stel je zou priester zijn, wie zou je dan wateren) en berber (ik heb een bewijsbare rol // als ik een weerwolf heb kan ik een leuk trucje).

RoodHapje

Dat heb je ook naar mij gehint. Misschien dus wel vaker

Awards
[close]