Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Zitten er wolvenharen achter zijn eendenmasker?

Gestart door adriaan, 22 juli 2022, 19:27:45

Vorige topic - Volgende topic

Katrien Duck[632]

Citaat van: Pluto[632] op  3 augustus 2022, 21:36:42
Oke mensen ik zit heel erg in dubio tussen Mickey en de neefjes. Ik vind zelf de neefjes eigenlijk verdachter, omdat ze ook 0,0 zeggen in het dt over hun claim en die claim is gewoon verdacht.

Maarrrr de mensen die op de neefjes stemmen vind ik verdachter dan de mensen die op mickey stemmen. Ik vertrouw Mikmak (door mijn redding nacht 1), katrien (yeti claim) en willie (stemde magica) en deze drie stemmen allemaal Mickey.

De mensen die op de neefjes stemmen zijn Dagobert en Mickey (beide een zoveelste burger claim), Guus (wellicht delver?) en Oma (vind ik niet persé verdacht, maar heeft nog geen claim)

Dus ik weet echt even niet wat ik moet doen. Ik heb wel het gevoel alsof 1 van de 2 slecht is en dat er wordt geprobeerd de ander te lynchen, maar ik ben bang dat ik fout ga kiezen

Ik sluit niet uit dat beiden slecht zijn, ik heb bij beiden ook mijn twijfels.

Oma Duck[632]

Citaat van: Pluto[632] op  3 augustus 2022, 21:31:18
Citaat van: Oma Duck[632] op  3 augustus 2022, 20:52:53
Het lijkt waarachtig of je gelijk hebt, Dagobert.

Ik was even abuis, ik dacht dat ik mijn stem al had uitgebracht. Maar ik heb net alsnog op de neefjes gestemd. Het gebrek aan tegengas wijt ik aan het erbij neergooien van het bijltje of iets in die richting.

Natuurlijk knaagt het gevoel dat we nu erg makkelijk de twee overgebleven slechtjes denken te hebben aangewezen, maar dat zijn zorgen voor morgen.

En wie is dan nummero 2?

Waarschijnlijk ten overvloede: Mickey. Die staat voor zover ik weet bij iedereen op de verdachtenlijst.

Madam Mikmak[632]

Op dit moment staat het 5 stemmen voor K3, en 4 voor Mickey. Als het zo blijft kan ik wel met volle overtuiging zeggen: Ik zei het toch.

Pluto[632]

Maar zou het kunnen dat Mickey en k3 de laatste slechtjes zullen zijn? Want als ze beide onboard wolven zijn waren er dit spel maar 3 onboard wolven en 1 offboard op 18 man. Dat is toch niet heel veel?

Dus zou er dan wellicht een conversiewolf tussen zitten? Of zou dit kunnen omdat en misschien een delver met lijk rondloopt

Pluto[632]

Oke stel K3 en Mickey zijn de laatsten dan denk ik dat we nog op zoek moeten gaan naar het lijk. Ik denk dat we wel weten wie de delver moet zijn (Guus), maar het wordt dan nog een hele opgave om het lijk te vinden

Dagobert Duck[632]

Met 2 neutraaltjes die mogelijk voor slecht kiezen sluit ik het niet uit dat we startte met 3 onboard en een welp (mogelijk met moeder waardoor de 4 slechtjes elkaar kenden). Anderzijds zou de balans denk ik te snel overslaan naar slecht. Conversie zou kunnen, maar ik weet niet hoe dat zit met een delver

Madam Mikmak[632]

Ik denk dat er een moederwolf + welp II + Leugenwolf + x als slechtjes waren. Waarom? Dit komt omdat de welp iemand welpte die een rolhint-ish deed. Als welp I probeer je elke nacht te welpen lijkt mij zodat slecht weet dat je bestaat. de 'x' zou dan denk ik een normale wolf zijn of ketterse wolf die gewoon niks doet. Ik ga er niet van uit dat er een conversiewolf bij zit als het een moederwolf is.
Conclusie:
Heks + Delver + Leugenwolf, Welp I, Conversiewolf.
of
Heks + Delver + Leugenwolf, Welp II, Moederwolf, Weerwolf/Ketterse Wolf.
Dit is denk ik wat er is.
Zeker omdat er ook nog een koppel dood is.

Willie Wortel[632]

In jou eerste optie zou het betekenen dat er nu nog maar 1 startwolf in leven is, lijkt mij erg karig. Dan zouden we als k3 de wolf is morgen al tegen het lijk spelen.

Zelf ben ik overtuigt dat er nog een tweede leugenwolf is, voornamelijk omdat 2 leugenwolven samen gewoonweg veel meer kunnen aanrichten dan een enkele leugenwolf. En zoals ik al dagen roep denk ik dat dit Mickey is.. maar k3 lijkt mij ook een slechtje, dus volgens mij is het om het even wie we nu lynchen.

Guus Geluk[632]

Citaat van: Madam Mikmak[632] op  3 augustus 2022, 22:41:20
Ik denk dat er een moederwolf + welp II + Leugenwolf + x als slechtjes waren. Waarom? Dit komt omdat de welp iemand welpte die een rolhint-ish deed. Als welp I probeer je elke nacht te welpen lijkt mij zodat slecht weet dat je bestaat. de 'x' zou dan denk ik een normale wolf zijn of ketterse wolf die gewoon niks doet. Ik ga er niet van uit dat er een conversiewolf bij zit als het een moederwolf is.
Conclusie:
Heks + Delver + Leugenwolf, Welp I, Conversiewolf.
of
Heks + Delver + Leugenwolf, Welp II, Moederwolf, Weerwolf/Ketterse Wolf.
Dit is denk ik wat er is.
Zeker omdat er ook nog een koppel dood is.

De 1e optie lijkt me simpelweg onmogelijk aangezien goed dan te zwaar in het voordeel is, dus lijkt optie 2 mij automatisch veel logischer.

Tweede leugenwolf is absoluut een mogelijkheid, maar wel OP als je het mij vraagt, zeker als er geen sprake is van adel wat mij niet lijkt als ik zo naar de stemming gekeken heb.

Oma Duck[632]

Ik ben toch van gedachte veranderd. Ik hoop dat ik het bij het rechte eind heb.

Pluto[632]

Citaat van: Oma Duck[632] op  3 augustus 2022, 23:23:59
Ik ben toch van gedachte veranderd. Ik hoop dat ik het bij het rechte eind heb.

Oh vanwaar?

Oma Duck[632]

Vanwege een mogelijke verklaring voor het gedrag van de neefjes die me doet vermoeden dat de mogelijkheid bestaat dat ze niet slecht zijn.

Mickey Mouse[632]

Kwik, Kwek en Kwak[632]

Okay, denk dat ik wel iets uit te leggen heb, dus zal het ook even openbaar doen. Ik heb een beetje onorthodoxe methode geprobeerd om op zoek te kunnen naar wolven, zonder geluncht te worden - zorgen dat je verdacht genoeg wordt om zelf gelyncht te worden.

Verder heb ik het ook oprecht gewoon veel drukker dan ik dacht, waarvoor mijn oprechte excuses.

Ik ben jullie heel dankbaar voor het vertrouwen en de hulp om één van de laatste wolven te lynchen.

Ik verwacht dat als er nog een wolf inzit, die bij dagobert moet zitten. Ik baseer dit voornamelijk op stemgedrag;

Dagobert:
Wilt geen BM zijn in het discussietopic (maar achter de schermen wel, en is het wel geworden)
Stemt niet op Zwarte Magica
stemt als 4e op Gijs Gans.
Stemt als laatste op mij, wat ik interpreteer als een reddingspoging van Mickey.

Oma Duck[632]

Oh, dolletjes! Dit is wel erg prettig wakker worden. Natuurlijk kan het nog steeds zo zijn dat ook de neefjes niet zuiver op te graat zijn, maar ik ben in m'n nopjes met de keuze.