[Discussie] Zitten er wolvenharen achter zijn eendenmasker?

Gestart door adriaan, 22 juli 2022, 19:27:45

Vorige topic - Volgende topic

Dagobert Duck[632]

Ik blijf ook bij de neefjes, zeker omdat ik er zelf tegenoversta. Willie en ik weten zeker dat wij geen wolf zijn, vandaar dat we voor elkaar instaan

Madam Mikmak[632]

Ik zal de rest van de avond niet meer online komen omdat ik wat brouwseltjes ga testen.

Ik wil wel even het volgende kwijt over de zoektocht naar een lijk als het zo ver komt:
Als we nog met z'n vijven zijn en we zoeken een lijk, stem ik liever eerst de delver eruit. Waarom? Omdat de delver weet wie het lijk is en dus altijd er voor gaat zorgen dat zijn lijk er in blijft. Als je met z'n vijven over bent inclusief delver en onbekend lijk, dan heb je 33% kans om het lijk goed te hebben (ik ben immers zelf geen lijk, en heb dan dus de keuze uit 3 anderen)
Als je dan de delver wegstemt zal er wel gegarandeerd een nachtdode vallen. Dan blijf je dus met z'n 3en over en heb je vanuit ieders standpunt een 50% kans om het lijk goed te hebben.

Dit wilde ik in ieder geval nog even kwijt voordat ik mijn telefoon wegleg.

Guus Geluk[632]

Citaat van: Kwik, Kwek en Kwak[632] op  5 augustus 2022, 08:05:41
Citaat van: Guus Geluk[632] op  4 augustus 2022, 20:47:54
Citaat van: Kwik, Kwek en Kwak[632] op  4 augustus 2022, 07:09:50
Okay, denk dat ik wel iets uit te leggen heb, dus zal het ook even openbaar doen. Ik heb een beetje onorthodoxe methode geprobeerd om op zoek te kunnen naar wolven, zonder geluncht te worden - zorgen dat je verdacht genoeg wordt om zelf gelyncht te worden.

Verder heb ik het ook oprecht gewoon veel drukker dan ik dacht, waarvoor mijn oprechte excuses.

Ik ben jullie heel dankbaar voor het vertrouwen en de hulp om één van de laatste wolven te lynchen.

Ik verwacht dat als er nog een wolf inzit, die bij dagobert moet zitten. Ik baseer dit voornamelijk op stemgedrag;

Dagobert:
Wilt geen BM zijn in het discussietopic (maar achter de schermen wel, en is het wel geworden)
Stemt niet op Zwarte Magica
stemt als 4e op Gijs Gans.
Stemt als laatste op mij, wat ik interpreteer als een reddingspoging van Mickey.

Ik vind dit wel erg makkelijk. Op welke manier heb jij jezelf verdacht willen maken? Waarmee heb jij opzettelijk gezorgd dat anderen jou gingen verdenken? Als jij hier een duidelijk antwoord op kan geven en anderen dit ook kunnen beamen wil ik je best geloven. + een goede rolclaim zou ook helpen, mag ook privé.

Door mijn rolclaim geheim te houden in een periode waar iedereens claim op tafel ligt en neutraal te claimen, zoals je ziet is niet meer mogelijk. Ik weet zelf niet of er nog een conversie inzit, ik weet niet of er een lijk inzit, om heel eerlijk te zijn heb ik nog steeds niemand die ik genoeg vertrouw om mijn rolclaim te plaatsen.

Ik bewijs mijn goedheid liever door de laatste wolven of het lijk te lynchen.

Met het Lijk lynchen bewijs je helemaal niks. Misschien zelfs juist dat je voorkennis had en dus WEET om wie het gaat. De laatste wolf lynchen moet je geloof ik voor op jezelf stemmen.

Daarnaast negeer je volledig mijn vragen, waarom?

Pluto[632]

Oke ik snap er even helemaal niets meer van. Hoe is Willie weerwolf? Ik dacht echt dat hij goed was, want waarom zou hij anders magica en de neefjes stemmen?

En Oma is grafdelver? Huh? Dus Guus is een ander neutraaltje?

We hebben nu nog 4 levende spelers en ik denk dat we allemaal even open kaart moeten spelen wat er allemaal aan de hand is. Dagobert claimt nog steeds burger? Ik twijfel nu wek heel erg hieraan, want ik dacht dat Willie en Dagobert elkaar zo erg vertrouwden?

Mikmak claimt dus WB die stalkers heeft opgevraagd begrijp ik?

En Guus wat ben jij als ik vragen mag?

Pluto[632]

Ik denk dat als we een lijk zoeken dit wel Dagobert moet zijn eerlijk gezegd.

We weten dat het lijk in de stille nacht van nacht 2 of 3 moet zijn gemaakt. Madam mikmak stond in nacht 1 op de lunch, maar heb ik gered met mijn levensdrankje. Dan lijkt het me erg vreemd als de wolven haar in nacht 2 of 3 weer proberen te lunchen.

Dagobert is al het hele pothe de BM geweest en ik vind hem nog steeds raar stemgedrag hebben. Ik dacht eerst aan een wolf bij hem, maar een lijk zou wellicht ook kunnen.

Dan nog Guus wat ook zou kunnen, tenzij de wolven wisten van zijn neutraalclaim. Ik moet eveb terug kijken wanneer dit bekend was, maar als de wolven wisten dat Guus neutraal was lijkt het me niet dat ze hem lunchen.

Guus Geluk[632]

Citaat van: Pluto[632] op  5 augustus 2022, 22:46:46
Oke ik snap er even helemaal niets meer van. Hoe is Willie weerwolf? Ik dacht echt dat hij goed was, want waarom zou hij anders magica en de neefjes stemmen?

We hebben nu nog 4 levende spelers en ik denk dat we allemaal even open kaart moeten spelen wat er allemaal aan de hand is. Dagobert claimt nog steeds burger? Ik twijfel nu wek heel erg hieraan, want ik dacht dat Willie en Dagobert elkaar zo erg vertrouwden?

Dit maakt het bizar vreemd... Ik dacht dat ik het spel aardig snel door had maar had dus sowieso de Zvw van Dagobert en Willie mis. Hoezo stonden jullie zo hard voor elkaar in Dagobert? Willie en jij voor elkaar bedoel ik dan.

Ik ben idd niet de grafdelver, zoals je hebt kunnen lezen in de verwerking. Ik vond het echter prima dat iedereen dit dacht aangezien ik dan sowieso niet de lunch ging worden en vrij uit zonder zorgen kon jagen op wolfjes.

Ik ben Slotenmaker, en jij stond opgesloten deze nacht Pluto omdat ik er eigenlijk van uit ging dat JIJ degene was die geconverteerd moest zijn aangezien je bewezen heks was vanaf vrij vroeg in het spel (toch). Gisternacht sloot ik Mickey op maar die ging dood, ik ging ervan uit de neefjes gisteren al lynch zouden zijn en was niet op tijd online om nog te veranderen. Wat er vóór mijn komst op Guus gebeurd is kan ik dus niet terugzien... Omdat Guus die pm berichten zo had ingesteld dat je de eigen berichten niet ziet in gesprekken.

Mikmak der claim is toch wel echt onzin? Welke WB vraagt er stalkers op? Ik hoop dat dit gelogen is eigenlijk want anders snap ik er helemaal niks van, hoor graag de theorie erover en wanneer dit opgevraagd zou zijn.

Waar ik wel mee zit, is Mikmak haar laatste post, daarmee sorteert ze voor op een lynch van mij aangezien het hele veld hier waarschijnlijk dacht dat ik de delver was. Dat zit me dus dwars, want waarom zou je in godsnaam bij alle dode slechtjes eerst een delver gaan lynchen? 2 keer op zoek naar het lijk levert procentueel veel meer kans op dan 1 x de mogelijkheid. + je weet niet wie het lijk vermoord, en je wil toch na zo'n enorme pot proberen te winnen lijkt me? Dit voorstel slaat dus echt nergens op en helpt alleen het lijk zelf, en de delver. Vooral als de delver en het lijk elkaar gevonden hebben en hier onderling contact over hebben (delver krijgt toch een raadsel naar het lijk?). Kans is groot dat die 2 elkaar dus wel al gevonden hadden.

Met al deze informatie ga ik mijn stem op Mikmak zetten. Ik hoor graag wel nog een uitleg waarom Willie en jij elkaar blind vertrouwden Dagobert.

Pluto[632]

Nee ik was niet heel vroeg bewezen heks. Pas na dag 4 (dus dag 5) vertelde ik dat ik heks was en Minnie had gedood. Ik denk dus dat de conversie ervoor al heeft plaatsgevonden. We zien dat er 2 leugenwolven, 1 welp, 1 conversiewolf en 1 normale weerwolf dood is. Willie was de normale weerwolf en mij lijkt het dat hij dus geconverteerd is. Dan zal hij dus waarachijnlijk goed zijn geweest toen hij Magica stemde.
Ik denk nu eigenlijk dat de wolven nu ook allemaal weg zijn.

Aan de ene kant vind ik het bericht van Mikmak vreemd, maar aan de andere kant snap ik het wel deels. Want als je met 5 mensen bent en 1 iemand is delver, 1 iemand lijk en 3 mensen zijn goed dan gaat de delver natuurlijk nooit op het lijk stemmen (of juist wel en dan last minute switchen), dus dan heb je al sowieso de stem van de delver en het lijk op iemand anders. Als je dan mislyncht en het lijk vermoord iemand hebben ze al gewonnen. Dus je hebt dan niet 2x een kans om het lijk te lynchen. Als je eerst de delver lyncht en het lijkt vermoord iemand heb je weliswaar een goedje verloren doordat het lijk diegene kon vermoorden, maar dan zijn er nog maar 3 spelers over. 1 lijk en 2 goedjes en is de kans groter dat je het lijk lyncht. Dus ik kan het doel er wel in zien. Maar sowieso is dat nu overbodig, omdat we nu met 4 spelers zijn.

Bovendien zou ik kijken naar wie ik zou lunchen als ik wolf zou zijn. En dan zou het naar mijn mening heel dom zijn om een 2e keer mikmak in te sturen voor de lunch als ze de 1e keer niet stierf. Ze kon namelijk ook weerhamster oid zijn. En ik denk dat de wolven dat ook wel realiseren, dus ik kan het me niet inbeelden dat mikmak lijk kan zijn.

Ik kan het fout hebben maar ik denk dat het nog steeds Dago moet zijn. Het lijkt mij namelijk voor de wolven een populaire lunch als BM zijnde. Als ik dan kijk naar Oma de delver zie ik ook nog eens connecties tussen Oma en Dagobert. Als oma wist wie lijk was zou ze waarschijnlijk met diegene in zee gaan en dan vind ik het alleen nog maar aannemelijker dat het Dagobert is.

Dagobert Duck[632]

Citaat van: Pluto[632] op  5 augustus 2022, 22:46:46

Willie is geconverteerd. Dat is iets waar ik niet zeker van kon zijn. Ik kom hier morgen even op terug, ik ben te ver opgegaan in mijn werk om erbij te blijven vandaag

Madam Mikmak[632]

Om even te antwoorden op jou, Guus:

Waarom heb ik Stalkers opgevraagd?
- in een groot spel claimen slechtjes over het algemeen nooit allemaal burger. Meestal zit er dan 1 of 2 andere claims tussen (prins, stalker, vriend, WB, weerhamster). Door te vragen hoeveel stalkers er in het spel zaten voor de 2e DL (na de 1e nacht en voor de 2e nacht) krijg je twee opties:
Is het aantal 1 of hoger, kan je een oproep doen in het DT of ze contact met je op willen nemen en dan heb je een heel klein goedjesnetwerk met actieve stalkeracties nog te gebruiken.
Is het aantal 0, weet je dat alle stalker claims fout zijn.

De reden waarom ik nooi slechtjesrollen vraag is simpel: "Ja maaR OnbOArD SLeChT WeET daT OoK"
En de verdeling van slechtjes kom je normaliter toch later wel achter

Dan nog even over oma: Het verbaasd mij oprecht dat ze delver bleek te zijn. Ze claimde bij mij namelijk beschermengel, en aangezien zij de enige was die dat claimde, geloofde ik haar wel. Nu moeten we dus alleen nog op zoek naar een lijk.

Dat lijk moet dagobert wel zijn. Pluto heeft nacht 4 nog een vergif ingezet. Guus is nacht 3 gezien als neutraal. Pluto heeft elixir nacht 1 ingezet op mij en het is heel onlogisch om mij dan nacht 2 of nacht 3 nog een keer te doden. De enige manier waarop iemand anders, en in dit geval guus, nog lijk kan zijn, is als Guus macht 2 lijk is geworden. Deze kans is extreem klein aangezien ik weet dat Katrien nacht 2 en 4 naar buiten is geweest (heeft ze tegen mij gezegd)

Pluto[632]

Wat ik me nog wek afvraag. Hoe zijn Oma en Willie allebei gestorven deze nacht? Oma lijkt mij logisch dat ze de lunch was, maar dan snap ik niet hoe Willie dood kon gaan

Dagobert Duck[632]

Willie en ik hadden een andere connectie waardoor we zeker waren van onze goedheid. We waren geen zvw, dat heb ik ook nooit gezegd. Zolang er geen dode conversiewolf was ben ik ervanuit gegaan dat hij hooguit lijk was, ook omdat hij altijd op wolven afgestuurd heeft. Ik denk dat hij pas last minute geconverteerd is of mij in zijn hoek heeft willen houden. Ik snap niet wat je als link ziet tussen mij en oma, want zij heeft mij altijd willen lynchen omdat ze mijn burgerclaim niet geloofde. Plus ik stond het hele spel in de kijker, dus ik denk dat de wolven dachten mij op een ander moment weg te kunnen spelen. Ik ben niet het lijk en mijn stemgedrag is echt gebaseerd op de puzzel die ik gelegd had. Dit is ook weer gelinkt aan de connectie die ik had

Dagobert Duck[632]

Citaat van: Pluto[632] op  6 augustus 2022, 10:03:32
Wat ik me nog wek afvraag. Hoe zijn Oma en Willie allebei gestorven deze nacht? Oma lijkt mij logisch dat ze de lunch was, maar dan snap ik niet hoe Willie dood kon gaan

Is het niet zo dat de wolven voor het lijk zijn in volgorde? Dus toen oma stierf dat het lijk gelijk een slachtoffer kon maken in diezelfde nacht

Madam Mikmak[632]

Als de wolven de delver lunchen, kan het lijk diezelfee nacht moorden. De delver is dan immers al dood tijdens het uur van moorden van het lijk.

Guus Geluk[632]

Toch is Stalkers dan een enorme gok nietwaar? Uitgaan van het feit dat iemand van de slechtjes dat dan wel zal claimen. Maargoed, je theorie erachter is zeker niet onaardig en snap het nu beter.

Ik heb nog even terug gekeken en heb wel gezien dat slecht redelijk graag Dagobert eruit wilde hebben. Dit spreekt eigenlijk niet heel erg in zijn voordeel. Daarnaast zie ik weinig berichten van Oma dat ze daadwerkelijk jou eruit wil hebben, elke keer besluit ze wel weer anders. Ze heeft haar stem alleen vorige speeldag laten staan en toen wisten we al wie de lynch ging worden. Ze noemt jou naam wel steeds, maar dat kan ook zijn om er zo voor te zorgen dat als zij sterft jij niet zo snel op het hakblok zou komen.

Dagobert Duck[632]

Ik was makkelijker om eruit te pushen. Ze hebben mij alleen niet proberen te eten. Ik kan het blijven herhalen, maar ik ben niet het lijk in dit spel