Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Zitten er wolvenharen achter zijn eendenmasker?

Gestart door adriaan, 22 juli 2022, 19:27:45

Vorige topic - Volgende topic

Katrien Duck[632]

Mikmak zou hier wel eens gelijk kunnen hebben. Mickey springt in de discussie veel van de hak op de tak, en stelt eigenlijk voornamelijk vragen. Ook in die groeps-PM is hij veel aan het vissen. Mijn stem gaat op Mickey.

Mickey Mouse[632]

;D wauw, het is mij opeens helemaal duidelijk!

als ik het goed zie is mikmak op 100% niet slecht gezet, door nacht 1 gered te worden door een heks. die heks heeft vervolgens 's nachts een burger dood gemaakt.

twee spelers waar niemand iets van weet, k3 en oma steekt mikmak haar handen voor in het vuur. mikmak kwam na oma's bericht dat iemand haar rol wist prive naar mij toe, dat zij oma's rol wist en haar vertrouwt. mikmak gaf mij aan dat ik niet openbaar mocht gooien dat zij oma's rol wist, waarom? Oma vertelde mij prive dat mikmak haar rol raadde en zij die toen toegaf, omdat dit een logische keuze was.

dus nu zijn oma en k3 veilig, omdat iemand die hulpje kan zijn en uit zelfbescherming een wolf ophing dat zegt. sure  ???

nu maken mikmak en katrien mij verdacht, want
- ik spreek mensen aan die vertrouwde na het lynchen van een wolf
- ik vroeg om duidelijkheid over de bron van het aantal stalkers. ik vermoedde dat donald burgers had opgevraagd als wijze burger, omdat hij dagobert goofy en mij aansprak die net als mij burger claimden toen ik ze sprak. dus toen wilde ik weten of hij de wijze burger van stalkers was of niet. (deze vraag stelde ik achteraf gezien foutief aan bolderbast ipv mikmak)

ik maakte groepspm van mensen die lynch van magica positieve bijdrage leverden, zodat we konden overleggen. ik mijzelf nooit als bewezen goed neer proberen te zetten.

ons zo kunnen manipuleren dat de echte slechtje(s) buiten beeld bleven en ik ben er keihard ingestonken. ik heb überhaupt niemand sterk in beeld gebracht of uit beeld gelaten, dus wat bedoel je hiermee? enige reden die ik kan bedenken dat je dit zo verwoord is om iedereen die niet in groepspm zat een vertekend beeld te willen geven om mij eruit te werken?

katrien zegt ik spring van hak op de tak en ik ben veel aan het vissen. voor mensen niet in de pm, ik heb de volgende vragen gesteld in de groepspm beoordeel zelf of dit vissen is;
- wat is jullie mening over anderen
- wat bedoel je over Eugenia (op een bericht van katrien toen zij iets over eugenia zei dat ik niet begreep)
- hebben jullie privé contact met anderen (toen het stil bij mij was prive)
- is donald de wijze burger bron (gesteld aan bolderbast ipv mikmak)

mijn vermoeden?
oma en/ of k3 zijn slecht, vermoedelijk een conversie. in prive spreken oma en mikmak beide over elkaar vertrouwen, maar conversie niet uit te sluiten om dit vertrouwen in twijfel te trekken later.

mikmak is inderdaad een hulpje, vermoedelijk sjamaan. hij heeft pluto dan ook aangezet om minnie te doden en is pluto is dan een slechte heks ipv een goede heks.
mikmak's keuze om als wijze burger stalkers op te vragen hebben katrien en ik beide in de groepspm benoemt als een gekke keuze. waarom geen conversie opvragen? of zoals katrien zei, yeti's/ orcen opvragen?

katrien is ergens sinds het vertrouwen in haar aan het begin geconverteerd, vermoedelijk nacht 3, aangezien zij nacht 2 nog actief is geweest als yeti en niets anders het mislukte visioen van bolderbast die nacht kan verklaren.

Ik denk dat de wolven bijna meerderheid hebben en nu alles op alles zetten om de meerderheid te krijgen;

Citeergoed

dagobert-burger
mickey - burger
willie wortel - burger

slecht

katrien- geconverteerde wolf
k3 - slecht (mogelijk conversie)
mikmak - hulpje (waarschijnlijk sjamaan)
oma - slecht (mogelijk conversie)
pluto - slechte heks

onbekend

guus - grafdelver

okay nu loop ik even spaak, als wat ik zeg klopt, dan is het al meerderheid voor slecht. nou ja, ik wacht af wat de rest zegt maar katrien en mikmak verdraaien de boel behoorlijk ;D!

Madam Mikmak[632]

Voor mij is het heel simpel. De overgebleven slechtjes zitten tussen Mickey, Dagobert en Willie.

Mickey Mouse[632]

ik ga op oma duck, zij of k3 is wolf en in prive zich uitgesproken mbt conversie

Madam Mikmak[632]

@Mickey je hebt nu een hele mooie lijst gemaakt met 5 slechtjes en 3 goedjes. Dit zou betekenen dat het spel al voorbij moest zijn en er in totaal 7 slechtjes (met eventuele neutraaltjes) in het spel zaten. Dat is 7/18 + grafdelver. Is dat niet wat veel?
Daarnaast houd je geen rekening met een mogelijk lijk. Wie is volgens jou het lijk?

Mickey Mouse[632]

Citaat van: Madam Mikmak[632] op  3 augustus 2022, 10:42:25@Mickey je hebt nu een hele mooie lijst gemaakt met 5 slechtjes en 3 goedjes. Dit zou betekenen dat het spel al voorbij moest zijn
Citaat van: Mickey Mouse[632] op  3 augustus 2022, 09:16:20okay nu loop ik even spaak, als wat ik zeg klopt, dan is het al meerderheid voor slecht.
thanks voor het selectieve lezen  (A). ik heb geen idee wie het lijk zou zijn, als die er is. maar dit lijkt me niet relevant op dit moment want ik denk dus al dat slecht richting een meerderheid zit, waarbij ik het lijk minder belangrijk vind dan het lynchen van wolven.

ik denk dus dat we vooral opzoek moeten naar de mensen die nog niet bewezen niet-wolf zijn moeten kijken. dit zijn dagobert, willie, katrien, k3, oma en ikzelf. ik wil stemmen op k3 of oma. maar daar durf jij je handen voor in het vuur te steken. wat een toeval.  ::) :o

Oma Duck[632]

Citaat van: Mickey Mouse[632] op  3 augustus 2022, 10:36:13
ik ga op oma duck, zij of k3 is wolf en in prive zich uitgesproken mbt conversie

Als jou volledige analyse gebaseerd is op dat er geconverteerd moet zijn én dat ik daar meer van weet, dan moet ik je uit de droom helpen. Het enige dat ik heb aangegeven is dat ik Mikmak vertrouw omdat ze in de eerste nacht gered is en daarna een grote rol had in de lynch van Magica, maar dat conversie niet uitgesloten is.

Het lijkt me niet meer dan gezond verstand om dat voorbehoud in gedachten te houden.

Mickey Mouse[632]

Los van potentiële conversie, zijn jij en k3 degene die voor mij grootste potentie hebben om slecht te zijn en zijn jullie daarnaast de enige die geen rol openlijk durven claimen. de enige die ik kan bedenken die niet wil dat heel duckstad kan puzzelen zijn de slechtjes.

mikmak had n sterk aandeel in magica's lynch, maar als zij zoals ik denk hulpje is, dan zegt dit niets over haar kant. enkel dat ze geen onboard slechtje is.

Mickey Mouse[632]

mikmak meldt zich nu bij mij prive om aan te geven dat hij bereid is om dagobert of willie te stemmen ipv mij. als dit voor mensen niet voldoende bewijs is dat hij geen goedje is dan weet ik t ook niet meer!

Madam Mikmak[632]

Kan je nog iets anders verzinnen dan mij bestempelen als slecht?
Het enige wat ik probeer hier is een discussie aan te slingeren terwijl de helft van de spelers zich afwezig laat in het beetje discussie wat we nog hebben. Ik probeer nog actief te zoeken en ik lijk zowat in mijn eentje om dat te doen. Wil je nu letterlijk de enige zoekende speler eruit stemmen puur om het feit dat ik de rollen van K3 en oma weet en ze daarom niet zeg? Misschien zijn daar ANDERE redenen voor. Het feit dat de rol van Donald (WB claim toen) een keer in het DT werd genoemd en toen dood ging. Bolderbast claimde zienende rol en dood. Wat zou dan in hemelsnaam de reden zijn waarom mensen hun rol nog achter de schermen laten.?
Denk na dankjewel.
Ik ga maar mijn kalmeerdrankje innemen tot zo.

Pluto[632]

Citaat van: Madam Mikmak[632] op  3 augustus 2022, 00:06:25
Ik denk dat het Mickey of Willie en Dagobert is.

Het feit dat Guus bewezen neutraal is, pluto bewezen heks, ik weet dat ik WB ben en Katrien Yeti zonder krachten. Ik durf mijn handen in het vuur te steken voor Oma & de Neefjes. Dat betekent dat het dus tussen Mickey, Willie en Dagobert gaat.

Waarom kan jij je handen in het vuur steken voor de neefjes? Zij zijn toch de 3e die neutraal claimt? Ik vind dat vrij verdacht

Mickey Mouse[632]

ik heb niet gezegd dat ik jou wil lynchen. ik wil zeker niet dat mensen stil gaan zijn om te overleven, vandaar dat ik oma of k3 eruit wil.

Pluto[632]

Mickey je verhaal is echt uit je grote muizenduim gezogen. Als die tabel van jou klopt, slaan heel veel dingen nergens op.
1. Waarom zou ik Minnie doden als slechte heks en niet een actieve speler of een speler met een sterke rol?
Je hebt zelf al aangegeven dat het een onwaarschijnlijk scenario was en nu vind je het ineens wel warschijnlijk??

2. Denk je serieus dat alle goedjes nu nog burger zijn? Dan zouden er 7! burgers bij goed zitten. Dit is echt heel veel naar mijn mening en dan heeft goed echt weinig rollen die wat kunnen doen.

3. Waarom wil je k3 of oma lynchen als je zoveel zekerder lijkt van katrien of mikmak?

Pluto[632]

En waarom is er een groepspm gemaakt met Katrien, Mikmak, bolderbast en Mickey?

Willie en ik waren de 2e en 3e die op magica stemden, maar die worden niet toegevoegd?

Pluto[632]

Kijk ik denk dat we niet nog 3 burgers hebben, maar voor mij wordt het dsn meer een gok tussen Dagobert en Mickey. Ik snap ook niet goed waarom Oma en vooral de neefjes zo worden vrijgepleit, want de neefjes hun claim blijf ik raar vinden. Mikmak vertrouw ik wel, maar kan nog steeds offboard zijn wat ik wel in mijn achterhoofd houd. En ik vind het ook wel bijzonder dat ze wel in een groepspm zat met Katrien en Mickey, maar niet met Willie of mij.

Voor nu zet ik dus mijn stem op de neefjes