[Discussie] Zitten er wolvenharen achter zijn eendenmasker?

Gestart door adriaan, 22 juli 2022, 19:27:45

Vorige topic - Volgende topic

Oma Duck[632]

Op basis van vroeg stemmen op Magica en verklaringen voor stille nachten, lijken Pluto, Katrien, Mikmak en Willie op groen te staan. Met 18 dorpelingen, 1 bewezen wolf en een welp lijkt het me aannemelijk dat er op z'n minst 2 slechtjes over zijn.

Die zouden dan te vinden moeten zijn bij Dagobert, Mickey en Kwik, Kwek en Kwak. Al twijfel ik nu wel over de aanwezigheid van een tweede leugenwolf, die mogelijk bij Mikmak of Willie te vinden is. Als het Mikmak is, zou dat wel een volledig misgelopen plan zijn welke Magica de kop gekost heeft, maar ik acht dat niet onmogelijk.

Mickey Mouse[632]

Citaat van: Oma Duck[632] op  2 augustus 2022, 11:25:00
Op basis van vroeg stemmen op Magica en verklaringen voor stille nachten, lijken Pluto, Katrien, Mikmak en Willie op groen te staan. Met 18 dorpelingen, 1 bewezen wolf en een welp lijkt het me aannemelijk dat er op z'n minst 2 slechtjes over zijn.

Die zouden dan te vinden moeten zijn bij Dagobert, Mickey en Kwik, Kwek en Kwak. Al twijfel ik nu wel over de aanwezigheid van een tweede leugenwolf, die mogelijk bij Mikmak of Willie te vinden is. Als het Mikmak is, zou dat wel een volledig misgelopen plan zijn welke Magica de kop gekost heeft, maar ik acht dat niet onmogelijk.

ik ben het ermee eens dat pluto en mikmak geen wolf zullen zijn. jij noemt mikmak nog als potentiele leugenwolf, maar die zou niet nacht 1 gegeten worden en dus gered worden door pluto.

oma wat wil jij kwijt over jouw rol dit spel of heb ik die gemist?

Oma Duck[632]

Goed punt! Ik was de redding door Pluto vergeten. Voor Willie geldt nog wel dat ik hem toch niet blind op groen zet op basis van zijn stem op Magica.

Mijn rol is niet algemeen bekend. Dit vind ik ook wel zo prettig. Ik kan hierover zeggen dat degene die dit weet, ook door jou vertrouwd wordt.

Mickey Mouse[632]

Citaat van: Oma Duck[632] op  2 augustus 2022, 11:37:26
Goed punt! Ik was de redding door Pluto vergeten. Voor Willie geldt nog wel dat ik hem toch niet blind op groen zet op basis van zijn stem op Magica.

Mijn rol is niet algemeen bekend. Dit vind ik ook wel zo prettig. Ik kan hierover zeggen dat degene die dit weet, ook door jou vertrouwd wordt.
Mocht die persoon dit kunnen bevestigen, dan neem ik dat van die persoon aan!  O0

Madam Mikmak[632]

@DeNeefjes ik heb een pm gestuurd, maar nog geen antwoord erop gehad. Wanneer heb je tijd daarop te reageren?

Pluto[632]

Oke het is wel raar dat Donald als burger sterft en zegt dst er 5 burgers in het spel zouden zitten. Dus of Donald was wel wijze burger en er is een 2e leugenwolf. Dan hebben we nog 2 burgers in het spel.

Of Donald was echt burger en zei zomaar dat er 5 burgers in zouden zitten, maar ik snap niet waarom je dat zou doen.

Er zijn dus nu 3 dode burgers en met donald is dat misschien een 4e dode burger. En we hebben nog steeds 3 levende burger claims, namelijk willie, mickey en Dago. Als dit allemaal burgers zijn hebben we 7 burgers op 18 spelers. Ik vind dit zelf best wel veel eerlijk gezegd, dus ik denk dat tussen die 3 spelers nog een wolf zit. En dan denk ik Mickey of Dagobert.

Maar ik vind de neefjes als 3e neutraalclaim ook erg verdacht. Maar ik weet niet of het slim is om hem te lynchen. Want we beschuldigen nu Guus van delver, maar de neefjes kunnen toch ook delver zijn? Ik wil niet dat het lijk al gaat moorden namelijk, dus is het wel zo slim om op de neefjes te stemmen?

Mickey Mouse[632]

de rol van donald kan niet vals zijn, want we spelen met basis lijst en daar zit stoorwolf niet in. dus donald loog over zijn rol.

daarnaast is k3 al hele spel heel stil en blijf ik erbij dat ik drie neutralen ongeloofwaardig vind op 18 spelers zeker icm zo veel burgers, dan zou slecht er heel sterk voor staan als zij allemaal slecht zouden kiezen. neutrale rollen zijn voor mn gevoel sterker dan gemiddelde goedjesrol.

ik wil ook zeker zijn wie delver is, heeft iemand van guus gehoord dat hij delver claimt? ik zie niet terug in discussie. hij was ook dag 3 inactief, dus waarom zou hij wel gedelft hebben? geen zin in moordend lijk ! 

Dagobert Duck[632]

Ik heb zelf van Donald gehoord dat er een delver was met lijk, maar ik durf zijn woord niet helemaal meer te vertrouwen na dit. Volgens mij is het puzzelend gezien wel de enige mogelijkheid om de stille nacht van nacht 3 te verklaren. We weten door Bolderbast zeker dat Guus neutraal is

Guus Geluk[632]

Katrien Duck[632]

Goede zet van Adriaan, om een vervanger te zoeken. Succes, nieuwe Guus!

Guus Geluk[632]

Citaat van: Oma Duck[632] op  2 augustus 2022, 11:25:00

9 levende spelers nog en dit is de laatste post waar ik het meest aan heb. Elke pagina teruglezen was even een flinke dobber en absoluut niet alles is me bij gebleven. Echter kan ik uit deze post opmaken dat er, tenzij er ergens nog een Leugenwolf zou zitten, dat een aantal spelers door stemgedrag of rolinfo waarschijnlijk goed zijn. Die dingen heb ik terug gezocht en sluit ik me bij aan, dan moet er dus een slechtje zitten bij de overige spelers, kan alleen nu niet meteen een keuze maken uit die 3. Waarom exact de keuze voor Kwik, Kwek en Kwak tot nu toe?

Guus Geluk[632]

Daarnaast, hoezo is Oma geen optie in dit geheel? Omdat ze zelf deze post maakte? Of is er nog andere info die ik gemist heb?

Mickey Mouse[632]

Kan jij gezien het aantal spelers iets meer vertellen over jouw rol?

Oma heeft bij iemand geclaimd en is schijnbaar daarom te vertrouwen

Madam Mikmak[632]

Ik denk dat het Mickey of Willie en Dagobert is.

Het feit dat Guus bewezen neutraal is, pluto bewezen heks, ik weet dat ik WB ben en Katrien Yeti zonder krachten. Ik durf mijn handen in het vuur te steken voor Oma & de Neefjes. Dat betekent dat het dus tussen Mickey, Willie en Dagobert gaat.

Madam Mikmak[632]

Voor het goedzijn van dagobert heb ik al een betoog gehouden. Echter is het wel zo dat Dagobert en Willie elkaar enorm lijken te beschermen. Mickey zat in de groepsPM met Katrien, mij Bolderbast en mickey. Hier werd ook nog wat verteld over Donald z'n WB claim dat hij die bij Mickey neer had gelegd. De nacht nadat de helderziende is doodgegaan, is donald dood. In de groepsPM werd ook gezegd dat Donald als goed is gezien en Guus als neutraal. Ook werd er gevraagd of Bolderbast zijn bron over de alliantie donald was, dat was nee. Ook dit werd door Mickey gevraagd.
Nu ik al mijn PMs teruglees, krijg ik enorm het gevoel alsof Mickey lekker bezig was met vissen en zichzelf in de vertrouwenspm heeft gezet, hij heeft deze ook aangemaakt zonder uberhaupt bewezen te zijn. Dit doet alle alarmbellen rinkelen nu we van zo'n goede start er nu zo belabberd bij staan. Hij heeft in die groepspm ons zo kunnen manipuleren dat de echte slechtje(s) buiten beeld bleven en ik ben er keihard ingestonken.