[Welkom] Fijn om met thuis te kunnen bellen!

Gestart door adriaan, 10 juni 2022, 22:35:21

Vorige topic - Volgende topic

adriaan

Citaat van: Circle op 11 juni 2022, 09:52:12
Ah, ik snap hem! (Duurde even... ;D)

Maar het doorgeven van z'n rol staat in de rollenlijst ook beschreven als nachtactie. Dus zou je hem dan niet altijd zien in de nacht dat hij de rol doorgeeft waarmee hij gezien wil worden? @adriaan
Vragen over specifieke landenacties graag alleen stellen door personen die die kunnen zien, kan daar zo niks over bevestigen of ontkennen.

Citaat van: Circle op 11 juni 2022, 10:21:34
Is de kans dat een 'landactie' mislukt ook 50% als de yeti buiten komt? En hoe zit dat met reisacties?
Yeti heeft geen invloed op reisacties, en alleen invloed op landacties als dat er specifiek bij vermeld staat.

Dragonfly

Rampposi is neutraal, dat maakt het risico voor hem kleiner. Hij kan kant meekiezen zeg maar.

Circle

Ok, dan zou hij pyromaan of slotenmaker zijn, lijkt me. Of denk jij wat anders?

Hoe waardevol is het om dat te bekijken? Lastig... je hebt er meer aan dan een mislukte poging, maar minder dan het zien van een goede of slechte rol.

Wat ik dan wel gek vind: Rampposi stelde toch voor om bewezen te worden zodat jij wist dat je hem kon vertrouwen? Maar waarom zou je een neutrale speler vertrouwen? Met een beetje pech kiest hij de andere kan en gaat hij met de info aan de haal.

Dragonfly

Lijkt me logisch, hij vraagt mij op wie hij zijn actie moet doen... Ehhhh... Dat weet ik ook niet!

Nja ik weet dan iig dat hij geen wolf is... We moeten t daarnaast eens worden over wie we bekijken en bij wie de info dan komt... Denk dat dit wel t best haalbare is wat dat betreft..

Dragonfly

Hij vraagt mij ook op wie hij zijn actie moet doen... Ehhh... Weet ik niet! Ik zou jou kunnen opgeven, jij bent burger, met jou gebeurt er niets. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ons zielsverwantschap op gaat vallen...

Circle

Net nog maar even het dt een keertje doorgelezen. Yasu valt me daar het meest op. Ik heb niet super vaak met hem gespeeld, maar ik snap het standpunt dat hij inneemt niet helemaal.

Heb je Ramp gevraagd aan wie hij denkt? Het maakt ook nogal een verschil of je iemand een nachtje opsluit of z'n rol afpakt. Bij dat eerste maakt het vrij weinig uit, maar het zou zonde zijn als een goedje z'n rol kwijtraakte. Dan zou Aappen eventueel wel een optie zijn, misschien. Opsluiten kan geen kwaad als hij daadwerkelijk prins is. Ik heb ook het idee dat het niet heel erg is als hij die rol kwijtraakt, maar dat kan ik niet helemaal inschatten.

Dragonfly

Oh ik snap het wel. In een groot spel is BM minder belangrijk dan in een klein spel. Eer de BM wat gaat uitmaken zijn we zoveel verder... Daarnaast zijn het toch wel vaak wat loze beloften en kreten en is het soms wat gezever haha.

Dat gezegd hebbende, ik had op hem gestemd voor BM maar hij voelt bij mij ook niet 100 procent nu.

Dragonfly

Citaat van: Circle op 11 juni 2022, 09:52:12
Ah, ik snap hem! (Duurde even... ;D)

Maar het doorgeven van z'n rol staat in de rollenlijst ook beschreven als nachtactie. Dus zou je hem dan niet altijd zien in de nacht dat hij de rol doorgeeft waarmee hij gezien wil worden? @adriaan

Het antwoord hierop is ja. Ik heb het nagevraagd. Maar het lijkt me wat onlogisch dat hij illusie wolf zou zijn nu rampposi zegt neutraal te zijn.

Circle

Illusiewolf is ook wel vergezocht en zou ook heel toevallig zijn.

Ik ben het er ook wel mee eens dat de BM niet super belangrijk is en zeker niet in deze fase. Maar om dan liever op iemand te stemmen die zich niet kandidaat stelt dan iemand die aangeeft het graag te willen en uitlegt waarom, vind ik wel gekkig. (Of bedoelde hij dat niet, denk je). En je beargumentatie waarom je BM wil worden een lulverhaal noemen klinkt ook zo negatief. Maar goed, misschien ben ik een beetje op m'n teentjes getrapt omdat ik me wel kandidaat stelde en aangesproken voelde.  ;D

Circle

Heb jij al doorgegeven waar je heen reist vannacht?

Ik denk dat ik naar Micronesië ga.

Dragonfly

Ja dat wilde ik nog tegen jou zeggen!

Fiji ga ik naartoe had ik bedacht. Het is trouwens helemaal niet handig hier te zijn, veel duurder dan op t vaste land haha. Dat realiseer ik me nu pas. Hopen dat de eilanden dan meer opleveren oook... :P

Dragonfly

Ik denk dat jij een (feest)hoed krijgt!  ;D

Rampposi reageert trouwens niet meer. Als laatste dat hij nog nadenkt over wie zijn actie op is. Hij kan natuurlijk niet concreet zeggen wat hij is gezien iedereen die café's naderhand kan bekijken. Beetje lastig zo...

Naja. Ik heb wat we overeen zijn gekomen in t speltopic gezet en dan zien we wel!

Circle

Jeej! BM! Dat is wel een leuke; weten we in ieder geval dat die goed zit.

Is het logisch om jou gewoon als vervanger door te geven, mocht ik onverhoopt het loodje leggen? Ja toch?

Hoe is het afgelopen met de landactie van Tuvalu? Is het gelukt?

Ik ben op de boot naar Micronesië gestapt en daar ben ik de enige (en eerste). De landactie is dat je hier 3 (anonieme) berichten kunt sturen naar andere spelers (1 per speler). Deze worden direct bezorgd. Die berichten post je in het speltopic en zijn dus wel te lezen door andere/latere bezoekers. Je kan dit 1x doen.

Ik verwacht niet dat ik nu al iets te sturen heb, maar wel handig om dit achter de hand te hebben.

Dragonfly

Nee... Wij moesten dus beide in het landspeltopic de actie neerzetten en dat heeft hij niet meer gedaan... :-\

Dragonfly

In Fiji krijg je 500 als je alleen bent. Helaas ben ik samen met William en betaal ik 200 boete ..