[Welkom] Fijn om met thuis te kunnen bellen!

Gestart door adriaan, 10 juni 2022, 22:35:21

Vorige topic - Volgende topic

adriaan

Dragonfly

Circle

Wat fijn! Leuk Dragonfly! Mogen we alleen hier overleggen?

adriaan

Ja, in een niet-netwerkspel graag alleen de boards gebruiken

Circle

Prima!

Voor de zekerheid nog even nagelezen hoe de zielsverwant precies werkt. We zijn dus beide goed en kunnen in principe op elkaar vertrouwen. En dan is het hopen dat je geen koppel bent met een slechtje of een van ons in een lijk verandert.

Zullen we hier maar gewoon alle informatie die we hebben delen?

Dragonfly

Ja. Ik ben ook voorstander van openheid hierin. Het risico is beperkt en openheid levert veel op.

Ik ben yeti! Ik ben gestart op Tuvalu samen met Rampposi. Je kunt hier driemaal een persoon opgeven. Je ziet dan de rol van die persoon. Maar alleen als die persoon een nachtactie deed. Anders zie je niets. Bij een wolf geldt dus dat je kans om de rol te zien gedeeld is door het aantal wolven.

Als je met meerdere personen op het board bent moet je het eens worden over wie je ziet en wie dit te horen krijgt.

Rampposi stelt voor dat ik hem bekijk zodat ik direct weet dat ik hem kan vertrouwen.

Wat denk jij?

Het zou dan betekenen, als hij goed gelezen heeft, dat hij een goede rol met nachtactie heeft. Voor hem is dit dan een enorme leap of faith.

Circle

Helemaal met je eens wat de openheid betreft.

Dat met Rampposi klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn. Ik zat even te denken over een aantal scenario's. De enige waarin hij slecht is en daar weg mee kan komen is dat hij illusiewolf is, volgens mij. Maar hoe toevallig is het dan dat hij precies in een land start waar die kracht van pas komt en ook nog eens samen met een andere speler. Dus zou hij dan toch daadwerkelijk goed zijn? Vind jij hem iemand die de gok zou nemen iemand zomaar te vertrouwen?

Wel een super nuttig land zeg!

Ik ben burger en ik ben gestart op de Marshalleilanden. Ik ben hier alleen en de kracht is 'Landenwelp - eenzaam'. Dit houdt in dat hier per nacht 1 iemand vermoord kan worden als je het land doorgeeft waar hij zich bevindt én hij daar alleen is. De naam en het land moeten in het speltopic van dit land worden vermeld en bij een mislukte poging krijgt het beoogde slachtoffer daar bericht van. De landenwelp kan gebruikt worden tot en met nacht 5.

Dragonfly

Haha ja. Daar had ik Adriaan ook al naar gevraagd, als hij illusie wolf is dan geldt dezelfde regel als bij de wolven. Als er drie wolven zijn bijvoorbeeld dan heb ik 1/3e kans om hem te zien met de rol die hij opgaf. Daar zou voor hem dus wel een flink risico aan verbonden zitten.

Rampposi is wel een beetje een onvoorspelbare speler die ik deze leap of faith wel zie nemen als goedje.

Dragonfly

Jouw land is dus zo'n land waar je als goedje niets mee kan. Als slechtje is de kans ook klein dat je daar schade aan kunt richten de k ik? Meestal weet je in niet waar iedereen is...tenminste het is oha verstandig dit wat geheim te houden denk ik...

Circle

Ah, ik snap hem! (Duurde even... ;D)

Maar het doorgeven van z'n rol staat in de rollenlijst ook beschreven als nachtactie. Dus zou je hem dan niet altijd zien in de nacht dat hij de rol doorgeeft waarmee hij gezien wil worden? @adriaan

Circle

Nee, de kans dat we erachter komen welke rol een slechtje heeft én in welk land hij zit, lijkt me klein.

Het land waar jij zit is wel heel handig. Ben je van plan daar te blijven? Verandert de kracht van jouw land eigenlijk afhankelijk van het aantal aanwezigen?

Ik zat even te kijken: ik zit niet ver bij Tuvalu vandaan. Ik zou daar in de buurt kunnen eilandhoppen en jouw plek kunnen overnemen zodra jij niemand meer mag opvragen?

Dragonfly

Citaat van: Circle op 11 juni 2022, 09:52:12
Ah, ik snap hem! (Duurde even... ;D)

Maar het doorgeven van z'n rol staat in de rollenlijst ook beschreven als nachtactie. Dus zou je hem dan niet altijd zien in de nacht dat hij de rol doorgeeft waarmee hij gezien wil worden? @adriaan

Oh slim bedacht! Dat kan ik nog wel even vragen, hoe dat zit.
Mijn post was ook een rommeltje.

Ja, die kans is niet zo heel groot denk ik inderdaad. Al zijn er wellicht krachten die daar mee kunnen helpen.

Mijn kracht kan 3x gebruikt worden, maar je kunt als speler maar 1x betrokken zijn. Ik kan dus niet nog een x. Jij zou er zeker heen kunnen en de actie gebruiken. Je moet alleen wel net de mazzel hebben dat je iemand kiest die daadwerkelijk een nachtactie heeft.

Circle

Ahh, op die manier! Was ook wel heel gunstig om het 3x pp te mogen doen!

Ik vermoed dat ook de kracht op het eiland kan worden beïnvloed door jou als yeti. Dus moet ik daar niet zijn als jij naar buiten gaat 's nachts. Ook is dat nog wel even een check waard: @adriaan Is de kans dat een 'landactie' mislukt ook 50% als de yeti buiten komt? En hoe zit dat met reisacties?

De landen waar ik het makkelijkst heen kan zijn Micronesië en Nauru. Van Nauru kan ik relatief goedkoop door naar Tuvalu. Dus ik zou de komende nachten een van die 2 kunnen uitkiezen als volgende bestemming.

Dragonfly

Daar was ik vanuit gegaan inderdaad... Ik wilde daarom vannacht niet buitenkomen. Wellicht nacht 2?

Dragonfly

Ja. Ik moet nog even kijken waar ik heen kan, maar op mijn telefoon is het te klein om te lezen. Moet dus even achter de laptop vanavond, nu eerst nog veel andere dingen te doen.

Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk goedkoop reizen. Het heeft mijns inziens niet zoveel zin om naar de andere kant te vliegen wanneer je de landen om je heen nog niet bekeken hebt. Tenzij er iets heel waardevol ga ligt ergens waar je van weet. Ik ben wel voorstander van samen dan zoveel mogelijk te ontdekken en hier lijstjes van bij te houden haha.