[Centrale discussie] Dat ligt zo dichtbij, ze heeft hem vanuit dat land vermoord

Gestart door adriaan, 10 juni 2022, 15:12:00

Vorige topic - Volgende topic

Circle

Citaat van: Malanaphy op 21 juni 2022, 23:15:06
Ik weet dat er een speler was die beweerde dat de landenwelp maar t/m nacht 5 kon happen. Wie was dit?

Nacht 5 is namelijk al geweest. Misschien dat het een goed idee is als we allemaal onze routes uitschrijven, inclusief wat er in dat land voor actie is.

Dat was ik en dat geldt voor het land waar ik was. Ik kan alleen niet met zekerheid zeggen dat dit ook zo is in eventuele andere landenwelplanden. Maar daar zou ik wel op gokken.

Williambz

Citaat van: Williambz op 21 juni 2022, 23:15:36
Citaat van: Circle op 21 juni 2022, 23:07:11
Ik zat met Fannie fout, wat me waarschijnlijk niet helpt in deze situatie. Maar DF is nou eenmaal mijn zielsverwant en kan dus nooit conversiewolf geweest zijn. Katz en Rampposi zijn dood en ik zie geen enkele mogelijkheid waarin Inu van conversiewolf een priester geworden kan zijn.

William moet dus de conversiewolf zijn (geweest). 

Voor het geval ik het nog niet duidelijk gemaakt heb: ik denk dus dat in Vanuatu de rol van William is gewisseld van conversiewolf naar weerhamster. Wat bloedirritant is, want zelfs als dat waar is zal hij (denk ik) dood gaan als (slechte) weerhamster. En dan is er eigenlijk nog niets bewezen.

Haha circle in Vanuatu was er geen weerhamster. In Vanuatu kan ik niet gewisseld zijn van conversie naar werhamster. Dit klinkt echt als onzin sorry. Je benoemde zelf alle 5 de mogelijke rollen hoor.

Ik denk dat mensen ook moet kijken naar het stemgedrag van inu, DF en mij. Inu en ik bleven op fannie de conversiewolf, terwijl o.a. DF probeerden mensen te overtuigen om fannie te redden en op inu te gaan. En 3x raden wie er mee gingen? Circle, Yasu (en BW).

Excuses ik kom hier op terug. In Vanuatu is er wel een weerhamster. Maar dan mijn vraag aan circle. Wie moet mij dan hebben gewisseld?? De enige levenden die daar zijn geweest zijn Yasu en Dragonfly en ikzelf voor 3 deadlines. Je mag echter niet iemand wisselen in Vanuatu zelf

BloodWolf14

Okay so, Fannie is 100% Conversiewolf want er kom bij jaar lynch geen stooractie zijn gezien Perry's dood.

Dit betekent dat er in het 2e lijstje van de Reneiz ook 100% een Conversiewolf zit. Dat lijstje was
Williambz
Katz
Inuzuki
Rampposi
Dragonfly

Hiervan zijn Katz en Ramp dood, Inu is Priester of Ketter, DF claimt zvw te zijn met Circle en dit wordt bevestigd. Sorry, maar William is hier dan toch de enige met een claim die nergens te controleren valt, gebruikt wordt door slecht én in het lijstje staat?

En dat betekent dat er ook ergens 2 conversies zijn geweest op de niet-zielsverwanten. Dus nog 2 wolven tussen Angelique/Yasu/Berber/Mala. Volgens mij kunnen we dit dus het beste checken door William nu op de lynch te gooien toch?

En ik weet niet hoe dat land in elkaar steekt waar je van rol kan veranderen, maar kunnen we die landacties nog checken ergens?

Malanaphy

Citaat van: Williambz op 21 juni 2022, 23:35:05
Ik zat met Fannie fout, wat me waarschijnlijk niet helpt in deze situatie. Maar DF is nou eenmaal mijn zielsverwant en kan dus nooit conversiewolf geweest zijn. Katz en Rampposi zijn dood en ik zie geen enkele mogelijkheid waarin Inu van conversiewolf een priester geworden kan zijn.

Voor het geval ik het nog niet duidelijk gemaakt heb: ik denk dus dat in Vanuatu de rol van William is gewisseld van conversiewolf naar weerhamster. Wat bloedirritant is, want zelfs als dat waar is zal hij (denk ik) dood gaan als (slechte) weerhamster. En dan is er eigenlijk nog niets bewezen.

Haha circle in Vanuatu was er geen weerhamster. In Vanuatu kan ik niet gewisseld zijn van conversie naar werhamster. Dit klinkt echt als onzin sorry. Je benoemde zelf alle 5 de mogelijke rollen hoor.

Ik denk dat mensen ook moet kijken naar het stemgedrag van inu, DF en mij. Inu en ik bleven op fannie de conversiewolf, terwijl o.a. DF probeerden mensen te overtuigen om fannie te redden en op inu te gaan. En 3x raden wie er mee gingen? Circle, Yasu (en BW).

Excuses ik kom hier op terug. In Vanuatu is er wel een weerhamster. Maar dan mijn vraag aan circle. Wie moet mij dan hebben gewisseld?? De enige levenden die daar zijn geweest zijn Yasu en Dragonfly en ikzelf voor 3 deadlines. Je mag echter niet iemand wisselen in Vanuatu zelf

Dat kan alleen Yasu bevestigen dan denk ik?
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Malanaphy

Het vervelende is dat we dit wel echt goed moeten hebben omdat wolven morgen de meerderheid kunnen hebben anders. Dat maakt het voor mij ook wel tricky dat Circle bm is
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Dragonfly

Ik hoop dat de goede keuze gemaakt wordt en ik de lynch overleef. Is er iemand die dan een uitnodiging wil om met eigen ogen te zien dat ik zvw ben?

BloodWolf14

Citaat van: Dragonfly op 21 juni 2022, 23:41:11
Ik hoop dat de goede keuze gemaakt wordt en ik de lynch overleef. Is er iemand die dan een uitnodiging wil om met eigen ogen te zien dat ik zvw ben?
Ik kan die uitnodiging wel hebben denk ik. Ik verwacht niet dat ik binnen 2 dagen nog nuttigere acties ga kunnen doen.

Dragonfly

Ik kan overigens wel bevestigen dat je in Vanuatu alleen de rol van een andere speler kan wisselen.  Ik heb t niet letterlijk onthouden maar in mijn notities staat: rad van fortuin - een andere speler wisselt van rol... Enz

Circle

Citaat van: Williambz op 21 juni 2022, 23:35:05

Dat is wel een goede vraag, want dit lijkt me een vooropgezet plan. En dus door een medeslechtje. Maar zelfs nu kan ik de puzzel nog niet helemaal leggen. Zouden er op 17 spelers alleen een sjamaan en 2 conversiewolven geweest zijn? In dat geval zijn er naast William vermoedelijk nog 2 geconverteerden over. Dat kunnen DF, Inu en ik niet zijn. Mala ook niet, want volgens mij kan ze niet geconverteerd zijn in de nacht dat William z'n rol als conversiewolf kwijtraakte. Dus Berber, Angelique, Bloodwolf of Yasu.

Even op gevoel de volgende: Yasu, Angelique, Berber, Bloodwolf. Waarbij de kans bestaat dat er nog een slechte rol in zit. Maar dat kan ik niet helemaal goed inschatten.

123berber

Citaat van: Dragonfly op 21 juni 2022, 22:58:58
Maar negeer niet wat ik zeg hier @iedereen. Praat er niet overheen in een soort wil om mij eruit te stemmen vanuit verkeerde overtuiging ofwel goede mogelijkheid om nu een goedje eruit te stemmen. Ik kan mezelf en daarmee ook Circle bewijzen aan wie naar t land wil komen om mijn zvwschsap met eigen ogen te zien.
Stuur mij maar een uitnodiging!

WCeend!! Zomerspelen 2014

123berber

Ik heb er nog een nachtje over geslapen. We hebben als goedjes erg sterke rollen: wisselaar/beul/yeti/beschermengel/(blijkbaar dus ook priester)/gokker/huidenwisselaar, allemaal bewijsbare rollen, ik kan me niet voorstellen dat daartegenover enkel 2 conversiewolven en een sjamaan tegen staan. En wil daarom toch de optie Ketter er nog eens in gooien.

Met twee conversiewolven in een spel, is een zielsverwant duo heel vanzelfsprekend, immers anders kunnen de wolven converteren wie ze willen.

Voor nu neig ik toch naar Williambz. Dragonfly speelt het hele spel al als goedje, in tegenstelling tot Fannie en ik vermoed nu ook Inu.

WCeend!! Zomerspelen 2014

Circle

Citaat van: 123berber op 22 juni 2022, 06:40:44
Citaat van: Dragonfly op 21 juni 2022, 22:58:58
Maar negeer niet wat ik zeg hier @iedereen. Praat er niet overheen in een soort wil om mij eruit te stemmen vanuit verkeerde overtuiging ofwel goede mogelijkheid om nu een goedje eruit te stemmen. Ik kan mezelf en daarmee ook Circle bewijzen aan wie naar t land wil komen om mijn zvwschsap met eigen ogen te zien.
Stuur mij maar een uitnodiging!

Als Bloodwolf en Berber beide willen gaan kijken lijkt het me ook goed als ze beide gaan. Dan lijkt de kans me het grootst dat een goedje daar aankomt en kan bevestigen dat DF zielsverwant is. Dat helpt dan misschien ook om hun allianties te achterhalen, want het zegt waarschijnlijk wel wat als een van beide niet gaat of ze niet met hetzelfde verhaal komen.

Ik ga niet beweren dat mijn conclusie waterdicht is. Die is namelijk met de aanname dat de rollen van de doden tot nu toe en de reneiz-lijstjes allemaal kloppen. En dan kan William alleen maar conversiewolf (geweest) zijn. Inu ketter zou dan ook kunnen, maar dan blijft de conclusie over William gelijk (en dat is dan af te leiden van de rol die bij William wordt getoond na zijn dood). De reactie van William hierop geeft me overigens wel het idee dat het klopt.

Het enige dat ik zeker weet is dat Dragonfly en ik zielsverwant zijn en het dus uitgesloten is dat zij slecht is. Als zij gelyncht wordt, zal ik waarschijnlijk geluncht worden en dan hoop ik heel erg dat ik het bij het goede eind heb wat William betreft, want dat is dan voor mij ook een (morele) overwinning.

Volgens mij kan ik niet meer doen dan dit. Ik hoop dat Dragonfly en ik overleven en dat Bloodwolf en/of Berber kunnen gaan zien dat Dragonfly daadwerkelijk zielsverwant is.

yasu

Ik kan gewoon zien dat er zielsverwant is.. en dat moet dan met Circle zijn. Voor mij zijn ze dus gewoon bewezen goed.. ik weet niet of inu nu priester of ketter is, ik acht nog steeds ketter het beste mogelijk.. maar William is de enige andere van de conversielijst en ik heb wel het gevoel dat we als goedjes goed moeten zitten anders is het denk ik als het wel het ergste geval is (2conversiewolven, 1 ketter, 2 geconverteerde wolven) is het wel voorbij.. en ik weet dat een lynch van dragonfly Dus gewoon funest zou kunnen zijn.

Ik ben vandaag de hele dag op training en mag gewoon geen telefoon bij de hand hebben de hele tijd en kan puur soms even snel lezen. Ik zal wisselen naar William, omdat huidig andere inu stemmers het doen en we samen moeten zitten op iemand als goedjes.

yasu

Citaat van: Malanaphy op 21 juni 2022, 23:37:02

Je mag alleen een speler van rol laten wisselen die niet in het land aanwezig is. Echter hebben Katz en ik ook vroeg in het spel benoemd dat niemand het zou moeten gebruiken.. al is het maar 20% kans op een goedje dat slecht wordt... Het is een redelijke kans.. slecht wint er veel meer mee.

BloodWolf14

Citaat van: yasu op 22 juni 2022, 08:19:58
Citaat van: Malanaphy op 21 juni 2022, 23:37:02

Je mag alleen een speler van rol laten wisselen die niet in het land aanwezig is. Echter hebben Katz en ik ook vroeg in het spel benoemd dat niemand het zou moeten gebruiken.. al is het maar 20% kans op een goedje dat slecht wordt... Het is een redelijke kans.. slecht wint er veel meer mee.
Is dit het Valanogwat land?