[Centrale discussie] Dat ligt zo dichtbij, ze heeft hem vanuit dat land vermoord

Gestart door adriaan, 10 juni 2022, 15:12:00

Vorige topic - Volgende topic

Malanaphy

Citaat van: Williambz op 21 juni 2022, 22:33:04
Oke nog even dit.

Ik bedenk me net dat Perry misschien wel in een land zit wat een extra stem opleverde. Want anders heb je leugenwolf, 2 conversies, sjamaan etc. en dat lijkt me nog sterker voor slecht.

Is het toevallig ook mogelijk dat er gestoorwolfd is NADAT Perry is gebeuld? Waardoor alleen Fannie stierf als conversie??

Dikgedrukt: jaaa daar dacht ik net ook aan, zowel leugenwolf als ketterse wolf klinkt wel erg extreem. Ik denk dus dat Inu echt priester is. Ik switch mijn stem nu naar Dragonfly, maar qua gevolgen is het om het even (Inu slecht = William slecht, DF slecht = Circle slecht)

Stoorwolf: Nee. Is een nachtactie.
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Williambz

Dan plaats ik mijn stem nu toch op Dragonfly, omdat ik Inu nu geen conversie kan zijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat DF conversie zou zijn met haar Yeti claim en ZVW etc. Ik begin daardoor bijna te denken dat er niet 2 conversies zijn en dat we gewoon een mogelijkheid missen. Ik zie echter niet in wat deze mogelijkheid is en ben echt vrij clueless wat ik anders moet doen, dus toch mijn stem op DF

Malanaphy

De twee opties zijn dus:

Dragonfly conversiewolf, Circle en Yasu geconverteerde wolven

of

William conversiewolf, Inuzuki ketterse wolf, tussen Angelique/Bloodwolf/Berber 2 geconverteerde wolven.

Vind de eerste optie dan toch iets meer likely :/
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Malanaphy

Citaat van: Circle op 21 juni 2022, 21:42:43
Je had een oproep gedaan of iemand je wilde uitnodigen en ik had je daar uitgenodigd omdat dat dat een nuttig land kan zijn. Ik was gewoon benieuwd of je daarheen gegaan bent en of daar nog iets uitgekomen was.
Oké, maar is dat op dit punt in het spel relevant? Dit is een beetje random

Williambz

Citaat van: Circle op 21 juni 2022, 22:37:04
Dit zorgt echt voor kortsluiting in m'n hoofd.

Theorie die ik nog kan bedenken is Vanuatu: Dit is het land dat William beschreef bij de toelichting op de rolwissel van Berber. Het zou kunnen dan William (na iemand geconverteerd te hebben) z'n rol heeft laten wisselen. Alliantie blijft gelijk, maar rol kon burger, wamster, helderziende, pyromaan of weerwolf worden.

Dat laatste is wel interessant, want William heeft die optie niet genoemd. Terwijl er dus daadwerkelijk 20% kan is is dat land dat degene wiens rol wordt gewisseld slecht wordt.

Ik heb geen 1 optie genoemd om de neutrale kracht van berber geheim te houden, maar dat heb je nu benoemd. Ik kan bevestigen dat het deze 5 krachten waren. Maar Circle heb je door dat dit op berber was? Stel berber was gokker is berber nog STEEDS goed, maar dan zoals hij beweerd met pyromaankrachten.

Met inu heeft dit niets te maken. Als inu en ik slecht zouden zijn zouden er nof steeds 2 conversiewolven een ketter een sjamaan etc etc zijn en dat leek mij te sterk.

Williambz

Citaat van: Malanaphy op 21 juni 2022, 22:39:53
De twee opties zijn dus:

Dragonfly conversiewolf, Circle en Yasu geconverteerde wolven

of

William conversiewolf, Inuzuki ketterse wolf, tussen Angelique/Bloodwolf/Berber 2 geconverteerde wolven.

Vind de eerste optie dan toch iets meer likely :/

Ik heb exact hetzelfde. Bovendien wil ik zeggen dat als we Inu of DF lynchen allemaal weten wat de rest moet zijn (tenminste hoop ik)

Inu lynchen en ze is goed of DF lynchen en ze is slecht betekent DF, circle en wss Yasu slecht

DF lynchen en ze is goed of inu lynchen en ze is slecht  betekent Inu, william en nog iemand slecht.

Ik weet zelf dat de 2e niet kan dus daarom ga ik op DF

Circle

Citaat van: Williambz op 21 juni 2022, 00:24:09

Berber bleef na de lynch ook nog mijn naam noemen en voor mijn gevoel wilde hij mij wel erg graag lynchen. Immers is een weerhamster niet te lunchen uiteraard. Toen kwam ik in een land waar men de rolkrachten van een persoon kan wisselen, terwijl de alliantie hetzelfde blijft. Omdat ik berber verdacht had ik besloten zijn rolkrachten te wisselen. Ik kon overigens niet kiezen, maar het zou willekeurig uit een lijst met 5 rollen worden gekozen. Er stond 1 neutrale rolkracht in, dus dat kan inderdaad kloppen dat berber deze heeft gekregen. Ik denk dat het beter is om dit voor onszelf te houden. Overigens is dit het land waar o.a. Yasu is geweest, dus dan weet je welk land inderdaad.

Hier de toelichting die ik bedoel: doordat op den duur uit zou komen dat er wel degelijk conversiewolven in het spel zitten, was dat een risico voor slecht. Dus het zou kunnen dat ze dat hebben geprobeerd te omzeilen door de rol te wisselen. En dan pakt de priester nu wel heel goed uit.

@Inuzuki: had jij je rol al bij iemand geclaimd?

Williambz

Maar circle in Vanuatu stond geen priester in de lijst, dus het is niet dat ik inu naar priester ofzo heb kunnen wisselen hè. Bovendien zei berber degene te zijn die was gewisseld qua rol, naar die heeft nou niet veel met deze discussie te maken.

Bovendien kunnen Yasu en Dragonfly (je eigen zvw) dit bevesrigen, want die zijn ook in vanuatu geweest. Alleen ben ik bang dat ze dit niet gaan bevestigen, ondat ze wss net zoals jij slecht zijn helaas.

Circle

Citaat van: Williambz op 21 juni 2022, 22:41:00
Citaat van: Circle op 21 juni 2022, 22:37:04
Dit zorgt echt voor kortsluiting in m'n hoofd.

Theorie die ik nog kan bedenken is Vanuatu: Dit is het land dat William beschreef bij de toelichting op de rolwissel van Berber. Het zou kunnen dan William (na iemand geconverteerd te hebben) z'n rol heeft laten wisselen. Alliantie blijft gelijk, maar rol kon burger, wamster, helderziende, pyromaan of weerwolf worden.

Dat laatste is wel interessant, want William heeft die optie niet genoemd. Terwijl er dus daadwerkelijk 20% kan is is dat land dat degene wiens rol wordt gewisseld slecht wordt.

Ik heb geen 1 optie genoemd om de neutrale kracht van berber geheim te houden, maar dat heb je nu benoemd. Ik kan bevestigen dat het deze 5 krachten waren. Maar Circle heb je door dat dit op berber was? Stel berber was gokker is berber nog STEEDS goed, maar dan zoals hij beweerd met pyromaankrachten.

Met inu heeft dit niets te maken. Als inu en ik slecht zouden zijn zouden er nof steeds 2 conversiewolven een ketter een sjamaan etc etc zijn en dat leek mij te sterk.

Je hebt wel verzwegen dat de wissel ook tot gevolg kon hebben dat een goedje slecht zou worden. Wat de logica dat je hem wilde gebruiken omdat je berber verdacht niet heel sterk maakt in mijn beleving. Ik vraag me echt af of een goedje dat risico zou durven nemen.

Ik weet eigenlijk niet of de landkracht eenmalig was. Als dat niet zo is, dan kan de kracht toch gewoon een tweede keer gebruikt zijn? En was het wel eenmalig: er is volgens mij niet te bewijzen dat Berber daadwerkelijk pyromaan is. Kan iemand bevestigen dat z'n huis in brand is gestoken?

Dragonfly

Nee, dat dit echt zo zo zo fout. Als je op mij gaat stemmen verklaar dan eerst én de mislukte actie van nacht 2 én het feit dat er nacht drie geen lunch was. Ik word hier dus echt wel nijdig van. Alles wat je feitelijk ziet staat voor mij. Ik kan wie het ook wil een uitnodiging versturen naar het land waar je in t speltopic kunt zien dat ik zielsverwant ben, roep maar. Dan kun je met je eigen ogen zien wat ik ben en is er geen ontkennen aan.

Circle

Citaat van: Williambz op 21 juni 2022, 22:50:00
Maar circle in Vanuatu stond geen priester in de lijst, dus het is niet dat ik inu naar priester ofzo heb kunnen wisselen hè. Bovendien zei berber degene te zijn die was gewisseld qua rol, naar die heeft nou niet veel met deze discussie te maken.

Bovendien kunnen Yasu en Dragonfly (je eigen zvw) dit bevesrigen, want die zijn ook in vanuatu geweest. Alleen ben ik bang dat ze dit niet gaan bevestigen, ondat ze wss net zoals jij slecht zijn helaas.

Leg ik het zo slecht uit? Mijn theorie is dat iemand jouw rol gewisseld heeft, zodat jij geen conversiewolf meer bent.

Dragonfly

Dan zal inu ketter zijn, William conversie en mala geconverteerd want jullie vormen nu zo'n front. Ik kan mezelf bewijzen aan wie dat wil, geef me dat van een ander ook maar op een briefje.

yasu

Citaat van: Williambz op 21 juni 2022, 22:50:00

In vanuatu stond geen priester als optie nee...

Dragonfly

Williambz

123berber      Gokker Burger met neutraalkrachten
   Angelique       Burger / Stalker ???           
   BloodWolf14      Burger       
   Circle              Burger + ZVW   
   Dragonfly         Yeti + ZVW        -> 1e reinez lijst     
   Inuzuki                     ?                  -> 1e reinez lijst
   Malanaphy            Beul         
   Williambz        Weerhamster      -> 1e reinez lijst     
   yasu

Oke stel ik ga ervan uit dat DF slecht is zou de verdeling qua stemmen er zouden de kanten er zo uit kunnen zien:

Goed: Angelique, ?BW?, Inu, Malanaphy, William, ?Berber?
Slecht: Circle, DF, Yasu

Bij Berber weten we niet zeker wat hij is geworden, MAAR ik denk dat de kans erg groot is dat hij goed is. Er was 1/5 kans dat hij wolf werd en 4/5 kans dat hij zijn alliantie zou behouden en nieuwe krachten kreeg. Bovendien wist berber NIET dat 1 van die 5 rollen neutraal (pyromaan) was, dus dan lijkt het me erg aannemelijk dat hij goed is met pyromaankrachten.

Ook bij BW heb ik vraagtekens neergezet, omdat hij torvallig wek met DF, Circle en Yasu meestemde om Fannie te redden. Het is dus 6 tegen 3 of 5 tegen 4