[Centrale discussie] Dat ligt zo dichtbij, ze heeft hem vanuit dat land vermoord

Gestart door adriaan, 10 juni 2022, 15:12:00

Vorige topic - Volgende topic

Dragonfly

Oké, ik ga lekker op mijn gevoel af.

Mijn gevoel zei dat Rampposi de waarheid sprak. Hij is nadat de communicatie stilviel ook niet meer online geweest, dus ik ga ervanuit dat hij toen werkelijk niet lekker was en het er bij ingeschoten was. Dat hij gebleven is waar hij was heb ik niet kunnen controleren, maar ik ga er vanuit dat dit waar is. Maar dit is voor hem ook onvoordelig en ondersteunt zijn verhaal.

Misschien zit ik fout, soi.

Dan gaat mijn stem naar Sunny. Ook zo'n gevoelsstem. Waar is dat gevoel dan op gebaseerd? Ja, weinig concreets, zoals het een gevoelsstem betaamt. Maar, ik zie bijvoorbeeld een aantal keer in haar posts naar voren komen dat ze het vreemd vindt dat...of opvallend vindt dat... Voor mij voelt het alsof zij meermaals vast een lijntje uitgooit om dan later 'verdenkingen' op te kunnen baseren. Ik heb ook het gevoel dat zij dingen aangrijpt die zij heel concreet ziet, terwijl zij naar mijn gevoel anders meer op gevoel speelt. Nja ik weet het niet, best kans dat ik hier echt verkeerd zit en mijn gevoel deels komt doordat ik niet, zoals ik gewend ben, met haar kan whatsappen in een spel. Maar, dit is de keuze die ik nu maak. 

Sunny

Williambz

Overigens is het percentage alleen geldig als er 0 conversiewolven in het spel zitten! Maar ik zou het heel toevallig vinden als rampposi 2 potjes achter elkaar conversiewolf is.
Als er 1 conversiewolf is moet rampposi dit zijn, maar dat geloof ik niet. En 2 conversiewolven lijkt mij persoonlijk te veel voor dit spel en veel te overpowered voor slecht.

Dus naar mijn mening zijn er geen conversiewolven dit spel

Rampposi

Ik zit nu in een land met 2 anderen, en ik ben hier gekomen met een boot vanuit dat land @Dragonfly Ik zal tegen deze mensen zeggen welk land het is, zodat ze het kunnen controleren...

Perry26

Citaat van: Williambz op 16 juni 2022, 21:17:27
Overigens is het percentage alleen geldig als er 0 conversiewolven in het spel zitten! Maar ik zou het heel toevallig vinden als rampposi 2 potjes achter elkaar conversiewolf is.
Als er 1 conversiewolf is moet rampposi dit zijn, maar dat geloof ik niet. En 2 conversiewolven lijkt mij persoonlijk te veel voor dit spel en veel te overpowered voor slecht.

Ik snap je redenering hier niet helemaal william, hoezo maakt het feit dat rampossi vorig spel conversiewolf was de kans kleiner dat hij dit nu weer is? Als ik 2 dobbelstenen gooi is en ik gooi een keer 4 is de kans ook niet 1/36 dat ik een tweede keer 4 gooi?

adriaan

Nog 50 minuten tot de deadline
@Circle moet nog stemmen
Vergeet jullie acties en reisacties niet

Williambz

Citaat van: Perry26 op 16 juni 2022, 21:37:15
Citaat van: Williambz op 16 juni 2022, 21:17:27

Ik snap je redenering hier niet helemaal william, hoezo maakt het feit dat rampossi vorig spel conversiewolf was de kans kleiner dat hij dit nu weer is? Als ik 2 dobbelstenen gooi is en ik gooi een keer 4 is de kans ook niet 1/36 dat ik een tweede keer 4 gooi?
Ja je hebt inderdaad enigzins gelijk.

Even met het dobbelsteen voorbeeld. Als de ene dobbelsteen al op een 4 ligt en je gooit de andere heb je 1/6 kans dat je weer 4 gooit. Als je echter twee dobbelstenen gooit en je wilt van te voren dat ze allebei 4 zijn is de kans echter 1/36 omdat je niet weet of de dobbelsteen wel 4 wordt.

Nu weten we net zoals met de dobbelsteen dat het vorige potje rampposi conversiewolf was, dus in principe is de kans voor rampposi even groot om conversiewolf te worden als anderen in dit geval.

Maar dat neemt nog steeds niet weg dat de kans dat iemand 2x op de lijst staat heel groot is. Dus het had net zo goed dragonfly of ik kunnen zijn die voor de 2e keer op de lijst stond. Dus als er 1 conversiewolf inzit maakt het inderdaad wel mogelijk dst rampposi dit is, alleen twijfel ik nu aan het feit of deze er wel of niet in het spel zit

Williambz

Ik vind echter op basis van speculatie berber verdachter dan rampposi, dus daarom blijft mijn stem op berber staan. Ik vraag me ook af of je als conversiewolf die half exposed is slotennaker gaat claimen.

Als ik conversiewolf zou zijn en ik zou 2x op de lijst staan bij de reinezactie zou ik dit niet claimen. Ik zou eerder een rol van goed claimen die mij snachts zou kunnen bewijzen, zodat je nog een conversie kan uitvoeren.

Niemand wil zich door de slotenmaker even laten opsluiten, omdat dit alleen met rollen die iets kunnen doen bewijsbaar is. Niet bijvorbeeld met burger of wamster

Malanaphy

Citaat van: Williambz op 16 juni 2022, 21:06:42
Op het 1e lijstje van de reinzez actie stonden 5 van de 17 spelers.

Op het 2e lijstje konden er nog 15 staan, want er gingen 2 dood tijdens de nacht en lynch.

5 van de 15 stonden er al op. Wat is dan de kans dat je 5 nieuwe namen op de lijst krijgt?
Dat is 10/15 x 9/14 x 8/13 x 7/12 x 6/11 = 0,08%

Kijk mensen de kans dat 1 iemand er 2 keer opstaat is 99,92%. Dit ziet er heel ongeloofwaardig uit, maar dit is het oprecht niet. En nee dit is niet omdat ik met rampposi wolf ben of dat hij mijn medeconversiewolf is of iets dergelijks. Dit is omdat nu iedereen op hem stemt omdat hij er twee keer opstaat, maar dit is echt totaal niet gerechtvaardigd.

Voor als je de som wilt begrijpen:
Eerst heb je 10 van de 15 mensen die er niet op de 1e lijst stonden.
Als er 1 nieuw iemand op staat kunnen nog 9 van de overige 14 worden gekozen, omdat er al 5 op de vorige lijst stonden.
Als er dan weer een nieuw iemand op de lijst is gekozen kunnen nog 8 van de overige 13 worden gekozen die niet op de 1e lijst stonden
etc. etc. Dit vermenigvuldig je allemaal en dan krijg je dus 0,08%

Dus als je rampposi wilt lynchen kan je niet het argument gebruiken dat hij er 2 keer opstaat. Dan moet je hem echt verdacht vinden spelen oid.
Ja tbh als ik het zo zie dan valt het eigenlijk wel mee hoe groot de kans is lmao, misschien dat ik toch mijn stem aanpas dan

Citaat van: Williambz op 16 juni 2022, 21:49:17
Als ik conversiewolf zou zijn en ik zou 2x op de lijst staan bij de reinezactie zou ik dit niet claimen. Ik zou eerder een rol van goed claimen die mij snachts zou kunnen bewijzen, zodat je nog een conversie kan uitvoeren.
En dit ook ja. Ik vind Berber alleen nog steeds niet verdacht dus ik weet nu niet zo goed wat ik wél moet doen hahahahaha
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Williambz

Trouwens even een vraag in het algemeen. Is het niet handig als de mensen het land delen van waar de reinezactie heeft plaatsgevonden? Dan hoeven we daar niet meer heen, omdat daar geen actie meer gedaan kan worden.

Dit moet uiteraard wel vlak voor de deadline worden gedeeld, zodat de landenwelp niet iemand kan welpen die daar op dit.moment is

Williambz

Citaat van: Malanaphy op 16 juni 2022, 21:51:04
Ja tbh als ik het zo zie dan valt het eigenlijk wel mee hoe groot de kans is lmao, misschien dat ik toch mijn stem aanpas dan

Dit is dus alleen zo als er 0 conversiewolven in zitten hè. Als er 1 conversiewolf inzit is de kans dat rampposi het is net zo groot als dat anderen het zijn. Dus het is de vraag of er een conversiewolf in het spel zit, maar persoonlijk denk ik niet dat je dan slotenmaker claimt

Perry26

Ik vind echter op basis van speculatie berber verdachter dan rampposi, dus daarom blijft mijn stem op berber staan. Ik vraag me ook af of je als conversiewolf die half exposed is slotennaker gaat claimen.

Niemand wil zich door de slotenmaker even laten opsluiten, omdat dit alleen met rollen die iets kunnen doen bewijsbaar is. Niet bijvorbeeld met burger of wamster
Hmm, ik ga nog geen uitspraken doen over wat ik van berber vind, want daarvoor wil ik eerst nog even zijn posts teruglezen eigenlijk. Maar dat een half-exposed conversiewolf slotenmaken zou claimen is toch niet heel gek? Ja moet maar één nacht overleven om iemantd te converteren, maar het moet niet te obvious zijn dat je maar één nacht probeert te overleven. Dus een rol die maar een beetje bewijsbaar-achtig is, zoals slotenmaker, is dan toch de ideale kandidaat?

Williambz

Citaat van: Perry26 op 16 juni 2022, 21:55:32

Hmm, ik ga nog geen uitspraken doen over wat ik van berber vind, want daarvoor wil ik eerst nog even zijn posts teruglezen eigenlijk. Maar dat een half-exposed conversiewolf slotenmaken zou claimen is toch niet heel gek? Ja moet maar één nacht overleven om iemantd te converteren, maar het moet niet te obvious zijn dat je maar één nacht probeert te overleven. Dus een rol die maar een beetje bewijsbaar-achtig is, zoals slotenmaker, is dan toch de ideale kandidaat?

Nee vind ik niet, want iedereen zit van 'oh slotenmaker is neutraal en kan alleen bewezen worden als ie een rol die een actie kan doen opsluit'. Dus mensen vinden het niet erg is deze wordt gelyncht zo blijkt maar weer uit de stemming.

Je ziet zelf toch ook dat dit totaal niet gunstig uitpakt voor rampposi? Dus ik snap niet dat je slotenmaker de ideale kandidaat claim vind

Perry26

Nouja, nu zijn er nog een paar mensen aan het twijfelen (zoals jij williambz), maar als hij gokker of wijze burger of ziener zou hebben geclaimd zouden mensen massaal zeggen "ik geloof hier niks van" en zouden er nóg meer stemmen op hem staan. Ik vraag me af welke rol je dan wél zou claimen als laatste redmiddel?

Circle

Ahh, ik ben nog steeds in dubio. Dat Berber aanbood als kandidaat om Rampposi zich te laten bewijzen vind ik ook vreemd.