Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Ben jij al lid van een roedel?

Gestart door 123berber, 2 juni 2022, 20:11:56

Vorige topic - Volgende topic

Waterwork

Citaat van: Christine op  6 juni 2022, 11:06:16
Citaat van: Waterwork op  6 juni 2022, 06:39:12
Ik zou niet Circle gekozen hebben als eerste lunch, kijken naar vorig spel was ze als 2e eruit en nu als eerste. Niet echt sportief in mijn ogen maar het kan een tacktiek zijn van de wolven. De andere lunch Nostalgia vind ik dan wel weer logisch klinken en ook fijn dat het gelijk een wolf uit de bruine kant is

Behoor jij dan tot de witte wolven? Een goedje zou die opmerking weglaten en gewoon blij zijn dat een wolf eruit ligt.

Nee ik ben ook gewoon blij dat er een wolf dood is. I really dont care aan welke kant hij staat. Ik noemde gewoon die kant omdat hij uit dat kamp komt

maartenrambo

Mijn stem heb ik op waterwork geplaatst krijg van zijn berichten vandaag het idee dat hij slecht is.

Vind namelijk als goedje zijnde niet belangrijk om te benoemen uit welk kamp de dode slecht je in de nacht is. Dit geeft later misschien wel  als we nog maar één nacht dode hebben t idee hoe de roedels verdeeld zijn qua rollen bij ze.

"Then we'll have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij

Robin89

Citaat van: maartenrambo op  6 juni 2022, 21:47:37
Mijn stem heb ik op waterwork geplaatst krijg van zijn berichten vandaag het idee dat hij slecht is.

Vind namelijk als goedje zijnde niet belangrijk om te benoemen uit welk kamp de dode slecht je in de nacht is. Dit geeft later misschien wel  als we nog maar één nacht dode hebben t idee hoe de roedels verdeeld zijn qua rollen bij ze.

Om eerlijk te zijn vind ik juist dit zo'n post waar ik een beetje de kriebels van krijg. Je springt wel heel makkelijk mee op de door Christine genoemde reden voor haar verdenking - als ik het al zo mag noemen - op Waterwork en grijpt dit aan voor een (in mijn ogen) snelle en makkelijke stem. Het is idd niet superrelevant om te noemen dat er een bruine wolf dood is, maar ik vind het ook niet per se heel verdacht. Zelf las ik Waterworks post meer als het benoemen van een enigszins overbodige feitelijkheid.

Malanaphy

Citaat van: Robin89 op  6 juni 2022, 22:28:21
Citaat van: maartenrambo op  6 juni 2022, 21:47:37

Om eerlijk te zijn vind ik juist dit zo'n post waar ik een beetje de kriebels van krijg. Je springt wel heel makkelijk mee op de door Christine genoemde reden voor haar verdenking - als ik het al zo mag noemen - op Waterwork en grijpt dit aan voor een (in mijn ogen) snelle en makkelijke stem. Het is idd niet superrelevant om te noemen dat er een bruine wolf dood is, maar ik vind het ook niet per se heel verdacht. Zelf las ik Waterworks post meer als het benoemen van een enigszins overbodige feitelijkheid.

Ik durfde het eigenlijk niet te zeggen maar ja, eigenlijk dit. Nou viel wat Waterwork zei mij ook op (ik zat op werk dus ik kon er niet op in gaan voordat Christine dit deed), maar ik vind de reacties erop eigenlijk nu meer vraagtekens oproepen. Komt op mij een beetje over als wolven die blij zijn omdat ze denken iemand uit de andere roedel hebben gevonden (Waterwork dus) en die er nu uit willen werken.
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Rampposi

Dit verhaal heeft meerdere kanten. Ik zie de volgende opties, mits er een wolf tussen zit uberhaupt:
1. Waterwork probeert als offboard duidelijk te maken dat hij een hulpje is van kamp wit(?)
2. Maarten duikt veel te snel op een te slap argument.
3. Christine probeert allerlei aanknopingspunten om zo andere mensen verdacht te maken en de echte wolven achter wegen te laten.

Dit zijn de scenario's die ik zie als er 1 wolf/slechtje in het rijtje zit.

nungunungu

Vanwege drukke dagen zit ik nog niet zo goed in het spel en heb ik nog niet heel veel pb-contact gehad. Dus zal voor nu mijn mening vooral laten beslissen door wat er gebeurt is in het Discussie topic.

Eerlijk gezegd is dat nog niet zo heel veel. Iedereen is vooral bezig met hoeveel wolven elke roedel heeft. Zelf vind ik dat op dit moment nog niet zo interessant. En ben  ik benieuwder of de rollen in beide rollen precies hetzelfde zijn. Of dat de roedel balans met verschillende rollen is gedaan. Als je als spelleider de balans tussen de 2 roedels helemaal gelijk zou willen hebben verwacht ik dus veel dubbele rollen en dus ook nog een ketterwolf.

Verder is het enigste echt interessante de kwestie rondom Waterwork en de opmerking van Christine daarover en de reacties die daar op volgen. Nu ben ik ook eerlijk nog niet echt overtuigd van Waterwork aangezien hij veel technische posts heeft. Maar in dit stadium van het spel niet heel vreemd en ik zie wel meerdere mensen die dat doen.

Citaat van: Malanaphy op  6 juni 2022, 22:51:21
Ik durfde het eigenlijk niet te zeggen maar ja, eigenlijk dit. Nou viel wat Waterwork zei mij ook op (ik zat op werk dus ik kon er niet op in gaan voordat Christine dit deed), maar ik vind de reacties erop eigenlijk nu meer vraagtekens oproepen. Komt op mij een beetje over als wolven die blij zijn omdat ze denken iemand uit de andere roedel hebben gevonden (Waterwork dus) en die er nu uit willen werken.

Ik vind vooral deze uitspraak opvallend. Waarom ga je er meteen vanuit dat het mensen moeten zijn uit een andere roedel die een wolf hebben gevonden? Want eigenlijk zeg je dat Waterwork wolf is en ook MaartenRambo maar dan uit een andere roedel.
Waarom ga je er niet vanuit dat 1 van de 2 een goedje kan zijn of allebei zelfs?
Ik krijg dus eerder de indruk dat het jou niet uitmaakt welke van deze 2 gelyncht wordt.

Christine

Ik ga niet echt actief zijn vandaag. Huwelijksverjaardag (19 jaar).

Het valt me op dat Maarten direct zijn stem zet op Waterwork zonder de verdere dag af te wachten. Misschien is het een voorlopige stem.
Foxi noemt het scherp. Malanaphy lijkt Maarten te verdedigen.
Ramposi ziet me meteen als wolf. Interessant. Op basis waarvan eigenlijk? Allerlei aanknopingspunten? Welke dan nog?
Los daarvan vind ik het nog steeds vreemd dat je een groep gaat benaderukken. Een wolf is een wolf als je goed bent, punt uit, maakt niet uit tot welke groep ze behoren.
Dus voorlopig vind ik Foxi hier het allertste in. Zij lijkt het in gedachten te houden en wacht de dag af.

Thelight288

rampossi's post is hypothetisch als er een wolf tussen zit, opzich zou ik bij Christine niet gelijk verwachten het was een scherpe opmerking en als goed zoek je overal in. waterwork ken ik wel iemand die soms onhandig post alsin dingen vermeld waarop hij verdacht gaat worden, maar vaak blijkt hij dan gewoon goed. dan vind ik zelf maarten het opvallends makkelijk meegaan op iets zonder zelf er echt iets aan toe te voegen.

Foxi

Ja het was voor mij geen overtuigend bewijs dat Waterwork slecht is, maar het is een mogelijke verspreking die ik kan gebruiken in de afweging als het over een paar dagen zou gaan tussen waterwork en iemand anders. Vind het zeker niet lynchwaardig, maar het valt wel op. Ik wil hierdoor vandaag ook niet op waterwork stemmen, omdat ik denk dat dit prima een oprechte verspreking van zijn omdat je nu met 2 kampen zit.

Aappen21

mijn verdachten zijn maarten sunny en Malanaphy. mocht iemand afvragen waarom, dan drop ik nog met alle plezier een uitleg, al lijkt het met vrij duidelijk.
Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

Wolf

Citaat van: Aappen21 op  7 juni 2022, 12:57:33
mijn verdachten zijn maarten sunny en Malanaphy. mocht iemand afvragen waarom, dan drop ik nog met alle plezier een uitleg, al lijkt het met vrij duidelijk.

Dan zou ik graag je uitleg zien, als het je zoveel plezier doet.

Katz

Waarom?

fannieklm

Kom laten we allemaal waarom vragen....

Ik ga op bw stemmen, voor een bm die aangaf te zullen gaan netwerken heb ik nog weinig van hem gezien.
Buiten een discussie aanzwengelen over wat we verwachten in de roddels en dan vervolgens te zeggen dat hij niet weet wat hij net die speculaties moet...
En nee, ik heb hem zelf ook geen berichtje gedaan, vooral omdat ik afwachten op zijn genetwerk

Wolf

Citaat van: fannieklm op  7 juni 2022, 13:23:36
Kom laten we allemaal waarom vragen....

Ik vermoed dat Katz en ik op ongeveer hetzelfde moment postten, zoals je misschien ook ziet in de tijden: "13:18:56" en "13:19:04", het scheelt 8 seconden. Deze aanval vind ik zelf een beetje apart dan, alsof we dit niet mogen vragen terwijl we juist meer informatie van Aappen21 willen krijgen.

Aappen21

Citaat van: Wolf op  7 juni 2022, 13:18:56

Dan zou ik graag je uitleg zien, als het je zoveel plezier doet.

tuurlijk altijd.

Ten eerste heb je Malanaphy. Malanaphy is niet haarzelf dit spel, ik vind haar veel aanvallender maar eigenlijk ook veel meer niets zegender. Als je kijkt naar haar post zijn alles maar toevoegingen aan mensen of die hele gekke post over conversie die bw terecht ophef over had. Ook als je kijkt naar bijvoorbeeld haar laatste post bevestigd ze het plaatje wat ik hierboven schets. Ze zegt zelf namelijk dit durfde ik niet te zeggen maar ja. aangevend dat ze niet haar eigen mening durft te geven, iets wat alleen handig is voor een wolf.

Als laatst is er nog het feit dat dit het eerste spel is van dit forum dat ze me een pmpje stuurt met welke kant ik ben. Allemaal heel toevallig als je het mij vraagt.

dan maarten, ik vind het eigenlijk zo apart dat maarten zomaar mee gaat in dit verhaal. Je zet na mijn mening zowat gelijk je stem nadat er na mijn gevoel weinig tot geen aanleiding voor is. Het enige argument is gebaseerd op een taaltechnisch knopje wat na mijn gevoel weinig waard is. En zeker van een ervaren speler zoals maarten vind ik dit niet enough voor een goedje

Als laatst hebben we Sunny. En Sunny kwam na mij toe en vertelde me dat er aantal mensen waren die mij verdacht vonden om de reden dat ik geen kantclaim wil doen, ze weigert alleen te zeggen wie. Dus zoals je misschien wel zou verwachten geloof ik haar niet. Het is niet alleen een onlogische redenatie om mij om die reden te verdenken, want waarom zou ik me zelf zo in de schijnwerpers zetten als slecht? Dat zou als een spel met 1-0 achterstand beginnen. En waarom zou nos mij dan hebben verdacht gevonden? Oftewel dat gehele argument valt vrij hard uitelkaar. Dus die "mensen" moeten wel niet bestaan . Toen vroeg ik me af waarom zou Sunny willen dat ik in dit nep verhaal trap? Nou simpel, zodat ik mensen als gekken ging ondervragen en hierdoor mogelijk zowel verdenkingen richting mezelf stuur en weghaal van mal(ze wist op dit moment dat ze men hoofd verdachte was)

Dit was mijn uitleg hoop dat je er iets aan gehad hebt
Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal