Discussietopic

Gestart door Skunki, 13 januari 2022, 12:10:16

Vorige topic - Volgende topic

Castiel.

Met alle respect, want jullie steken enorm veel moeite in de posts. Maar hoe kan het zijn dat de conclusies over mij steeds zo de plank mis slaan? Ik gaf het al aan toen Thelight erover begon, maar de reden dat ik inactiever ben is deels omdat ik minder aanknopingspunten heb als goedje en minder weet waar ik vanuit kan gaan EN geen board die me actiever houdt. Ik vergeet het spel gewoon soms.

Ik geef toe dat ik soms het spel gewoon lastig kan volgen vanwege in eerste instantie corona en de daardoor ontstane concentratieproblemen en vervolgens de extreme drukte op werk door hetzelfde virus. Maar ik ben toch echt Wijze Burger. En als je terug leest in mijn posts dan kan je hieruit zelfs de ironie zien.

Ik begon met Robin89 en Fannieklm als buren, precies 2 mensen uit het netwerk van het jubileumpotje. En ik had ook nog is de rol gekregen die ik destijds als schuilrol gebruikte. Dat was geen toeval, dat had Tim expres gedaan denk ik. Dat jullie nu het woordje weer gebruiken snap ik ook niet. Ik zou als slechtje namelijk totaal niet snel Wb gaan claimen, kan alleen maar mis gaan namelijk. Ik was wel met iets beters op de proppen gekomen dan.

Wat betreft het hele Nobody verhaal, ik denk dat we veel van wat ze zegt met een korrel zou moeten nemen. Maar als er nog 3 slechtjes zijn, waarvan minimaal 1 een hulpje en ik denk dat zij dat is, dan lijkt het mij dat de prioriteit nu toch echt bij het lijk moet liggen. 2 nachtdoden is voor Goed de doodsteek waardoor ze nooit meer kunnen winnen namelijk.

De vraag is alleen of Nobody de waarheid spreekt over het lijk. Ik zit enorm in dubio of het voor slecht momenteel handiger zou zijn om het lijk nu om te leggen of juist te laten moorden. Slecht neemt een enorm risico wanneer ze het lijk laten moorden. Ik ga er daarom toch van uit dat het voor slecht handiger zou zijn het lijk nu meteen om te leggen. Het lijk heeft met Nostalgia al een slechtje gekilled waarschijnlijk en slecht zit nog aardig in het spel. Dit weet ik zeker aangezien jullie mij verdenken, wat overigens geen slechte gedachte is gezien mijn spel. Maar genoeg van jullie hebben mij al vaak genoeg mee gemaakt als slechtje, als je dat gedrag hiermee vergelijkt is er wel een groot verschil toch?
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Sunny

Welkom in mijn paranoide hoofd, die meestal alleen gedeeld wordt met 1 lieve en geduldige speler op dit board en waarmee ik me nu dus heel kwetsbaar opstel, maar Goed moet toch een keer kunnen winnen? :-\

Ok met de nieuwe info, aangenomen dat ik alles geloof wat hier gezegd wordt zou het er dan als volgt uitzien:

Castiel Wijze Burger
Domien Ketter
Inuzuki Ziener-->Lijk
Kevin Wolf
Krissy Yeti --> Lijk
Lan 4e Gokker -->Lijk
Nobody Orc
Shaddow Ziener-->Lijk
Sunny Burger

Waarbij ik in Inu en Krissy minder Lijk zie dan Lan en Shaddow, puur op gedrag. Lan is blijkbaar nacht 3 nog als Gokker gezien dus hij is niet geconverteerd òf koppel met Inu.
Dus blijven over als slechtjes:
Castiel, Domien, Nobody & Kevin

Blijven volgens mij de volgende vragen open:
Geloven we Castiel?
Als Domien wolf is, waarom zouden Kevin en Nobody hem voor de bus gooien? Zijn Kevin en Nobody een koppel?
Dit scenario lijkt mij onlogisch want dat zou betekenen dan wanneer ze zich nu van een wolf willen ontdoen ze duidelijk geen overmacht meer gaan hebben. Zelfs als ze samenwerken met Lijk komt het uiteindelijk tot een 2-2 en ik ga er vanuit dat het Lijk (als die de BM had) dan salty genoeg is om de BM naar een goedje te laten gaan.

Geloven we Castiel niet?
Dan wordt het al weer een ander verhaal.
Dan is de verdeling:
Castiel Wolf (in schaapkleren)
Domien Grafrover/Priester -->Lijk
Inuzuki Ziener-->Lijk
Kevin Wolf
Krissy Yeti --> Lijk
Lan 4e Gokker -->Lijk
Nobody Orc
Shaddow Ziener-->Lijk
Sunny Burger
Dus blijven over als slechtjes:
Castiel, Nobody en Kevin
Hoe dan ook is Kevin geen Lord of Love wanneer we alles wat nu op tafel ligt geloven.
Nog steeds blijven dan over als mogelijk Lijk Lan en Shaddow, met nu Domien erbij (in mijn hoofd dan he? Want Inu en krissy vind ik ook nu nog steeds minder kandidaat Lijk)
Dus nu komt de Hamvraag: geloven we Nobody als ze zegt dat Domien Lijk is? Of wordt hij gebruikt als meest logische slachtoffer omdat hij bewezen grafrover lijkt te zijn en werken ze samen met het echte Lijk?
Domien er uit en 2 moorden vannacht kan de stand op 2 wolven 1 Orc en een Lijk brengen tegen 3 goedjes. Lijk wil dan natuurlijk een slechtje eruit en lyncht met goed mee, maar wolven gaan 's nacht voor Lijk dus exit Lijk. Dan blijven er 2 slechtjes over en 3 goedjes. Goed stemt de laatste wolf eruit en wint. Ook dit is geen winnend scenario voor slecht.

Geloven we Nobody niet?

Domien is geen Lijk, maar ook wolf. Dan komen we weer bij hetzelfde scenario uit als wanneer we Castiel zouden geloven.

Lan en Inu koppel
Stel dat Lan wel is geconverteerd en Inu (zijn dag3 alibi) zijn geliefde is.
Dan wordt het dus nog weer anders en ingewikkelder.
In dat geval kan Kevin wèl Lord of Love zijn.
Lan is dan wolf, Nobody is Orc en Domien Grafrover of wolf en Castiel WB of Wolf.
Hier krijg ik hoofdpijn van.
Anyways, Lan en Inu moeten dan als laatste overblijven. En het lijkt me dat de andere wolven dan weten dat Inu gelogen heeft over Lan zijn rol en daar hun eigen conclusies uit hebben getrokken. Daarom schrijf ik de eventuele scenarios niet uit. En als het ze niet was opgevallen, dan in ieder geval weten ze het nu (A)

LIJK

Waarom Lan Lijk zou kunnen zijn

De dag nadat ik O.K. openbaar beschuldigde van slecht zijn, dus na NACHT 4:

Citaat van: Lan op 28 januari 2022, 10:59:40
Het leek mij persoonlijk handig dit niet te delen zodat wolven er bij hun claims geen rekening mee kunnen houden, maar als het toch al open is, mijn actie is ook mislukt.  :P
Werd hij hier lijk en niet zoals Nobody beweerd in nacht 5? Want we hebben alleen het woord van Nobody dat in nacht 5 een Lijk is gemaakt, maar dan kan natuurlijk ook prima de nacht er voor al zijn gebeurd.

De andere claimer is Spiritreacher, die nu we weten slecht is.
Citaat van: SpiritReacher op 28 januari 2022, 10:49:35
Mijn actie is vannacht mislukt.
En ik zie geen reden waarom die faalt, behalve een Yeti. (Of eventueel een Vervloekte ofzo (of ik begrijp de rol verkeerd))

Als ik er vanuit ga dat de heren hier hebben gelogen, dan is er die nacht geen Yeti buiten geweest en ligt de claim van Krissy open.
Verder had ik het al benoemd, maar Lan zat de hele tijd (terecht) op Nostalgia en het Lijk heeft als eerste hem vermoord.

Nobody spreekt in raadselen
Citaat van: Nobody op  3 februari 2022, 11:23:34
Citaat van: domien op  3 februari 2022, 10:59:59
Een 3de OB zie ik niet meteen gebeuren eigenlijk.

Waarom niet? ;D Ik had het in mijn post over 'jullie'. Je weet niet met hoeveel we er zijn. En denk je dat de namen die ik noemde allemaal goed zijn? ;D
Ik moet wel even compliment geven aan Nobody. Major F*ckup, maar je gaat er wel echt geweldig mee om! Het is geen 123tje in ieder geval  ;D

Citaat van: Nobody op  3 februari 2022, 14:31:20
Domien kan geen orc zijn, hoe komt hij aan het water?
Ik kan wel orc zijn. Dan beter mij niet lynchen de volgende dag toch? Jullie kunnen beter de wolven lynchen. Hulpjes sterven toch mee.
Wat zegt ze hier nu eigenlijk?

Waarom Shaddow Lijk zou kunnen zijn
Jullie krijgen natuurlijk niet alles mee, maar ik ben nu buur van Shaddow en die is boos op mij.
Omdat ik rollen heb geopenbaard zonder toestemming.
Als een van de andere spelers zich hierdoor ook gekwetst of verraden voelt, I'm sorry!
Maar ik had, als de minste slimme speler in dit spel, niet de indruk dat jullie geen van allen niet wisten hoe de vork in de steel zat en ik ben er van overtuigd dat als we niet als goedjes nu alles met elkaar gaan delen dat goed klaar is met het spel.

Bovendien gedraagt Shaddow zich niet bepaald alsof hij niet een Lijk zou zijn.
Hij zegt dat hij mij niet vertrouwd en denkt dat Lan en ik samenwerken en beiden weerwolf zijn. Maar eerder zegt hij dat hij denkt dat Kevin & Castiel de laatste wolven zijn, met Nobody als Orc.
Hij zegt dat zijn andere buur mij ook niet vertrouwd en daarom geen toestemming geeft om aan mij te vertellen wie het is.
Hij wil niet zeggen of hij de rol van Michelaar of van Waterwork heeft overgenomen, ook al maakt dat voor nu helemaal niet meer uit.
En dan nog het "gepaai van Nobody" en het feit dat hij direct op Domien stemt.
Het is allemaal gewoon supervaag.

Waarom Domien Lijk zou kunnen zijn

Daar hebben we eigenlijk alleen het woord van Nobody voor en de Chocolade & Huidenwisselaar van Domien waarom hij het niet zou zijn.
Wat spreekt er voor Domien?
We weten natuurlijk niet of het Lijk daadwerkelijk in n5 is gemaakt. Dat zegt Nobody en tja...

Wat spreekt er tegen Domien?
Hij strooit met Huidenwisselaar en chocola, maar komt niet met een alternatief wie dan Lijk zou moeten zijn
Zijn gedrag in dit spel is echt vreemd te noemen, zoals ik eerder al schreef.

Als Krissy geen Yeti is, wat dan wel?

En waarom zou zij Nobody niet vertrouwen?
Ze zit dus niet op het wolvenboard, zoveel is duidelijk uit de post van Nobody.

Ik zou van iedereen die NIET op het wolvenboard zit  XD graag even horen wie zij nu als hoofdverdachte zienn als Lijk en of ze denken dat Krissy heeft gelogen over haar rol?

Zeg vooral maar weer wat ik hier over het hoofd zie of niet goed heb geschreven (ik mis bijvoorbeeld duidelijk een scenario waarin Lijk of Slecht duidelijk wint), want alleen zo komen we dichterbij.

Inuzuki

Nou Sunny, zo gaat het in mijn hoofd ook zo ongeveer  :D Behalve dat ik de berichtjes van nobody alleen nog maar even snel scan want die lacht zich rot in haar huidige positie.

Ik heb er even over nagedacht.. Ik heb toch het gevoel dat ik misschien op een van de meest waarschijnlijke wolven wil gaan stemmen. Ik denk dat voor de winstkans van goed het lijk eruit iets gunstiger is, maar dat we sowieso al in een moeilijke situatie staan. Als we nu een goedje eruit spelen is het in elk geval klaar en ik ben over het lijk gewoon niet zeker genoeg. Ik denk dat de wolven een stuk beter op de radar hebben en dan zien we wel wat er deze nacht gebeurd..

Sunny

CiteerIk zou van iedereen die NIET op het wolvenboard zit  XD graag even horen wie zij nu als hoofdverdachte zien als Lijk en of ze denken dat Krissy heeft gelogen over haar rol?

Dat je hierop niet antwoord, betekend dat dat je dus wèl op het wolvenboard zit?  ^-^

Inuzuki

Oh nee sorry, maar dacht dat ik dat wel redelijk uitgebreid had besproken in mn vorige post  :P

Sunny

Ja. Maar jij gaat er vanuit dat Krissy in Nacht 4 naar buiten is gekomen als Yeti.
Terwijl dat dus niet zo hoeft te zijn.  :P

Inuzuki

Krissy heeft voor nu iig mijn focus :P maar alles kan

Shaddow

Ik ben niet per sé boos op je Sunny, alsmeer dat ik het gewoon vervelend vind als mensen mijn rol in het discussietopic te gooien zonder te vermelden wat. Mijn andere buur mag best openbaren wie hij is indien hij dat zelf wil, of tegen mij zeggen dat het naar jou mag in ons board, maar zonder diens expliciete toestemming ga ik dat niet doen.r

Dan; mooie analyse.

Ik vraag mij alleen af waarom Inu volgens jou geen lijk zou kunnen zijn.

Zelf denk ik dat Domien de grootste kans heeft om lijk te zijn, daarna Krissy, daarna Inuzuki, daarna Sunny, daarna ik of Lan.

Als wolf kies je niet wij lijk wordt. Je dood mensen met een aantal criteria - hebben ze een sterke positie, en kan ik ze op de lynch krijgen? Zoals je ziet, ben ik best makkelijk op de lynch te krijgen. Bijna iedereen vind op zijn minst dat ik mij raar gedraag en eigenlijk niemand vertrouwd mij volledig. Juist daarom zou het onhandig zijn om mij te lunchen; het is veel makkelijker om mij met de lynch eruit te werken. Zeker als ervoor gezorgd wordt dat een paar wolven mij erop krijgen, terwijl een andere wolf mij probeert te verdedigen en niet op mij stemt. Ik voel mij dan gevalideerd door die wolf waardoor ik die persoon BM geef, en vervolgens kun je weer goedjes lynchen omdat die hamerden dat ik wolf was.

Een aantal mensen zijn niet makkelijk met de lynch te doden. Dat is voornamelijk Domien en Krissy, omdat die vrij universeel vertrouwd worden. Sunny en inuzuki worden daarna veel vertrouwd, waarbij inuzuki ook de zienerrol had. Ik weet niet of de wolven dit wisten, of dat ze dachten dat die bij Krissy zat - dat kan nog meegespeeld hebben in hun beslissing. Lan wordt door een aantal mensen vertrouwd, maar ik geloof echt niet dat ik de enige ben die 4 gokkers gewoon een vreemd verhaal vind.

Dus daarom geloof ik best dat Domien geluncht is, en dus lijk wordt. Ik kan er namelijk ook niet bijkomen welk voordeel de wolven zouden hebben om hierover te liegen. Volgens mij stijgen hun winkansen daar niet mee.

hood is nog steeds chaos, hopelijk beantwoord dit de vraag.

Sunny

Inu kan best Lijk zijn, ik heb dat eerder ook wel geschreven.
Maar op dit moment zie ik het eerder bij jou en Lan.
Vandaar dat ik dit openbaar gooi, zodat dit allemaal besproken kan worden.
Want ik geloof best dat ik er naast zit hoor.
Maar overtuig mij dan aub van de juiste keuze.

Want als Krissy geen Yeti is, en die kans is dus wel degelijk aanwezig, wat is ze dan? Is zij het Lijk?
Citaat van: Krissy op  2 februari 2022, 18:57:20
... maar een lijk mag pas moorden nadat de grafdelver dood is toch? Gaat dat dan diezelfde nacht al in?
Probeerde ze hier even te doen alsof ze het allemaal niet begrijpt?

Inuzuki

Ben wel benieuwd, @domien en @Castiel. : Als ik een wolf eruit wil stemmen vandaag. Bij wie heb ik volgens jullie dan de meeste kans?

Krissy

Waarom ik geen lijk ben: ik ben een yeti zonder krachten en dat was al vroeg duidelijk. Een ziener lunchen of een andere op dat moment sterke rol levert veel meer op.

Dan nog een hersen spinsel/ complot theorie van mij: Ik denk dat Nobody het bericht wel eens bewust in het D topic kan hebben geplaatst. Sommige spelers lijken oprecht gefrustreerd en zich te verdedigen. Dat gevoel wordt versterkt omdat ze niet zomaar een post heeft, maar heel toevallig een met allerlei namen erop. Hoe geweldig zou het zijn om je mede wolven bij een bepaalde categorie te zetten?

Sunny

Ja dat is ook door mijn hoofd gegaan.

Dus op wie zou jij dan stemmen?

Shaddow

Citaat van: Sunny op  4 februari 2022, 16:19:10
Inu kan best Lijk zijn, ik heb dat eerder ook wel geschreven.
Maar op dit moment zie ik het eerder bij jou en Lan.
Vandaar dat ik dit openbaar gooi, zodat dit allemaal besproken kan worden.
Want ik geloof best dat ik er naast zit hoor.
Maar overtuig mij dan aub van de juiste keuze.

Want als Krissy geen Yeti is, en die kans is dus wel degelijk aanwezig, wat is ze dan? Is zij het Lijk?
Citaat van: Krissy op  2 februari 2022, 18:57:20
... maar een lijk mag pas moorden nadat de grafdelver dood is toch? Gaat dat dan diezelfde nacht al in?
Probeerde ze hier even te doen alsof ze het allemaal niet begrijpt?

Oh verkeerd gelezen. Ik dacht dat je van iedereen had gezegd waarom ze Lijk konden zijn behalve jezelf en Inu

Shaddow

Citaat van: Krissy op  4 februari 2022, 17:25:23
Waarom ik geen lijk ben: ik ben een yeti zonder krachten en dat was al vroeg duidelijk. Een ziener lunchen of een andere op dat moment sterke rol levert veel meer op.
Maar je bent wel één van de meest vertrouwde goedje, waardoor je als lunchtarget veel waardevoller bent.

domien

Citaat van: Inuzuki op  4 februari 2022, 17:12:09
Ben wel benieuwd, @domien en @Castiel. : Als ik een wolf eruit wil stemmen vandaag. Bij wie heb ik volgens jullie dan de meeste kans?

Nobody is of wolf of orc dus 50% kans daar is de beste kans

"In this world there are no sides, just players"