Discussietopic

Gestart door Skunki, 13 januari 2022, 12:10:16

Vorige topic - Volgende topic

Thelight288

Citaat van: Shaddow op 31 januari 2022, 10:11:52
Citaat van: Sunny op 29 januari 2022, 23:41:42
Ik vind het ook heel interessant dat Shadow in velden noch wegen te zien is, niks van zichzelf in het DT laat zien en dan wederom een voor mij onberekenbare stem op het laatste moment op mij plaatst.

Ik vind het flauw, BM onwaardig en verdacht genoeg om je meteen mijn stem te geven.
Het slaat gewoon nergens op.
Ja, ik moest toch een stem plaatsen en Fannieklm was mijn buur en had gezegd Gokker te zijn. Als je goed bent spijt mij dit oprecht maar vanuit mijn optiek ben je één van de grootste kanshebbers van wolf zijn. Dusja.

Ik wil ook verder niet ontkennen dat ik een slechte BM ben hoor, ik schaam mijzelf ook ontzettend voor mijn afwezigheid maar het is gewoon een stuk drukker even dan ik had zien aankomen. Daarom heb ik mij ook hierna niet voor andere spellen ingeschreven.

maar als je enige reden is om op mij te stemmen dat ik op jou stem, dan snap je misschien ook wel waarom ik dat een onnodige reden vind. Als wolf had ik makkelijk mee op Fannieklm kunnen gaan en verzwijgen dat ze tegen mij geclaimd had, of gewoon zeggen dat ze een ongeloofwaardige claim had gemaakt.

Denk dat er ook zeker wel een wolf tussen de niet-Fannie-stemmers zit.

Ik ben nooit fannies buur geweest dus weet niet of ze al bij andere had geclaimd, maar juist gokker claimen als er al 2 dood zijn ga je toch minder snel doen als wolf dan als je het echt bent? Of als ze specifiek schaapswolf was dan.

Sunny

Ja, ik moest toch een stem plaatsen en Fannieklm was mijn buur en had gezegd Gokker te zijn. Als je goed bent spijt mij dit oprecht maar vanuit mijn optiek ben je één van de grootste kanshebbers van wolf zijn. Dusja.
Ik ben heel benieuwd waar je dat dan op baseert? Want je geef zelf toe dat je het DT niet hebt gelezen en buren zijn we ook al niet geweest
Dus wat maakt dat jij vindt dat ik wolf zou moeten zijn?

Citaat van: Shaddow op 31 januari 2022, 10:11:52maar als je enige reden is om op mij te stemmen dat ik op jou stem, dan snap je misschien ook wel waarom ik dat een onnodige reden vind. Als wolf had ik makkelijk mee op Fannieklm kunnen gaan en verzwijgen dat ze tegen mij geclaimd had, of gewoon zeggen dat ze een ongeloofwaardige claim had gemaakt.
Nee, dat is niet de enige reden.
Mijn reden om op jou te stemmen was om je eindelijk eens naar het DT te krijgen.
Want in een spel waar je met niemand prive kunt praten wanneer deze niet je buur wordt, is de enige info die je kunt krijgen vanuit het gedrag van de speler in het DT.
En wanneer er spelers zijn die niet in het DT aanwezig zijn maar alleen even last minute een (in mijn ogen onberedeneerde) stem plaatsen en verder niets van zichzelf laten zien, dan lijkt het alsof je iets te verbergen hebt.  Vanuit die optiek ben jij één van de grootste kanshebbers om wolf zijn. En persoonlijk vind ik dat beter onderbouwt dan jij met je stem op mij. Natuurlijk staat het je helemaal vrij om op mij te stemmen, maar als ik er een vraag over stel en ik krijg geen antwoord, dan is dat ook al weer merkwaardig he?
En wanneer je zegt het DT niet te hebben gelezen en wij hebben niet prive gepraat, maar je denk wel dat ik wolf ben dan wordt het nog merkwaardiger.

Ik ben wel blij dat het doel bereikt is jou in ieder geval hier te krijgen.
En hoewel ik jou eerder niet heel erg verdacht, kan ik niet zeggen dat je nu van mijn lijstje bent verdwenen. Helaas. Daarvoor zeg je te veel vreemde dingen.  :-\

Inuzuki

Zoals ik in mijn post al noemde, ik wou vooral wat reactie krijgen en ook kijken of het nog wat teweeg zou brengen. Dus nu ik die heb kan m'n stem voorlopig weer weg. Shaddow staat nog wel vrij hoog op mijn lijstje, maar er zijn meer namen die ongeveer net zo hoog staan (kom ik later op terug, zit nu in de wachtruimte bij de ggd op m'n telefoon dus even niet handig :D)

@Shaddow sorry als het aanvallend over kwam, niemand is boos op je. Je bent een beetje een magische eenhoorn die koekjes komt brengen. Iedereen vindt het leuk als je voorbij komt alleen het helpt niet altijd persee mee met de wolven jacht.

Shaddow

Okay klinkt beetje bagetalliserend tbh. Ik heb gewoon niet veel informatie van wolven om op af te gaan. Ik doe mijn best om met mijn inituïtie en stemanalyse bij te dragen, maar als we continue met een gigantische trein op één persoon gaan kan ik gewoon heel weinig.

Citaat van: Sunny op 31 januari 2022, 11:06:19
Ik ben heel benieuwd waar je dat dan op baseert? Want je geef zelf toe dat je het DT niet hebt gelezen en buren zijn we ook al niet geweest
Dus wat maakt dat jij vindt dat ik wolf zou moeten zijn?

Citaat van: Shaddow op 31 januari 2022, 10:11:52maar als je enige reden is om op mij te stemmen dat ik op jou stem, dan snap je misschien ook wel waarom ik dat een onnodige reden vind. Als wolf had ik makkelijk mee op Fannieklm kunnen gaan en verzwijgen dat ze tegen mij geclaimd had, of gewoon zeggen dat ze een ongeloofwaardige claim had gemaakt.
Nee, dat is niet de enige reden.
Mijn reden om op jou te stemmen was om je eindelijk eens naar het DT te krijgen.
Want in een spel waar je met niemand prive kunt praten wanneer deze niet je buur wordt, is de enige info die je kunt krijgen vanuit het gedrag van de speler in het DT.
En wanneer er spelers zijn die niet in het DT aanwezig zijn maar alleen even last minute een (in mijn ogen onberedeneerde) stem plaatsen en verder niets van zichzelf laten zien, dan lijkt het alsof je iets te verbergen hebt.  Vanuit die optiek ben jij één van de grootste kanshebbers om wolf zijn. En persoonlijk vind ik dat beter onderbouwt dan jij met je stem op mij. Natuurlijk staat het je helemaal vrij om op mij te stemmen, maar als ik er een vraag over stel en ik krijg geen antwoord, dan is dat ook al weer merkwaardig he?
En wanneer je zegt het DT niet te hebben gelezen en wij hebben niet prive gepraat, maar je denk wel dat ik wolf ben dan wordt het nog merkwaardiger.

Ik ben wel blij dat het doel bereikt is jou in ieder geval hier te krijgen.
En hoewel ik jou eerder niet heel erg verdacht, kan ik niet zeggen dat je nu van mijn lijstje bent verdwenen. Helaas. Daarvoor zeg je te veel vreemde dingen.  :-\
Ja ik wil best uitleggen waarom ik welke vreemde dingen zeg als je ze quote - de stoorwolven was ik gewoon even vergeten, mijn hoofd is heel chaotisch en is nu chaotischer dan normaal dus het is gewoon even een vergiet.

Qua waarom ik je verdenk; voor een groot deel gevoel, waar ik persoonlijk gewoon heel veel waarde aan hecht.
Verder is het je nog geen één keer gelukt om op een wolf te stemmen, eerst stem je op het laatste moment op 'het alternatief' wat ik niet anders kan zien dan een poging tot reddingsstem, daarna ga je vrolijk mee op de trein om de gokker te lynchen. Er zijn vast logische verklaringen voor, maar het helpt gewoon niet echt. Verder heb ik het gevoel dat je posts meer gebruikt worden om een lynchtarget naar voren te schuiven op een manier dat het maar geen wolf hoeft te zijn. En dat is een lastig iets, omdat een goede wolf ook ongeveer hetzelfde moet spelen als een goedje.

Kijk 100% zeker ben ik niet, en je ziet dat er nog geen stem op je staat omdat ik gewoon nog even rustig wil kijken naar mijn alternatieven, maar als ik niets vind komt hij wel daarop.

Inuzuki

Citaat van: Shaddow op 31 januari 2022, 12:07:36
Okay klinkt beetje bagetalliserend tbh.
Ik snap het woord bagetalliserend niet echt in deze context. Maar als je het vervelend vond, dat was niet de bedoeling,  sorry :-*

Sunny

Wie zegt dat Bert-Boefjes niet òòk een wolf is? Misschien stem ik nu wel weer op hem, want ook BB is slechts sporadisch aanwezig in het DT.
Er waren 10(!) stemmen op Fannie.
Wat maakt dan dat je alleen die van mij zo interessant wolverig vindt?

Als het inderdaad puur gevoel is, dan kan ik daar natuurlijk ook weinig mee en nodig ik je uit om op mij te blijven stemmen.
Alleen op die manier weet je zeker dat je niet op wolven hoeft te stemmen, dus da's ook wel zo gemakkelijk XD

Shaddow

Citaat van: Inuzuki op 31 januari 2022, 11:52:28
Je bent een beetje een magische eenhoorn die koekjes komt brengen. Iedereen vindt het leuk als je voorbij komt alleen het helpt niet altijd persee mee met de wolven jacht.
Dit komt op mij een beetje over alsof je mij niet serieus neemt.

Snap wel dat het niet zo bedoeld is hoor.

Ik ben even werken en andere dingen doen, ik kom hier later wel weer terug.

Lan

Ik wil de info niet openbaar hebben, maar wordt de info van de zieners wel érgens gedeeld? Het is heel fijn dat de eventuele zieners zijn bewaard omdat er valse engelen zijn, maar na 5 nachten met een X aantal zieners zouden we toch op zijn minst gerichter moeten kunnen lynchen. Als de zieners hun info gewoon bij zich houden tot ze een keer worden opgegeten is dat heel fijn, maar dan hebben ze dus geen functie  XD

Mijn idee over de verdeling: Skunki heeft een aantal rollen er heel vaak in gestopt, waaronder zieners. Daardoor vermoed ik veel wolven in schaapskleren. De wolven wisten als het goed is niet hoe de vork in de steel zat op het moment dat zij hun keuze moesten doorgeven van de rol waar ze mee gezien zouden worden. Conclusie, de wolven zullen dus waarschijnlijk makkelijke schuilrollen zijn die uit de toon vallen met de rest van de rolverdeling. Als ik had geweten dat Fannie gokker claimde had ik niet op haar gestemd, omdat dat voor mij een logische rol in de verdeling is (en zichzelf kan bewijzen).

Ik heb ook nog extra info (dit zal me niet in dank worden afgenomen maar ik wil dat mensen niet zo op hun info blijven zitten  :D). OK claimde bij mij heks toen we buren waren, en was heel erg bezig met dat hij met mij wou samenwerken en mijn kant zou kiezen, en gaf zelfs aan met mij mee te gaan stemmen. So far, so good. Vervolgens kwam het hele verhaal met dat er een hele sloot zieners open op tafel kwam, en was mijn verwachting dat een heks op dat moment wel zou denken, laat ik even ingrijpen. Dit bleef echter uit. Ik ben nu weer buur met OK, en ik had dus vraagtekens bij wat hij met zijns levensdrankje heeft lopen uitspoken. OK wil hier geen antwoord op geven en laat het in het midden of hij die nog heeft, of al in een eerdere nacht heeft ingezet. Zijn verklaring is dat ik slecht zou kunnen zijn en hij mij dus geen extra info wil geven, en dat hij bang is dat hij anders lunch is.

Ik heb een beetje moeite met die logica, want A. OK weet mijn rol, weet dat dit geen logische claimrol is en heeft mij nooit als verdachte benoemd, en B. Als hij zijn levensdrankje heeft ingezet maakt hem dat juist minder aantrekkelijk voor een lunch. Als hij hem inderdaad niet heeft ingezet, OK, waar wil je hem dan voor bewaren als openbare zieners niet genoeg zijn? Een geheime dorpsgek?  :P

Thelight288

Ja van een ziener weet ik wie die heeft gezien en daarvan was er maar 1 interessant. De rest van de zieners heb ik geen contact mee gehad. Ik heb ook al verdenkingen op OK als ik naar de stemming kijk. Ik heb nu ook via buren gehoord dat er nog een bengel claim is en ik weet niet of ik die zo logisch nog vind. @Lan ik had zelf eerst bij jou bengel geclaimd maar dit gaat blijkbaar over nog een. Met al minstens 3 gokkers en 2 valse engels vind ik dat vrij OP zeker nu ook michelaar en waterwork beide niet beschermd zijn

Orange-King

Citaat van: Lan op 31 januari 2022, 12:57:04
Ik heb ook nog extra info (dit zal me niet in dank worden afgenomen maar ik wil dat mensen niet zo op hun info blijven zitten  :D). OK claimde bij mij heks toen we buren waren, en was heel erg bezig met dat hij met mij wou samenwerken en mijn kant zou kiezen, en gaf zelfs aan met mij mee te gaan stemmen. So far, so good. Vervolgens kwam het hele verhaal met dat er een hele sloot zieners open op tafel kwam, en was mijn verwachting dat een heks op dat moment wel zou denken, laat ik even ingrijpen. Dit bleef echter uit. Ik ben nu weer buur met OK, en ik had dus vraagtekens bij wat hij met zijns levensdrankje heeft lopen uitspoken. OK wil hier geen antwoord op geven en laat het in het midden of hij die nog heeft, of al in een eerdere nacht heeft ingezet. Zijn verklaring is dat ik slecht zou kunnen zijn en hij mij dus geen extra info wil geven, en dat hij bang is dat hij anders lunch is.

Ik heb een beetje moeite met die logica, want A. OK weet mijn rol, weet dat dit geen logische claimrol is en heeft mij nooit als verdachte benoemd, en B. Als hij zijn levensdrankje heeft ingezet maakt hem dat juist minder aantrekkelijk voor een lunch. Als hij hem inderdaad niet heeft ingezet, OK, waar wil je hem dan voor bewaren als openbare zieners niet genoeg zijn? Een geheime dorpsgek?  :P

Inderdaad. Dit word je niet echt in dank afgenomen. Maar nu mijn rol toch open op tafel ligt kan ik net zo goed een fijne, heldere, en korte samenvatting geven:

1. Sunny en Shadow zijn mijn buren. Ik claim neutraal. Beiden willen mij graag aan de goede kant zien. Ik stem op Shaddow als burgemeester.
2. Krissy en Waterwork zijn mijn buren. Wederom claim ik neutraal (inclusief pinky promise naar Krissy). Krissy claimt goed. Waterwork claimt neutraal, maar zegt een neiging te hebben naar goed. So far so good, weinig aanleiding voor mij om slecht te gaan kiezen. Ik zet mijn levensdrankje in voor nacht 2.
3. Ik krijg de volgende speldag te horen dat ik Michelaar heb gered. Domien en Lan zijn mijn buren. Domien claimt neutraal en wil voor goed kiezen (uiteindelijk blijkt hij dus grafrover). Lan claimt ook goed en omdat ik vaker met Lan samenwerk (dit is waarschijnlijk de laatste keer) wil ik wel rollen uitwisselen. Ik claim heks, hij claimt gokker (wat ik opzich een betrouwbare rolclaim vind toen er nog niet veel gokkers uit waren). Ik zeg niets over mijn levensdrankje voor het geval hij toch slecht blijkt, want een heks die zijn levensdrankje heeft gebruikt is 99% goed. Liever blijf ik in mijn neutrale rol. Ik kies in  nacht 3 voor goede kant.
4. SpiritReacher en Domien zijn mijn buren. Hier is niet veel bijzonders gebeurd, behalve dat SR een snelle reactie verwachtte van mij in het discussietopic waarom ik zijn actie met Rampossi verdacht vond. Inhoudelijk hebben we (gek genoeg?) niets besproken. Met domien ook niet echt. In de nacht 4 sterft helaas Michelaar, nog voordat ik buren met hem kon worden.
5. Kevindemen en Nobody zijn mijn buren. Beiden hebben veel inhoudelijke vragen gesteld over mijn verdachten. Deze heb ik met hen gedeeld. Kevindemen bleef nog doorvragen of ik mij enigszins kon bewijzen. Daar wilde ik niet teveel over kwijt (maar Lan forceert mij nu om dat wel te doen).
6. Castiel en Lan zijn mijn buren. Op Castiel heb ik nog niet gereageerd (sorry daarvoor!). Met Lan heb ik wel gesproken. Hij vroeg of ik mijn levensdrankje al had ingezet. Hier bleef ik omheen draaien omdat ik geen kleur wilde bekennen voordat ik mijn doodsdrankje heb gebruikt. Nu dropt Lan alle info in het discussietopic, want dat is inderdaad de beste manier om mij mezelf te laten bewijzen, óf om mij gelyncht te krijgen. Beide opties vind ik minder prettig.

Kortom: Ik ben goede heks, mijn levensdrankje is in nacht 2 gebruikt op Michelaar. Mijn doodsdrankje heb ik nog. Ik weet niet wie de wolven zijn, want mijn verdachtes zijn ook elkaar steeds aan het beschuldigen. Daarom mijn vraag aan iedereen:

Als je mij was, op wie zou je dan je dan het doodsdrankje gooien?

Ik kan wel wat advies gebruiken. Ik denk niet dat het de sfeer ten goede komt, maar men heeft al genoeg kansen gehad en de inhoudelijke discussie blijft (dat moet ik Lan inderdaad wel nageven) een beetje uit. Dus als ik open kaart moet spelen, dan andere spelers graag ook. Doe je dit niet, dan gooi ik toch lekker een doodsdrankje op je  (A)

Shaddow

Als Lan inderdaad gokker heeft geclaimd terwijl er al 3 gokkers dood zijn zou ik hem toch wel met de lynch daarop willen testen, of er het doodsdrankje daarop gooien.

4 gokkers vind ik wel richting veel gaan, en gokker is een best populaire wolvenschuilrol.

Lan

Als jouw definitie van samenwerken is om met veel moeite een rolclaim los te laten en verder geen boe of bah te zeggen over je situatie in het spel en vragen afwimpelt met 'ja maar je kan wolf zijn' terwijl iemand bij jou het voorstel doet zichzelf te lynchen en er in het DT is gezegd dat hij is gezien, dan denk ik dat ik weinig misloop in de OK-samenwerk-experience  XD

Ik hoop dat mensen wat meer info over zichzelf geven. Dat hoeft geen gevoelige informatie te zijn, maar ik denk dat Fannie met haar rol zichzelf makkelijk had kunnen redden. Op het moment staan Nostalgia en Inuzuki voor mij hoog als verdachtes, maar zoals ik in mijn vorige bericht ook aangaf, ik denk dat in dit geval we veel wolven kunnen vinden door rolclaims te checken, en van allebei heb ik die nog niet.

Orange-King

Citaat van: Lan op 31 januari 2022, 16:03:38
Als jouw definitie van samenwerken is om met veel moeite een rolclaim los te laten en verder geen boe of bah te zeggen over je situatie in het spel en vragen afwimpelt met 'ja maar je kan wolf zijn' terwijl iemand bij jou het voorstel doet zichzelf te lynchen en er in het DT is gezegd dat hij is gezien, dan denk ik dat ik weinig misloop in de OK-samenwerk-experience  XD

:"(

Het voorstel om jezelf te lynchen zag ik inderdaad weinig heil in omdat ik denk dat je het geld beter kan besteden. Niet dat de lynches tot dusver vlekkeloos verlopen, dus terugblikkend was het misschien wel een betere optie geweest.
Dat je bent gezien is mij btw volledig ontschoten. Ik ga nog even de discussie erop nalezen. Dus daarvoor dan (alvast) excuses.

Mijn plan was om sowieso open kaart te gaan spelen nadat ik mijn doodsdrankje had gebruikt. Dus behalve het inzetten van mijn levensdrankje heb je weinig informatie gemist volgens mij. Je doet nu net alsof ik een heel netwerk voor je verborgen hield. Drama queen  :P

Inuzuki

Je weet alle rollen behalve die van mij en nos? Nou dan loop ik echt 8 speeldagen achter geloof ik volgens mij.. dat rollengeroddel krijg ik in elk geval niet mee.

Qua stemgedrag en acties heb ik niet het idee dat het logisch is dat ik op je radar sta. Ik ben niet mee gegaan op fannie, roep Perry al sinds dag 2 (maar eerlijk is eerlijk, de dag dat hij eruit vloog stond ik er idd niet op) en ben fel erop tegen geweest om WW te gaan stemmen toen die beweging ontstond. Ben benieuwd waar ik wantrouwen heb gewekt, behalve dat je mijn rol niet weet. Gezien we nooit buren zijn geweest heb ik daar ook weinig gelegenheid naast het maar in het DT schreeuwen voor gehad toch?

Lan

Oh nee, zo bedoel ik het niet. Ik bedoel dat moet ik nu een keuze maken jij en Nostalgia voor mij verdacht zijn, maar dat ik denk dat in deze situatie rolclaims voor mij rolclaims zwaarder meewegen dan normaal, en die van jullie heb ik op dit moment nog niet. Als ik iedereen verdacht vind omdat ik nog geen rolclaim van ze heb dan wordt het een flinke lijst  :P

Ik kan me redelijk in Nobody's post vinden. Bij de meeste van jouw posts ben ik het eens met wat je zegt, maar de dingen die je zegt gaan voornamelijk over algemene zaken, en juist bij je verdenkingen en stemmen raak ik je een beetje kwijt. Je hebt tot nu toe steeds niet met de meerderheid mee gestemd, maar zet je stem op mensen die toch niet gelyncht gaan worden, en ook qua verdenkingen smeer je in mijn ogen ze zo uit dat je er niet op gepakt kan worden. Het komt op mij over als actief mee willen denken en overkomen maar tegelijk ook zorgen dat je geen negatief CV bouwt, zodat je daar naar kan wijzen. Daarnaast nog kleine dingetjes (de post van Krissy weer aanhalen om te checken of er wel echt een yeti buiten is geweest, mij verdacht noemen in een post en in diezelfde adem Nostalgia ook noemen als verdacht).