Discussietopic

Gestart door Skunki, 13 januari 2022, 12:10:16

Vorige topic - Volgende topic

SpiritReacher

Citaat van: thelight288 op 26 januari 2022, 23:29:11
nadat michelaar bekend was als ziener ga ik idd vanuit dat er over hem gewaakt was. er was meer twijfel rond waterwork dan michelaar dus wat kevin zegt

Hier ben ik het wel mee eens. WaSSerwork blijft natuurlijk een vaag verhaal, maar misschien dan voor nu het voordeel van de twijfel geven.
Ik vind het vooral interessant om te zien dat er in een 'spannende' stemming toch een Wolf is uitgevlogen. Dat laat mij toch denken dat ze minder kracht hadden dan dat ik eerst voor ogen had. Misschien anderen ook wel.
Ja, stop maar, ik ga hier dus geen plaatje doen.

SpiritReacher

Ik heb per ongeluk een duitse ringel-s aangeslagen op mijn toetsenbord, in plaats van een 't' in Waterwork en ineens stond er 'SS'. Uh, ja, ik wilde mijn post niet edit-en/verwijderen hierover. Maar dan hier even een toelichting.  O0
Ja, stop maar, ik ga hier dus geen plaatje doen.

Robin89

Citaat van: Orange-King op 26 januari 2022, 19:13:42
De Perry-trein is vertrokken :D
Zonder veel weerstand tot nu toe, en dat is meestal geen goed teken...

Ben ik de enige die dit nu een hele opvallende post vindt? XD

Daarnaast begin ik ook enorm te twijfelen aan Fannie, die toch ook steeds minder actief lijkt te worden... net zoals in dat potje met die gildes toen zij slecht was :-X

Orange-King

Citaat van: Robin89 op 27 januari 2022, 06:32:40
Ben ik de enige die dit nu een hele opvallende post vindt?  XD

Nee hoor, ik vind hem zelf ook opvallend nu XD Dat wil niet zeggen dat ik het niet oprecht dacht.

Toch denk ik dat de bert-boefjes-trein ook waardevolle informatie oplevert. Ik sta namelijk nog steeds achter mijn stem op hem. Als we dan kijken wie er allemaal op BB gestemd heeft, dan kom ik uit: op mijzelf, fannieklm, domien, thelight288 en Sunny (te laat). Dit tegenover 8 stemmen op Perry26. Van de BB-stemmers zou ik nu domien en thelight288 wel op groen willen zetten. De vraag is dan: zijn ik, fannieklm en Sunny dan de weerwolven die een wanhoopspoging hebben gedaan om Perry de redden? Ik kan niet voor Sunny of fannieklm goedheid instaan, maar ik kan wel mijn aandeel hierin ontkennen. Daarom drie theorieën:

1. De lynch ging tussen twee slechtjes, waarbij is gekozen om de conversiewolf (die waarschijnlijk al geconverteerd heeft) te lynchen omdat die toch een krachteloze wolf is.
2. De lynch ging tussen een slechtje en een neutrale, waarbij gekozen is om de conversiewolf te lynchen in de hoop/veronderstelling dat BB aan de slechte kant staat, of omdat de weerwolven Perry al hadden opgegeven.
3. De lynch ging tussen een slechtje en een goedje, waarbij de weerwolven simpelweg niet goed georganiseerd zijn/met te weinig zijn om te counteren, óf ze een wit voetje willen halen door een weerwolf te offeren (volgens mij wordt dat laatste vanwege spelplezier nauwelijks/niet gedaan)

Ik zou voor nu voor theorie 1 gaan, daarna theorie 2, en daarna theorie 3. Ik ben ook benieuwd hoe andere spelers tegen de vorige lynch aankijken. Mis ik nog een theorie?

Krissy

De theorie dat je enorm verdacht bent als je nog een switch maakt.

Ik heb bijvoorbeeld als een van de 1e mijn stem op Perry gezet. Ik wil mezelf niet onnodig verdacht maken... maar in alle eerlijkheid kan een vroegstemmer ook zijn stem niet meer wijzigen zonder op te vallen. Had ik (en met mij andere vroegstemmers) van stem geswitcht, en bleek Perry nog conversiewolf, dan zou dat ook verdacht zijn.
Als je als laatstemmer ineens switcht, is dat uiteraard ook verdacht... Kortom: je bent sneller verdacht als je van stem wisselt, of gek last minute stemt.
Als het tussen twee slechtjes zou gaan, vermoed ik dat er wel een 3e naar voren was geschoven. Tussen slecht en neutraal lijkt me ook een gekke theorie, je gaat niet een mede slechtje opofferen voor een neutrale. Ik denk dus de 3e, waarbij er niet meer subtiel kon worden gewisseld.

Inuzuki

Ik verwacht ook een of meerdere leugenwolven eigenlijk :P Er moeten nog wat sterke slechte rollen zijn waarschijnlijk

Lan

Ja, ik neig zelf ook naar optie 3. Volgens mij komt optie 1 vrij zelden voor en is dat alleen wanneer het duidelijk is dat er alleen wolven verdacht worden en wolven dus gedwongen zijn te kiezen wie het meeste waarde nog heeft. En optie 2 lijkt me helemaal zeldzaam, zeker met deze variant.

Ik denk dat Krissy gelijk heeft dat in dit geval de wolven het niet hebben aangedurfd om Perry te redden uit angst om zelf door de mand te vallen.

Krissy

Citaat van: Inuzuki op 27 januari 2022, 09:23:00
Ik verwacht ook een of meerdere leugenwolven eigenlijk :P Er moeten nog wat sterke slechte rollen zijn waarschijnlijk

Je bedoelt dat de uitkomst niet is wat ie lijkt?
Maar een leugenwolf veranderd zijn stem toch, maar heeft geen invloed op de uitslag? De stoorwolf en illusiewolf zitten er niet in.
Het enige wat dan nog invloed heeft is een hack, waarbij Perry de conversiekrachten krijgt als ik het goed begrijp. Dan zou hij ook sterven als conversiewolf? Of zie je dat verschil wel?

Thelight288

Maar dan had die dat wel geroept als hij goed was toch? Want idd stoorwolf doet niet mee

Sunny

Ik ga mijn info maar gewoon delen, omdat niemand er iets aan heeft als ik er maar op blijf zitten.

OK was mijn buur op de 1e dag.
Hij vroeg mij welke kant hij moest kiezen, stel dat hij neutraal was?
En dat vond ik dus een merkwaardige vraag.
Want daar kun je veel kanten mee op redeneren.
Ik heb hem gevraagd om voor goed te kiezen en hij zei dat hij dat waarschijnlijk zou doen omdat hij toch niet in contact met slecht zou komen.

Enter Perry, mijn 2e buur.  ::)
Na 2 dagen over bovenstaande gemaald te hebben, dacht ik "Ik ga de reactie van Perry hierop eens peilen".
En die vond dat helemaal niet verdacht. Nee het klonk meer als een goedje die op zoek was naar een wolf.
En hij ging het in zijn achterhoofd houden, maar zich niet blind staren op een kantclaim.

Maar mij ging het niet om de kantclaim, mij ging het om de manier waarop OK dit deed.
Naar mijn gevoel was Perry dit aan het downplayen.
Maar ik weet ook hoe paranoide ik van dit spel word dus toen liet ik het eerst liggen.
Nu echter, ben ik er dus wel voor 99% zeker van dat OK slecht heeft gevonden of al slecht was. Want ik heb hem op een schoteltje aangeboden bij Perry, als hij al niet slecht was.
En nu Perry slecht bleek en O.K. met de Perry-trein-opmerking kwam werd ik er gewoon meer van overtuigd.

En ook het subtiele
Citaat van: Orange-King op 27 januari 2022, 08:25:11
Van de BB-stemmers zou ik nu domien en thelight288 wel op groen willen zetten. De vraag is dan: zijn ik, fannieklm en Sunny dan de weerwolven die een wanhoopspoging hebben gedaan om Perry de redden? Ik kan niet voor Sunny of fannieklm goedheid instaan, maar ik kan wel mijn aandeel hierin ontkennen.
Ik ontken ook zeker mijn aandeel in het bewust niet willen ontmaskeren van Perry.
Ook heb ik niet getracht de "trein" te laten ontsporen.

Nu begrijp ik volledig dat het zoeken van wolven voorrang heeft op het zoeken van eventuele slechte hulpjes en ook dat mijn trackrecord het gemakkelijk maakt om deze bijdrage te negeren. En dat is fair enough. :)
Maar ik wil ook niet daarom mijn mond houden wanneer ik denk dat ik wel iets bij te dragen heb.
Dus doe er mee wat je wilt.  8)

Orange-King

Citaat van: Sunny op 27 januari 2022, 15:57:23
Nu echter, ben ik er dus wel voor 99% zeker van dat OK slecht heeft gevonden of al slecht was. Want ik heb hem op een schoteltje aangeboden bij Perry, als hij al niet slecht was.
En nu Perry slecht bleek en O.K. met de Perry-trein-opmerking kwam werd ik er gewoon meer van overtuigd.

Dat vind ik een vrij hoog percentage, vooral omdat ik weet dat het om die 1% gaat. Ten eerste heb ik Perry niet als buur gehad, dus als er een slechtje is dat mij overtuigd moet hebben is het iemand anders geweest. Ten tweede hebben al mijn buren goed geclaimd, op twee buren na (Waterwork en domien) die neutraal claimden. Maar ook bij hen heb ik aangegeven voor goed te gaan kiezen, simpelweg omdat het met deze variant voor neutraal echt niet te doen is om contact met slecht te onderhouden. Eventueel door het versturen van hints in het discussietopic, but good luck with that. Ik heb mij in ieder geval aan mijn woord gehouden qua kant kiezen :)

Dat er verdenkingen op mij zijn kan ik inkomen. Dat jij voor 99% zeker weet dat ik slecht zou zijn vind ik een heel bijzonder op basis van je huidige argumenten. Om toch in de trein-metaforen te blijven: zit jij mij hier voor de trein te gooien? XD

Krissy

Ik wil een ding toevoegen: Orange King heeft een Pinky Promise gedaan dat hij neutraal was.
Of hij nou slecht is geworden of niet weet ik niet, maar ik ben er geheel van overtuigd dat hij als neutraal is begonnen.  (A) (if not dan heeft OK een serieus probleem met mij  (6) )

Lan

Ja, hij is in ieder geval consistent met neutraal claimen, en ik neig ernaar zijn rol te vertrouwen. Ik ga hem verder niet verdedigen want bij de helft van de spellen die ik speel word ik verdacht van G/S zijn met Skunki/OK/Wannas, en het loeder was vorige keer niet eerlijk  >:(

Orange-King

Precies! Mijn pinky-promises zijn 100% betrouwbaar (wetenschappelijk onderbouwd).

Sunny

Citaat van: Orange-King op 27 januari 2022, 16:25:40
Ten eerste heb ik Perry niet als buur gehad, dus als er een slechtje is dat mij overtuigd moet hebben is het iemand anders geweest.
Dat is geen argument, omdat ook een andere wolf jou wel als buur kan hebben gehad.

Citaat van: Orange-King op 27 januari 2022, 16:25:40Ten tweede hebben al mijn buren goed geclaimd, op twee buren na (Waterwork en domien) die neutraal claimden. Maar ook bij hen heb ik aangegeven voor goed te gaan kiezen, simpelweg omdat het met deze variant voor neutraal echt niet te doen is om contact met slecht te onderhouden. Eventueel door het versturen van hints in het discussietopic, but good luck with that. Ik heb mij in ieder geval aan mijn woord gehouden qua kant kiezen :)
Ik zou er echt meer van hebben opgekeken als je hier zo vertellen dat 1 van je buren geclaimd had wolf te zijn.  XD

Citaat van: Orange-King op 27 januari 2022, 16:25:40Dat er verdenkingen op mij zijn kan ik inkomen. Dat jij voor 99% zeker weet dat ik slecht zou zijn vind ik een heel bijzonder op basis van je huidige argumenten. Om toch in de trein-metaforen te blijven: zit jij mij hier voor de trein te gooien? XD
Zoals ik al zei, ik vond je woordkeuze vreemd.
Daarna de reactie van Perry er op ook.
Nu Perry wolf bleek wil ik het toch noemen. Helemaal nadat ik uitgekauwd werd nadat Mexi was weg gestemd omdat ik niet pro-actief zou hebben gereageerd.
Dus bij deze.
Bovendien vermoed ik dat de rest van de spelers dezelfde reactie zal hebben als jij, dat is dan maar zo.
Nu kan er tenminste niet worden gezegd dat "het achteraf gemakkelijk praten is" of dat ik aan het meeschapen ben.
Iedereen kan doen met de info wat ze willen.
En als ze met betere info komen dan is dat ook helemaal prima of beter nog, bewijs dat je gewoon fijn een goedje bent.   O0