Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door Skunki, 13 januari 2022, 12:10:16

Vorige topic - Volgende topic

SpiritReacher

Ik denk, dat als ik Welp zou zijn, ik juist 1 van 2 mijn buren zou welpen.

1. Je hebt al iets van informatie, dus je gokt niet 100% blind.
2. Ik zou denken dat anderen juist niet hun buren welpen, dus als ik mijn buur welp word ik sneller uitgesloten.

Maar an sich denk ik dat discussieren over een welp in dag 2 altijd maar een beetje 'vulling' is. Het voegt weinig toe.
Het is niet echt de informatie die we zoeken, maar ja... we moeten iets, so let's talk about Welp, baby.

Ik gok tevens dat de lunch op berber ook random is en gebaseerd op het feit dat Slecht vanzelfsprekend sterker is dan goed door de variant, gok ik zo dat we onze lynch moeten baseren op iemand die nu niet actief praat. Discussieboard, noch buren.

Het schuilen achter mondigere (wolven)spelers is nu wel erg handig.
Ja, stop maar, ik ga hier dus geen plaatje doen.

Rampposi

Ik heb is zitten denken over hoe je in hemelsnaam een goedjesnetwerk kan "creƫren" in een spel als dit.
Mijn beste theorie zou zijn dat een zienende rol mensen in een visioen stopt waarmee hij/zij nog geen buren mee is geweest. In de eerste 7 speldagen kom je elkaar sws tegen, dan heb je tijd om informatie uit te wisselen.
Nadeel hiervan is dat je in nacht 1 iemand bekeken zou kunnen hebebn, en daar pas in nacht 6 in contact mee komen, wat een kans op conversie groot heeft gemaakt.

Thelight288

Ik ben met inuzuki eens dat het waarschijnlijk een sportieve lunch gaat.zeker in zo'n groot spel weer. Meestal zit de wolven ook wel verdeeld tussen iets actievere deelnemers en mensen die meer op de achtergrond blijven. Dus ik weet niet of we daar veel uit kunnen halen.

Perry26

Citaat van: Rampposi op 18 januari 2022, 16:55:11
Nadeel hiervan is dat je in nacht 1 iemand bekeken zou kunnen hebebn, en daar pas in nacht 6 in contact mee komen, wat een kans op conversie groot heeft gemaakt.
Niet alleen op conversie, maar ook in zijn algemeenheid de kans dat iemand al dood is. Plus wat moet je nog met die informatie op dat punt? Op dag 6 ligt het spel meestal al redelijk vast.

Ik zou gewoon personen bekijken waar ik meer van wil weten persoonlijk. Als je geluk hebt kom je zo een keer naast een bewezen goedje te zitten, als je pech hebt niet. Een netwerk opbouwen gaat toch niet, want je kunt zelfs met dit plan niet langer dan 1 dag contact houden.

Robin89

Ik vermoed ook een sportieve lunch omdat Berrie het vorige spel lang in leven was. En op zich geloof ik ook wel dat hij zijn rol met buurman Domien heeft gedeeld. Zie Berrie en Domien er allebei wel voor aan om snel rollen uit te wisselen (deed ik het vorige spel ook al op dag 1 met Domien XD)

Kevindemen

Citaat van: Lan op 18 januari 2022, 14:26:53
Ja, dat zou kunnen. Gezien de variant denk ik dat er goede kans is op een welp.

Als ik zelf welp was en hem gewelpt had zou ik juist de indruk proberen te wekken weinig van Berber te weten, wat Domien en Inuzuki (in mindere mate) totaal niet doen.
Ik denk dat Lan hier de spijker op de kop slaat. En ik snap niet helemaal waarom we het sowieso over welpen hebben, als het veel logischer is dat de enige nachtdode een lunch is?

Het komt op mij eerder over alsof hier een zaadje wordt gepland om iemand nu of later in het spel op te kunnen framen.
Gelieve dit account te verwijderen.

Sunny

Citaat van: Kevindemen op 18 januari 2022, 19:03:45
Citaat van: Lan op 18 januari 2022, 14:26:53
Ja, dat zou kunnen. Gezien de variant denk ik dat er goede kans is op een welp.

Als ik zelf welp was en hem gewelpt had zou ik juist de indruk proberen te wekken weinig van Berber te weten, wat Domien en Inuzuki (in mindere mate) totaal niet doen.
Ik denk dat Lan hier de spijker op de kop slaat. En ik snap niet helemaal waarom we het sowieso over welpen hebben, als het veel logischer is dat de enige nachtdode een lunch is?

Het komt op mij eerder over alsof hier een zaadje wordt gepland om iemand nu of later in het spel op te kunnen framen.
Dat laatste is wat mij betreft niet aan de orde.

domien

Ik denk sowieso wel dat om dezelfde reden dat het moeilijk is voor goed om een netwerk op te bouwen dat het ook moeilijk is voor hulpjes/neutraaltjes in contact te komen met slecht. Om die reden verwacht ik wel dat alle neutralen naar goed gaan komen

"In this world there are no sides, just players"

Waterwork

Ik heb het discussietopic nog niet gelezen maar mag ik vragen waarom Bloodwolf op mij stemt zonder een reden te geven

Mexicanobroeder

Bloodwolf, waarvan ik verhalen heb gehoord dat hij mogelijk neutraal heeft geclaimd (viavia, misschien kan iemand dit bevestigen), iets wat ik in dit spel sowieso niet echt iets voor een goedje, die weer zonder argumentatie zijn eerste stem geeft en die ook nog eens met een wel hele laffe vraag over "de bm" in de discussie kwam, tsja. De vorige keren dat die jongen zich zo gedroeg was hij ook slecht. Toen heb ik hem de hand boven het hoofd gehouden, vandaag niet. Het is een keer mooi geweest.

Rampposi

Citaat van: Mexicanobroeder op 18 januari 2022, 21:35:14
Bloodwolf, waarvan ik verhalen heb gehoord dat hij mogelijk neutraal heeft geclaimd (viavia, misschien kan iemand dit bevestigen), iets wat ik in dit spel sowieso niet echt iets voor een goedje, die weer zonder argumentatie zijn eerste stem geeft en die ook nog eens met een wel hele laffe vraag over "de bm" in de discussie kwam, tsja. De vorige keren dat die jongen zich zo gedroeg was hij ook slecht. Toen heb ik hem de hand boven het hoofd gehouden, vandaag niet. Het is een keer mooi geweest.
Bloodwolf doet dit elk spel als er weinig info is, ongeacht zn alliantie. Dit vind ik dus een opmerking in de vorm van: We hebben een decoy nodig

Mexicanobroeder

Toen hij zich echt op deze manier gedroeg (vroeg stemmen doet hij wel altijd), was hij de laatste keren consistent slecht. Of het moet me niet zijn opgevallen toen hij goed was.

Kevindemen

Neutraal claimen doet hij inderdaad elk spel, deed hij ook in 503 los van zijn rol, ondanks dat hij toen slecht was. Wel opmerkend, vroegstemmen is in mijn ogen niks slechts aan op zichzelf. Je kunt soms maar beter vast een stem op iemand pleuren en zo kleur bekennen. Een stem kan altijd worden herzien zolang de deadline niet is geweest, dus ik zie niet in wat er mis is met vroeg stemmen. Ik denk dat slechtjes er eerder profijt van hebben laat dan vroeg te stemmen, omdat ze dan nog wat onopvallender kunnen bijsturen dan wanneer een stemwissel nodig is. Ik denk eerder dat de vraagtekens ontstaan door de ontbrekende toelichting van de stem. Maar als ik mijn mening geef: ik weet niet of ik dit gelijk verdacht vind als wolvengedrag, het is wel.heel opvallend gedrag  en zou een slechtje in dit spel juist niet liever niet opvallen? @Mexicanobroeder naar welke verspellen verwijs je als je het hebt over 'de vorige keren'? Ik wil mij inlezen.

@Sunny wat denk jij dat er aan de orde is (slaat op de vorige reactie op mij. Het lukt mobiel niet om die netjes te quoten.)
Gelieve dit account te verwijderen.

Mexicanobroeder

599 was het meest duidelijke voorbeeld, in 603 kwam dit ook naar voren maar lag het er niet zo dik bovenop als in 599.

Sunny

@Kevindemen ik ga uit van een lunch, maar ik denk dat elke optie wel even besproken moet worden.