Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door Skunki, 13 januari 2022, 12:10:16

Vorige topic - Volgende topic

Mexicanobroeder

Ik vind dat wel weer heel erg voor de hand liggend. Tenzij Berber zich duidelijk versproken heeft, vind ik het eerder juist vóór de buren van Berber spreken.

Shaddow

Thanks iedereen voor alle stemmen <3

Spijtig dat Berrie ons heeft moeten verlaten :(

Laten we snel zijn moordenaar(s) pakken!

domien

Spijtig Berrie.

Euhm ik weet wie de 2 buren van Berrie waren, de ene weet ik omdat Berrie het heeft gezegd. De 2de (en de slimme mensen weten het al) was ikzelf. Zeer veel informatie hebben we niet uitgewisseld en ik weet niet wat hij met de andere buur gewisseld heeft.

Zelf wist ik dat hij gokker was, hij wist ook mijn rol. Doe met de informatie wat je wilt.

Ik laat de vrijheid aan de andere buur om zichzelf bekend te maken en zijn/haar versie van de conversatie toe te lichten.

"In this world there are no sides, just players"

Shaddow

> zeer veel informatie hebben we niet uitgewisseld
> ik wist dat hij gokker was en hij wist ook mijn rol.

Ik vind rolclaims persoonlijk vrij intiem voor nacht 1. Als dat al valt onder 'niet zeer veel informatie' vraag ik mij af welke informatie dan wel 'zeer veel' zou zijn.

Inuzuki

Ik was de andere buur.
Berrie en ik hebben geen rollen uitgewisseld, wel stuurde hij voorzichtig richting gokker qua wat hints die hij gaf dus het verrast me niet. Hij kwam ook gewoon wel goed over on het gesprek  (maar wat zeg dag 1 nou echt..)

Wel is Berrie ook geen gekke lunch qua hoe lang hij afgelopen tijd in spellen heeft geleefd, dus terecht om even deze kant op te kijken maar ik zou je er ook vooral niet op blind staren.

Overigens wekte hij bij mij helemaal niet de indruk dat hij zijn rol met domien had gedeeld en andersom, dat verrast me wel.

domien

Citaat van: Shaddow op 18 januari 2022, 11:23:05

Ik vind rolclaims persoonlijk vrij intiem voor nacht 1. Als dat al valt onder 'niet zeer veel informatie' vraag ik mij af welke informatie dan wel 'zeer veel' zou zijn.

Ik bedoel met niet zeer veel de totale hoeveelheid woorden.

Kantclaims en rolclaim en naast wie we zaten. Net zoals we vorig spel gedaan hebben.voor de rest was er niets om over te praten.

Niks over wat we vonden van de gesprekken aangezien ja het dag 1 was en niet superveel nuttig te melden was

Krissy

Citaat van: domien op 18 januari 2022, 13:08:10
Citaat van: Shaddow op 18 januari 2022, 11:23:05

Ik bedoel met niet zeer veel de totale hoeveelheid woorden.

Kantclaims en rolclaim en naast wie we zaten. Net zoals we vorig spel gedaan hebben.voor de rest was er niets om over te praten.

Niks over wat we vonden van de gesprekken aangezien ja het dag 1 was en niet superveel nuttig te melden was

Ik vind dit ook heel bijzonder Domien. Voor de info: ik was dan weer de buur van Domien. Op mijn vraag over of het handig is in het vermelden van de buren zei je dat je dat wel wat vroeg vond op dag 1. Sowieso heb je niet bijzonder veel met mij gedeeld, wat ik voor de duidelijkheid wel volledig begrijp op nacht 1. Wat ik me dan wel afvraag is waarom je met Berber blijkbaar wel veel hebt gedeeld in wie je buur is, en wat je rol is. Wat kan jij dan van Berber weten, of waar zit het 'm in dat je de ene keer wel heel veel deeld en de andere keer nagenoeg niets?

domien

Het feit dat ik al ettelijke spellen met berber heb samengespeeld en hem ondertussen wel wat ken.

Terwijl ik no offense niet weet wat ik aan jou heb. Als je gaat kijken zeg ik dat het enorm van de situatie afhangt. Dat is het verschil in situatie dat ik daar dus bedoel.

Lan

Ik vind Domien's verklaring wel voor hem spreken. Als hij slecht is had hij prima kunnen zeggen dat ze alleen een kantclaim hebben uitgewisseld, en dat was het. Het feit dat hij aangeeft Berber's rol te weten is iets dat hij als slechtje niet had hoeven zeggen en waarvan je weet dat er mensen over gaan vallen.

Gezien gokker niet echt een rol is die prioriteit heeft voor de wolven neig ik zelf naar een random lunch.

Sunny

Tenzij Domien of Inuzuki Welp zijn en er geen lunch was vannacht. Toch?

Lan

Ja, dat zou kunnen. Gezien de variant denk ik dat er goede kans is op een welp.

Als ik zelf welp was en hem gewelpt had zou ik juist de indruk proberen te wekken weinig van Berber te weten, wat Domien en Inuzuki (in mindere mate) totaal niet doen.

Michelaar

Ik vind Domien op dit moment niet echt verdacht hierdoor. Ik zou het ook niet snappen waarom hij dit open en bloot zou leggen als hij slecht was. Ik vind rolclaims dag 1 dan wel iets extreem, maar ik ga dan maar ervan uit dat Berber weet wat hij deed.

Krissy

Citaat van: domien op 18 januari 2022, 13:56:07
Het feit dat ik al ettelijke spellen met berber heb samengespeeld en hem ondertussen wel wat ken.

Terwijl ik no offense niet weet wat ik aan jou heb. Als je gaat kijken zeg ik dat het enorm van de situatie afhangt. Dat is het verschil in situatie dat ik daar dus bedoel.

No offense taken ;)
Misschien dat we mekaar verkeerd hebben begrepen, maar volgens mij zei je vrij letterlijk iets als: nacht 1 is te vroeg om iets uit te wisselen, al licht dat aan wat je uitwisseld.
Dus wat ik dan niet snap, is dat je met mij niet je buren zou uitwisselen, maar met Berber je rol. Ik dacht dat je bedoelde dat info uitwisselen vroeg is nu, maar dat je bepaalde info wel kan uitwisselen. Je rol is alleen niet een klein beetje informatie.

Ik zeg niet dat ik je hierom verdenk, maar waar ik over struikel is dat je hier iets anders zegt dan wat ik heb begrepen. Van een dode speler kan je achteraf sowieso iets claimen wat niet klopt. Het spreekt in mijn optiek niet direct tegen je, maar ook niet voor je.

Orange-King

Citaat van: Lan op 18 januari 2022, 14:26:53
Ja, dat zou kunnen. Gezien de variant denk ik dat er goede kans is op een welp.

Misschien dan een goed idee om een oproep te doen of spelers vannacht gewelpt zij? Ik denk dat zoiets ook wel relevant is voor het al dan niet delen van informatie in de kringgesprekken.

Niet dat we dan opeens alles open moeten gooien, maar ik denk dat (gezien de variant) slecht minder sterk is gemaakt. Dit heb ik ook al even met Sunny besproken. Slecht kan namelijk veel makkelijker met elkaar communiceren dan goed, dus qua netwerken opbouwen is dat een behoorlijke handicap voor goed.

Citaat van: Sunny op 18 januari 2022, 14:11:49
Tenzij Domien of Inuzuki Welp zijn en er geen lunch was vannacht. Toch?

Potentieel. Alleen ik zou als welp nooit zeggen dat ik iemands rol ken, zoals domien nu openlijk in het discussietopic aangeeft. Of hij speelt wel een erg gewaagd spel.

Mexicanobroeder

Maar stel dat er iemand gewelpt is, hoe gaan we dan achterhalen wie de welp is? Je bent wel een enorme sukkelaar als je 1 van je 2 buren gaat welpen, tenzij je echt 100% zeker bent dat diens rol klopt (en zelfs dan neem je risico)