Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Gitaar!

Gestart door Xindar, 1 maart 2009, 12:17:16

Vorige topic - Volgende topic

Wat vind jij, wel of geen plectrum?

Ja, bij gitaar en basgitaar.
0 (0%)
Ja, bij gitaar, maar niet bij een basgitaar
4 (33.3%)
Nee, plectrums zijn voor mietjes. :P
5 (41.7%)
Wat is een gitaar?
3 (25%)

Totaal aantal stemmen: 12

Stemmen gesloten: 13 april 2013, 19:00:54

Amandelbrood

Plektrums overrated!

Ze willen bij mij opschool ook dat ik basgitaar met een plektrum speel...Heb er echt een schijthekel aan...
Maar mss komt dat ook omdat ik het niet zo goed kan (A)

Erwipro

Ik begeleid vooral liedjes op gitaar, dus akkoorden strummen rather than tokkelen. Gaat me véél beter af zonder plectrum dan met. *joins the anti-plectrum club*

Amandelbrood

Ik ben wel eens benieuwd wat er gebeurd als we een poll maken... Wel of geen plektrum?

Inge

Ik houd je niet tegen, Amandelbrood :P

Amandelbrood

Ik kan hier toch geen poll maken? Toch alleen degene die deze post heeft gemaakt?

LittleWeird

Citaat van: Amandelbrood op  3 april 2013, 17:30:23
Ik kan hier toch geen poll maken? Toch alleen degene die deze post heeft gemaakt?
Correct :) Moet je even een mod vragen.

Kingosje

Ik ga volgend jaar waarschijnlijk ook gitaar spelen naast saxofoon wat ik alweer bijna 3 jaartjes doe  :)

Ralmuski

Citaat van: Amandelbrood op  3 april 2013, 17:30:23

Voila. :)

Ik vind het bij een basgitaar ook niet zo nodig, maar het hangt natuurlijk van je muziekstijl af ook of je er op moet meppen of dat je wil tokkelen.

LittleWeird

Mag er nog een optie bij? "Ik speel geen gitaar, maar ik ben zeer geinteresseerd in deze plectrumdicussie, dus ik wil graag de uitslag zien" ofzo? :)

Ralmuski

Citaat van: LittleWeird op  3 april 2013, 19:03:26
Mag er nog een optie bij? "Ik speel geen gitaar, maar ik ben zeer geinteresseerd in deze plectrumdicussie, dus ik wil graag de uitslag zien" ofzo? :)

Zo dan?  :P

LittleWeird

Prima XD *klikt er gelijk op*

Blackfire948

voor alsnog zijn plectrums voor mietjes... maar als je mij echt hoog tempo wil laten spelen (de 2de gitaar van the pretender bijvoorbeeld) neem ik er toch een plectrum omdat het mij anders echt niet lukt XD

Inge

Nee hoor het staat gelijk! :O

Blackfire948

ik heb wel op voor mietjes gestemd :O

thehush

Ik kan beiden, akkoorden en losse noten. Het liefst speel ik gewoon de losse noten om eerlijk te zijn, want akkoorden dat is toch opgebouwd uit losse noten. Als er ergens boven staat dat ik een A ofzo moet spelen, moet ik veel meer nadenken als dat er gewoon de noten staan die ik tegelijk moet spelen.
Eelt op je linkerhand (of rechter bij een linkshandige gitaar) moet je kweken, je kan niet anders. Simpel beginnen. Het is een nacht van Guus Meeuwis was mijn eerste. Nadien kwam Tim van Wim de Craene. En nu speel ik zowat alles van Vlaamse klassiekers. Simpele kampvuurliederen zijn ook ok.
Een plectrum gebruik ik alleen als ik solo's speel die heel snel zijn, omdat het anders gewoon niet gaat, wegens te snel.