Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Gitaar!

Gestart door Xindar, 1 maart 2009, 12:17:16

Vorige topic - Volgende topic

Wat vind jij, wel of geen plectrum?

Ja, bij gitaar en basgitaar.
0 (0%)
Ja, bij gitaar, maar niet bij een basgitaar
4 (33.3%)
Nee, plectrums zijn voor mietjes. :P
5 (41.7%)
Wat is een gitaar?
3 (25%)

Totaal aantal stemmen: 12

Stemmen gesloten: 13 april 2013, 19:00:54

Ivolod

Tja, als je dat al fijn vindt is het natuurlijk al een reden om een semi-akoestische te nemen. Maar daar zitten vaak stalen snaren op, en dat zorgt voor nog veel meer pijn dan nylon snaren voor een beginner :P

Dus als ik jou was zou ik een klassieke Spaanse gitaar met nylon snaren nemen, en dan, als je wat verder bent en het nog steeds leuk vindt, "uitbouwen" naar een semi-akoestische gitaar die je kunt aansluiten. :)

Een alternatief is een semi-akoestische gitaar nemen en er dan nylon snaren op zetten, maar dat lijkt me geen goed idee. :P

Maiken

Mijn vingers zit ik niet overin om eerlijk te zijn. :P Dat went vanzelf wel.

Zijn er bepaalde merken die ik absoluut wel of niet moet kopen? Misschien een type zelf?

Erwipro

Sowieso nylon snaren, dat leert het makkelijkst want dan kan je het langst oefenen zonder bloedende vingers te krijgen :P
Voor de rest heb ik er niet zo veel verstand van XD

ELGrandeBanana

Citaat van: Maiken op 24 juni 2010, 19:28:07
Mijn vingers zit ik niet overin om eerlijk te zijn. :P Dat went vanzelf wel.

Zijn er bepaalde merken die ik absoluut wel of niet moet kopen? Misschien een type zelf?
En misschien kan je er zoeen kopen als ivor heeft (als dat niet al een semi is) want dat is gewoon een akoestische waar je een snoer in kan steken. maar daar weet ivor meer over :P

Ivolod

Ja, maar mijn gitaar heeft dus stalen snaren. En ik denk echt dat je dan heel veel last krijgt van je vingers, tenzij je daar al een bonk eelt op hebt zitten :P

Nee echt, neem van mij aan dat je het beste nylon snaren kunt nemen :)
Misschien zijn er wel klassieke Spaanse gitaren die je ook kunt aansluiten, dat zal best wel. Je kunt even googlen.

ELGrandeBanana

Citaat van: Ivolod op 24 juni 2010, 21:24:37
Ja, maar mijn gitaar heeft dus stalen snaren. En ik denk echt dat je dan heel veel last krijgt van je vingers, tenzij je daar al een bonk eelt op hebt zitten :P

Nee echt, neem van mij aan dat je het beste nylon snaren kunt nemen :)
Misschien zijn er wel klassieke Spaanse gitaren die je ook kunt aansluiten, dat zal best wel. Je kunt even googlen.
Ik denk dat jou gitaar ook wel nylon snaren aankan, want het is gewoon een akoestische met een snoertje :P.. maar duss,  (A)

Ivolod

Ja maar ik denk niet dat dat klinkt en ook dat dat er heel vreemd uit gaat zien :P

Erwipro

Ik heb ook stalen snaren trouwens. Semi-akoestisch. Maar ik heb leren spelen op een akoestische.
Maar ik merk het echt wel heel hard dat ik nu ik een piano heb en dus minder gitaar speel dat ik dan véél sneller zere vingers krijg, en dan vooral bij mn eigen gitaar :P

Blackfire948

hmmm, iets met net nog een plectrum en nu niet meer  (A)
kak dingen zijn het eigenlijk ook XD

daardoor kwam ik wel op een ideetje :
zullen we wvw plectrums laten bedrukken??

Inge

Citaat van: Blackfire948 op  2 april 2013, 18:08:49
hmmm, iets met net nog een plectrum en nu niet meer  (A)
kak dingen zijn het eigenlijk ook XD

daardoor kwam ik wel op een ideetje :
zullen we wvw plectrums laten bedrukken??
Whaha, ik ben die dingen ook altijd kwijt xD
Ik heb een of ander houdertje nu dat tussen mijn snaren zit aan het begin, waardoor ze minder snel kwijtraken xD

Opzich wel grappig idee, maar ik zie de meerwaarde er niet van in (A)

Ivolod

Ik vind plectrums zulke overbodige rotdingen... ik vind ze helemaal niet lekker spelen en ik kan er niet subtiel mee aanslaan en als je gaat tokkelen moet je ze maar ineens ergens neergooien of zo en ze raken altijd kwijt. (A)
Doe mij maar puur natuur :D

Inge

Citaat van: Ivolod op  3 april 2013, 00:14:01
Ik vind plectrums zulke overbodige rotdingen... ik vind ze helemaal niet lekker spelen en ik kan er niet subtiel mee aanslaan en als je gaat tokkelen moet je ze maar ineens ergens neergooien of zo en ze raken altijd kwijt. (A)
Doe mij maar puur natuur :D

In je mond ermee dan! :O

Ivolod

Citaat van: Inge op  3 april 2013, 00:15:03
In je mond ermee dan! :O

Eigenlijk zou ik deze quote na eergisteravond in mijn sig moeten zetten. (A)
Maar goed, nah, ik speel wel zonder :P

Inge

Citaat van: Ivolod op  3 april 2013, 00:16:57
Eigenlijk zou ik deze quote na eergisteravond in mijn sig moeten zetten. (A)
Maar goed, nah, ik speel wel zonder :P
:')

Blackfire948

ik zit altijd half wel half niet XD
en echte meerwaarde is er ook niet, maar lijkt mij opzich gewoon grappig :P