Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Gitaar!

Gestart door Xindar, 1 maart 2009, 12:17:16

Vorige topic - Volgende topic

Wat vind jij, wel of geen plectrum?

Ja, bij gitaar en basgitaar.
0 (0%)
Ja, bij gitaar, maar niet bij een basgitaar
4 (33.3%)
Nee, plectrums zijn voor mietjes. :P
5 (41.7%)
Wat is een gitaar?
3 (25%)

Totaal aantal stemmen: 12

Stemmen gesloten: 13 april 2013, 19:00:54

js1493

Trouwens dat van die pijn in je vingers had ik laatst ook weer :P
Volgens mij moet je dan proberen je vingers er zo recht mogelijk op te zetten. :D
Dan gaat het wel weg hoop ik XD

Ik kan ook nog wel aan een paar melodietjes komen van simpele liedjes
*pakt 'n oude gitaarboek erbij*(A)

laura

Citaat van: js1493 op  6 maart 2009, 15:51:22
Nee, ik doe niet zoveel akkoorden :P
Ik speel lekker in een groepje wat hartstikke cool is natuurlijk 8)
met wie allemaal? (A)

js1493

Citaat van: laura op  7 maart 2009, 18:19:03
met wie allemaal? (A)
Met mensen die jij vast wel kent :P
Of iig 2 dan... :D

Xindar

Oeh het lukt al aardig om 'A horse with no name' te spelen en te zingen en om City of Delusion van Muse te spelen. :D

laura

goed zo :D
@ js ik ken er 3 :)

Floris

Citaat van: Xindar op  7 maart 2009, 22:23:10
Oeh het lukt al aardig om 'A horse with no name' te spelen en te zingen en om City of Delusion van Muse te spelen. :D

Yay for Muse! :D

js1493

Citaat van: laura op  8 maart 2009, 13:29:57
goed zo :D
@ js ik ken er 3 :)
Femke ook dan? :P
Oo en heel goed Daan :D

Editje: Laat maar ik snap hem al.XD

Inuzuki

Ik kan ook heel goed gitaar spelen.

js1493

Citaat van: Inuzuki op  8 maart 2009, 13:40:48
Ik kan ook heel goed gitaar spelen.
Ja, maar dat wisten we al. :P

Inuzuki

Ilsette

Inuzuki

Niet spammen jongens, ga daarvoor maar naar het spamtopic  :-\

Dixie

forgottenmelody

ehm, ik ben begonnen met going under van evanescence, die is best easy... En alles van Nirvana. Klinkt cool, is héél makkelijk. In plaats van alleen gewone akkoorden kun je ook power chords proberen, die zijn makkelijk en een beetje basis in de meeste rock en metal.

Verder, als je een akkoestische gitaar hebt is het ZO ZONDE om vooral akkoordjes te spelen :P ze zijn fijn om jezelf in het zingen te begeleiden, maar als je echt iets moois wil spelen zou ik liedjes proberen als 'naked as we came' van iron and wine, 'angels fall first' van nightwish (intro is easy, daarna wordt ie lastiger en klopt de tab niet meer omdat de tabber het verschil tussen de 2 en de 5 niet weet xD) en liedjes van racoon... Gebroken akkoorden en héél mooi en leuk.

Verder: op een akkoestische gitaar beter geen plectrum gebruiken, met je vingers spelen klinkt véél mooier

Gitaarles is ook een tip, want je leert jezelf geheid dingen verkeerd aan :P *heeft ook 2 jaar zelf op de elektrische gekloot voordat ze les kreeg en had toen héél veel dingen verkeerd geleerd, ondanks akkoestische lessen vóór de elektrische gitaar kwam :P*

Een redelijk goede site voor partituren is ultimate-guitar.com. Als je het idee hebt dat iets er fout op staat, schroom dan niet om zelf te proberen of je het goede kunt vinden, want die liedjes zijn getabt door andere gitaristen en sommigen daarvan zijn niet de snuggerste...

Veel plezier^^ gitaarspelen ies leujk^^