Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Gitaar!

Gestart door Xindar, 1 maart 2009, 12:17:16

Vorige topic - Volgende topic

Wat vind jij, wel of geen plectrum?

Ja, bij gitaar en basgitaar.
0 (0%)
Ja, bij gitaar, maar niet bij een basgitaar
4 (33.3%)
Nee, plectrums zijn voor mietjes. :P
5 (41.7%)
Wat is een gitaar?
3 (25%)

Totaal aantal stemmen: 12

Stemmen gesloten: 13 april 2013, 19:00:54

Erwipro

Klinkt alsof je het kunt :P
*gaat binnenkort eens die liedjes opzoeken* :P

Xindar

Neeeeeeee John Mayer. Ik wil echt Why Georgia leren. Maar ik kom niet echt aan mijn gitaar toe.

forgottenmelody

hee jij woont in Velp, wat grappig ^^ Daar kom ik sinds vorig weekend minstens 2 keer per maand xD

dat niet aan je gitaar toekomen ken ik.. En ik zou er wel aan toe moeten komen want ik speel belabberd -_-' serieus, zoveel mensen met een gitaar in hun handen zijn zó jaloersmakend! En dan kom ik aan met mn 'ik kan niet dempen' xD Gitaarspelen is leuk^^

js1493

Weet je toevallig ook een site met veel partituren met normale noten? Tabs ben ik niet echt gewend :P

forgottenmelody

:p nee, want normale noten staan vaak niet echt op internet, das teveel werk om te maken xD Wat wel kan, is guitar pro downloaden en kopen. Dat is een briljant programma, als je de tabs die in gp gemaakt zijn opent kun je ervoor kiezen om een gewone partituur te lezen ipv de tab!

Weet je hoe je tabs moet lezen? de streepjes zijn de snaren en de cijfers zijn de frets. Als er 'losse getallen' staan (dus niet onder elkaar, maar schuin onder elkaar) zijn het gebroken akkoorden. Je moet ze dan wel vastpakken zoals het akkoord, maar niet alle snaren tegelijk aanslaan.

js1493

Ja maar er staat dus geen ritme in? Want dat vind ik opzich een beetje raar. :D

Anders download ik dat programma wel, maar dan pas ik de prijs een beetje aan zeg maar ^-^

forgottenmelody

nee, natuurlijk staat er geen ritme in, je wil een liedje leren spelen dat je kent toch? xD het ritme kun je horen!

Erwipro

Ik ben ook voor noten. Die kan ik tenminste lezen. Ik kan ze alleen nog niet snel toepassen op een gitaar omdat ze best onlogisch zitten als je ze op toetsen gewend bent :P

js1493

Citaat van: forgottenmelody op  9 april 2009, 22:46:40
nee, natuurlijk staat er geen ritme in, je wil een liedje leren spelen dat je kent toch? xD het ritme kun je horen!
Ja maar ik ben gewend liedjes te spelen die ik niet ken en dat daar dan een ritme inzit :D

Selinde

Als je niet aan gitaar toe komt, is les ook wel handig. Tenminste, dat merk ik met mijn pianoles. Soms heb je dan niet echt zin of tijd, maar het "moet" even, omdat je dan een bepaald liedje of dingesje af moet hebben voor de volgende les. En dan doe je het niet met tegenzin ofzo, maar je doet het tenminste. Ik had ooit geprobeerd om het zelf te leren, maar dat kwam erop neer dat ik een keer per maand ofzo eens iets probeerde en vervolgens, als dat niet lukte, ging ik weer vrolijk wat anders doen.

Erwipro

Les is duur XD
En ik heb mezelf nu Sweet Goodbyes aangeleerd.. zo moeilijk is 'ie niet als je 'em eenmaal onder de knie hebt. Hij gaat alleen nog niet helemaal vloeiend (A)

js1493

Citaat van: Erwipro op 19 mei 2009, 12:53:25
En ik heb mezelf nu Sweet Goodbyes aangeleerd
:o Heb je de tabs of noten (liever noten :P) van die? :P
Ik moet natuurlijk wel oefenen voor ons optreden bij Holland's got Talent he lisette? :D

Erwipro

Gewoon even intikken bij Google. Die tabs staan echt overal :P

js1493

Erwipro

Dan moet je niet zeggen dat tabs ook mag :P