Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Reacties op rolvoorstellen

Gestart door Nephtysis, 29 juli 2015, 22:19:09

Vorige topic - Volgende topic

Rylanzor

Misschien dat de samurai de keuze krijgt om de Cwolf te doden of het kamp over te nemen? (A)

Kevindemen

Hoe zie je dat kamp overnemen dan precies voor je? :)
@Mexicanobroeder Die slotenmaker ken ik niet. Hoe werkte die dan? :)
Gelieve dit account te verwijderen.

Shaddow

De samurai wordt conversiewolf, als hij de conversiewolf doodt. :p

Kevindemen

Oh dat is best gaaf! Dan is het probleem dat er direct '2 wolven' dood zijn bij zo'n actie ook verholpen.

RickTorreman

Citaat van: Shaddow op 23 juni 2016, 22:14:36
De samurai wordt conversiewolf, als hij de conversiewolf doodt. :p
Kan de samurai dan de actie van de cwolf hergebruiken als hij cwolf wordt?
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

Kevindemen

Dat lijkt mij dan wel, anders is er weinig conversiewolf aan voor die Samurai.
Zonder de krachten zou het meer een Gewone Weerwolf worden na zijn eigenschap te hebben gebruikt.

Rylanzor

Citaat van: Kevindemen op 23 juni 2016, 22:11:41
Hoe zie je dat kamp overnemen dan precies voor je? :)
@Mexicanobroeder Die slotenmaker ken ik niet. Hoe werkte die dan? :)

De samurai krijgt een Pm: je word geconverteerd, wil je de Cwolf doden of laat je je converteren?

Shaddow

Riesico

Citaat van: Shaddow op  1 juli 2016, 08:34:38
@Riesico - hebben we al, leugenwolf. :)

Ooooh deze had ik over het hoofd gezien... :-[
Creativity is having fun in making mistakes

Rylanzor

Citaat van: Shaddow op  1 juli 2016, 08:34:38
@Riesico - hebben we al, leugenwolf. :)

niet waar, de leugenwolf kan zijn eigen stem onzichtbaar veranderen. De advocaat laat de stem van een andere speler niet meetellen.

Shaddow

Citaat van: Rylanzor op  1 juli 2016, 18:54:16
niet waar, de leugenwolf kan zijn eigen stem onzichtbaar veranderen. De advocaat laat de stem van een andere speler niet meetellen.
Mh.

Maakt dat speltechnisch gezien een verschil?

bert-boefjes

Kevin maakt een goed punt met wel degelijk het verschil erin. Maar ik denk niet dat het een leuke rol is om te krijgen. Want er staat dat de rol slecht is. Waarbij ik aanneem dat het een offboard hulpje is. Een Welp kan 3 keer proberen iemand te doden en groeit in nacht 5 op. Een sjamaan kan mensen bekijken. Maar dit is dan een slechte rol waarmee je ook niet heel makkelijk mee in contact met de wolven kan komen.

En zeker omdat niet openbaar wordt gemaakt dat er een stem weg gepoetst is, heeft het ondanks dat het op een andere manier werkt wel ongeveer een zelfde effect als een leugenwolf.

Kortom. Ik vind het leuk bedacht. Maar ik denk dat hij niet heel speelbaar is. Omdat het qua kracht niet iets is waardoor je als offboard slechtje (wat vaak al redelijk lastig en eenzaam is in een spel) makkelijk in contact kan komen met team slecht. Waardoor je de kracht voor je alliantie misschien ook niet ten volste kan benutten
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Kevindemen

In principe zit er wel verschil tussen, al zal de uitkomst in de meeste gevallen gok ik hetzelfde zijn.
Al heeft het wel invloed op het aantal stemmen dat iemand uiteindelijk heeft,
dus in combinatie met andere rollen: adel, of Gokker zou het perhaps een verschil kunnen maken dat kleine verschil.

Situatie Leugenwolf:
Pietje (Weerwolf) heeft 5 stemmen, Klaasje (Burger) heeft 5 stemmen. De leugenwolf gaat de doorslag geven.
De leugenwolf stemt daarbovenop openbaar op Pietje (Weerwolf), maar liegt naar Klaasje (Burger)
Pietje heeft 5 (lijkt alsof hij er 6 heeft) stemmen, Klaasje heeft 6 stemmen totaal.
Klaasje (Burger) wordt in dit geval opgehangen.

Situatie Advocaat:
Pietje (Weer Weerwolf) heeft 5 stemmen, Klaasje (Weer Burger) heeft 5 stemmen. De advocaat gaat de doorslag geven.
De Advocaat stemt daarbovenop zelf op Klaasje (Burger) en tovert een stem op Pietje (Weerwolf) weg
Pietje heeft 4 (1 is weggestreept) stemmen, Klaasje heeft 6 stemmen.
Klaasje (Burger) wordt in dit geval opgehangen.

Kevindemen

Er ging iets fout toen ik het bericht wilde edditten, dus ik heb het maar opnieuw geplaatst :')
Kreeg telkens een error, en bewerkingen gingen er niet door. Dus sorry, volgorde klopt even niet meer.

Kevindemen

Citaat van: bert-boefjes op  1 juli 2016, 21:38:42
Kevin maakt een goed punt met wel degelijk het verschil erin. Maar ik denk niet dat het een leuke rol is om te krijgen. Want er staat dat de rol slecht is. Waarbij ik aanneem dat het een offboard hulpje is. Een Welp kan 3 keer proberen iemand te doden en groeit in nacht 5 op. Een sjamaan kan mensen bekijken. Maar dit is dan een slechte rol waarmee je ook niet heel makkelijk mee in contact met de wolven kan komen.

Ik had hem geïnterpreteerd als wolf, maar als offboard lijkt het mij sowieso een niet leuk te spelen rol, als dat de bedoeling was. In dat geval heb je zeker een punt betreft het contact. Is op te lossen dat je net als de zandman 1 nacht kan opvragen of iemand een wolf is, maar of je dat zal willen is een tweede. Lijkt mij niet perfect. Daarnaast is een stemverandering in de meeste gevallen niet erg tactisch in te zetten als een offboardhulpje geen contact heeft met slecht, en kan hij hem tactisch alleen inzetten om zichelf van de lynch te redden i.p.v. teamspel te bevorderen en medeslechtjes van de lynch te redden.