Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

[Nintendo DS] Touch me!

Gestart door Maiken, 4 januari 2009, 12:35:04

Vorige topic - Volgende topic

Ralmuski

Ik heb ook alle zelda's zo'n beetje wel gespeeld, alleen die op de Wii nog niet, maar die schaf ik nog wel eens aan. ;)
Hyrule mag wel Ralmuskiland genoemd worden, zo vaak heb ik het inmiddels gered van Ganon(dorf) en ander gespuis. :P

Ik heb echoes of time idd. Ik speel een vrouwke met blauw haar en ze kan heel hoog springen.  ::)

blastdragon

PAS OP: Bij verhaal staat het vol met spoilers over het verhaal
Korte Review Zelda Spirit Tracks

Design
Deze Zelda game is gebaseerd op de stijl die sinds The Wind Waker is gehanteerd. Een nogal "kinderlijke" stijl en veel vriendelijke kleurtjes. Een stijl die heel goed uitkomt op de DS. Eigenlijk is er sinds Phantom Hourglass niet veel veranderd aan de stijl. Ook de tussen filmpjes zien er mooi uit en verlopen vloeiend. Ik heb zelfs een paar keer gehad dat ik iets nog een keer wou doen om alleen te kijken naar de prachtige beelden. Maar ik heb ook een minpuntje, al ziet het er allemaal er heel mooi uit, ik weet dat de DS beter kan. Ze hadden het allemaal wel iets gladder mogen maken.
Verhaal
Het verhaal is origineel en geniaal verzonnen. En voor de verandering doet de prinses ook iets. Vooral de ene grap; "Maar het is een familie-traditie, de prinses doet niks en de held doet alles. Je verwacht toch niet dat ik die traditie nu eens ga breken?" Het verhaal is verder vooral ga naar Dungeon A om sleutel B te krijgen om de deur bij Dungeon C te openen. En in Dungeon T is de eindbaas. In de tussentijd kom je regelmatig in dorpjes waar je puzzels moet oplossen, objecten verzamelen en met de trein de wereld rond reizen. Nog iets verhaal-gerelateerd iets waar ik heel blij mee was, al is het 1 generatie later dan Phantom Hourglass er zijn nog veel karakters te herkennen (zelfs Lineback is terug in de vorm van Lineback III).
Gameplay
Tsja, het spel speelt in de dungeon's geweldig goed. De puzzels zijn leuk en in de centrale toren zijn de puzzels met je helper slim en nooit vervelend. Ook de eindbaas-gevechten zijn leuk al is het altijd duidelijk wat je moet doen. De trein daarintegen is lang niet zo leuk als de boot. De puzzels met de trein zijn vaak vervelend en hetzelfde. "Breng de ene persoon naar de andere persoon en ontwijk ondertussen de vijanden die niet dood kunnen door andere route's te nemen." na de derde keer wordt dat wel saai. Ook is er veel te veel rails waar je hoe dan ook overheen moet. En al is het rijden met de trein lang en saai toch is de game heel erg kort. Als je alles wil verzamelen ben je wel lang bezig maar het is zoals met alle Pokemon verzamelen, het is te veel en geeft weinig beloning, en daarom door doet niemand het.
Totaal
En hier komt het eindpunt. En ik moet het helaas toch gaan vergelijken met Phantom Hourglass. PH was een goede Zelda game, voor veel mensen was hij te simpel maar het gaf wel een heel nieuwe draai aan de reeks. En als dat spel een dikke 9 was dan is dit maar een 6,5. En dan denk ik dat ik alleen maar een voldoende geef omdat het Zelda is.
Sense, what's the fun in making sense!

Kaasje

Blabla, ik heb het lekker niet gelezen :D
Laat me volledig verassen, buiten het feit dat ik weet wat het ongeveer is en hoe het er ongeveer uit gaat zien.
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Kaasje

Yay! Legend of Zelda Spirit Tracks is uit :D Heb hem alleen nog niet...

Trouwens, kunnen we niet een keertje met z'n allen (met 4 personen eigenlijk (A)) gaan Wi-fi'en?
Ik own jullie allemaal sommigen van jullie met Mario Kart DS >: )
DIES IRAE DIES ILLA

Jnusch

Prof. Layton is vet :D
maar het Engels is wel best moeilijk eigenlijk (denk niet dat dat wat wordt met mn zusje..)

blastdragon

Citaat van: Kaasje op 12 december 2009, 11:25:38
Yay! Legend of Zelda Spirit Tracks is uit :D Heb hem alleen nog niet...

Trouwens, kunnen we niet een keertje met z'n allen (met 4 personen eigenlijk (A)) gaan Wi-fi'en?
Ik own jullie allemaal sommigen van jullie met Mario Kart DS >: )
Lijkt me leuk maar het probleem is dat ik geen wifi heb. Ik PM wel nog eens mijn friend-code

Remus457

Citaat van: jnusch op 12 december 2009, 11:31:52
maar het Engels is wel best moeilijk eigenlijk (denk niet dat dat wat wordt met mn zusje..)
Engels is wel leuker dan Nederlands.
In het Nederlandse spel hebben ze echt idiote stemmen

Kaasje

Citaat van: blastdragon op 12 december 2009, 12:49:04
Lijkt me leuk maar het probleem is dat ik geen wifi heb. Ik PM wel nog eens mijn friend-code
Dat is wel balen :(
Ook geen modem? Ik heb een gewone modem en daar kan Wifi ook op blijkbaar...
DIES IRAE DIES ILLA

Jnusch

Citaat van: Remus457 op 12 december 2009, 13:35:52
Engels is wel leuker dan Nederlands.
In het Nederlandse spel hebben ze echt idiote stemmen
Hij is er volgens mij niet eens in het NLs... de eerste.
Heb net gecheat (A) Ik kon echt NIET op de oplossing komen van 1 zo'n puzzel, en toen heb ik het opgezocht op internet. Maar ik heb wel al iets van 65 puzzels gewoon zelf uitgespeeld, en bovendien had ik alle hints al gekocht :P

blastdragon

Citaat van: Kaasje op 12 december 2009, 14:24:10
Dat is wel balen :(
Ook geen modem? Ik heb een gewone modem en daar kan Wifi ook op blijkbaar...
Alleen met de modem? Denk dat er dan nog wel een Acces Point tussen moet. Maar ons Acces Point versleutelt de gegevens op een manier die de DS niet ondersteunt. We kunnen het wel aanpassen maar dan hebben we geen internet meer. Dat kan nooit echt de bedoeling zijn....

Jnusch

Remus457

Citaat van: jnusch op 12 december 2009, 14:39:41
Hij is er volgens mij niet eens in het NLs... de eerste.
Heb net gecheat (A) Ik kon echt NIET op de oplossing komen van 1 zo'n puzzel, en toen heb ik het opgezocht op internet. Maar ik heb wel al iets van 65 puzzels gewoon zelf uitgespeeld, en bovendien had ik alle hints al gekocht :P
:o welke puzzel was dat?

LolaxLita

Citaat van: jnusch op 12 december 2009, 11:31:52

+ 10000  :D

Damn ik heb beide spellen allebei al twee keer uitgespeeld ofzo maar ben nog steeds verslaafd  :-[ Allebei in Engels. En dan ben ik nog niet eens echt aan die puzzels verslaafd..

Remus heb jij ze allebei uitgespeeld?  :D Iedereen moet dit gewoon gaan spelen het is geweldig. XD

Ik heb het eens gegoogled en iets gevonden waar stond dat de makers van plan zijn om nog een 3e, 4e, 5e & 6e DS game ervan te maken en elke winter een film ervan uit te brengen (waarvan er nu al eentje uit is die nu uit het Japans naar het Engels om word gezet  :o

Echt ziek eigenlijk en dat doen ze omdat de serie enorm veel fans heeft ><

Remus457

Allebei uitgespeeld+al die extra vragen.
En die schuifpuzzels enzo opgelost in minimaal aantal zetten 8)

Jammer dat ik niet die weekly puzzels kan krijgen :(

Jnusch

Ik vond het niet zo super omg wow eigenlijk :P Wel leuk, maar ook kort en niet zo heel moeilijk