Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

mmorpg's

Gestart door Robin Kuipers, 9 december 2006, 09:14:27

Vorige topic - Volgende topic

Robin Kuipers

Guild Wars is een volledig online spel. Ik vroeg me af of er mensen die op dit forum zitten, ook guild wars spelen. Ik sowiso wel. En even voor de mensen die het niet kennen, een stukje van wikipedia.

Guild Wars (hierna GW genoemd) is een online roleplaying game voor de PC. Uitgever ArenaNet noemt het een CORPG, wat staat voor Coöperative of Competitive Online Role Playing Game (soms gegrapt "Commerciële Online Role Playing Game"). Deze wereld wordt naast computergestuurde NPC's ook door vele anderen bewoond. In het spel draait het er om je karakter verder te ontwikkelen. Hoe meer je speelt, hoe sterker je karakter wordt en op hoe meer plekken je in de wereld kan komen. GW valt echter ook binnen de categorie MMORPG, maar omdat er toch opmerkelijke verschillen zijn met een "echte" RPG (bijv. de 'Elder Scrolls' serie) en omdat het competitieve aspect een even grote rol ging spelen t.o.v. het RPG-gedeelte, is gekozen voor de genre aanduiding CORPG. Hiermee is GW het eerste spel in z'n genre. Hoewel Diablo ook in aanmerking zou kunnen komen voor deze aanduiding, is het vanwege het gebrek aan competitieve missies toch een MMORPG. Opmerkelijk aan GW is tenslotte, dat hoewel het een online roleplaying game is in de stijl van World of Warcraft, er geen maandelijkste kosten verbonden zijn aan het spelen ervan. Men betaalt alleen een enkel bedrag voor de aanschaf van het spel en voor eventuele speciale uitbreidingen.

Kortom, een leuk spel met duizenden andere spelers.

José

ikke maar dat weet je al dat ik ook aan Guildwars doe, dus verder is het niet zoveel bijzonders...

(p.s. ik ben al aant sparen voor nightfalls)

Moonfall

ik heb voor 1.5 jaar World of warcraft gespeeld... een gelijkmatig spel... (sterker nog de bedenkers van guild wars waren mensen die vroeger bij blizzard werkten :P) maar na een tijdje merkten ik wel dat ik het spel minder leuk begon te vinden en het daarom ook zonde vond om ervoor te betalen...

Ook krijg je behoefte om betere spullen te halen en dat kost meer tijd... Tijd die ik niet echt over heb voor een online spelletje...

Robin Kuipers

In onze klas discusseren wij vaak over wat nou een beter spel is, Guild Wars (gw), of World of Warcraft (WoW). Ik vind zelf WoW leuker, maar het iritante is dat je ervoor moet betalen. Ik ben niet echt een geld uitgever, dus gw is veel handiger voor mij. Daarom speel ik dat ook, en niet WoW.

Moonfall

Ik vind dat ook niet echt vreemd :P
Als je ziet dat ze iets van 8 jaar (weet niet het precieze aantal) aan wow hebben gewerkt en dat guildwars in een jaartje of 1.5-2 door een paar topprogrammeurs van blizzard uit de grond is gestampt :)

Ik denk inderdaad dat zoals de bedoeling ook al was de overweging gw wow vooral ligt op geld.

wow heeft wat dat betreft ook meer ontwikkelingen etc etc... en gw moet het (vrees ik) vooral hebben van het uitbrengen van expansion packs om hun uitgaven te kunnen bekostigen.

Verder heb ik gw nog niet gigantisch goed gezien om een eerlijk oordeel te kunnen veilen... Achter wow zit een goed verhaal en dat was de enigste reden dat ik voor 1.5 jaar heb volgehouden om dat te spelen... dan heb je een paar karakters op 60 zitten en dan houd de lol op... (vind ik persoonlijk)...

Moet wel zeggen dat ondanks dat mmorpg's na een tijdje altijd saai worden deze 2 toch aardig goed bezig zijn... vroeger heb ik er wel eens een gespeeld waar geen maximum level aan zat... de ontwikkelaars keken dan gewoon naar wat op dat moment het hoogste level was en maakte daar een leuk senario aan vast... knights online heten dat... en als je level 61 wilde worden hoeften je "slechts" 10-20 miljoen beestjes af te maken...

vreselijk :P

Robin Kuipers

Dat is ook het leuke aan gw. Als je lvl 20 bent begint het spel eigenlijk pas.

Nina

Ik speel het (nog) niet maar ga het wel kopen denk ik. Het lijkt me op zich wel leuk maar ik weet niet of ik er veel gel aan wil besteden.
Nina.

Wian

Voordat je WoW gaat kopen.. moet je eigenlijk eerst ff het volgende filmpje kijken...

http://www.youtube.com/watch?v=OWPEGrBVz60

Danseresje

Mijn vriend en ik spelen beide GW!
We vinden het erg leuk om samen de quests te spelen en de missies te doen!
We spelen het nu bijna een jaar, en we kunnen er nog steeds geen genoeg van krijgen!

vuris

Kent iemand het spel Runescape?

zo nee kijk op deze site:
www.runescape.com

maak een karakter aan en speel het is zeer leuk en zo ver het kan realistisch

Selinde

Ik heb er wel eens van gehoord. Was dat niet een paar jaar geleden dat ene wat iedereen speelde?

Ga wel eens kijken, lijkt me wel grappig :)

Mathidinkske

Baah. Heb ik ook al eens gespeeld. Ben ermee gestopt :)

vuris

ja je moet het niet te lang doen maar nu is er weer een grote verandering gekomen

blastdragon

Citaat van: vuris op 19 januari 2008, 15:39:31
ja je moet het niet te lang doen maar nu is er weer een grote verandering gekomen
Had het ook gehoord (een vriend van mij heeft alle quests gedaan) vindt het niet allemaal ten goede zijn gekomen. En nu is er weer een nieuwe skill, juppie, weer iets wat members wel hebben en non-members niet.  :-[
Sense, what's the fun in making sense!

Joshua

Runescape: You need to be a member to use this feature.