Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Film: The Hobbit

Gestart door Gait, 13 december 2012, 07:58:35

Vorige topic - Volgende topic

Floris

Yayyyy ik heb hem ook gezien :D En ik ging al zo goed als huilen bij de beginscène want ik vind het gewoon fantastisch dat het verhaal verdergaat/de voorgeschiedenis laat zien. En dat vind ik leuk. En ik kan het niet beschrijven maar ik heb van mijn tiende tot nu zo'n beetje elk jaar alle LotR-films gezien en ik weet niet, het zijn mijn favoriete films en het doet iets met me. Het is prachtig.

Anyway, ik vond het erg goede film. Ik had geen last van de 48 fps, vond dat juist wel prettig. Wel kreeg ik uiteraard ontzettend veel hoofdpijn van het 3D-gebeuren en dat was erg jammer :( Ook heb ik het gevoel dat het de kwaliteit van de film niet ten goede kwam, soms was het door het 3D-effect blurry. Maarja :P

Rain

ik hoop gewoon dat die 3d-geilheid van Hollywood snel over is.. :) Het is leuk bij sommige films, maar lang niet bij allemaal. Zo'n film als LotR en The Hobbit wil je juist in detail kijken ipv alleen daar waar de camera wilt dat je kijkt. Maar ik ben benieuwd hoe het is. :) Ik heb de mogelijkheid niet hier in de buurt om het normaal te kijken.. *verplicht 3D*

Gait

Hier kan ik hem in januari 2d zien amar daar heb je weinig aan xD
Wat is 48 fps precies eigenlijk?

Stefano

Gister ook gezien, was zeker een superleuke film :D
Alleen ben ikwel benieuwd hoe ze dit in 3 films willen doen XD Het lijkt nu al alsof ze best ver zijn, maar goed, we'll see :D

Floris

fps = frames per second.
"normale" films zijn altijd 24 fps, maar deze is opgenomen in 48. Dat betekent dat het beeld smoother overkomt en dat bewegingen beter te volgen zijn.

Ik vond overigens juist dat ze heel veel de kans gaven om mensen te laten kijken waar ze zelf wilden kijken. I mean, het shot van Rivendel duurde echt vrij lang en zorgde ervoor dat je het echt wel goed kon bekijken.

maureen

Ik kijk nu  voor het eerst LotR en ik zit nu de hele tijd zo:
O zo komen ze daar bij. He die kwam ook in de Hobbit voor. Ik.maak mijn ouders gek :D

Devyathe

Het beeld is juist zo scherp.. wel heel mooi uiteraard, maar ik was me er meer dan ooit continu van bewust dat het 'ook gewoon mensen zijn'.  Ik kan niet zo goed omschrijven wat ik bedoel.. maar ik denk dat het een soort van te 'echt' was ofzo

Gait

Bedoel je daarmee dat je echt gewoon zag dat het normale lengte mensen zijn?

Dat idee had ik wel, ik kreeg niet het idee dat het dwergen waren, ik had gewoon het idee dat ze normale mensen waren met wat misvormde oren en neuzen xD Verder wel prachtig gemaakt maar dat had ik met Gimli in LotR niet.

Devyathe

ja dat, en de hobbits aan het begin waren gewoon groot
en galadriel was gewoon een mooie vrouw, maar geen elf :P
dat soort dingen
en niet heel storend ofzo, maar toch wel een beetje :P

Maedhros

Citaat van: Gait op 26 december 2012, 15:14:05
Bedoel je daarmee dat je echt gewoon zag dat het normale lengte mensen zijn?

Dat idee had ik wel, ik kreeg niet het idee dat het dwergen waren, ik had gewoon het idee dat ze normale mensen waren met wat misvormde oren en neuzen xD Verder wel prachtig gemaakt maar dat had ik met Gimli in LotR niet.

bij the fellowship waren er 2 mensen, Gandalf en een Elf naast de kleinere Gimli & de 4 hobbits in het gezelschap; logischerwijze valt de lengte in dat geval harder op dan in het geval van als je 13 dwergen en 1 hobbit in het gezelschap hebt en slechts 1 groter personage: Gandalf

Dat ze een normale bouw hadden lijkt mij niet meer dan normaal: het gaat hier niet over menselijke dwergen, maar over een ras mensachtigen die toevallig korter zijn en lange baarden hebben

Nog een klein detail: hoe kan je überhaupt de hobbits kleiner laten lijken op momenten dat je enkel hobbits en de Gouw ziet, de Gouw is op hun grootte gebouwd hè, dus dat de gebouwen niet gigantisch groot leken in verhouding met hen lijkt mij de logica zelve
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Devyathe

het gaat ook niet om logica, maar om de beleving
tijdens deze (3d hfr) film was ik me er constant van bewust dat dingen geesceneerd waren (dus ook van de visagie etc), terwijl ik dat bij alle LOTR films nooit gehad heb

maar prima toch als anderen dat niet zo ervaren? :) Ik ga in elk geval nog wel de 'gewone' film eens kijken en dan zie ik wel of dat echt het verschil maakt. Misschien ben ik wel gewoon gek!

Gait

Nou dat was mij ook wel opgevallen hoor. En als mensen kleiner zijn dan zie je dat vaak wel en je zag hier gewoon echt dat het mensen waren. En dat was wel iets dat ik jammer vond. ZOlang Gandalf erbij liep was het niet zo maar als ze alleen liepen zag je dat toch wel dat het anders was. Het maakt niet zo veel uit maar in de lotr was het toch wel iets anders gemaakt :P

Floris

Hmmm, ja dat was misschien wel een beetje zo. Maar come on, bij de oude Star Warsfilms zie je daar toch ook niemand over zeiken :P Terwijl dat ook zo overduidelijk 'gewoon mensen' zijn XD

Maar ik ga zondag nog een keer (A) Want ik vond hem awesome.

Gait

ik ga niet nog een keer naar de stad om hem te bekijken ook al wil ik wel. Morgen draait hij hier 2d op het eiland in onze ''''geweldige'''' bioscoop *kuch* maar er is dan ook oudjaarsbingo dus ik ga daarheen xD en dan 5 januari ook maar met beetje geluk zit ik dan in de efteling, dus dan maar wachten op de dvd

Floris

Mja, ik ging maandag met mijn schoonouders en zondag gaan mijn ouders dus dan kan ik weer meeliften :P