Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

WvW Boekenclub

Gestart door Ralinde, 25 november 2011, 23:49:21

Vorige topic - Volgende topic

Ralinde

Wat houdt het in?
Elke maand stuurt iedereen die meedoet een titel in van een boek dat hij/zij graag zou willen lezen. Random.org beslist welke titel het wordt. Iedereen heeft 4-6 weken (afhankelijk van de dikte ) de tijd om het boek te kopen/lenen in de bieb/van iemand anders en het te lezen. In het 'films/tv/boeken' gedeelte bespreken we dan wat we ervan vinden etc.
Daarna wordt er weer een nieuwe titel gekozen etc.

Waarom is dit leuk? Omdat je zo wel eens boeken leest die je misschien normaal gesproken niet zou kiezen maar die toch heel mooi blijken te zijn.

Wie doen er mee?
- Ralinde
- Zodo
- Kingosje
- Simile
- Germelia
- Emmiehoek
- Maedhros
- Serhat
- Bert-boefjes
- Jnusch
- Erwipro
- T4nd
- Jesse
- Rowena Inara
- The Hush
- Maartenrambo (ovb)
- Roggie99 (ovb)
- Yago (ovb)
- Morana (ovb)
- Olaf (ovb)

Regels om een boek voor te stellen:
- 1 titel per persoon per keer (titels mogen uiteraard wel meerdere keren genoemd worden als meerdere mensen ze willen lezen).
- Boeken moeten in het Nederlands of Engels zijn, uit een andere taal mag ook maar dan moet er makkelijk aan een vertaling in NL en/of EN te komen zijn.
- Een boek mag niet een onderdeel van een serie zijn
- Om het voor iedereen toegankelijk te houden, mogen boeken met (excessieve) geweld- en/of seksscenes niet
- Young adult boeken (leeftijdsindicatie vanaf +/- 12 jaar) mogen, kinderboeken (lagere leeftijdsindicatie) niet

Lijst van voorgestelde titels voor de eerste ronde (voorstellen kan t/m vrijdag 25 november):
- Ira Levin: Boys from Brazil
- Victor Hugo: Les misérables
- Jonas Jonasson: De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween
- Robert Vuijsje: Alleen maar nette mensen
- Paolo Giordano: De eenzaamheid der priemgetallen
- Raymond E. Feist: Eervolle vijand
- Guy Endore: De weerwolf van Parijs
- J.D. Salinger: The catcher in the rye
- Carlos Ruiz Zafon: De schaduw van de wind
- Mark Haddon: Het wonderbaarlijke voorval van de hond in de nacht
- Arto Paasilinn: De zelfmoordclub

---------

Random.org zegt:
Guy Endore: De weerwolf van Parijs

Dus dat zal het eerste boek zijn dat we gaan lezen. Hoe toepasselijk! Volgens Amazon is het boek niet heel dik, maar december is altijd een drukke maand. Zullen we zeggen dat je het uiterlijk 2 januari gelezen moet hebben? We hebben dan van 2-8 januari om het te bespreken en nieuwe titels te nomineren. 

Jnusch

(mijn verjaardag ^-^)
Ik zat net even te zoeken, en ik kan dit boek echt nergens vinden... Alleen op Amazon, maar dan via de marktplaats daar en volgens mij wordt dat superduur :-\

Germelia

Op bol.com is een horror omnibus waar hij instaat wel tweedehands te krijgen... dus dat heb ik gedaan :)

Linqy

Ik heb mezelf weer van de lijst afgehaald XD

De combinatie van te lui zijn om het boek ergens te gaan zoeken/lenen/aanschaffen en het feit dat geen een van de titels op de huidige voorstellijst me ook maar enigszins aanspreekt betekent denk ik dat ik maar beter nu kan stoppen :P

maartenrambo

Doet dit deze keer niet mee.Kijk wel  naar  de titel  of ik die keer mee doe dus laat maar ovb  staan.

"Then we'll have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij

Kingosje

Ik mag niet meedoen, mijn moeder vind het boek niet oke.  :'( :'( :'( :'( :'(

Germelia

Linqy dan had je zelf iets moeten voorstellen :P

thehush

Na online te hebben gekeken in de catologus van de 3 bibliotheken waar ik lid van ben, ben ik erachter gekomen dat ze het boek in geen enkele hebben :( Ze hebben het in 1 bibliotheek hier in de buurt en ben daar geen lid, maar daar komt verandering in :p

Roggie

Ik weet het niet. Ik zou het dan in het Engels lezen, een aangezien het boek bijna tachtig jaar oud is...
Joe.

Ralinde

In het Engels is ie inderdaad wel makkelijker verkrijgbaar dan in het Nederlands ja.

@Linqy en Kingosje: jammer :(

Jnusch

Ik denk dat ik deze misschien maar even oversla... Het klinkt wel cool maar dan zou ik het boek moeten kopen (die omnibus) en ik weet niet of ik dat wil :-\

Simile

Kingosje

Ralinde

Oeh nice Simile, thanx!

@Kingos: hoe kan een pdf nou te klein zijn?  ???

Kingosje

Ik kan het niet lezen  XD