Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Zelda topic

Gestart door Drakinnetje, 11 augustus 2011, 16:05:47

Vorige topic - Volgende topic

Drakinnetje

Er is helemaal geen Zelda topic!  ???

Beste game ever, helaas alleen op de nintendo verkrijgbaar.

Ik heb alle spellen behalve Minish Cap in huis en de meeste ook uitgespeelt.

Alles wat je over dit spel nog wilde weten/bespreken/ nog 1000 keer moet delen met ons, kan hier in dit topic.

O en ik heb zelfs de tv-serie in huis en vroegah al op tv gevolgd  :D

max 360

Ik heb net minish cap uitgespeeld! :D

LoveRalph

Beter dat jullie nou hier een discussie gaan voeren over Zelda xD

Floris

Ik heb het nooit gespeeld, maar net even opgezocht op Wiki eindelijk :P Het klinkt leuk, maar erg jammer dat het alleen op de Nintendo is, ik vind de Wii niet zo leuk. :(

Drakinnetje

Ik speelde Zelda voor het eerst op de supernintendo, in 1993/1994, dat was het eerste Zelda spel "The legend of Zelda, a link to the past", net niet uitgespeeld want die computer was niet van mezelf.
Die allereerste Zelda game vorig jaar samen met mijn zoon toch uitgespeeld :D

Ralmuski

Ik ben echt met de eerste begonnen op de NES. :D En Zelda is niet alleen op Nintendo, Zelda IS Nintendo. (En stiekem was er ooit een op de CD-i van Phillips. XD )

Drakinnetje

ja klopt, volgens mij zelfs 2 en mijn ma heeft een CD I maar ik heb het spel toch maar niet gehaald want het zijn de beroerste spellen ooit.

Drakinnetje

Maar de allereerste Zelda kwam toch uit op de SNES? Want als die op de NES uitkwam moet ik het wel op die gespeeld hebben.

Ralmuski

Er waren er twee op de NES. The legend of Zelda en The adventures of Link. Die tweede was apart, want het had zijaanzicht.

Fototjes voor geheugen:
Zelda 1:

Zelda 2:

Od de SNES kwam A Link to the past uit. En die was wel het meest geniaal in mijn beleving.  8)

Stefano

Zelda. Tuurlijk :D Mijn favo spel ooit :D
Als eerste Legend of Zelda: Ocarina of Time gespeeld, daarna volgden nog veel meer. De meeste eigenlijk ook wel uitgespeeld. Waren supervet om te spelen :D

Weet nog wel bij Ocarina of Time dat we blij waren dat we Ganondorf hadden verslagen en toen ineens voor Ganon stonden XD

Ben iig benieuwd naar Skyward Sword 8)

Drakinnetje

Dan moet het NES zijn geweest, dat spel is later uitgegeven voor de Game Boy advanced en via iets wat we aan de Gamecube hebben zitten kunnen we op tv GA spellen spelen, toen we dat hadden hebben zoon en ik ook direkt de allereerste Zelda gespeeld.
We zijn ook aan de 2e begonnen, maar snel weggedaan omdat die met zij-aanzicht en continu monstertjes tegenkomen niet leuk om te spelen is.

O dat was 2 of 3 keer eindbaas met dat spel toch Stefano? Was ook blij, wel gevoel van dat ging makkelijk en toen moest je nog 1 of 2 keer de eindbaas, Ganon/Ganondorf zien te verslaan.

Stefano

2x :) Eerste keer in de Forest Tempel moet je tegen zijn Spirit en dan in Ganons Tower moet je eerst tegen Ganondorf, dan stort het kasteel ineen en moet je naar beneden racen en daarna moet je tegen Ganon :)

De spellen op de NES ook gespeeld, maar TloZ 2 vind ik eerlijk gezegd niet echt leuk. Zeker omdat het zijwaarts was. Wel gespeeld, maar het was niet echt van harte. De rest wel :D

Drakinnetje

Die werd door een ander gemaakt, bij Zelda 3 renden ze toch ook weer hard terug naar de manier zoals de eerste game, die was ook heel leuk.
Maar Zelda 2 was nog lang niet zo erg als die CDi spellen hoor. Had ze kunnen kopen paar jaar terug heel goedkoop op ebay, maar heb ze toch maar laten liggen.

Ralmuski

Ik vond Zelda 2 toen ie net uit was anders best de bom hoor. 8) XD Tuurlijk, het was even wennen, maar er zaten zeker leuke dingen in. EN het moeilijkste eindgevecht ever. Tegen je eigen schaduw. :D

(dat je jezelf zo kon gaan haten na een x aantal failures. XD

3 was wel weer meer als 1, maar hij was geniaal om alle nieuwe dingen die erin zaten.  8)

Drakinnetje

Zover ben ik dus nooit gekomen bij 2, maar tegen je eigen schaduw doet me denken aan dark link die precies je spiegelde en waar je tegen moest vechten, dat was zo'n mooi beeld dat je oneindig de verte in keek behalve dat ene boompje in het midden.

En CD-I game uitleg/spelen met commentaar gevonden: