Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Travian spel

Gestart door Drakinnetje, 24 mei 2011, 23:09:41

Vorige topic - Volgende topic

yago

*Wilt alles op 5 halen voor de beginnersbescherming is afgelopen*  :D Maar dat word moeilijk, want ik wil ook zo'n 15 knuppel hebben tegen die tijd  :P

Drakinnetje

Is mij niet gelukt, heb nu wel korenmolen op 2 en 50 knuppies.
damn dat ik volgende week op vakantie ben zeg! Geen tijd voor travian meer, ik hoop maar dat mijn zoon goed voor mijn dorpje zorgen kan.

yago

Nee, lukt al niet, heb wel 1 klei op 5  :P
Maar vanaf morgen ga ik alleen maar troepen maken, tot ik een behoorlijk legertje heb. Wat moet ik daarna trouwens bouwen?

Drakinnetje

als je op troepen gaat richten moet je wel eerst je gs goed hebben en graan, heel veel graan want dat gaat hard, misschien kun je al een molen neerzetten? En heb je al schuilplaatsen?

Mijn held heeft vanaf nu ook een helm op, gevonden op een avontuur. Iets via een veiling vinden is echt geen doen, dat is voor mensen die er veel geld insteken en dat inwisselen voor zilver. Vanmorgen was er 1 persoon die bijna alle kooien opkocht, echt geen beginnen aan zo.

yago

Goei idee, moet ik wel eerst een graanveld niveau 5 hebben. Even upgraden dus, maar heb op dit moment net iets te weinig gs...

RoNoS

Ohja, als je alle graan op 3 hebt en je doet er eentje naar 4, is het voordeliger om dan te sparen voor 1 veld naar nivo 5 ipv alles naar 4.
Je kunt dan namelijk die molen(?) bouwen, waardoor je +25% graan krijgt :D

Zelfde met andere velden op lvl 8, dan 1 naar 10 brengen en dan die houthakker/steenoven en andere ding neerzetten :D
Guess who's back, back again...

yago

Citaat van: RoNoS op 30 mei 2011, 08:05:00
Ohja, als je alle graan op 3 hebt en je doet er eentje naar 4, is het voordeliger om dan te sparen voor 1 veld naar nivo 5 ipv alles naar 4.
Je kunt dan namelijk die molen(?) bouwen, waardoor je +25% graan krijgt :D

Zelfde met andere velden op lvl 8, dan 1 naar 10 brengen en dan die houthakker/steenoven en andere ding neerzetten :D

Ik vree dat het iets te laat is, heb al 4 graanvelden op 4  :P Maar zal nu sparen voor niveau 5, nadat ik nog iets meer knuppels heb gemaakt :) Nu nog maar 14, en morgen loopt beginnersbescherming af...

RoNoS

Citaat van: yago op 30 mei 2011, 08:47:47
Ik vree dat het iets te laat is, heb al 4 graanvelden op 4  :P

Het is geen ramp, meer een tip voor als je ´optimaal´ wilt spelen ;)

yago

om half 12 doe ik een graanveld naar 5 :)

Erwipro

Is het ook handig om een graanveld naar 5 te doen als de rest nog op 2 staat dan? :P

Bjoernie

Niet echt, aangezien de molen 25% toegevoegd, en je productie zal met één veld op 5 en de rest op 2 nog niet hoog genoeg zijn om daar echt winst uit te t.o.v. een graanveld omhoog. Maar ik ben het wel met Ronos eens dat zodra je eerste veld naar 4 gaat (of 9 voor de andere grondstoffen), je die het beste meteen naar het volgende level kan helpen i.v.m. de vrijspeelbare gebouwen.

RoNoS

Ik heb het ooit allemaal eens uitgerekend (per level van gs (grondstof) en de opbrengst en de kosten en zo) en dan is het inderdaad voordeliger om bij 3-->5 te doen en 8-->10. Eerder nog niet :)

yago

Die korenmolen geeft bij lvl 1 toch maar 5 % extra? moet je die dan meteen ook naar lvl 5 doen?

RoNoS

Citaat van: yago op 30 mei 2011, 12:00:23
Die korenmolen geeft bij lvl 1 toch maar 5 % extra? moet je die dan meteen ook naar lvl 5 doen?

Uiteraard :D
Alleen is dat wel heel duur :P Doe eerst t/m 3 of zo, dat is nog te betalen

yago

naar lvl 1 is al duur  :-\
Moet ik nu eerst nog wat knuppel maken (heb er nu 15) of wachten tot vanavond 19:00 voor de graanmolen?