Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Travian spel

Gestart door Drakinnetje, 24 mei 2011, 23:09:41

Vorige topic - Volgende topic

Drakinnetje

Ja al zijn de helft van de spelers wel Nederlands, maar leren ze dat kennelijk nog niet op school :P
(msn-taal of enkel kunen schelden als je ze als farm gebruikt)

RoNoS

Oeh, dat zijn de leuke :D
Ik stuur dan vaak een heel net bericht terug met Geacht bla bla en zo :D
Guess who's back, back again...

Bjoernie

Precies, daar worden ze alleen nog maar pissiger van, dat was één van de leukste dingen aan travian ;)

yago

Kan 1 van jullie die ervaren zijn me misschien vertellen wat ik nu best kan doen. Alle gs staan ongeveer op 2, heb barakken, schuilplaats, muur, pakhuis, verzamelplaats + Hoofdgebouw niveau 3.(anderen allemaal niveau 1)
Nog 113 uur beginnersbescherming op dit moment. Ben germaan, en wil graag redelijk snel aanvallen en farmen. Maar wil ook niet dat ik zelf gefarmt word :s

RoNoS

grondstoffen, grondstoffen, grondstoffen, grondstoffen, grondstoffen, grondstoffen, grondstoffen, grondstoffen, grondstoffen, grondstoffen, grondstoffen, grondstoffen, grondstoffen, grondstoffen, grondstoffen, grondstoffen, grondstoffen, grondstoffen en daarna wat troepen maken :D

edit: Maar ik speelde wel altijd iets aan de defensieve kant. Maar als je velden in het begin iets hoger zijn, dan groei je later echt enorm snel.

Als Germaan moet je wel eerder richten op troepen en farmen gaan, maar dat kun je doen als je nog iets van 10 uur bescherming hebt. Verdediging (schuilplaats) bouw je in enkele minuten.
Guess who's back, back again...

yago

Ok, begrepen, tot ik nog 15 uur bescherming heb gs kei hard omhoog doen, en dan veel troepen maken. :)

Bjoernie

Zorg ervoor dat je toch echt wel een mannetje of 10 hebt (knuppels zijn het beste in het begin) wanneer jouw bescherming afgelopen is. Rond die tijd is ook de bescherming van je buren verlopen en dan kan je meteen gaan farmen. En gebruik die grondstoffen dan vooral om je leger uit te breiden, je dorp komt wel zodra je genoeg manschappen hebt.

yago

Ok, zal ik voor zorgen :) liefst nog iets meer :)
mijn gs productie op dit moment is trouwens:
145
53
30
20

Die grote hoeveelheid hout komt vooral door de 80 van mijn held  :P

Drakinnetje

In het begin idd gs omhoog, zorg dat je schuilplaatsen hoger zijn dan je pakhuizen zodat je geen gs kwijtraakt bij een aanval.
zorg ook dat je held aangevinkt staat, anders ben je die meteen kwijt na aanval 1.
stuur je held op avontuur, verdeel de eerste punten vooral over gs, zodra je held genoeg ervaring heft mag je punten verdelen.
Als je held het volgende level haalt kun je hem wat punten geven op aanval.
Doe ook mee met die veilingen, zitten soms handige dingen bij.

En ook kun je handelen, vooral met hout en klei, die zijn nu erg gewilt, dus gs omhoog vooral op hout en klei.
Die kun je dan op de markt weer aanbieden en net wat meer voor terugvragen als dat je aanbied.

En zorg dat je graan nooit op raakt als je troepen hebt, zonder graan gaan ze dood.
Graan gaat later in het spel heel belangrijk zijn.

yago

Heb nog geen markt...

t4nd

Ik ben net begonnen, maar het zou wel goed moeten komen :)

t4nd - Aiur(-61|141)
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

Roggie

Roggie99 - Roggie

Mijn eerste dorp ligt 6 vlakjes boven Yago's eerste dorp! :o (-79|132)
Joe.

yago

Leuk, pas of ik ga je farmen  :D Grapje natuurlijk  :P

Drakinnetje

Ik zit op -142/28: 108 inwoners, bijna alle gs al op 5 heb zelfs al dieren dmv kooien in mijn dorpje rondlopen, en ben sinds gister aan het farmen.
Alleen dat is niet zo leuk meer, merk dat deze game mijn pc niet echt pakt, dus farmen kost me teveel tijd(beeld wordt echt steeds irritand zwart)

yago

Ik heb ook al 6 beesten in men dorp rondlopen  :P
gs staan op 3/4, 76 inwoners