Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

[Films] Saw

Gestart door Kakie, 12 mei 2011, 22:40:59

Vorige topic - Volgende topic

Floris

Mja ik vind dat soort dingen gewoon echt niet prettig om naar te kijken. Zelfs al is het heel duidelijk nep ;)

nielsboy

Citaat van: Roggie99 op 15 maart 2012, 14:23:30
Zojuist deel 1 gekeken. Ik weet niet of het aan de 240p resolutie lag, maar ik vind alle reacties dat het sadistische gruwelhorror is een beetje overdreven. Het was meer thriller :3

En trowels del ten heel goed verhaal, dat ook.
De andere films zijn wat minder prettig :P

Citaat van: bert-boefjes op 15 maart 2012, 14:52:38
Ik heb ze alle 7 op dvd. Leuke films hoor :)
Ik vind ze wat sadistisch :P

Roandraak

Citaat van: nielsboy op 15 maart 2012, 15:52:20
De andere films zijn wat minder prettig :P
Ik vind ze wat sadistisch :P
Blijkbaar is de onderliggende gedachte nog niet helemaal binnen gekomen. Saw is een perfectionist die vroeger onrecht is aangedaan. Door een junk. Hij denkt dat hij mensen kan 'helpen' door ze op zo'n zelfde soort te confronteren met hun foute gedrag. Men overleeft het, als men zich maar over het egoistische gedrag heen kan zetten. Zo is deel 3 (denk ik) een soort 'parcours' waar 6 mensen aan beginnen. 2 halen het tot het einde. Maar als men had samengewerkt (iedereen zat er omdat die egoistisch was) had men veel minder pijn geleden en minder doden gehad.

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Roggie

Onrecht is aangedaan door een junk? Bedoel je niet dat hij gewoon kanker had? :P
Joe.

Roandraak

Citaat van: Roggie99 op 15 maart 2012, 17:34:14
Onrecht is aangedaan door een junk? Bedoel je niet dat hij gewoon kanker had? :P
SPOILERALERT
Zijn zwangere vriendin werkte in een afkickkliniek/centrum. Een junk kwam na sluitingstijd erg grof binnen, waardoor hij een deurklink in haar maag/baarmoederstreek werkte. Grote bloeding en miskraam tot gevolg.

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Roggie

Joe.

nielsboy

Roggie

Goed, maar hij was te snel afgelopen :3

Het leek alsof dingen niet werden afgerond, maar dat komt waarschijnlijk omdat er nog vijf delen na komen :+)
Joe.

nielsboy

Citaat van: Roggie99 op 18 maart 2012, 15:31:57
Goed, maar hij was te snel afgelopen :3

Het leek alsof dingen niet werden afgerond, maar dat komt waarschijnlijk omdat er nog vijf delen na komen :+)
Ik denk dat ik SAW IV maar even ga kijken. Verveel me toch.
Verder vind ik zelf III wel de leukste.

Roggie

Wait a sec... Je vind alles van Saw gruwelijk en zo, en je hebt ze blijkbaar zelf ook gekeken? XD
Joe.

Roandraak

Gruwelijk? Van de vakantie zat ik saw III te kijken in de stacaravan met een reuzefrikandel (halve meter :D) en mijn vader die was degene die misselijk werd.

Toch is saw onrealistisch, The collector (niet bone-collector) zit bijvoorbeeld veel meer suspense en viezigheid in.

nielsboy

Citaat van: Roggie99 op 18 maart 2012, 15:42:14
Wait a sec... Je vind alles van Saw gruwelijk en zo, en je hebt ze blijkbaar zelf ook gekeken? XD
Je moet wat doen met verveling :P. Verder vind ik dat je pas ergens over kan oordelen/mee praten dat je die film dan gezien moet hebben. En dus heb ik ze tot V gezien :P

Roggie

Citaat van: roandraak op 18 maart 2012, 15:47:52
Gruwelijk? Van de vakantie zat ik saw III te kijken in de stacaravan met een reuzefrikandel (halve meter :D) en mijn vader die was degene die misselijk werd.

Toch is saw onrealistisch, The collector (niet bone-collector) zit bijvoorbeeld veel meer suspense en viezigheid in.
Ik vind het bloed wat ik gezien hebt nog wel best realistisch hoor, en kleine traps zoals de Reversed Bear Trap en de Death Mask zijn nog best na te bouwen :P
Joe.

nielsboy

Citaat van: Roggie99 op 18 maart 2012, 16:02:23
Ik vind het bloed wat ik gezien hebt nog wel best realistisch hoor, en kleine traps zoals de Reversed Bear Trap en de Death Mask zijn nog best na te bouwen :P
Maar laten we hopen dat niemand het bouwt :P

Roggie

Neh, een irl Jigsaw zal denk ik wel wat eerder gestopt worden, kans dat hij één iemand aan zou vallen is al miniem :P

Net de openingsscene van III gekeken, lekker fris weer :+)

Edit: ik meen gelezen te hebben dat de Classroom Trap van Amanda was. Maar de scene begint net en Billy heeft gewoon een zware stem. Heeft ze haar stem vervormd?
Joe.