Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

[PC]Minecraft!

Gestart door Majora, 12 april 2011, 18:05:07

Vorige topic - Volgende topic

marcoo

Plaatje van hoe het er nu uitziet?

Bassie_ui

Op de voorgrond is mijn nederig stulpje en op de achtergrond Den Haag centraal

Ik heb nu ook de Millenaire mod gedownload, die is echt super nice :) Dan zijn er NPC's die een dorpje bouwen

Roandraak

Jullie hebben mij te pakken. Ik heb vandaag minecraft gekocht.
Op een ander forum zag ik dat er een hele server was opgericht waar spelers met elkaar dingen bouwden.
Is dit een idee om hier ook te doen.
Iemand nog tips, want mijn bouwkunsten kan je momenteel vergelijken met iemand die voor het eerste met een blokkendoos bouwt.

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Piraat

Citaat van: Bassie_ui op 14 juni 2011, 12:25:18
*plaatje*

Op de voorgrond is mijn nederig stulpje en op de achtergrond Den Haag centraal

Ik heb nu ook de Millenaire mod gedownload, die is echt super nice :) Dan zijn er NPC's die een dorpje bouwen

Welk Texture Pack is dat? :)

Citaat van: roandraak op 16 juni 2011, 17:29:49
Jullie hebben mij te pakken. Ik heb vandaag minecraft gekocht.
Op een ander forum zag ik dat er een hele server was opgericht waar spelers met elkaar dingen bouwden.
Is dit een idee om hier ook te doen.
Iemand nog tips, want mijn bouwkunsten kan je momenteel vergelijken met iemand die voor het eerste met een blokkendoos bouwt.

Ik zou zeggen wees creatisch en probeer realistische huizen te bouwen :)

Roandraak

Ik zag dus in de tut dat je coal moest gaan zoeken. Leuk en aardig. Maar er is bijna geen coal.
Waar hebben ze het verstopt? :P. *voelt een verslaving opkomen*
Iemand nog een leuke wereld, server. Nogmaals, misschien een WvW server oprichten, en daar op spelen met z'n allen

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Bassie_ui

Citaat van: Piraat op 16 juni 2011, 17:35:20
Welk Texture Pack is dat? :)

Dat is de painterly pack, dan kan je zelf alles samenstellen, maar heb ondertussen alweer een andere van painterly

Een WvW server klinkt wel als een geinig idee, maar op t gebied van bouwen ben ik meer een loner :P

Roandraak

Beste mensen,

Bij deze kondig ik de server aan. De properties.
Citeer
#Minecraft server properties
#Wed Jun 22 08:25:47 CEST 2011
level-name=Server1
allow-nether=true
view-distance=10
spawn-monsters=false
online-mode=false
spawn-animals=true
max-players=20
server-ip=5.81.xxx.xxx (zie je op hamachi)
pvp=true
level-seed=
server-port=25565
allow-flight=false
white-list=false

Natuurlijk gleden er enkele regels.
1)We maken plezier
2)We breken andermans gebouwen nooit af.
3)We houden de boel overzichtelijk en mooi
4)We slaan elkaar niet dood om items te verkrijgen.
5)Mocht je ergens anders gaan bouwen, leg dan een pad aan met herkenningspunten, fakkels, deze wegen worden nooit afgebroken!
6)Ga niet op je eigen houtje heel ver weg trekken. Dit is een server om samen te werken.
7)TNT mag gebruikt worden, maar niet in grote hoeveelheden, anders hebben we een enorme lag

Hoe kom je op de server?
1)Download Hamachi2, je kan de gratis versie nemen.
2)Open Hamachi en klik op Netwerk>>Verbinden met een bestaand netwerk.
3)Typ hier: WvWServer in.
4)Stuur mij hier een pm, ik geef je het wachtwoord.
5)Als je mij online ziet op Hamachi typ je mijn ip adress, gevolgt door :25565 in minecraft. (Vb:  1.43.334.343:25565)
6)Spelen maar.

Adviezen:
1)Mine met een patroon
2)Graaf geen enorme gaten
3)Gebruik de kisten (dood = grondstoffen kwijt)
4)Ga de nether in met meerdere personen.
5)Breek al het hout uit een boom!
6)GEEN lava opslaan in het hotel zelf. Hier maak je maar een eigen plek voor (nooit bij houten dingen)

De server is online!

Roandraak

Is er iemand die dmv een filmpje dingen kan laten zien?

Roandraak

Competitie #1
Server: WvWServer (Hamachinaam)
Soort competitie: Bouwen

Na een paar dagen op de server zijn er al enkele mooie gebouwen tot stand gekomen.
*Hotel, het algemene hotel is klaar, en de stylist kan zich momenteel uitleven met het inrichten van dit hotel.
*Brug, nu kunnen wij met droge voeten naar een ander eiland.
*Huis, dit is het huis van een speler. Ephor. Deze is verboden terrein voor andere spelers.
*Cobblestenen pad
*Minecarts in aanbouw

Wat is de opdracht?
Ik gun jullie een eigen huis. Jullie mogen dit huis bouwen, en het leuke is. Je kan er iets mee winnen. Ik adviseer jullie dit prachtige huis gewoon op neutrale hoogte te bouwen. Het kan namelijk zijn dat we later een gat dicht willen gooien, of een berg tot op de bodem af willen breken.

Waar zal ik op beoordelen?
* Originaliteit
*Bereikbaarheid
*Realiteit
*Hoeveelheid werk.
*Levensbenodigdheden, furnace etc. aanwezig.

Eisen:
-In ieder geval moet het huis verbonden zijn met het cobblestenen pad waar al een groot begin aan gemaakt is. Mocht je op een ander eiland zitten, waar nog géén brug aanwezig is, dan bouw je die.
-Mijnwagentjes zijn niet verplicht, dit regel ik zodra de huizen af zijn.
-Je gaat niet naar binnen zonder toestemming van de eigenaar van het huis. Het huis zal dienen als opslagplaats van persoonlijke bezittingen.
-Bordje met je naam er op

Einddatum:
8-07-2011, 20:00
Ik zal dan de huizen bekijken en beoordelen.

Prijs:
Alle verschillende soorten tools, schep etc. in diamanten vorm. Die ik zal creëren op de server.

Piraat

Wat een gedoe om die server te joinen zeg! Maar ik denk dat ik wel een keertje langs zal komen :) zijn er überhaupt al veel WvWers op die server geweest?

Roandraak

Citaat van: Piraat op 25 juni 2011, 03:23:29
Wat een gedoe om die server te joinen zeg! Maar ik denk dat ik wel een keertje langs zal komen :) zijn er überhaupt al veel WvWers op die server geweest?
Twee, maar er zijn ook mensen van een ander forum aanwezig.
Ziet er al mooi uit hoor.
En die server valt makkelijk te joinen, dat hamachi is meer om te zien of er spelers online zijn ;).

crashntears

Oeh dit is misschien wel een alternatief voor mijn server. Als ik terug ben uit de states kan ik wel eens overwegen om onze vorige server openbaar te maken. Want dat is best een leuke map geworden door de maanden heen :P
Overigens, wat is het adres van de wvwserver?

Floris

Roandraak

Citaat van: crashntears op  6 juli 2011, 01:09:31
Oeh dit is misschien wel een alternatief voor mijn server. Als ik terug ben uit de states kan ik wel eens overwegen om onze vorige server openbaar te maken. Want dat is best een leuke map geworden door de maanden heen :P
Overigens, wat is het adres van de wvwserver?
Je komt maar gewoon op deze server :-). Ben momenteel een berg aan het afbreken tot grondniveau. En dat kost tijd. Heel veel tijd.
Adres: 5.81.174.103:25565

Rob

Roandraak, waarom dwing jij Crashntears tot het joinen van jouw server? :P