Reacties op rolvoorstellen

Gestart door Nephtysis, 29 juli 2015, 22:19:09

Vorige topic - Volgende topic

redeast

Ik vind het een leuke rol, maar ik zou me dan wel afvragen waarom iemand dan wel voor IJzeren Hein zou gaan of voor Jager (tenzij er een spel is met ongeveer iedereen IJzeren Hein, dan is beul een beetje riskant).

bert-boefjes

Citaat van: redeast op  6 oktober 2020, 16:15:41
Ik vind het een leuke rol, maar ik zou me dan wel afvragen waarom iemand dan wel voor IJzeren Hein zou gaan of voor Jager (tenzij er een spel is met ongeveer iedereen IJzeren Hein, dan is beul een beetje riskant).

Eigenlijk had ik dat om een paar redenen bedacht:
-Je wilt toch dat je na een dag al iets kan hebben en niet dat je dan meteen een sterkere kracht krijgt.
-Zeker als je verwacht dat het een kort potje kan worden of net wat je zegt als je verwacht/hoort dat er meerdere speler jager of beul claimen kan het nuttig zijn.

Daarnaast vind ik het zelf ook wel handig dat hij gewoon als burger gezien wordt. Want hij zou (na lang genoeg wachten) immers bewijsbaar zijn. Als je dat vrij vroeg roept heb je kans dat je bekeken gaat worden. En je wilt daarmee niet teveel in de schijnwerpers staan, want als je dan bekeken gaat worden zien ze burger. En als je gewisseld wordt en nog niets gesmeed hebt, dan moet een nieuwe Smit van voor af aan beginnen met smeden.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Zabulus

@De Smit: Klinkt als een leuke rol. Persoonlijk zou ik de beul niet drie maar zelfs vier nachten laten wachten. Voor mij is het dan meer in evenwicht. Want zoals Redeast zegt: Zoals het nu is zou ik bijna altijd voor beul gaan. Maar dat is vooral een persoonlijke voorkeur. Verder vind ik het feit dat hij altijd als burger wordt gezien weinig toevoegen. Ik zou het gewoon op smit houden.

@De Bommenmaker: Persoonlijk vind ik het te willekeurig. Kan wel strategisch gebruikt worden, dus het is niet een rol die ik nooit zou willen gebruiken. Maar niet echt mijn stijl zeg maar

@Lijkschouwer: Leuke rol, maar ik vind hem zoals hij nu is te zwak. Ik zou het aantal verhogen naar twee of misschien zelfs drie keer. En ik zou hem gewoon goed maken. Heeft slecht denk ik vrij weinig te bieden.

Zabulus

@t4nd

Citaat van: t4nd op 24 november 2020, 06:55:55
De rol zelf is dus stom

Laat ik beginnen met deze veronderstelling/mening tegen te spreken. Ik vind de jager helemaal niet stom. Hij is misschien niet zo leuk als andere rollen, maar niet alle rollen moeten even leuk zijn. Sommige spelers zijn burger en daar is ook niks mis mee. Persoonlijk vind ik dat men in rolverdelingen de burger te weinig terug ziet. Waarbij ik ook meteen moet zeggen dat ik al een tijd geen spellen heb gespeeld en dus niet weet hoe het nu is. Ik zie dan ook niet de noodzaak om de jager sowieso te veranderen. Hij is goed zoals hij is. Ik vind het een leuk spelelement om andere spelers te kunnen bedreigen met een jagerschot. En die dreigement is zeker wel sterker als je de rol daadwerkelijk hebt.

Als we de jager toch aanpassen is er niks mis mee met je suggesties. Ik zou persoonlijk bij de lynch hem gewoon laten sterven en zijn jagerschot door laten gaan. Om het dreigement-element te behouden. En verder in alle gevallen (lijk, orc, wolf, beul, heks enz) als het jagerschot op de bron staat de jager te laten overleven en de bron te laten sterven.

Waarbij ik wel wil zeggen dat ik denk dat deze aanpassing uiteindelijk niks echt zal veranderen en de rol nog steeds met de zelfde plezier en op dezelfde manier gespeeld zal worden

t4nd

@Zabulus

Ik snap je opmerking, en de opmerking "de jager is stom" was ook niet helemaal mijn mening. Wat mij betreft is de rol minder belangrijk dan de speler, dus ik vind normaal geen enkele rol écht stom. Het was eerder als reactie op een hervorming die ik ergens gelezen had (ik vind het nu niet meer terug) waarbij gesproken werd van de jager te veranderen aangezien hij wél iets goeds kan doen voor zijn team met zijn actie maar er zelf niet veel aan heeft. Ik dacht dat het bij de discussie over 'winnen als team' was. Mijn idee was eerder "ALS hij verandert moet worden zou ik voorstellen het op deze manier te doen", maar zoals ik al zei hoop ik dat hij nooit uit de rollen verdwijnt want het is een eenvoudige en duidelijke rol :-).
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

BloodWolf14

@Rampposi sicke rol als je het mij vraagt :)

Maakt voor een soort spelvariant midden in het spel :P

Rampposi

Citaat van: BloodWolf14 op  3 maart 2022, 20:31:34
@Rampposi sicke rol als je het mij vraagt :)

Maakt voor een soort spelvariant midden in het spel :P
Dankje!
Ik kwam op het idee omdat er regelmatig aan het einde van het spel best wel duidelijk is wie de wolven zijn d.m.v. stemgedrag en ik dacht: Daar is nog geen wolvenkracht voor!

BloodWolf14

Ik heb eerder ook al een Welp IV neergezet Berber XD

Maar ook een leuke variant idd. Is een goede voor welpspellen. Dan bestaat de kans ook niet dat slecht sterft als de moederwolf direct dood is :)

Wat ik me wel afvraag is of als er 5 Welp IV in zouden zitten die dan allemaal elkaar kennen? Of 2x2 en 1x1?

Shaddow

Thanks Berber!

Welp BFF4EVER

BloodWolf14

@Rampposi ik zou van iedereen eerder een percentage van de levende spelers maken. Dus bijvoorbeeld 75% van alle nog levende spelers op enig punt in het spel. Anders wordt het wel een heel lategame hulpje :P

En qua naam: Dunno

Shaddow

Denk dat het ook best wel kut is dat je dan met veel moeite iedereen besmet hebt en dat je dan als prijs toegang krijgt tot een wolvenboard. Dat is wel een paar gradaties slechter dan een welp.


Ik zou overwegen om hem gewoon dan te laten winnen, of hem iemand te laten doden met een besmetting icm een andere rol die vaccins uitdeelt bijv. maar dat werkt weer misschien beter in een spelvariant.

BloodWolf14

@Perry26 vind de Tiran zeker een interessante rol! Maakt de Prins tenminste niet standaard 100% zeker (ook naast conversie zegmaar)

thelight288

Na Tiran klinkt heel leuk. Vond die ook heel interessant