Wie weet Engelse films met NLse ondertiteling op het internet te vinden?

Gestart door Zwoepie, 18 september 2010, 15:06:07

Vorige topic - Volgende topic

Zwoepie

De titel zegt het al. Ik zoek Engelse films met Nederlandse ondertiteling op het internet. Want een aantal vriendinnen van mij zijn een beetje slecht in Engels en willen erg graag beter in worden. Dus als je leuke films op het Internet weet met Nederlandse ondertiteling, wil ik ze graag. Bedankt.

Floris

Wat hééél handig is, is gewone Engelse films te downloaden en dan vervolgens de Nederlandse ondertiteling apart te downloaden. Ik weet even geen sites, maar daar kun je gemakkelijk op googelen en dan heb je dus twee aparte componenten die je tegelijk kunt afspelen. En dan heb je dus gewoon ondertiteling.

Engelse films mét ondertiteling zijn namelijk bijna niet te vinden.

Jnusch

Mja, je hebt ze af en toe wel, maar daar moet je natuurlijk maar net tegenaan lopen. En gaat dit niet een beetje richting de categorie piraterij? :P

Vakonov

Citaat van: Flooros op 18 september 2010, 15:07:45
Wat hééél handig is, is gewone Engelse films te downloaden en dan vervolgens de Nederlandse ondertiteling apart te downloaden. Ik weet even geen sites, maar daar kun je gemakkelijk op googelen en dan heb je dus twee aparte componenten die je tegelijk kunt afspelen. En dan heb je dus gewoon ondertiteling.

Engelse films mét ondertiteling zijn namelijk bijna niet te vinden.

Ik dacht dat je hier niet over downloads mocht lullen? :p

Floris

Floris

Morana

Je kan ook gewoon op de televisie kijken naar films die ondertiteld zijn. Of wat ook vaak helpt om Engels te oefenen: kijk op BBC of iets dergelijks naar een film en zet daar de Engelse ondertiteling bij aan. Dat maakt de film een stuk beter te volgen en je leert er echt beter Engels door. Zeker als je een film neemt die je al eens eerder met een Nederlandse ondertiteling hebt gezien.

Of je kijkt op youtube en typt daar in 'ondertiteling NL' zo kan je op internet ook op legale manier filmpjes vinden, al zijn dat natuurlijk korte fragmenten. Maar ik zou zeggen: ga lekker met vriendinnen televisie kijken, daar is ook al genoeg Engels op.
Of kijk naar songteksten van liedjes die je leuk vind. Dan weet je ten eerste wat ze zingen, dat is ook altijd wel fijn, ten tweede, je kan met ze meezingen volgende keer en ten derde, je oefent op een leuke manier Engels. :)

Wat betreft illegaal films downloaden: daar zijn we dus op tegen hier.

Vakonov

Ralmuski

Floris

Brokie

Je kunt een programmatje downloaden en dan van onderitels.nl ofzo de teksten downloaden en dan gewoon kijken.  als ik morgen nuchter ben zal ik ales even haarijn opzoeken voor je :)

Brokie

en de beloofde link met daarin de uitleg.
Op deze site staat alle ondertitels die je kunt verzinnen in het Nederlands. Uitleg wat te downloaden en hoe te gebruiken staat er ook bij en anders vraag je maar :)

Zwoepie

Citaat van: Brokie op 20 september 2010, 10:43:35
en de beloofde link met daarin de uitleg.
Op deze site staat alle ondertitels die je kunt verzinnen in het Nederlands. Uitleg wat te downloaden en hoe te gebruiken staat er ook bij en anders vraag je maar :)
Welke link???